Runko on 501 Reynoldsia, vaihtajat Simplex, jarrut CLB Omega s. Vaihtajat on rungossa ja ne toimii joko portaattomasti tai naksuilla. Voimansiirto on 2x6 ja takana on junnupakka 14-25, eturattaat ovat 52/42 "Biorythm" eli ovaalinmuotoiset. Navoissa lukee "Maillard".
Pyörä on minulle 52 kokoisena vähän pieni (olen 175 cm) mutta pidemmällä satulatolpalla uskoisin siitä tulevan ihan ajettava. Ohjaamon pituus vaikuttaa yllättävän hyvältä, ainakin kahvoilta ajettuna. Isäni on ostanut pyörän minulle aikoinaan kun olen ollut junnu ja lyhyempi, tosin silloin pyörä oli minulle iso. Sillä kuitenkin ajettiin. Sen jälkeen pyörä onkin seissyt vanhempieni varastossa noin 15 vuotta. Pyörä on kyllä periaatteessa täysin ajokunnossa, tein sillä pari testilenkkiäkin viime kesänä (ilman sen kummempia säätöjä/huoltoja).
Kysymyksiä:
Mistä uusi satulatolppa, sen halkaisija on 26mm. Tolpan pitäisi olla vähintään 35 cm pitkä.
Kiekot tekisi mieli päivittää modernimpiin ja kevyempiin, löytyykö kutospakalla mitään vaihtoehtoja? Punnitsin alkuperäisen etukiekon, ja se painaa n. 900 gr. Ei tästä mitään kevennysprojektia ole tarkoitus tehdä, mutta jos kevyempää (ja jäykempää) kiekkoa löytyy, niin mielellään päivittäisin.
Mistä uusi kutospakka, mielelllään ei junnupakka. Vai menisiköhän tuohon seiskapakkakin? Sitten pitäisi tietysti vaihtajat päivittää.
Mistä CLB Omega-jarruihin löytää uusia jarrupaloja? Vanhat eivät ole kovin kuluneet, mutta kumi vaikuttaisi jotenkin kovettuneen.
Onko kova homma viritellä kahvavaihtajat tällaiseen? Riittäisi pelkästään takavaihtajalle. Jos tulee kovin kalliiksi tai vaatii isoja muutostöitä (esim. korvakkeiden hitsaaminen) niin sitten antaa olla.
Kuriositeettina mainittakoon että minulla on näitä kaksi, toisen sai silloin joskus siskoni, mutta sekin pyörä on nyt minulla. Se on kyllä huonommassa kunnossa kuin kuvan pösö, ja itse asiassa atomeina tällä hetkellä.
Kirjanmerkit