ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 5 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 526

Aihe: 200 km kerralla vuoden jokaisen kuukautena

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Jos olisi taivaalta yksikään lumihiutale tipahtanut, niin olisin heittänyt pyörän hankeen ja tilannut taksin.
    No nyt se uhoaa
    http://www.pellossalo.fi/

Minulla tuli kilsoja 201 ja ajoaika noin 10 h ja taukoja reilun tunnin verran päälle. Pakkasta olil -9 ja -7 välillä. Missään vaiheessa ei palellut, mutta lopussa oli energiat vähissä. Tiet olivat melko lumiset, joten rullaaminen ei ollut parasta mahdollista ja alamäet meni hieman hukkaan, kun ei uskaltanut niitä hyödyntää. Mutta kuitenkin helmikuu kuitataan suoritetuksi.

Sen veran täytyy vielä kommentoida, että kyllä tuo vastaa kesän 300 km lenkkejä.

Stanille onnittelut ja loppuhan on paljon helpompaa. Muistaakseni sinulta puuttuu enää yksi kuukausi, minulta kaksi.

Kävin eilen kokeilemassa miltä tuntuu ajaa talvella 200 km.
    Ajelin reitin Hikiä-Riihimäki-Läyliäinen-Pilpala-Räyskälä-Porras-Tammela-Forssa edestakaisin.
    Matkaa tuli 203 km.
    Pyöränä oli cyclo ja alla Nokian w240.
    Olisin voinut vähän miettiä tarkemmin tuota reittiä,
    sillä mäkiä riitti varsinkin Läyliäinen-Räyskälä välillä.
    Ne veivät voimat ja matka takaisin tullessa sujui tuskastuttavan hitaasti.
    Aikaa reissuun kului kaikkiaan 13,5 tuntia, josta taukoja oli melkein kolme tuntia.
    Sauna ja olut tuntui mahtavalta reissun jälkeen.

Joo. Maaliskuu vielä. Luulin, että nyt kulkee, mutta jostain syystä ei ollut minun päiväni. Oli jopa alkuun eka 150 kilometrille vetomieskin hankittu, mutta en pysynyt hänen peesissään metriäkään. Yhdessä ajettiin vain, kun hän malttoi minun takani ajaa. Uusi 1,5 litran termospullo on hyvä. Unohdin kyllä sen välillä täyttää, joten lopun 60 km ajoin parilla desillä. Jotain hyvää, jos hakee, niin 150 km jälkeen vauhti parani.

http://www.sports-tracker.com/#/work...pnr49n0mtcrge9

Nousumetrejä 4700, joten sai läski kyytiä.
    StantheMan muokkasi tätä : 12.02.2012 at 11.35
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Onnittelut hurjille, kesäkelejä odotellessa
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Katselin omia lukemia Garminista ja seuraavaa kertoo. Keskinopeus 19,9 km/h, keskisyke 142 ja viimeisen kympin keski- ja maksimisyke 122/132, mikä kertoo energioiden loppumisen aika hyvin. Nousumetrejä minulle tuli vain 1354.

Epäilen tuota 4700 nousumetriä, koska se tarkoittaisi, että on ajettu 100 km 4,7% nousua, mikä Suomessa on käytännössä mahdotonta. Itse en luota Sports Trackerin korkeuden mittaamiseen pätkääkään sen jälkeen, kun se mittasi järven jäälle hiihtolenkillä yli 100 metrin korkeuseron. Joka tapauksessa noususumma on Savossa suurempi kuin Pirkanmaalla. Itse suuntasin vielä Punkalaitumen suuntaan välttääkseni pahimmat mäet. Toisaalta päädyin pienemmille teille, jotka olivat valitettavasti aika polanteisia. Toisaalta tärinä piti kädet lämpöisenä

Semmoinen vielä, että Garminin akku ei kestä pakkasessa luvattua n. 12 tunnin aikaa. Minulla oli akku käytännössä loppu 9,5 tunnin ajon jälkeen. Onneksi sain sen ladattua. Tämän vuoksi minulla on suoritus kahdessa tiedostossa, joten lukujen summaaminen vaati pienen vaivan.

Laitetaan tuo reitti vielä tänne sillä tarkkuudella, kun sen sai tehtyä. http://www.bikemap.net/route/1412784
    Matti muokkasi tätä : 12.02.2012 at 13.34

Joo, normaalit nousumetrit tuolle reissulle ovat huomattavan paljon pienemmän. Ehkä tuo ST aistii ajajan tuntemukset reissun raskauden suhteen

Nuo nyt on pikku nousumetrejä siihen verrattuna, mitä Garmin antoi yhden päivityksen jälkeen. Ajelin semmoisia 2-4h maastolenkkejä täällä Hyvinkään maastoissa ja nousua oli 1500 ja 3000m välillä noilla kilometreillä...ei tuota nyppylää turhaan Hyvinkään Sveitsiksi kutsuta. Kun korjasivat seuraavaan päivitykseen tuon bugin tippui nousumetrit noin 90%

10.3. on seuraava yritys. Vähän kaukaiselta nyt tuntuu pitkän matkan ajaminen. Viikon räkätauti vei vähäisiä voimia, mutta eiköhän tästä vielä nousta.

Tulipa tuo helmikuun kaksisatanenkin sitten ajettua, tosin viime hetkellä ja vielä karkauspäivänä.
    Tänään olikin todella upea päivä ja ajelin reissun retkipyörällä termarikahvi ja voileivät tarakkalaukussa .

Tässä sports tracker -data reissusta.

Ja tällä pelillä mentiin tällä kertaa:

Onnittelut. Sää oli todella mitä parhain ja onneksi sattui olemaan tuo yksi ylimääräinen päivä tänä vuonna. Toivottavasti jaksat jatkaa tulevaisuudessa, ettei tämä hullutus kuole. Joskin omalta osaltani en ensi talvesta lupaa mitään, kunhan saadaan yksi vuosi täyteen.

10.3. on seuraava yritys. Vähän kaukaiselta nyt tuntuu pitkän matkan ajaminen. Viikon räkätauti vei vähäisiä voimia, mutta eiköhän tästä vielä nousta.
    Ei ole vielä noustu, mutta katsotaan minkälaiset kelit ovat sunnuntaina. Lauantain lumisateeseen on turha näillä lihaksilla ja tällä nuhalla lähteä.

Mulle tämä juttu on täyttä utopiaa! Hatun nosto kaikille jotka 200km talvella ajaa!?! Minulla on varpaista tunto pois jo 30km jälkeen jos on yhtään pakkasta. Mitä teillä on jaloissa, ettei kylmä pääse puremaan? Ajatuksena kyllä aivan mahtava tuo 200km joka kuukausi ympäri vuoden ja houkuttaa hitosti osallistua mukaan, mutta ensin pitäis tämä jalkaterien palelu ongelma selvittää. Mulla on reilunkokoiset kengät ja vuorelliset päälliset urheiluareenasta. Mutta tuntuu, että aivan sama mitä laitan jalkoihin niin se tunti on aikalailla maksimi. Oon kokeillut paristokäyttöisiä pohjallisen lämmittimiä, mutta nekin lämmittää vain päkiän alta eikä niistä ole mitään apua varpaisiin.
    - Marko -

Ei onnistunut lähtö vielä nyt maaliskuun ajoon. Sunnuntaina suunnittelusti vain 110 km ja kunnon testauksena lauantaina 70 km. Kahden viikon päästä sitten.

N. -13 C oli kylmintä tänä talvena 200 km lenkillä. Jaloissa minulla oli Laken talvikengät, Vauden karvasuojat, urheliluvillasukat, lampaanvillapohjallinen, alumiinipäällysteinen huopapohjallinen ja sitten käytän ns. ruostepusseja tarvittaessa. Akkupohjalliset oli tuolloin myös, mutta ilman niitäkin taidan pärjätä. Toinen veijari ajoi flättipolkimilla ja tavallisilla lämpimillä talvisaappailla.

Ilmeisimmin minä pärjään vähemmällä, joskin en aja pitkiä lenkkejä, kun lämpötila on alle -10. Minulla on Sidin talvikengät, alumiinifoliota pohjallisen alla, softshell-sukat ja 3 mm neopreenipäälliset. Kyllä varpaisiin tulee kylmä, mutta ei ne jäädy Suurin ongelma on lukkopolkimista tuleva kylmyys, joten minulla pohjallisen lämmittimet kyllä toimisivat. Flättipolkimia minäkin olen harkinnut, aikaisemmin käytin niitä, joskin lenkit oli melko (tosi) lyhyitä.

Maaliskuun osalta elättelen toiveita lämpöisistä keleistä, että pääsisi ajamaan maantiepyörällä tuon 200 km. Tampereen seudulla alkaa olla isot tiet jo kohtuullisessa kunnossa. Toivottavasti lunta ei tule lisää, niin kahden viikon päästä voisi ajaa pois tuon 200 km pienemmillä teillä.

Minä en enää tarkene Laken kengilläkään, vaan kovemmilla pakkasilla olen käyttänyt Neosin overbootseja, joiden sisällä on Palaun lämpölaajennetut sisäkengät. Laajensin ne niin väljäksi varvasosasta, että siellä on reilusti tilaa liikuttaa varpaita ja vaikka lämpöpussille. Paljaassa jalassa on joskus ohut linersukka ja sitten RHB desingin Varp Therm vapor barrier sukka ja sitten kunnon villasukka ym. Ideana on se, että vapor barrier sukka estää muiden sukkien kastumisen hiestä säilyttäen lämmöneristyskykynsä. Toki niissä bootseissakin voi käyttää sähköpohjallisia.
    Over- ja inerbootsit yhdessä ovat aika jäykkiä pohjasta ja niillä voi ajaa flattipolkimilla, mutta itse tein lasikuidusta remmeillä kiinnitettävät irtopohjalliset, joihin laminoin cleatsit , joten voin käyttää maastopolkimia. Hiilikuitu olisi varmaan parempaa. Tärkeää on myös, että overbootsit ovat todella isot. Jopa alkaa tareta vaikka kovemmallakin pakkasella!

Huomenna vihdoin ja viimein viimeinen 200 km ajo 200 km joka vuoden kuukausi -sarjassa. Kesärenkaat ovat jo alla ja täällä on aika talvista. Saas nähdä miten äijän käy.

Ota Stäni kuitit matkan varrelta niin saat samalla kätevästi jo ajettua 200 brevetinkin? Voit sit ensikuussa vetää suoraan 300K kesäpyörällä jo. Näiden sun talviajelujen jälkeen 300 menee vaikka ilman satulaa toinen käsi taskubilistä pelaten.

Joo, on kortti jo valmiina odottamassa. Jos lähihuoltoasema on aamulla 7 aikaan auki, niin ajan brevettinä. 300 km ehkä Pääsiäisenä.

Nostan virtuaalista hattuani tälle 200 km varvi per vuoden jokainen kuukausi -projektille. Kovvoo hommoo!

Maaliskuun 200-satanen kuitataan suoritetuksi, satasen sakkolenkkeineen.
    Päivä oli aurikoinen, mutta 7 m/s puhaltava luoteistuuli teki reissusta riittävän haastavan.
    Nyt on parina päivänä sulaneet tiet hyvin, silti isonkin tien laitaa joutui ajamaan. Onneksi vomakas tuuli vei pölyn mukanaan.

Tässä sports tracker data reissusta.

Ja vielä kuva urheasta rospuutto-ratsustani, 140km taukopaikalla:

Raaka jätkä ja joutuisa peli sinulla. Onhan nuo välipäivien reissusikin olleet aika hirvittäviä lähes päivästä toiseen!

No, nyt ne on ajettu! Hyvä me. 10,5h ja 204 km.

No, nyt ne on ajettu! Hyvä me. 10,5h ja 204 km.
    Tunti etuajassa !

Minun piti viime kuussa vain kokeilla miltä tuntuu ajella talvella 200km. Tuli kuitenkin tänään ajeltua Hikiästä Mäntsälän ja Porvoon kautta Pellingin lossille.
    Vanha polvivaiva ilmoitteli itsestään tietenkin vasta reitin kauimmaisessa pisteessä. Takaisin piti sitten ajella hyvin rauhallisesti.
    Matkalla poikkesin Brunbergilla ostamassa kotiin tuliaisia. Kilometrejä tuli 205 ja aikaa kului kaikkiaan 11,5 tuntia.

Onnea Stan!
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Onnea vaan Stan. 12 kk takana, joten hieno suoritus. Samoin Suurtumpelolle onnittelut, 100 km sakkorinki on kunnioitettava.

Itse hoidin maaliskuun 200 km tänään. Täytyy sanoa, että jo oli paska keli. 100 km kohdalla päätin, että nyt on mentävä kotiin vaihtamaan kuivaa ylle. Suunnitelmista poiketen tuli kaksi lenkkiä 158 ja 42. Kuitenkin homma tuli hoidettua. Ajoaika hieman alle 9 h ja kokonaisaika kahdella tauolla 9:50. En ole koskaan tullut niin likaiseksi pyöräillessä, vaikka nyt oli sentään lokasuojat. Kulkupelinä oli 29" maasturi.

Kiitos! Nämä ajot antoivat ryhtiä elämään. Koville otti joka reissu, varsinkin kuutena talvikuukautena hybridillä ajetut. Tänään oli aivan hyvä keli ja sää. Vähän oli märkää, mutta ei paha ollenkaan.

Onpahan nyt jotain tehtynä mitä voi muistella myöhemmin.

Ja tässä vauhdin jako tältä päivältä: http://www.sports-tracker.com/#/work...dt6cd6k8uhglre

Onnittelut täältäkin StantheMan 12 perättäisen kuukauden johdosta!!! "äijä on äijä, ylävitonen!"

Myös Matti'lle ja OpenRoad'lle onnittelut. Osui tosiaan melko sateinen päivä eilen, onneksi ensi kuussa taitaa olla jo kesäkelit.

Kyllä olette kovia jätkiä, täytyy nostaa hattu. Onhan tuo kieltämättä hullua, mutta positiivistä semmoista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •