FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 125 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 175 225 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti
    Ei tule tämän illan ajota hevonkukkua kun taas pakkanen kiristyy liian kovaksi?
    Lauantai iltapäivä ja sunnuntai näyttää paremmalle.
    Miten niin liian kovaksi? Kyllä vaan ajetaan tänään. Mukaan sieltä.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Aika hiljaista on yhteislenkeillä. Jo kahtena peräkkäisenä keskiviikkona olen ollut yksin. 20 asteen pakkaseen alkaa jo olla tottunut.

Koska varpaat ovat ongelma, kävin hakemassa Motonetin akkupohjalliset. Yleensä en näiden automiesten putiikkien tavaralaatuun ole luottanut, jossei kyseessä ole kulttuurivallankumouksen kiinalaisesta valuraudasta tehty kalu, jonka laadun voi omilla käsillään tuntea.
    Pohjalliset tuottivat aika niukasti lämpöä ja niissä on osia, joiden kestävyyteen en ihan luota (johdot, itse pohjallisen liimaukset). Mittasin koelenkin jälkeen, kun en paljoa lämpöä tuntenut, lämpömittarilla täyden virran tuottamaa lämpöä.
    Mittari pohjallisen pinnassa ja päällä taskukalenteri: lämpöä vain 25 astetta
    Kaksi pohjallista vastakkain ja mittari välissä: lämpöä 32 astetta.
    Vähän epäilyttää, riittääkö tuo mihinkään, kun jalassaon 36 astetta, mutta kengänpohjan toisella puolella -25 astetta.
    Timbe(r)man muokkasi tätä : 08.02.2012 at 21.45 Syy: virhe
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Aika hiljaista on yhteislenkeillä. Jo kahtena peräkkäisenä keskiviikkona olen ollut yksin. 20 asteen pakkaseen alkaa jo olla tottunut.

Koska varpaat ovat ongelma, kävin hakemassa Motonetin akkupohjalliset. Yleensä en näiden automiesten putiikkien tavaralaatuun ole luottanut, jossei kyseessä ole kulttuurivallankumouksen kiinalaisesta valuraudasta tehty kalu, jonka laadun voi omilla käsillään tuntea.
    Pohjalliset tuottivat aika niukasti lämpöä ja niissä on osia, joiden kestävyyteen en ihan luota (johdot, itse pohjallisen liimaukset). Mittasin koelenkin jälkeen, kun en paljoa lämpöä tuntenut, lämpömittarilla täyden virran tuottamaa lämpöä.
    Mittari pohjallisen pinnassa ja päällä taskukalenteri: lämpöä vain 25 astetta
    Kaksi pohjallista vastakkain ja mittari välissä: lämpöä 32 astetta.
    Vähän epäilyttää, riittääkö tuo mihinkään, kun jalassaon 36 astetta, mutta kengänpohjan toisella puolella -25 astetta.
    viime torstaina ilman lämpöpohjallisia varpaat oli jäässä 30 min ajon jälkeen -20Cssa.

pe (-18C 50% teholla) ja la (-20C 75% teholla) ajelin kolmisen tuntia l-pohjallisten kanssa eikä varpaat jäätyneet, vähän vilpoiselta kyllä tuntui. 100 % tehoa en ole vielä pohjallisissa kokoellut mutta voisi riittää tuossa -25Cssa (jos semmoiseen on tarve lähteä).

onhan ne vähän hempulin tuntuiset mutta ohuet johdot ja keveys auttaa ainakin siinä ettei niitä ajossa edes huomaa.

mulla lämpöpohjallisten alla vielä huopa-alumiini pohjallinen joka estää kylmää tulemasta ylöspäin ja lämpöä menemästä alaspäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    viime torstaina ilman lämpöpohjallisia varpaat oli jäässä 30 min ajon jälkeen -20Cssa.

pe (-18C 50% teholla) ja la (-20C 75% teholla) ajelin kolmisen tuntia l-pohjallisten kanssa eikä varpaat jäätyneet, vähän vilpoiselta kyllä tuntui. 100 % tehoa en ole vielä pohjallisissa kokoellut mutta voisi riittää tuossa -25Cssa (jos semmoiseen on tarve lähteä).

onhan ne vähän hempulin tuntuiset mutta ohuet johdot ja keveys auttaa ainakin siinä ettei niitä ajossa edes huomaa.

mulla lämpöpohjallisten alla vielä huopa-alumiini pohjallinen joka estää kylmää tulemasta ylöspäin ja lämpöä menemästä alaspäin.
    Kokeilemallahan totuuden vasta tietää. Varmasti tarvitsevat pohjallisen alleen, mulla vain alkaa sitten jo kenkä ahistaa, mikä taas heikentää lämpimyyttä. Oletko tehnyt havaintoja akun kestosta? Oletko ladannut joka lenkin jälkeen vai ajanut pidempään samalla latingilla?

Tietääkö joku suoraan vastauksen: Jos laittaisin pyörään, jossa nyt kippuratanko ja Ultegran 10-vaihteet, suoran tangon, niin toimisivatko mtb-10-kahvat maantievaihtajien kanssa?

Tietääkö joku suoraan vastauksen: Jos laittaisin pyörään, jossa nyt kippuratanko ja Ultegran 10-vaihteet, suoran tangon, niin toimisivatko mtb-10-kahvat maantievaihtajien kanssa?
    Takavaihtaja toimii, etuvaihtajan toimimaan saattaminen vaatii joko virittämistä tai ei onnistu ollenkaan, en osaa sanoa, en ole yrittänyt tehdä. Edessä vetosuhteissa on noin 40% heitto joka pitäisi jollain kikalla korjata.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

Kokeilemallahan totuuden vasta tietää. Varmasti tarvitsevat pohjallisen alleen, mulla vain alkaa sitten jo kenkä ahistaa, mikä taas heikentää lämpimyyttä. Oletko tehnyt havaintoja akun kestosta? Oletko ladannut joka lenkin jälkeen vai ajanut pidempään samalla latingilla?
    Ite oon käyttänyt säätönä tota 100% Kyllä ne sen verran jeesaa että lenkit voi huoletta ajaa. Nyt tullaan taas tähän hintaan. Eli noihan maksoi vain 35 euroo. Kunnon pohjalliset erä-liikkessä maksaa 150-180 euroo. Niillä saa lämpöö 35-75 astetta..

nyt olen kokeillut pohjallisissa 100 %n tehoakin n 1,5 t. en kyllä huomaa juurikaan eroa onko päällä 50 vai 100 % tehot mutta sen eron huomaa että ilman niitä ei näillä pakkasilla tulisi lenkille lähdettyä.

akut kestää kyllä yli 3 tuntia. olen ladannut joka käytön jälkeen täyteen (= jatkuvasti palava vihreä valo laturissa). lataus kestänyt nn 4 t.

Tänään ajoin Helsinginstä kotiin. Pohjalliset oli täysillä, kyllä kylmyys rupesi Hyrylän kohdalla tuleen läpi. Mutta pystyi ajamaan, ilman näitä halpoja rimpuloita en olisi yrittänytkään. Ensi talveksi kyllä hommaan kunnon laatu pohjalliset. Sen verran hyvät kokemukset on noistakin..

Onko tänään porukkaa lähdössä maastoon ajelemmaan?

Kelit on ainakin nyt kohillaan. Missä kunnossa lienee polut?

Polut oli ainakin eilen mahtavassa kunnossa. Mulla olis ainakin tarkoitus päästä tänään poluille, ehkä joskus yhdentoista aikaan.

^Samoihin aikoihin minäkin pääsen.

Oisko treffit kaupalla?

Loistavaa. Minä lähden poluille siinä 11.30....12.00. Suuntaan pellonkulmaan ja sieltä lemmenlaaksoon.
    Ainakin 2 tuntisen (siis ajoajaltaan). Soittelen jos en teitä tavoita ajamalla.

Pulkamäessä leikkimielinen ylämäkialamäki kilipailu

Koitan olla noin tasan 1100 kaupalla.

Harmi kun sukulaiset tulevat valtaaman kodin kohta, muuten oisin voinut tulla mukaan. Illalla sitten pitää lähtee ajelemaan ittekseen Onkos huomiselle yhteislenkille tulijoita jos änkeis mukaan ankkuriksi.

Keli oli loistava, seura mitä parhainta ja polut aivan upeassa kunnossa. Rautapellon kanssa kurvailtiin tälläinen: http://connect.garmin.com/activity/148689386
    ARJ ja Heccu poimittiin matkaan Pellonkulmasta ja Heccu lähti vielä omille poluilleen, kun muut jo luovuttivat, joten heille tuli vähän erilaiset käppyrät.

tämmönen käppyrä tuli

http://www.sports-tracker.com/#/work...r9eida1aok5qr2

yllättäen toi jokiosuuskin oli hyvin ajettavissa Niittykulmantiestä etiäpäin Jokinotkontielle asti. viimeksi kun ajoin saman pätkän joskus vuosia sitten takapöörä
    meni jäästä läpi vähän ennen Jokinotkontien siltaa, nyt sitä pelkoa ei ollut. jää kestäisi vielä ajamisen siitä eteenkin päin mutta taitaa olla risuja ja puita tukkeena.

kyllävaan on toi talvipyöräily kivaa sillonkun se on kivaa.

edit varmaan ois Kellokoskella suolenkki ja mutkin polut hyvässä kunnossa.

heccu muokkasi tätä : 11.02.2012 at 18.40 Syy: pitihän se kuvakin kiusaksi laittaa

Jep jee. Hauskaa oli. Mutta vaikeeta on tämä oikea "polokupyöräily" lähes kuukauden tauon jälkeen, mutta kyllä se tästä vielä lähtee.
    Huominen näyttää kelien puolesta hyvälle sillä näyttää että keretään sen lumisateen "alta" poies.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti
    Jep jee. Hauskaa oli. Mutta vaikeeta on tämä oikea "polokupyöräily" lähes kuukauden tauon jälkeen, mutta kyllä se tästä vielä lähtee.
    Huominen näyttää kelien puolesta hyvälle sillä näyttää että keretään sen lumisateen "alta" poies.
    Eikö suksiminen maistu, vai oliko liian kovat pakkaset ja puut loppu Huomen tulossa kaupalle olen..

Oli hieno yhteislenkki tänään. Se Terholan lenkki kruunasi koko kakun. Koko kroppa sai tehdä töitä että
    siellä "melkein" ajokuntoisilla poluilla pääsi ajamaan. Tämä oli sitä oikeaa maastopyöräilyä

Viikolla hiihtoa, mutta viikonloppuna taas mettään könyämään.

Onko huomen aamusta/aamupäivästä lenkille lähtijöitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KODE Katso viesti
    Onko huomen aamusta/aamupäivästä lenkille lähtijöitä?
    käykö 10ltä kaupalla? mimmosta lenkkiä ajattelit?

Hienosti käy. Mulla koko päivä aikaa, mutta ajetaan sen verran kun hyvältä tuntuu. Vois vaikka käydä sen Kellokosken suon tarkistamassa onko polkuja..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KODE Katso viesti
    Hienosti käy. Mulla koko päivä aikaa, mutta ajetaan sen verran kun hyvältä tuntuu. Vois vaikka käydä sen Kellokosken suon tarkistamassa onko polkuja..
    ok. http://www.sports-tracker.com/#/work...rcdviek4hqphu8
    heccu muokkasi tätä : 14.02.2012 at 21.59

Onko Lauantai aamuna pyöräilijöitä vielä ajokunnossa siinä 9.00-9.30??

Tarkoitus olisi ajella lauantaina ja sunnuntaina.

Ajokuntoo löytyy, mut polut varmaan aika tukossa. Tänään joutui heittää cc lenkin..

Olipahan hiljaista maalikaupalla. Yksin sai kurvailla menemään lumisateessa. Polut olivat aika tukkeessa, mutta onneksi tätä tunkkausta ja kantamista on harjoiteltu ahkerasti joten se ei tuottanut ongelmaa

Polut tosiaan on surkeessa kunnossa. Kävin eilen koittamassa ja totesin että tästä hommasta ei tule paskaakaan
    Tänään ne on vielä surkeemmassa kunnossa. Lunta kertakaikkiaan on jo liikaa.

No kohta tulee kevät.

Ei meinaa ajokeliä siunaantua. Kaikkihan on varmasti muistanut mtb-uhrilahjan viedä hiihtomajan kalliolle kivenkoloon (ylijääviä ketjunpätkiä,xtr kampisatseja(mulle pitää ilmoittaa)yms. yms.

OIkeesti tuntuu että alkuvuosi on mtb-vastainen. Vai onko ajelua tapahtunut hiihtolomaviikolla? Ei itsellä vaikka halua ja aikaa kyllä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •