ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 92 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 42 82 90 91 92 93 94 102 142 192 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.731 - 2.760 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2731
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Näytin poranterää jarruadapterille ja sain koverrettua kuopan sopivaan kohtaan, jonka jälkeen adapteri asettui nätisti oikeaan kohtaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin sen osalta.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  2. #2732
    Rakentakaa joku Surlyn Orge ja sanokaa että se on parempi valinta kuin 1X1. Tahtoo suunnitella! Köyhällä ei ole muuhun varaa
    skeptinen realisti



  3. #2733
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Vaihe I valmis, tai no...pientä säätöä aina.

    J T K muokkasi tätä : 18.02.2012 at 13.04
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  4. #2734
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    117
    Uskaltaudun nyt laittamaan tänne ensimmäisen pyöräprojektini muiden arvosteltavaksi. Eli tarkoituksena olisi rakentaa jäykkäperäinen maastopyörä vaihtoehdoksi meta55:lle ja vaikka talvityömatkapyöräksi. Metaa on vähän turhan raskas kammeta pidemmillä ja vähän helpommilla reiteillä, joten kaipasin jotain kaikin puolin kevyempää vaihtoehtoa. Tämä on tosiaan ensimmäinen projektipyörä, joten jokin menee varmasti jossain välissä pieleen, mutta laitetaan sormet ristiin että osat sopivat yhteen. Budjetti on maltillinen ja ulkonäkö menee painon edelle. Varmaankin uuden valmiin pyörän olisi saanut samaan hintaan, mutta tarkoituksena on myös päästä käsiksi vähän syvemmälle pyörien sielunelämään. Askarteluhan on aina mukavaa ja osien kuolailu verkkokaupoissa kiduttavan hauskaa.

    Lähtötilanne: Parhaat päivänsä nähnyt työmatkafillari GT:n Avalanche 3.0. Painoa reilut 14kg, varustettuna mekaanisilla levyjarruilla, Shimanon Acera voimansiirrolla ja XCM:n epämääräisellä jousikeulalla.



    Suurin osa vanhoista osista päätyi romukoppaan.



    Vain runko, satulankannatin ja pikalinkut jäivät jäljelle. Kuvan neljä juomapullontelineen ruuvia piti restauroida jotenkin, mutta korvaajat tilattiin laiskuuden iskiessä. Runko on alumiinia ja ok kunnossa, mutta vuosien työmatkapyöräily on jättänyt jälkensä maalipinnalle, joten se menee uusiksi.



    Joulu tuli ajoissa tänä vuonna!



    Om nomnom. Fillariosia, läjittäin fillariosia!



    Alustavaa kasailua, testausta ja fiilistelyä. Toistaiseksi kaikki osat ovat olleet sopivia (huh). Headset ja voimansiirto on vielä asentamatta rungon maalausta odotellessa. Täytynee viritella jokin DIY työkalu headsetin asennukseen. Luukki alkaa hahmottua.



    Värikoodausta osa 1. Punainen on yhdistävä väri, koska punainen vain menee kovempaa. Huonokuntoiselle kaikki keinot on sallittu



    Värikoodausta osa 2. Kiekkojen navat oli punaiset, joten siitä se koko idea sitten lähti. Hommasin turhakkeena myös punaiset venttiilinhatut, mutta kyllä se istuu paremmin kuin aikaisempi muovinen keltainen hattu.


  5. #2735
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Keula taisi pidentyä jonkin verran kuvista päätellen?

  6. #2736
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Keula taisi pidentyä jonkin verran kuvista päätellen?
    Jep. Keula piteni viitisen senttiä. Uusi keula on Rockshoxin Revelation race.

  7. #2737
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhone Katso viesti
    Jep. Keula piteni viitisen senttiä. Uusi keula on Rockshoxin Revelation race.
    Todellä nättihän tuosta on kyllä tulossa, mutta en olisi ihan vakuuttunut että runko kestää noin paljon pidemmän keulan?
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  8. #2738
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Todellä nättihän tuosta on kyllä tulossa, mutta en olisi ihan vakuuttunut että runko kestää noin paljon pidemmän keulan?
    Oho! Eipä tullut pieneen mieleen että se voisi edes olla ongelma. Noh, nyt se on jo liian myöhäistä, joten täytyy toivoa että runko kestää.

  9. #2739
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Revelation lyhenee helposti laittamalla sisuksiin holkkeja. 120mm vois olla ok mitta.

  10. #2740
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    117
    Projektipäivitystä. Tarkemmin mittailtuna keula on 3,5cm ylempänä kuin alkuperäinen ja sitten kun uskallan joskus avata keulan ja tiputtaa sen Tmh:n mainitsemaan 120mm, niin aletaan olla aika lähellä alkuperäisiä mittoja.

    Runko tuli maalaamosta. Pintaan tuli matta musta pulverimaali, jonka kuulemma pitäisi kestää melko hyvin rankempaakin menoa. Alkuperäinen maali puhallettiin lasikuulalla pois.



    DIY headset kiinnittelyä. Osien käyttäminen pakastimessa myös auttoi.


  11. #2741
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    43


    Tulevan kesän muotipyöräilykoitoksiin...

  12. #2742
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Myöntää täytyy, että kovasti vähän on kilsoja takana, mutta ne mitä on, on kyllä vedetty hymy naamalla. Viimeisimmässsä virityksessä painoa karvan päälle 9.4kg, kesään mennessä ehkä vielä pientä viilausta

    Laittaisitko enemmän tietoa tästä setupista ja paljonko rahaa kului?

  13. #2743
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396


    Projektilla tässä vaiheessa painoa 1,32kg. Ohjainlaakerin metsästys käynnissä. Toivotaan, että ensi viikon aikana kasassa.

  14. #2744
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969


    Projektista puuttunut pieni osa saapui tänään paikalliseen kivijalkakauppaan Mutta mun projetin alkupainoa oli jopa 1758g
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

  15. #2745
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kaksi viimeisintä kuvaa - nyt on jätkät asiameininki!!!

    -Lauri

  16. #2746
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Pistänpä tähän pari kuvaa projektista. Kaikki alkoi elokuussa, kun yhtiön pääjohtaja julkaisi lisätäkyn jokavuotiseen BikeTo Work -kampanjaan: kun polkee elokuun alusta 1000 mailia (n. 1600 km) työmatka-ajoja niin saa (aitokiinalaisen) hiilikuiturungon korporaatin väreissä. No, tuo vaadittu tinki tuli täyteen jo lokakuussa, runko ja muutamat härpäkkeet tulivat ennen joulua.



    Osia tilailin tammikuussa ja niiden saavuttua sain pyörän kasaan värikkäiden vaiheiden jälkeen.
    Osaako joku muuten kertoa miksi saksalaisissa nettikaupoissa osasarjat ovat paljon halvemoia kuin UK:ssa? (Ultegra-sarjan hintaero oli n. 350 €!)



    Tuossa se sitten seisoo lumessa ja odottaa kuivempia kelejä. Satulatolppa on vielä väärinpäin (piti saada äkkiä muutama kuva kun aurinko alkoi laskea...), sensorit puuttuvat ja muuta pientä viritystä vielä mutta melkein valmis! Toista tuollaista noissa väreissä ei ole vielä Suomessa, koko yhtiössä tämä oli 3. luovutettu yksilö

  17. #2747
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Projektilla tässä vaiheessa painoa 1,32kg. Ohjainlaakerin metsästys käynnissä. Toivotaan, että ensi viikon aikana kasassa.
    Damn, kymmenen kilon raja jäi rikkomatta polkimien kanssa Nokian reilun kilon/kipale painavilla Extreme 294 nastarenkailla.. Maantiepyörästä löytyis kyllä satula millä sais punnitettua alta 10 kiloa. Painoa jäi nyt n. 10,1kiloa.. Keväämmäks tarkoitus hankkia tubeless ready Rocket Ronit 2,25" levysinä, jolloin paino ois noin 8,9kg. Valmista kuvaa laittelen varmaan huomenna tonne pyöräsi kuva -topiciin.

  18. #2748
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jos sitä kohta pääsisi ajamaankin…





    -Lauri

  19. #2749
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuoppi
    Tuossa se sitten seisoo lumessa ja odottaa kuivempia kelejä.
    No sepä kävi lopulta aika nopsasti!
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  20. #2750
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Damn, kymmenen kilon raja jäi rikkomatta polkimien kanssa Nokian reilun kilon/kipale painavilla Extreme 294 nastarenkailla.. Maantiepyörästä löytyis kyllä satula millä sais punnitettua alta 10 kiloa. Painoa jäi nyt n. 10,1kiloa.. Keväämmäks tarkoitus hankkia tubeless ready Rocket Ronit 2,25" levysinä, jolloin paino ois noin 8,9kg. Valmista kuvaa laittelen varmaan huomenna tonne pyöräsi kuva -topiciin.
    Laitetaan nyt vielä tännekkin.. Pientä projektiahan tähän jää. Renkaat, levyt (tulossa) punasella keskustalla (http://www.ashima.com.tw/products_01_01.html) ja tarkotus vielä hommata paremmat kuoret ja vaijerit punasena. Nyt on jotkut jämäkuoret varaston perukoilta. Uutta satulaakin vois miettiä.


  21. #2751
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jos sitä kohta pääsisi ajamaankin…
    -Lauri
    Nyt on oikein vimpan päälle osat! Mitä oli rungolla painoa?

  22. #2752
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jos sitä kohta pääsisi ajamaankin…


    -Lauri
    Onko tää nyt se mikä lähti Saksaan takuuseen eli saitko uuden raamin?

  23. #2753
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Nyt on oikein vimpan päälle osat! Mitä oli rungolla painoa?
    XX-sarja on hyvä ja kevyt. Runkoa en nyt taaskaan kerinnyt punnita, kun oli kova kiire kasaamaan (enkä itseasiassa saisi tuota Acrosin BlockLock ohjainlaakeria edes irti) eli itse punnittua painoa pelkälle rungolle ei ole. Canyon ilmoittaa 1080g, en tiedä onko se ilman ohjainlaakeria vai ei. Koko fillari oli 9,15kg taannoisessa kokoonpanossa (http://farm7.staticflickr.com/6081/6...e4875160_b.jpg)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Onko tää nyt se mikä lähti Saksaan takuuseen eli saitko uuden raamin?
    Kyllä. Uusi runko saapui eilen takuuseen, koko hommassa vierähti melko tarkalleen 3kk. Rungonvaihdon lisäksi keula huollettiin, en tiedä kumpi operaatio tuossa vei niin kauan, mutta pääasia että homma hoitui. Nyt on mennyt pari päivää asennushommissa, mikä on kasvattanut ajohaluja entisestään

    -Lauri

  24. #2754
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Sainpahan rutistettua pyörän kasaan! Lisäys edelliseen: tasan 9,50kg Nokian Hakka WXC 2,2 -nastarenkailla. Täytyy katsoa kesällä, millaisiin lukemiin painon saa esim. Tahkolle.

    -Lauri

  25. #2755
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    No sepä kävi lopulta aika nopsasti!
    Internet on olemassa ... ja alkuun sain sulta hyvää perustietoutta, kiitos siitä!

  26. #2756
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Juicer kasvaa kohti kokonaisuutta. Vaijerit trimmiin, ketjut ja polkimet, kesä saa tulla.



    Niin ja sitten tuon pikkurobleemin ratkaisu... Rimppakintuille hankitut rattaat ovat niin pienet, että vaihtajan kiinnike on auttamatta liian ylhäällä. Hakitaan siihen alle siis irtopanta. Ja kunhan reidet antavat myöden isomman rattaan niin siirrytään sit kiinteän puolelle.


  27. #2757
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    29

    On-one Whippet carbon xc



    Tuosta läjästä olisi jotain saatava aikaan. Vielä puuttuu ohjainlaakeri ja takakiekko, joten ei heti tule valmista.

  28. #2758
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243

    Urbaani rynnäkköpyörä ©

    Projekti se olis käynnissä täälläkin Tässä ketjussa pyrin vähän hahmottelemaan vaihtoehtoja ja päädyin sitten tähän:



    Clasun äärettömän tarkka vaaka antoi painoksi 2099g (sis. runkopultit ja tolpan kiristimen)



    Keulaksi Coticin oma teräsnokka. Kokonaispaino projektilla tällä hetkellä siis 3128g.

    Ensi viikolla pitäis tulla kontillinen palikoita, jolloin projektia päästään jatkamaan! Kelit näyttää laitetaanko jopo kesävaatteisiin heti vai käytetäänkö talvisettikin koeponnistuksessa. Kesäversio taitaa jäädä johonkin 8,xx puolelle omien arvailujen mukaan. Lokareiden kanssa on suunnitelma vielä aavistuksen levällään: pitäisi olla sellaiset, jotka saa nopsasti kiinni/irti ja mielellään mahdollisimman vähän rumat.
    Mud, sweat and beers.

  29. #2759
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Huomaa tosiaan että paremmat ajokelit on tulossa kun projekteja pukkaa hyvää tahtia.
    Näistä palikoista pitäs alkaa jonkin sortin kesäpyörää kasailemaan. Paljon vielä puuttuu, mutta kaikki loputkin pitäs olla jo tuloillaan.

  30. #2760
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Projekti se olis käynnissä täälläkin

    Keulaksi Coticin oma teräsnokka. Kokonaispaino projektilla tällä hetkellä siis 3128g.

    Ensi viikolla pitäis tulla kontillinen palikoita, jolloin projektia päästään jatkamaan! Kelit näyttää laitetaanko jopo kesävaatteisiin heti vai käytetäänkö talvisettikin koeponnistuksessa. Kesäversio taitaa jäädä johonkin 8,xx puolelle omien arvailujen mukaan. Lokareiden kanssa on suunnitelma vielä aavistuksen levällään: pitäisi olla sellaiset, jotka saa nopsasti kiinni/irti ja mielellään mahdollisimman vähän rumat.
    Mulla tais tulla pari vuotta sitten omalle rotalle painoksi karvan vajaa 10 kiloa. Vai oliko se karvan yli, ei voi muistaa enää ja kokoonpano on muuttunut painavammaksi...
    Osian on/oli kuitenkin 2 kg kiekot ja 350 grammaset renkaat, LX-kammet, sinkularattaat, mekaaniset levyjarrut, kevyet putkiosat poislukien satulaputki. DH polkimet.
    Mietin vaan, että alle ysin painoon taitaa joutua laittamaan jo oikeasti keposia osia, jos levyjarrut haluaa. Ei tietty mikään mahdottomuus vielä kohtuu budjetilla, jos hieman miettii.

    Nin tai näin, hieno pyörä päästellä kaupungissa
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •