Toi mun pyörä on maastopyörä ja siinä noi letkut menee sekä ylä-, että alapuolella. Täytyy varmaan poikasta huomenna liikkeeseen sovittamaan tota pyörää siihen telineeseen. Käyttäjien kommentteja kyllä kaipailen!
Toi mun pyörä on maastopyörä ja siinä noi letkut menee sekä ylä-, että alapuolella. Täytyy varmaan poikasta huomenna liikkeeseen sovittamaan tota pyörää siihen telineeseen. Käyttäjien kommentteja kyllä kaipailen!
Minulla on yksinkertaiset mieltymykset, tyydyn aina vain parhaimpaan!
Mulla on käytössä kaksi PR591:stä joilla kuljetan maastureita. Kokemusteni perusteella voin todellakin suositella.
Ne on todella helpot laittaa katolle ja pyörät menee niihin kiinni hetkessä. Pyörät on erittäin tukevasti kiinni (olenpa kerran ajanut ilman että vannelenkkit oli auki...).
Mulla ei mene alaputkessa mitään kaapeleita/letkuja, joten en osaa sanoa varmaksi painaako "koura" niitä. Tosin kourassa on pieni V-muoto (sekä ylä- että alaosassa), joten voisi olettaa että kaapelit eivät välttämättä painu. Kannattaa ehkä käydä koittamassa, jos jossain siihen on mahdollisuus.
Kattoteline on hyvä, kunhan sitä ei pistä maasturin katolle jollei halua kuskata myös alutikkaita mukana.. jos aikaisemmin ei ole kiinnittäny huomiota pyörän painoon huomiota niin hartialinjaa korkeammalle nostettaessa sen kyllä viimeistään huomaa.
Itsellä on entisen auton kanssa bilteman kattotelineet ja hyvin pyörät pysy pari lapinreissua mukana.
Tuollainen vetokoukkuun tuleva kunnollnen teline jossa on valot on myös hyvä, mutta siinä pitää osata katsoa pyörä oikeaan linjaan auton leveyden kanssa jottei ilmavirta käännä telinettä vinottain. Muuta huonoa koukkutelineessä ei olekkaan, toki siihen pitää tilata akelta lisäkilpi jotta on täysin katulaillinen mutta sen jälkeen pyöräharrastaminen onkin erittäin helppoa.
Tässäpä kysymys:
Miten porukka on kuljettanut maantiepyörää thulen proride 591-kattokuljettimessa? Lähinnä rengaskourut on leveät, joten täytyykö väliin laittaa tohvelia vai pysyykö tarpeeksi kiinni pelkiltään?
Ja pitääkö kuituhaarukkaa huomioida kiinnityksessä?
Teline on siis Thule Proride 591:
http://www.kaha.fi/category.php?cid=194&pid=152
edit. pitäisikö tämä ketju siirtää varusteet-puolella?
Moby muokkasi tätä : 29.03.2011 at 10.41 Syy: lisäys
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Olen kuljettanut tri-pyörää 58mm korkealaippasilla vanteilla kyseisellä telineellä vuosikaudet täysin ongelmitta. Runko + kiekot ottavat jonkin verran sivutuuleen. Pisimmillään ajomatka on ollut yhteen suuntaan noin 600km.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Etupyörä tosiaan vähän vipattaa, vaikka kuinka kiristäisi. Se rengasura on kuitenkin riittävän syvä enkä ole koskaan joutunut laittamaan minkäännäköistä tukipalikkaa sinne.
Ensimmäisenä käyttövuotena tuli varsinkin moottoritiellä tuijoteltua välillä pyörään, että onkohan se nyt kiinni. Käyttökokemuksen myötä tämä on kuitenkin jäänyt.
"jatkojalkoina" mukana kulkee muovinen saunajakkara...hyvin on vuosia avustanut...
kaikki kai johtuu siitä, että pidän niin kovin paljon...
Kattotelineen kanssa on mukava aina matkan jälkeen hinkata kuivunutta hyönteismassaa irti pyörästä harjalla ja liuottimella?
Lainaus toisesta ketjusta:
Jos ja kun on kokemuksia niin vastatkaa, kiitos. Tuommoinen prooraid olis ostoslistalla..
Kuiturunkoa ei ole, mutta Proride löytyy. Siinähän kiristys tulee tuosta "ruuvista", joten en usko, että sitä edes liian tiukkaan saa. Muuta rasitustahan tuossa ei juurikaan tule, kun kiekoista on kuitenkin vielä kiinni. FreeRidella itseä vähän hirvittää alurunkoista maantiepyörää kuskailla, kun siinä sillä kiristysmekanismilla saa paljon enemmän voimaa aikaiseksi ja ohuen putken mahdollisesti luttuun.
Parissakin ketjussa taidettiin just linkata cruzin alu-/hiilarirunkojen kestävyystestausta. Eipä tartte tuon videon nähtyään pelätä ainakaan hyvin tehdyn hiilikuidun kestävyyttä.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Kaksi Proride 591- telinettä löytyy joissa kuskaan kahta pyöreillä putkilla olevaa hiilarirunkoista maantiepyörää. Hyvin pelaavat, rungon suojaksi olen laittanut kouran kiinnityskohtaan kiveniskemäkalvoa sekä makuualustan materiaalin tapaista pehmikettä vaijereiden ja rungon väliin. Kuljetusmatkat ovat 20-250 km eikä merkkejä telineitten aiheuttamista vaurioista ole joten omalta osaltani voin suositella. Lisäksi telineet ovat lukittavissa auton kattotelineisiin sekä kouran saa lukkoon joten vakuutusyhtiönkin kannalta nuo ovat turvallinen kuljetusratkaisu.
Hyvä teline toi thuöe 591.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Bilteman kattotelineellä on hintasuhde kohillaan.. ei ehkä hienoin ja kevein, toimii ja ei ole hinnalla pilattu.
Onko ketään löytänyt noita Thule 591 telineitä helsingistä hyvään hintaan? 120-140 eur on ollut joka puolella mistä katsellut.
Bike 24 näyttäis myyvän n. 85 + kulut, täytynee ottaa sieltä jos tulee muuta sälää mieleen, ja jossei kotikulmilta löydy edes osapuilleen kilpailukykyiseen hintaan.
Sitten kun saksalaiseen tyyliin tuohon laitetaan rahtiin "Sperrgutzuschlag" niin hinta hyppääkin melkein samaan kuin Suomessa. Hessumobiilissa on ainakin ennen ollut kilpailukykyiset hinnat Thulen tarvikkeissa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
?
102 eur kuluineen. Edelleen pari kybää halvempi kuin hessumobiilissa ymmärtääkeseni.
Kuten sanottua jos on tarvetta muillekin kilkkeille niin tulee joka tapauksessa toimituskulut. Enkä muutenkaan näe tarvetta maksaa 20 eur enemmän siitä ilosta että ajan itse hakemaan kamat jostain versus kotiinkuljetus.
Mutta Hessumobiili lienee edullisin helsingin seudulla?
Tässä tyhmä kysymys ihan pelkästä uteliaisuudesta:
huomaako kulutusmittarissa jos on polkupyörä pystyssä katolla?
Kysymykseni on typerä ja perustuu ihan pelkkään uteliaisuuteen ja on tietenkin täysin vailla taloudellista mielenkiintoa. Rasvaisia polkupyöriä ei kuitenkaan tee mieli tunkea autoon sisään eivätkä ne edes mahdu jos on muuta matkatavaraa. Sitäpaitsi en kuitenkaan aja autolla pyörät mukana kymmeniätuhansia kilometrejä edes elinaikanani, kunhan tässä kyselen sohvalla laiskotellessani vaikka aurinko paistaa ulkona.
Verrokkina muistikuvani: 3 - 4 kpl paksuja täyteen ahdettuja suksipusseja katolla nostaa kulutusta mielestäni alle 80 km/h ajonopeudella tuskin havaittavasti, mutta kovassa vastatuulessa nopeudella 115 km/h kulutus nousee vähintään pari-kolme litraa sataselle, ellei enemmänkin. Vastatuuleen tarvitsee ylimääräisen tankkauksen matkalla lappiin, myötätuuleen rauhallisesti ei.
Minulla farkun keskikulutus nousi n. 0,5-1 litra. Vaikea sanoa tarkempaa kun pyörä katolla ajelee myös hiljempaa.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Riippuu tosiaan todella paljon pyörästä, vauhdista ja kelistä. Kapearenkainen maantiefilo ei 80:n vauhdissa nosta kulutusta kuin ehkä tuon 0.5-1 litraa. Kovalla tuulella, motarilla paksurenkainen maastopyörä katolla nousee kulutus helposti useamman litran satasella. Esim. oman golfin normi maantiekulutus ~6l/100km ja viime kesän Vuokatin reissun paluumatkalla kaksi enskapyörää katolla oli kulutus noin 9l/100km.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Herättääkö tämmönen tekele ajatuksia? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ateline-34293/
yhtä pyörää kuskailisin perheen syysretkillä...
Herättää. Ei varmasti ainakaan ole yhtä kätevä kuin Thulen kattotelineisiin tuleva.
Mulla on Thulen vastaava. Toimii riittävän hyvin ainakin yo. linkin autossa (sitikka C4). Muutaman vuoden kestänyt pohjoisen reissuja yms. pari maasturia kyydissä. Renkaiden kiinnitys vähän hankalaa, mutta parilla lisäremmilla onnistuu. Itse telineen kiinnitys oikeastaan aika näppärä: saa minuutissa irti ja taitettua vaikka auton sisälle, huolelliseen kiinnitykseen mennee pari kolme minuuttia. Satunnaiskäytössä ainakin thulen malli ok. Ja pelkkiin kattokiinnikkeisiinkin saa kulumaan reilusti itse telineen summan (kattokiinnitys jäi tämän takia muinoin pois vaihtoehdoista).
Tulevan auton myötä teline pysyy varmaankin samantyylisenä, mutta koukkukiinnitteisenä. Sellaiseen, jossa lastaus on mukavan helppoa. Valot ja kilvet ois kivat. Bentsiiniä luulen tällä ratkaisulla myös säästyvän, kun fillarit saa vielä matalammalle.![]()
m e r k s muokkasi tätä : 11.07.2012 at 00.24
-ei oo pakko, jos ei taho-
^^^ Mulla on just tuo Bilteman teline. Toiminut sanoisinko täydellisesti Chrysler Voyagerin kanssa (1-3 pyörää). Kokeiltu myös Opel Astra Sedaniin (2 pyörää), jossa ei niin hyvä - peittää pahemmin rekkarin ja valot sekä pyörät menee sivuilta melko paljon yli. Mutta siis mun mielestä ehdottomasti ollut hintansa väärti. Vaatii ensimmäisellä asennuskerralla hivenen miettimistä ja asettelua - kuten varmasti se Thulen (tms) vastaava teline myös - mutta kun sen on kerran paikalleen laittanut, niin sen jälkeen telineen asentamisessa ei mene kuin minuutti. Pyörien kiinnittämisessä sit meneekin vähän pidempään, kuitenkin olen senkin kokenut tosi vaivattomaksi.
Mun mielestä auton perään kiinnitettävä teline on parempi kuin pyörien kuljetus auton katolla. Ei tarvi raapia ötököitä fillarista, enkä ole havainnut fillareiden lisäävän lisää kulutusta juuri lainkaan. Ja mulla aiheuttaa pahemman luokan puistatuksia ajatus, että joskus joutuisin kaivelemaan variksen fillarin pinnojen välistä, kun se lensi vähän liian likeltä auton yli....
Omasta kokemuksesta fillari maantiekumeilla ei tunnu enää telineiden lisäksi juurikaan missään. Melu ja kulutus lisääntyy pelkillä kattotelineillä, fillari siihen päälle tuntuu kasvattavan kulutusta desiluokkassa, eikä se suhinakaan paljoa lisäänny.
Ja komppaan muita kirjoittajia että proride 591 on hyvä ja helppo teline. Enemmän vaivaa on kattotelineiden kiinnittelystä silloin kun niitä harvakseltaan tarvii.
Ainoa miinus on että etupää pääsee hiukan vatkaamaan sivusuunnassa kapeilla (23mm) kumeilla, pitänee iskeä sinne väliin jotain kumia tms tukemaan rengasta.
Nonni, uus fillari on liian korkea Mont Blanc Barracudalle. Millä siis 160mm enskapyörä katolle, onko toi monesti kehuttu Thule ProRide 591 riittävän korkea? Mistä niitä saa halvalla? Onks kellään kokemusta Mont Blanc Discoverystä?
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Nyt vuosi ja n 1000 km kokemusta Thule Proride 591 telineistä. Tykkään. Akkakultakin osasi kertanäytön jälkeen ottaa pyöränsä pois katolta perillä ihan yksin.
Kokemusta myös peräkoukkukiinnitteisestä telineestä ja mitä täällä joku totesi pyörien likaantumisesta, niin jyrähtäisin siihen, että katolla ei oman auton peräusva pääse pyöriä paskaamaan. Toisin sanottuna: sateella pyörät ovat katolla suurimman osan ajasta puhtaassa vesisateessa, peräkoukussa auton omassa tiekurasuihkussa kunnes tie on täysin kuiva.
Entä kumpi mieluummin kuivalla kelillä: pari itikkaa ainoastaan otsapinnoissa vai viimeisen soratienpätkän hienojakoinen pöly peräkoukun ultegran raoissa tasaisena harmaana kerroksena?
Katolle - kyllä.
Perätelineeseen - ei.
Kolme huonoa asiaa olen löytänyt:
1. Ostaessani oli "maahantuojan edustaja" paikalla liikkeessä, josta ostin. Tyttörukka, oli ihan pihalla. Myi väärän määrän lukkoja, kun olisin halunnut yksiavainjärjestelmän. Ei siis onnistunut. En jaksanut reklamoida, vaikka takkiin tuli rahallisesti. Kiitti vaan, ihan vielä näin vuoden kuluttua.
2. Kiskojen ensiasennus. Älä hifistele, vedä kunnolla riittävän eteen ja taakse. Hifistelin, nysväsin, ja laskin epäuskoisena lukkojen lukumäärää, jonkä Ms Thule oli kämmännyt.
3. Hinta.
Ai niin ps: se etupyörän vispaus. Kun runko on kiinni, niin kiekkoihin tulevia remmejä kiinnittäessäni en laita remmiä renkaan kosketuskohdasta (klo 6) vaan ainakin pinnavälin verran ohi. Ihme, mutta kelkka on silti pysynyt kohdallaan, ja veto suuntautunut remmistä takaviistoon. Toistaiseksi tämä on estänyt vatkauksen melko hyvin ilman ylimääräisiä kuminauhoja tms.
ketti muokkasi tätä : 06.05.2013 at 22.41
Mulla on kolme Proridea. Vaikutti Thulen kattokouruista parhaalta. Ostin samalla kun koukkulavetin mallia 929 G6 Led. Lavetti kokeiltu, vahva suositus, jopa paksupyörä meni kiinni toisesta renkaasta. Kattokourut kokeilematta vielä. Ostopaikkana helsingin Autoextra, josta sain kysymällä parhaan tarjouksen, eikä hinta ollut Güntherin kauppoihin verrattuna paha. Noilla kun tulee ison tavaran lisää n. 20 euroa/teline niihin listahintoihin.
A Gentleman will walk but never run
Ainakin Tampereen metroautossa on ollut prorideä nyt todella hyvässä kampanjassa, 75e. Olisko koko maan kampanja. Ainakin moni jo tuolta hakenut. Eilen valittteli varaosamyyjä että mahtanut käydä opel-hinnoittelussa käpy kun menee liian halvalla![]()
Kirjanmerkit