^ eiks tosa linkissä sanota et saatavilla 15.3.![]()
^ eiks tosa linkissä sanota et saatavilla 15.3.![]()
Uus Blacxin toloppa käyttöönotettu ja pikatestattu. Vaikuttaa värkiltä joka voi vaikka toimiakin. Ehdottomasti tukevin
säätötolppa sou far, ei niin minkäänlaisia klappeja tai joustoja. Magneettilukituksen toiminnan säätö aika ovela
(joo, mitään manuaaleja lukenu...) ja muutenkin toteutus poikkeava - remote-kaapelilla pikakiinnitys yms - koko hoidon
huoltoon ja täyspurkuunkin löyty ohjeet Blacxin sivuilta.
Tuossa 2012 AM Air+ mallissa kolme asentoa - pitkä, -40mm ja -125mm. Aika matalilla paineilla toimii, ~110psi.
onkos noissa hissitolpissa mahdollisuus säätää sitä nostokorkeutta vai onko se niin että esim. 125 tolpassa kun painaa napista niin se nousee sen 125mm vai saako sen nousemaan vaikka 110mm? valaiskaahan vähän![]()
Vähän nurinkurisesti ajateltu mielestäni. Käytännössä penkin korkeus asetetaan sopivaksi silloin, kun tolppa on pisimmässä asennossa. Siitä sitten voi tiputtaa miten haluu, mutta nosto tapahtuu tyypillisesti täyteen mittaan. Tosin uusissa Reverbeissä tulee Enduro Collar -panta mukana, jolla voi säätää halutun kohdan, miten alas penkki tippuu. Ideana on aika pitkälle se, että penkkiä pidetään joko yläasennossa tai sitten pannalla säädetyssä ala-asennossa.
Kampiveljeksiltä pukkaa uutta tolppaa, Kronolog, tässä pinkbiken katsaus laitokseen...
Laitoksessa näyttäis olevan paljon mielenkiintoisia ominaisuuksia, mm:
- Kaapelikiinnitys kauluksessa, ei satulan alla
- Mekaaninen lukitus(?) => pyörää voi vaikka nostaa satulasta ilman että satula nousee
- 2 vaiheinen vaimennus, eli kun satulan läväyttää ylös, niin se tulee loppumatkan hitaammin kun alkumatkan
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Näyttääpi olevan tuossa Kronologissa paljon yhtäläisyyksiä noihin Blacxin uutuuksiin, muotoilua myöten.
Mut jos käyttää grippareita (molemmilla puolilla) niin mahtaa olla hankala keksiä tuolle kronologin hantaakille sijoituspaikkaa?
Onkos PaH ehtinyt jo ajaa Blacxilla enempi? Kommentteja? Tuo kun vaikuttaa tällä hetkellä kiinnostavimmalta tolpalta, kun KS Lev antaa vielä odottaa itseään. Ainakin webisivujen perusteella laatuun on nyt panostettu edellisen version ongelmien perusteella. Mistäs tuon hommasit? Bike24:ssa näyttää ainakin olevan varastossa, onko muualla tullut vastaan?
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Kyllä tota bläksiä on ahkerasti ulkoilutettu, pl. tää viimeisin viikko. Oliskos noita ajotunteja sille kertyny ~30. Ei oo muuttunu
mieli eikä piteet; soiva kapine ainakin toi mulle sattunu yksilö. Vierastin ekaks ajatusta fiksatuista pykälistä korkeuden suhteen
(edelliset kun on olleet reverbejä ja ks:ä), mut eipätuossa menny pitkään kun systeemi alko tuntua ihan luonnolliselta.
Toi härveli jossa tolppa on kiinni, eroaa aika paljon edellisestä - Knollyssä on pystyputki paljon viistompi kun Nicolaissa ja
vähäisempikin penkin lasku siirtää satulaa myös eteenpäin eli penkin taakse putoaminen on helppoa - lyhyintä asentoa ei
niin kovasti tarttekaan.
Tolppa on toiminu myös kylmimmillään ~-15 asteessa, hiukan liukasteet tuntuvat jähmeemmiltä mut ei oo tarttenu sen takia
alkaa mitään herkistelyä tekemään. Ehkä aavistuksen toiminta on herkistynyt käytön myötä. Niitä manuaaleja kun vilkaisin
niin näytti siltä et toi on ihan kotisäätämössä ehjättävissä aika pitkälle, mitään isompaa mystiikkaa rakenteessa ei tunnu olevan.
Bike24:sta toi tuli, en oo seuraillu noita puoteja sillä silmällä missä noita muualla olis.
Ai juu, remote-hantaaki pitää pujottaa tankoon joten gripin joutuu irroittamaan, panta ei oo mallia aukeeva.
Minä kiitän. Eiköhän tuo bläksi tässä jossain vaiheessa ennen kesäpolkuja sitten tilaukseen mene.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
http://www.rczbikeshop.com/englishue...black-red.html
Tällaisen tilasin muutama viikko sitten. Vähän klappia mutta muuten toiminut hyvin.
Team Lazy
Reverbbi oli aamulla jämähtänyt, kun olin lähdössä töihin. Pariin viikkoon tällä pyörällä ei ole ajettu. Liipaisin tuntui aivan normaalilta, mutta tolppa ei liikkunut milliäkään... Laitoin keulaöljyä huulille odottamaan, vaikka ei siiitä liene apua. Olisikos hajua, mikä ongelma kyseessä? Paineet?
Jumissa ylhäällä vai alhaalla?
Ylhäällä siis, sorry...
Ghetto-tolppa:
http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tu...pper-Post.html
Ei pitäisi silloin (ilman)paineissa olla vika, nehän vain painaa sitä tolppaa ylöspäin, jotakin siis siinä lukituspuolessa. Onko pyörä ollu muuten sisä- vai pihatiloissa tuon ajan..?
Koita ruuvata liipaisimesta se nopeussäätö nopeimmalle, ellei ole jo, josko auttais...
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Pyörä ollut kellarissa, n. 10 C lämmössä. Liipaisintakin ropasin ääripäästä toiseen...
EBA:n sivulle kerätty yhteen (lähes)kaikki saatavilla olevat hissitolpat. Käykäähän vilkaisemassa! --> http://www.mtb-enduro.net/
Love me, love my bike.
Hyvä kooste tarjonnasta. Tosin ehkä tolppien spekseihin ois voinu laittaa myös saatavilla olevat pituudet, esim. Reverbin 125mm mallissa ilmeisesti 380mm ja 420mm, ja 100mm mallissa 355mm ja 420mm. Ite otin Nomadiin 100mm liikkuvan 355mm mallin, koska jo 100milliä liikevaraa on tarpeeksi (sekin itseasiassa liikaa itelle, koska käytän Enduro Collaria). Tolpan lyhyempi pituus taas on vähän kevyempi. Tosin kannattaa ottaa huomioon, että tolppaa on aina rungon sisällä vähintään runkovalmistajan suositteleman verran (esim. Nomadissa 10cm).
GD:tä saapi suoraan 30.9 kokoisena...
Jahas, pakko, siis aivan pakko kertoa mun henk. koht. kokemus GD:stä. Siis just mun älyttömän mielenkiintoinen yksilöllinen, vain somessa julkastava GD-tarina. IH Qu²
Niin. Muuten hyvä, mutta:
- eihän se toimi; vivusta ei tapahu öpaut joka viides kerta mitään ennenkuin nostan samaan aikaan satulasta; samoin joskus se ei meinaa pysyä ylhäällä; vissiin vaijeri kanittaa tai sitte jousessa ei riitä voima jotain muuta kanitusta vastaan (useammin ei vaan tapahu, joskus ei myös vaan pysy, suhde ehkä 2:1); en jaksanut lukea manuaalia, mutta teen sen vielä
- turhan paljon saa vipua kammeta, mulla meinaa voimat riittää mihinkään muuhunkaan
- selkeemmin sais jotenkin naksahtaa tms. kun tarpeeks on väännetty
juminy muokkasi tätä : 21.03.2012 at 23.13
Classic vai turbo GD?
Mulla on Classic toiminu pirun hyvin.
Ainoat asiat mitä siinä voi classicissa vaikuttaa on sen haitarikumin alla oleva alumiinikaulus, sillä saa shimmattua välyksen kohdalleen jos tulee jotain ongelmia esmes tolpan pysymisessä ylhäälla, 10sec homma kun sen säätää kohdalleen.
Jos ite vipu on jäykkä niin sit on vaijerin reitityksessä jotain mätää..
Kaipa se vipu on normaali eli esim. etuvaihtajan isolle nostavaa vipua selkeästi jäykempi. Classic tuo on. Olisin odottanut parempaa toimintaa, mutta täytyy tsekkailla missä mättää. Vaijeri kyllä imho kulukee asiallisesti. Tai siis on vedetty, voihan se silti kulkea syystä tai toisesta huonosti. Paremmalla ajalla joskus...
Classicissa tuo vaijeri heiluttaa paria magneettia edestakaisin, sielläkin voi olla periaatteessa ryönää, on se mötikkä siinä tolpan juuressa, tarkista se ettei ole kurat tukkimassa mekanismia.
Itse oon kanssa tosi tyytyväinen GD Classicciin (n. 2,5 vuotta olen sillä ajanut). Pari kertaa oon luullut että joku on rikki, mutta tuota kaulusta säätämällä kaikki on taas toiminut niinkuin pitääkin.
Se vipu ei kyllä ole kaikkein tunnokkain käyttää, mutta kyllä sen kanssa elää.
Täällä venataan Crank Brotherssin kronologia ihan hiilenä. ovat saaneet sivuklapin poistettua. Spessun oma lähti myyntiin kyseisen ärsykkeen takia.
Kirjanmerkit