GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 10 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

56 kuulostaa isolta. Toisaalta, oikea runkokoko on kiinni muustakin kuin sisäsaumasta ja pituudesta.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteho Katso viesti
    Onko kellään Radonin maantiepyörien mitoituksesta kokemuksia ja voiko 56cm runko muka olla oikea 173cm pitkälle ja 82cm sisäsauman omaavalle miehelle? Olisin ostamassa ensimmäistä maantiepyörää ja netistä tilaaminen houkuttaisi vaikka toisaalta paikallisesta ostamalla varmaan saisi todennäköisemmin oikean kokoisen.

Ongelma nyt siinä, että sisäsaumaksi mittailin 82 tai 84cm riippuen mittauksesta ja pituutta minulla on 173cm. Radonin taulukkojen mukaan 165-171cm pitkälle sopii 53cm runko ja 171-178cm pitkälle menisi 56cm runko. Tämän perusteella 56cm olisi sopiva, mutta toisaalta kun Radonin ohjeiden mukaan kertoo sisäsauman 0,665:llä, niin sain runkokooksi alle 56cm jolloin varmaankin pitäisi valita pienempi eli 53cm runko, koska pituuden puolesta olen aivan 56cm rungon alarajoilla ja ainakin joidenkin kirjoitusten mukaan vähän liian iso runko on huonompi kuin vähän liian pieni.

Bike-discountin sivut sanovat myös, että

"If the theoretical value lies between two sizes, the following rule of thumb can be applied:
    • rather the smaller frame size when riding sportsmanlikely
    • rather the next frame in size when riding tour-orientated"

Canyonin pyörien mittataulukko antaa minulle sopivaksi runkokooksi 53cm, mutta toisaalta runkohan ei ole sama joten näitä ei voi varmaankaan suoraan verratakaan. Competitive cyclistin mittarilla en ole vielä mitannut, mutta yritän illalla jos saisin otettua tarvittavat mitat tarpeeksi tarkasti.

Kiinnostusta on nyt bike-discountissa herättänyt ainakin http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46868/r1-4-0.html ja http://www.bike-discount.de/shop/k94...t-compact.html , joista Radonista on ainakin tällä hetkellä 53cm koot loppu. Itselleni sopivin olisi varmaankin jokin 54 tai 55, mutta kun sellaista ei nyt ole tarjolla näissä vaihtoehdoissa
    Itse olen noin 174cm korkea ja Radonin maantiepyörän koko 56 on minulle oikein passeli... varsinkin kun tuota vatsaakin on hieman

Radonin maantiepyörät on vähän alamittasia ilmoitettuihin runkokokoihin nähden. 56:ssa virtuaalinen vaakaputki 545mm ja 53:ssa 535mm. Merkittävin ero emäputkissa: 140 vs 125 mm. Mulla on sama pituus (173cm) mutta pari senttiä lyhyemmät jalat (80cm). Saattaisin valita koon 53 lähinnä sopivamman emäputken takia.

Radonin pyörät taitaa olla aika kilpailukykyisiä. Ainakin tässä pyörässä: http://www.bike-discount.de/shop/k94/a58572/r1-5-0.html näyttäis olevan suht arvokkaat kiekot, liekkö sitten hyvät: http://www.bike24.com/p26054.html
    Onko kellään kokemusta tästä mallista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jiiteeteepee Katso viesti
    Radonin pyörät taitaa olla aika kilpailukykyisiä. Ainakin tässä pyörässä: http://www.bike-discount.de/shop/k94/a58572/r1-5-0.html näyttäis olevan suht arvokkaat kiekot, liekkö sitten hyvät:
    Onko kellään kokemusta tästä mallista?
    Ei kokemusta mutta hyvät arvostelut ainakin täällä saanut: http://www.bikeradar.com/gear/catego...eelset11-44985

Paino suositus kuitenkin vain 90kg asti.

Andel Guest
    Osaako ammattilaisemmat sanoa, onko tässä jokin koukku mitä en amatöörinä näe?
    http://www.bike-discount.de/shop/a58...midseason.html
    Koeajo taitaisi mennä vaikeaksi kun noita ei Suomessa taideta kivijalkaliikkeissä myydä? Kuinka alamittaisia nuo rungot on, eli menisikö 190 senttiselle tuo kuuskymppinen?

Toinen mitä olen vähän katsellut:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=71977
    Andel muokkasi tätä : 27.01.2012 at 10.03

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Andel Katso viesti
    Osaako ammattilaisemmat sanoa, onko tässä jokin koukku mitä en amatöörinä näe?
    http://www.bike-discount.de/shop/a58...midseason.html
    Koeajo taitaisi mennä vaikeaksi kun noita ei Suomessa taideta kivijalkaliikkeissä myydä? Kuinka alamittaisia nuo rungot on, eli menisikö 190 senttiselle tuo kuuskymppinen?
    Ei kai siinä mitään. Jarrut ilmeisesti jotain non-serie kamaa ja alu haarukka. Ihan linjassa muiden postimyyntipyörien kanssa. Esim rosella ja canyonilla on vastaavat sarjaan kuuluvilla jarruilla ja kuituhaarukalla tonnin pintaan. En saanut selvää mitkä kahvat tuossa on.

Kahvat on Ultegraa:

Schalthebel: Shimano Ultegra ST-6700
    Jarrujen lisäksi myös kammet ovat edullista mallisarjojen ulkopuolista mallia. Tällaisia sekoitelmia näkee usein juuri näissä edullisemmissa malleissa. Säästetään osissa joiden toiminnassa on mahdollisimman pieni ero kalliimpiin versioihin verrattuna (kuten kammet).

Mitä raati mieltä:

Budjetilla: http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46874/r1-4-0.html
    Tonnilla: http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46885/r1-5-0.html

vai kanjonilla? http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2500

Ei nyt varmaan hirvittävän montaa tonnia tule ajettua kun pitää juosta ja ajella maastossakin, kuhan töihin pääsee + sakkolenkkiä kotimatkalla. Kannattaako laittaa +200e tuosta ensimmäisestä toiseen, tai sitten vielä +250e että saa canyonin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Mitä raati mieltä:
    Jos tuota jotain asiaan sanoisi niin tuota noin...varmaan budjettipyörä voisi parhaiten vastinetta rahoille antaa. Eihän noissa radonin pyörissä kovin kummoisia eroja ole...runko ja kiekot samat sekä painoeroa ~200g eli euron per gramma !

Kyllä noista tuo R1 5.0 veisi voiton. Ei kai tässä hintaluokassa voi niin ronkeli olla merkin tai rungon suhteen. Osalistahan tuossa on suorastaan komeaa katseltavaa.

Mun mielestä pari sataa euroa on kohtuuton hinta siitä, että saa pyörän Ultegraa läpeensä. Ainoa kohde, jossa päivitys olisi jollakin tavalla perusteltu, on kahvat. Tosin 105 kahvat toimivat jo varsin hienosti ja kestävät varsin pitkään kaavailemillasi metreillä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Mun mielestä pari sataa euroa on kohtuuton hinta siitä, että saa pyörän Ultegraa läpeensä. Ainoa kohde, jossa päivitys olisi jollakin tavalla perusteltu, on kahvat. Tosin 105 kahvat toimivat jo varsin hienosti ja kestävät varsin pitkään kaavailemillasi metreillä.
    Kannattaa huomioida että tuossa halvimmassa on Shimanon non-series jarrut. Niissä on eri jarrupalat kuin 105-Dura Ace jarruissa, ellei muistini petä minua pahasti. Muistaisin lukeneeni että juuri nämä viimeisimmän sukupolven jarrut ovat selvästi paremmat kuin vanhemmat. Non-series kamat käyttää vissiin samaa palaa kuin vanha setti.

Ei sillä että se olisi maailman tärkeintä, mutta aika hassua että tuossa nyt sattuu tuollaiset jarrut olemaan kun samassa setissä löytyy Ultegraakin.

Tjoo, täysiähän niillä mennään eikä jarrutella Alkaa kallistumaan tuon halvemman puoleen, ostan sitten 2013 vuodeksi paremman jos ei kulje. Eipä noilla hinnoilla paljoa häviäkään

56cm taitaa olla se oikea rungon koko tämmöiselle n. 180cm pitkälle kai suht normijalkaiselle? Spessun tricrossilla ajellut ennen, siinä oli 54cm runkokoko, ja hieman suurempikin olisi voinut olla.

Kannattaa huomata Radoneissa että tuo 56 on todellisuudessa lähempänä kokoa 54 (vaakaputki 545mm, pystyputki 530mm). Ultegran jarrut maksaa erikseen 99e. Pelkästään niiden takia ei välttämättä kannata kalliimpaa ostaa.

Hmm joo Tricrossissa oli 545cm vaaka 540cm pysty tuossa 54cm koossa. Onko jollain noita Radonin maantiepyöriä, että millaiselle tuo 58cm sitten sopii? Radon-bikes.de:n mukaan 178-183cm pituiselle olisi arvio, 56cm taas 171-178cm

Edit.... Jotain vanhoja mittailuja löytyi (inseam oli 86cm):

The Edgy Fit (comptetive cyclist):

Seat tube range c-c 56.9 - 57.4
    Seat tube range c-t 58.6 - 59.1
    Top tube length 54.3 - 54.7
    Stem Length 10.1 - 10.7
    BB-Saddle Position 75.1 - 77.1
    Saddle-Handlebar 54.2 - 54.8
    Saddle Setback 7.2 - 7.6

Eli 56cm olisi muuten sopiva mutta satulaputki vähän lyhyt? Ja 58cm ei enää ylety? Pitävätköhän nämä mittaukset miten paikkaansa...
    snowfake muokkasi tätä : 22.02.2012 at 21.16

arctic biker Guest
    mteho
    Nöösi
    Niin itse olen 173,6 ja 83,5 cm. Feltin Fsarjan 54 koko on ihan passeli mulle.väittäisin ettei näihin kokofundeerauksien viimesiin milleihin kannata kovasti aikaa tuhrata, varsinkin jos eka maantierukki on kyseessä.
    ostaa sen mikä lähinnä tuntuu olevan oikeaa ja sitten 10000+ km tasolla ja muutamalla stemmin ja tangon tahi jotain jälkeen sitten jo pitäs tietää sopiva koko!

arctic biker Guest
    Ja aena multa unohtuu. Toisella säikeellä perusidea oli että osta kohtuuhalpa ja aja sillä niin sitten tiedät mitä haluat ja oikeasti tarviit. Musta tossa on vissi viisaus. itte ostin ekan maantiepyörän -78. Cressu. sitte oli taukoa, kunnes 2004 tuli cannnondale rjotain, myin seuraavani vuonna pois. nyt kun mahis ja tarve oli uuteen niin ihan uppo-outoa hommaahan tää oli. Muistakin syistä johtuen päädyin halpisfeltiin saksanmaalta. No koko on ok, osia päivittelen pikku hilijaa.

56 koko laitettu tulemaan, kai se sieltä ennen lumien sulamista tulee

Ajattelin nyt tässä lähiaikoina tilata halvan maantiepyörän. Sen verran tyytyväinen olen ollut viime keväänä ostamaani Radonin maasturiin, että maantiepyöräkin voisi olla Radonin.

Tarjouksestahan tuolta Saksasta saa nyt noita viime vuoden malleja. Hieman jäi mietityttämään erot R1 4.0:n http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46868/r1-4-0.html ja R1 4.3:n http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46880/r1-4-3.html välillä.

Lähinnä taitaa tuossa 4.3:sessa olla kolme eturatasta, kun 4.0:ssa niitä on kaksi. Painoeroa tämän takia 0,2 kg. Kumpi noista on kannattavampi ostos? Onko pienimmän ja isoimman vaihteen välitykset pyörissä suunnilleen samanlaiset, eli tuoko tuo kolmas ratas siihen väliin vain lisää vaihteita?

Entäs sitten vielä tuo RPS Midseason http://www.bike-discount.de/shop/k94...midseason.html ? Sen saisi satasen halvemmalla, mutta onko selkeästi huonompi kuin kaksi edellä mainittua?

Midseasonissa ainakin alukeula, eli saattaa täristää enemmän kuin kuituiset?

LaitaMasa Guest
    Olen ostamassa ensimmäistä maasturiani. Mallin olen jo päättänyt ja se on Radon ZR race 29er 6.0. Ainut ongelma on, että ostaakko 20" vai 22" kokoinen? Mittaa on kertynyt 193cm ja jalkamitta 95 cm. Kertokaapas fiksummat, että kumpi noista olisi minulle sopivamman kokoinen?

En ole Radoneita päässyt testaamaan, mutta samaa fillaria oon katsellut ja 22" ottaisin itelle. 190/94 on mitat. Oikeesti koeajetuista 21" (tai 21,5) on ollut pienin, joka on mulle sopinut.
    Siitä ali missä aita on matalin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LaitaMasa Katso viesti
    Olen ostamassa ensimmäistä maasturiani. Mallin olen jo päättänyt ja se on Radon ZR race 29er 6.0. Ainut ongelma on, että ostaakko 20" vai 22" kokoinen? Mittaa on kertynyt 193cm ja jalkamitta 95 cm. Kertokaapas fiksummat, että kumpi noista olisi minulle sopivamman kokoinen?
    Eikös täältä pitäisi saada apua tuohon koko kysymykseen:

http://www.fillariosa.fi

"Fillariosa on sopinut yhteistyöstä ison Saksalaisen Bike-Discount yrityksen kanssa. Näinollen Fillariosa on virallinen Radon merkin Service Partner suomessa.
    Myymme kaikkia Radon merkkisiä polkupyöriä samaan normaali hintaan kuin Bike Discount sivuillaan. Lisäämme 2012 mallit sivuillemme heti niiden tultua markkinoille.
    Tilatessasi Radonin Filariosan kautta saat lisäarvoa:
    • ilmainen kasaus ja säätö
    • luovutushuolto kaikkiin pyöriin.
    • keskustella suomeksi oikeasta pyörästä ja oikeasta koosta Sinulle
    • tietoa pyörien osista, rungoista sekä kokonaisuuksista
    • tuet suomalaista pienyrittäjää
    • mahdollisuuksien mukaan eri mittaisten stemmien vaihto
    • takuuasioiden hoito asianhoitajan kautta, joka hoitaa sinun asiaa tehtaalle"

Tuosta palvelusta saa kaiketi kuitenkin suurimman hyödyn vain pääkaupunkiseudulla tai lähellä asuvat.

Panin b-discountiin eilen 29-tilauksen, toimitetaan Fillariosaan ja käyn sieltä hakemassa.
    Esim Specializedin vastaavilla osilla varustettuihin tuotteisiin on hintaa puolet vähemmän. No, katotaan ny mitä sieltä tulee...
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

Tiistaina saapui viimein Radonin zr team 7.0 ja hyvin tyytyväinen olen ollut ostokseen. Pyörä saapui nätisti pakattuna lootassa ja jopa keulan paineet oli sopivat suoraan paketista. Hassua kyllä myös renkaissa oli painetta jopa liikaa pyörää kasatessa. Hinta/laatu suhde pyörällä on todella hyvä (749e).

Pyörällä on nyt kerennyt tamppailemaan lumisia polkuja ja pyöräteitä noin 60 kilometrin verran ja pakko myöntää että pyörä tuntuu hemmetin hyvältä. Oikea ajoasento säädettiin kääntämällä stemmi ja siirtämällä penkkiä hieman eteenpäin. Reban keula ja formulan jarrut toimivat moitteetta ja Nobby Nicit pitävät kiitettävän hyvin myös jäisellä alustalla. Tätä ennen ajossa on ollut vain Specializedin rockhopper reconin keulalla ja siihen verrattuna Radoni pieksee kyllä ajo-ominaisuuksiltaan spessun pyörän helposti.

Difton Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leppel Katso viesti
    Tiistaina saapui viimein Radonin zr team 7.0 ja hyvin tyytyväinen olen ollut ostokseen. Pyörä saapui nätisti pakattuna lootassa ja jopa keulan paineet oli sopivat suoraan paketista. Hassua kyllä myös renkaissa oli painetta jopa liikaa pyörää kasatessa. Hinta/laatu suhde pyörällä on todella hyvä (749e).

Pyörällä on nyt kerennyt tamppailemaan lumisia polkuja ja pyöräteitä noin 60 kilometrin verran ja pakko myöntää että pyörä tuntuu hemmetin hyvältä. Oikea ajoasento säädettiin kääntämällä stemmi ja siirtämällä penkkiä hieman eteenpäin. Reban keula ja formulan jarrut toimivat moitteetta ja Nobby Nicit pitävät kiitettävän hyvin myös jäisellä alustalla. Tätä ennen ajossa on ollut vain Specializedin rockhopper reconin keulalla ja siihen verrattuna Radoni pieksee kyllä ajo-ominaisuuksiltaan spessun pyörän helposti.
    Ensi talveksi sitten Ice Spikeria alle (alennusmyynnit tulossa). Itseäni hirvittää ajaa nobbareilla, jos hiemankin on jäätä alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Eikös täältä pitäisi saada apua tuohon koko kysymykseen:

http://www.fillariosa.fi

"Fillariosa on sopinut yhteistyöstä ison Saksalaisen Bike-Discount yrityksen kanssa. Näinollen Fillariosa on virallinen Radon merkin Service Partner suomessa.
    Myymme kaikkia Radon merkkisiä polkupyöriä samaan normaali hintaan kuin Bike Discount sivuillaan. Lisäämme 2012 mallit sivuillemme heti niiden tultua markkinoille.
    Tilatessasi Radonin Filariosan kautta saat lisäarvoa:
    • ilmainen kasaus ja säätö
    • luovutushuolto kaikkiin pyöriin.
    • keskustella suomeksi oikeasta pyörästä ja oikeasta koosta Sinulle
    • tietoa pyörien osista, rungoista sekä kokonaisuuksista
    • tuet suomalaista pienyrittäjää
    • mahdollisuuksien mukaan eri mittaisten stemmien vaihto
    • takuuasioiden hoito asianhoitajan kautta, joka hoitaa sinun asiaa tehtaalle"

Tuosta palvelusta saa kaiketi kuitenkin suurimman hyödyn vain pääkaupunkiseudulla tai lähellä asuvat.
    Melko loistavaa.. itse pohdin Canyonin ja Radonin AM täysjouston välillä ja tämä kyllä kallistaa Radonin suuntaan mikäli hinnat ja speksit ovat lähellä toisiaan.

Mikähän olisi sopiva koko ZR Team -sarjasta minulle? Pituutta 180cm ja inseam 83cm. 18" ja 20" ovat käsittääkseni lähinnä. Itse olisin kallistumassa 20". Aloittelijana parempi vielä kysyä kokeneemmilta neuvoa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti inbox Katso viesti
    Mikähän olisi sopiva koko ZR Team -sarjasta minulle? Pituutta 180cm ja inseam 83cm. 18" ja 20" ovat käsittääkseni lähinnä. Itse olisin kallistumassa 20". Aloittelijana parempi vielä kysyä kokeneemmilta neuvoa
    Mä olen 177cm pitkä ja vaimon 18" ZR Team on vielä melko sopiva. Yhtään pienempi runko ei kärsi olla, että ehkä sun kengissä taittuisin 20" kokoon. Oma fillari on 18" QLT Race ja se on jonkin verran isompi kuin toi Team.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •