ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 11 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #301
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ eiks tosa linkissä sanota et saatavilla 15.3.

  2. #302
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Tätähän testailtiin viikonloppuna kun meikäläisen Reverb mossahti. Satulaan jäi semmoinen holtiton liike ja iskaripumpulla pumpattu painekin valui pikkuhiljaa pois eikä lukitus oikein toiminut. Kotona sulateltuna sitten tuntuu lukittuvan ihan hyvin mutta paineet ei pysy sisällä vieläkään.

    Taidan viedä huoltoon tuonne Nuolikujalle jos ei tule innostusta alkaa testailla service kittiä.
    Joo, sittenhän se ei tietty auta jos paineet ei pysy, jos satula nousee löysänä ylös niin voipi olla isompaa vikaa, mulle tuli kokonaan uusi tolppa tilalle kun se oli rikottu jo tehtaalla.

  3. #303
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    ai joo juu niin taitaakin olla , no tiedä sitten onko kuukaudella myöhässä
    NO laitoin kyselyä että onko asia tosiaanki näin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    ^ eiks tosa linkissä sanota et saatavilla 15.3.
    apa muokkasi tätä : 17.02.2012 at 01.04

  4. #304
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Uus Blacxin toloppa käyttöönotettu ja pikatestattu. Vaikuttaa värkiltä joka voi vaikka toimiakin. Ehdottomasti tukevin
    säätötolppa sou far, ei niin minkäänlaisia klappeja tai joustoja. Magneettilukituksen toiminnan säätö aika ovela
    (joo, mitään manuaaleja lukenu...) ja muutenkin toteutus poikkeava - remote-kaapelilla pikakiinnitys yms - koko hoidon
    huoltoon ja täyspurkuunkin löyty ohjeet Blacxin sivuilta.

    Tuossa 2012 AM Air+ mallissa kolme asentoa - pitkä, -40mm ja -125mm. Aika matalilla paineilla toimii, ~110psi.

  5. #305
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti apa Katso viesti
    ai joo juu niin taitaakin olla , no tiedä sitten onko kuukaudella myöhässä
    NO laitoin kyselyä että onko asia tosiaanki näin.
    vastaukseksi tuli että huhtikuussa olisi heiltä ostettavissa... vasta

  6. #306
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    49
    onkos noissa hissitolpissa mahdollisuus säätää sitä nostokorkeutta vai onko se niin että esim. 125 tolpassa kun painaa napista niin se nousee sen 125mm vai saako sen nousemaan vaikka 110mm? valaiskaahan vähän

  7. #307
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Siuntio
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jantsa Katso viesti
    onkos noissa hissitolpissa mahdollisuus säätää sitä nostokorkeutta vai onko se niin että esim. 125 tolpassa kun painaa napista niin se nousee sen 125mm vai saako sen nousemaan vaikka 110mm? valaiskaahan vähän
    Esim RockShoxin 125mm Reverb nousee juuri niin paljon kuin itse haluat eli on täysin portaaton.
    http://jarru.net
    http://www.vimeo.com/jarru

  8. #308
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Vähän nurinkurisesti ajateltu mielestäni. Käytännössä penkin korkeus asetetaan sopivaksi silloin, kun tolppa on pisimmässä asennossa. Siitä sitten voi tiputtaa miten haluu, mutta nosto tapahtuu tyypillisesti täyteen mittaan. Tosin uusissa Reverbeissä tulee Enduro Collar -panta mukana, jolla voi säätää halutun kohdan, miten alas penkki tippuu. Ideana on aika pitkälle se, että penkkiä pidetään joko yläasennossa tai sitten pannalla säädetyssä ala-asennossa.

  9. #309
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Kampiveljeksiltä pukkaa uutta tolppaa, Kronolog, tässä pinkbiken katsaus laitokseen...

    Laitoksessa näyttäis olevan paljon mielenkiintoisia ominaisuuksia, mm:
    - Kaapelikiinnitys kauluksessa, ei satulan alla
    - Mekaaninen lukitus(?) => pyörää voi vaikka nostaa satulasta ilman että satula nousee
    - 2 vaiheinen vaimennus, eli kun satulan läväyttää ylös, niin se tulee loppumatkan hitaammin kun alkumatkan
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  10. #310
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Näyttääpi olevan tuossa Kronologissa paljon yhtäläisyyksiä noihin Blacxin uutuuksiin, muotoilua myöten.
    Mut jos käyttää grippareita (molemmilla puolilla) niin mahtaa olla hankala keksiä tuolle kronologin hantaakille sijoituspaikkaa?

  11. #311
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Uus Blacxin toloppa käyttöönotettu ja pikatestattu. Vaikuttaa värkiltä joka voi vaikka toimiakin. Ehdottomasti tukevin
    säätötolppa sou far, ei niin minkäänlaisia klappeja tai joustoja. Magneettilukituksen toiminnan säätö aika ovela
    (joo, mitään manuaaleja lukenu...) ja muutenkin toteutus poikkeava - remote-kaapelilla pikakiinnitys yms - koko hoidon
    huoltoon ja täyspurkuunkin löyty ohjeet Blacxin sivuilta.

    Tuossa 2012 AM Air+ mallissa kolme asentoa - pitkä, -40mm ja -125mm. Aika matalilla paineilla toimii, ~110psi.
    Onkos PaH ehtinyt jo ajaa Blacxilla enempi? Kommentteja? Tuo kun vaikuttaa tällä hetkellä kiinnostavimmalta tolpalta, kun KS Lev antaa vielä odottaa itseään. Ainakin webisivujen perusteella laatuun on nyt panostettu edellisen version ongelmien perusteella. Mistäs tuon hommasit? Bike24:ssa näyttää ainakin olevan varastossa, onko muualla tullut vastaan?
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  12. #312
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Kyllä tota bläksiä on ahkerasti ulkoilutettu, pl. tää viimeisin viikko. Oliskos noita ajotunteja sille kertyny ~30. Ei oo muuttunu
    mieli eikä piteet; soiva kapine ainakin toi mulle sattunu yksilö. Vierastin ekaks ajatusta fiksatuista pykälistä korkeuden suhteen
    (edelliset kun on olleet reverbejä ja ks:ä), mut eipätuossa menny pitkään kun systeemi alko tuntua ihan luonnolliselta.
    Toi härveli jossa tolppa on kiinni, eroaa aika paljon edellisestä - Knollyssä on pystyputki paljon viistompi kun Nicolaissa ja
    vähäisempikin penkin lasku siirtää satulaa myös eteenpäin eli penkin taakse putoaminen on helppoa - lyhyintä asentoa ei
    niin kovasti tarttekaan.

    Tolppa on toiminu myös kylmimmillään ~-15 asteessa, hiukan liukasteet tuntuvat jähmeemmiltä mut ei oo tarttenu sen takia
    alkaa mitään herkistelyä tekemään. Ehkä aavistuksen toiminta on herkistynyt käytön myötä. Niitä manuaaleja kun vilkaisin
    niin näytti siltä et toi on ihan kotisäätämössä ehjättävissä aika pitkälle, mitään isompaa mystiikkaa rakenteessa ei tunnu olevan.

    Bike24:sta toi tuli, en oo seuraillu noita puoteja sillä silmällä missä noita muualla olis.

    Ai juu, remote-hantaaki pitää pujottaa tankoon joten gripin joutuu irroittamaan, panta ei oo mallia aukeeva.

  13. #313
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Minä kiitän. Eiköhän tuo bläksi tässä jossain vaiheessa ennen kesäpolkuja sitten tilaukseen mene.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  14. #314
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    109
    http://www.rczbikeshop.com/englishue...black-red.html
    Tällaisen tilasin muutama viikko sitten. Vähän klappia mutta muuten toiminut hyvin.
    Team Lazy

  15. #315
    Reverbbi oli aamulla jämähtänyt, kun olin lähdössä töihin. Pariin viikkoon tällä pyörällä ei ole ajettu. Liipaisin tuntui aivan normaalilta, mutta tolppa ei liikkunut milliäkään... Laitoin keulaöljyä huulille odottamaan, vaikka ei siiitä liene apua. Olisikos hajua, mikä ongelma kyseessä? Paineet?

  16. #316
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Jumissa ylhäällä vai alhaalla?

  17. #317
    Ylhäällä siis, sorry...

  18. #318
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422

  19. #319
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mannavelli Katso viesti
    Ylhäällä siis, sorry...
    Ei pitäisi silloin (ilman)paineissa olla vika, nehän vain painaa sitä tolppaa ylöspäin, jotakin siis siinä lukituspuolessa. Onko pyörä ollu muuten sisä- vai pihatiloissa tuon ajan..?

    Koita ruuvata liipaisimesta se nopeussäätö nopeimmalle, ellei ole jo, josko auttais...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  20. #320
    Pyörä ollut kellarissa, n. 10 C lämmössä. Liipaisintakin ropasin ääripäästä toiseen...

  21. #321
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    EBA:n sivulle kerätty yhteen (lähes)kaikki saatavilla olevat hissitolpat. Käykäähän vilkaisemassa! --> http://www.mtb-enduro.net/
    Love me, love my bike.

  22. #322
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Hyvä kooste tarjonnasta. Tosin ehkä tolppien spekseihin ois voinu laittaa myös saatavilla olevat pituudet, esim. Reverbin 125mm mallissa ilmeisesti 380mm ja 420mm, ja 100mm mallissa 355mm ja 420mm. Ite otin Nomadiin 100mm liikkuvan 355mm mallin, koska jo 100milliä liikevaraa on tarpeeksi (sekin itseasiassa liikaa itelle, koska käytän Enduro Collaria). Tolpan lyhyempi pituus taas on vähän kevyempi. Tosin kannattaa ottaa huomioon, että tolppaa on aina rungon sisällä vähintään runkovalmistajan suositteleman verran (esim. Nomadissa 10cm).

  23. #323
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mannavelli Katso viesti
    Pyörä ollut kellarissa, n. 10 C lämmössä. Liipaisintakin ropasin ääripäästä toiseen...
    Kokeile ilmata namiska ekana.

  24. #324
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    GD:tä saapi suoraan 30.9 kokoisena...

  25. #325
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Jahas, pakko, siis aivan pakko kertoa mun henk. koht. kokemus GD:stä. Siis just mun älyttömän mielenkiintoinen yksilöllinen, vain somessa julkastava GD-tarina. IH Qu²

    Niin. Muuten hyvä, mutta:
    - eihän se toimi; vivusta ei tapahu öpaut joka viides kerta mitään ennenkuin nostan samaan aikaan satulasta; samoin joskus se ei meinaa pysyä ylhäällä; vissiin vaijeri kanittaa tai sitte jousessa ei riitä voima jotain muuta kanitusta vastaan (useammin ei vaan tapahu, joskus ei myös vaan pysy, suhde ehkä 2:1); en jaksanut lukea manuaalia, mutta teen sen vielä
    - turhan paljon saa vipua kammeta, mulla meinaa voimat riittää mihinkään muuhunkaan
    - selkeemmin sais jotenkin naksahtaa tms. kun tarpeeks on väännetty
    juminy muokkasi tätä : 21.03.2012 at 23.13

  26. #326
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Classic vai turbo GD?

    Mulla on Classic toiminu pirun hyvin.

    Ainoat asiat mitä siinä voi classicissa vaikuttaa on sen haitarikumin alla oleva alumiinikaulus, sillä saa shimmattua välyksen kohdalleen jos tulee jotain ongelmia esmes tolpan pysymisessä ylhäälla, 10sec homma kun sen säätää kohdalleen.

    Jos ite vipu on jäykkä niin sit on vaijerin reitityksessä jotain mätää..

  27. #327
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Kaipa se vipu on normaali eli esim. etuvaihtajan isolle nostavaa vipua selkeästi jäykempi. Classic tuo on. Olisin odottanut parempaa toimintaa, mutta täytyy tsekkailla missä mättää. Vaijeri kyllä imho kulukee asiallisesti. Tai siis on vedetty, voihan se silti kulkea syystä tai toisesta huonosti. Paremmalla ajalla joskus...

  28. #328
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Classicissa tuo vaijeri heiluttaa paria magneettia edestakaisin, sielläkin voi olla periaatteessa ryönää, on se mötikkä siinä tolpan juuressa, tarkista se ettei ole kurat tukkimassa mekanismia.

  29. #329
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Mulla on Classic toiminu pirun hyvin.

    Ainoat asiat mitä siinä voi classicissa vaikuttaa on sen haitarikumin alla oleva alumiinikaulus, sillä saa shimmattua välyksen kohdalleen jos tulee jotain ongelmia esmes tolpan pysymisessä ylhäälla, 10sec homma kun sen säätää kohdalleen.
    Itse oon kanssa tosi tyytyväinen GD Classicciin (n. 2,5 vuotta olen sillä ajanut). Pari kertaa oon luullut että joku on rikki, mutta tuota kaulusta säätämällä kaikki on taas toiminut niinkuin pitääkin.
    Se vipu ei kyllä ole kaikkein tunnokkain käyttää, mutta kyllä sen kanssa elää.

  30. #330
    J-H83 Guest
    Täällä venataan Crank Brotherssin kronologia ihan hiilenä. ovat saaneet sivuklapin poistettua. Spessun oma lähti myyntiin kyseisen ärsykkeen takia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •