GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 76 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2251
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Eilen illalla kahdeksan maissa tuli Arktikumin valoissa vastaan pariskunta mustalla tandem-pyörällä. Harmi että paikalla oli liikennettä ja olin itsekin autolla liikentessä, niin jäi haastattelematta, että mikähän reissu siinä oli menossa. Varusteista päätellen vähän pidempi.

    Mikäs siinä, eilen olikin hyvä ajokeli. Tänään ei, mutta ystävällisesti antoivat autot tilaa ja odottivat ohituspaikkaa, vaikka pitikin ajoradan puolelle kauppareissulla mennä.

  2. #2252
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    98
    Mukava ajokokemus uudella täpärillä tänään lumimyrskyllä. Olen vuosikymmeniä pyöräillyt talvisinkin erilaisilla pyörillä. Nyt eka kerta leveärenkaisella maasturilla oli hienoa ajella auraamattomilla pyöräteillä.

  3. #2253
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Vielä uuden vuoden aikoihin mietin, että taitaa olla vaihteeksi tulossa vähäluminen talvi. Nyt kun noita lumikinoksia katselee täällä pääkaupungissa, niin alkaa kyllä näyttämään aika samalta kuin tähän aikaan kahtena edellisenäkin talvena.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  4. #2254
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    454
    Ajelin himaan äsken lähinnä ajoratoja, ainutkaan auto ei töötönnyt tai muuten protestoinut oloani siellä ei edes Huopalahdentiellä.

    Oliskohan noi kvl:t jo tiistaina ajettavassa kunnossa....
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  5. #2255
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    http://ess.terve24.fi/liikunta/hikil...tua-pakkasessa

    Tuollaisen jutun satuin huomaamaan. Aihetta sivuaa, vaikka pakkaskausi jo menikin.
    -

  6. #2256
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Aika rauhallisia sykkeitä pitäisi pitää. Ei taida kovinkaan suuren nyppylän yli päästä noilla rajoilla, ainakaan perus kuntoilijan kunnolla.

  7. #2257
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Huh, sanon vaan. Tunkkaamista, kantamista, ajorataa, ja myös pitkät pätkät hyvin aurattua kelviä. Vaihtelevaista siis.
    10k-kerhon jäsen

  8. #2258
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    http://ess.terve24.fi/liikunta/hikil...tua-pakkasessa

    Tuollaisen jutun satuin huomaamaan. Aihetta sivuaa, vaikka pakkaskausi jo menikin.
    Mutta, jos käyttää hengityssuojainta, joka lämmittää sisäänhengitettävän ilman, niin kylmässä voinee pyöräillä kovemmillakin sykkeillä? Maallikkoarvaus.
    -Pyöräilyn ei tarvitse olla totuus, mutta on hyvä jos siinä on totuutta-

  9. #2259
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Mielenkiintoista aurauspolitiikkaa oli taas tänään rantaradan varressa. Radavarsien pyöräteiden piti ainakin pari vuotta sitten tehtyjen suunnitelmien mukaan kuulua Hesan "pääpyörätieverkostoon", mutta mikä lie on laita nykyään. Kuvat on otettu tänään hieman ennen ja jälkeen kello yhdeksän. Pajamäestä lähtien auraustilanne oli seuraava: Pitäjänmäki-Valimo-väli auraamatta, Valimo-Huopalahti-väli aurattu ja hiekoitettu, Huopalahti-Ilmala-Pasila auraamatta, Pasila-Linnulaulu aurattu, Linnunlaulu-Töölönlahden itäranta auraamatta ja siitä keskustaan aurattu. Auraamattomilla pätkillä oli kuitenkin joku tai jotkut kauhakuormaajat ajaneet, mutta eivät olleet viitsineet tai pystyneet niitä mennessään auraamaan.

    Kuvat ovat siis Luoteis-Helsingistä sekä Espoosta, Leppävaaran ja Mäkkylän suunnalta, Hesan keskustaan tulevien työmatkapyöräilijöiden valtaväylältä.

    Haaga:




    Ilmala:



    Kovin mielenkiintoista olisi tietää, että onko auraamatta olevat osat reitistä jätetty auraamatta käskystä, vaikkapa sen vuoksi, että kalusto ei ole noiden pätkien auraamiseen soveltuvaa. Vai laskuttaako joku noiden auraamisesta ja todellisuudessa ajaa pätkät vain läpi, jättäen ne todellisuudessa auraamatta kenties samasta syystä. Mitään järkeähän tuossa ei ole, koska nuo ratojen varsia kulkevat reitit ovat mielestäni, niitä joita pitäisi erityisesti suosia talvikunnossapidon suhteen. Niitä pitkin kun pääsisi kulkemaan nopeasti, ilman liikennevaloja ja ilman ajoratojen varsien pyöräteillä olevaa melua, pakokaasua ja loskaa. Lisäksi radanvarsireiteiltä pääsee tarvittaessa kätevästi junan kyytiin fillarinkin kanssa, jos huono keli tai kiire yllättää.
    stenu muokkasi tätä : 20.02.2012 at 12.15
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #2260
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Vielä uuden vuoden aikoihin mietin, että taitaa olla vaihteeksi tulossa vähäluminen talvi. Nyt kun noita lumikinoksia katselee täällä pääkaupungissa, niin alkaa kyllä näyttämään aika samalta kuin tähän aikaan kahtena edellisenäkin talvena.
    Itse asiassa juuri tänään saavutti lumikäyrä lentoasemalla viime vuoden. ilmatieteenlaitos -> Ilmasto -> Lumitilanne 2011-12.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  11. #2261
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mitään järkeähän tuossa ei ole, koska nuo ratojen varsia kulkevat reitit ovat mielestäni, niitä joita pitäisi erityisesti suosia talvikunnossapidon suhteen. Niitä pitkin kun pääsisi kulkemaan nopeasti, ilman liikennevaloja ja ilman ajoratojen varsien pyöräteillä olevaa melua, pakokaasua ja loskaa.
    Ehdottomasti samaa mieltä. Lisäbonuksena vielä se, että vieressä ei kulje ajorataa, jolta lanattaisiin lunta pyörätielle. Lisäksi siinä radanvarren välittömässä läheisyydessä on runsaasti asutusta ja työpaikkoja.

    Tuon Espooseen päin menevän radan kohdalla tuntui ainakin viime talvena olevan ongelmana se, että se on ylläpidollisesti pilkottu monelle eri urakoitsijalle, minkä tuloksena kunnossapito on epätasaista - jotkin pätkän on aurattu nopeasti ja hyvin, toiset taas ei.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  12. #2262
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Aika rauhallisia sykkeitä pitäisi pitää. Ei taida kovinkaan suuren nyppylän yli päästä noilla rajoilla, ainakaan perus kuntoilijan kunnolla.
    Niinpä. Enkä tiedä onko tuo kunnostakaan kiinni, miten kone ottaa kierroksia. En tod. ole malliesimerkki hyväkuntoisimmasta kaverista, mutta en ihan
    rapakunnossakaan. Leposyke on jotain 45-47, mutta ei tarvitse kuin suurin piirtein kengännauhat sitoa, että saa sykkeen saa yli sadan, jonka siis pitäisi olla professorin mielestä kipuraja pakkaskeleille.

    Jotain rajaa ylivarovaisuuteenkin. Ja siihen, kuinka kapea-alaisia tutkijoita päästetään julkisuuteen kertomaan suosituksiaan.

  13. #2263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

    Kovin mielenkiintoista olisi tietää, että onko auraamatta olevat osat reitistä jätetty auraamatta käskystä, vaikkapa sen vuoksi, että kalusto ei ole noiden pätkien auraamiseen soveltuvaa. Vai laskuttaako joku noiden auraamisesta ja todellisuudessa ajaa pätkät vain läpi, jättäen ne todellisuudessa auraamatta kenties samasta syystä. Mitään järkeähän tuossa ei ole (...)
    Tuota on ihmetelty myös Kehä I:n varrella: aurattu osuus loppuu äkisti, sitten on lyhempi tai pitempi traktorilla läpiajettu taival ja taas aurattua osuutta. Arvaan (mutten tiedä) että kyseessä on seuraus aurausurakan pilkkomisesta: toisen urakoitsijan kalusto on käyttänyt toisen urakoitsijan osuutta siirtymään.

  14. #2264
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Tuota on ihmetelty myös Kehä I:n varrella: aurattu osuus loppuu äkisti, sitten on lyhempi tai pitempi traktorilla läpiajettu taival ja taas aurattua osuutta. Arvaan (mutten tiedä) että kyseessä on seuraus aurausurakan pilkkomisesta: toisen urakoitsijan kalusto on käyttänyt toisen urakoitsijan osuutta siirtymään.
    Tehokkuus ajaa ihmisen edelle. Eiku siis ihminen ajaa tehokkuuden edelle. Eiku.
    Miksei voisi yksi ajaa tien päästä päähän?

  15. #2265
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Annoin auraamattomista pätkistä palautetta reippaalla kädellä tuolla: http://kerrokartalla.hel.fi/lumipalaute.

    Kaupunkifillarin facebook-sivuilla oli linkki Helsingin kaupungin kyselyyn, jota käytettäneen pääpyörätieverkon määrittelyssä apuna. Minä jotenkin kuvittelin, että se verkko olisi määritelty jo ajat sitten, kun muistaakseni kaupunki tuli julkisuuteen talvipyöräilyn lisäämistavoitteidensa kanssa jo kaksi talvea sitten. No, kävin kuitenkin sielläkin antamassa ääneni.

    Noin muuten en ihan kaikkia Kaupunkifillarin tavoitteita allekirjoita. Siellä tunnutaan turhan paljon keskityttävän fillarit ajoradalle -ajatusmaailmaan ja verrataan Hesaa Tukholmaan. Tukholmassa on kovin eurooppalainen ilmasto Hesaan nähden, eikä siellä ole koskaan metriä lunta tai kahtakymmentä senttiä loskaa. Hesassa talvipyöräily usein vaatii talvipyöräilyyn soveltuvan asustuksen ja fillarin, lyhyillekin matkoille ja vaikka kuinka aurattaisiin. Siksi kantakaupungin sisällä tapahtuva talvipyöräilyn määrän kasvattaminen saattaa olla haastavaa. Kävely ja/tai ratikka toimii liian hyvin. Pidemmältä, kantakaupungin ulkopuolelta kaupunkiin pyöräilevien määrä saadaan kasvamaan vain sillä, että on oikeasti toimiva sisääntuloteiden verkosto, jota ratojen varret palvelisivat enemmän kuin hyvin, jos edes niiden talvikunnossapito toimisi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tuon Espooseen päin menevän radan kohdalla tuntui ainakin viime talvena olevan ongelmana se, että se on ylläpidollisesti pilkottu monelle eri urakoitsijalle, minkä tuloksena kunnossapito on epätasaista - jotkin pätkän on aurattu nopeasti ja hyvin, toiset taas ei.
    Onpa harvinaisen hölmöä päätöksentekoa. Jos kyse on noin simppelistä asiasta, niin ei luulisi olevan kovin vaiketa tehdä ratojen varsien aurauksesta yhtä urakkaa aina kokonaista radanvartta kohden, keskustasta tai Pasilasta kaupungin rajalle asti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #2266
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.288
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    ...toisen urakoitsijan kalusto on käyttänyt toisen urakoitsijan osuutta siirtymään.
    Luulisi, että laki kieltäisi kevyenliikenteenväylien käyttämisen aurauskaluston siirymäreitteinä?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #2267
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Eilen illalla kahdeksan maissa tuli Arktikumin valoissa vastaan pariskunta mustalla tandem-pyörällä. Harmi että paikalla oli liikennettä ja olin itsekin autolla liikentessä, niin jäi haastattelematta, että mikähän reissu siinä oli menossa. Varusteista päätellen vähän pidempi.
    Nyt sekin sitten selvisi. Olivat Rovaniemi 150 -kisan osallistujia, Rob Bruyndockx ja Jef Wauters Belgiasta: http://www.rovaniemi150.com/roster/

    Tuosta häppeningistä alkutalvesta kuulinkin, mutta unohdin kokonaan ja olisin joka tapauksessa ollut lauantain Kemijärvellä. Rehellisesti sanottuna näkyvyys katukuvassa oli aika pieni, mutta toivottavasti saa tuulta alleen jatkossa.

    Facebook-sivuilta löytyy kuva tandempoikien pyörästä ja joitain muitakin fat bikeja:
    http://www.facebook.com/pages/Rovani...52479174829579

  18. #2268
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Luulisi, että laki kieltäisi kevyenliikenteenväylien käyttämisen aurauskaluston siirymäreitteinä?
    Paljon tätä tapahtumaa enempää ei juuri voi potuttaa, kun on aamulla kyntämässä auraamatonta pyörätietä töihin päin ja joutuu melkein ojaan väistämään aura ylhäällä vastaan ajavaa aurauskalustoa.

  19. #2269
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Luulisi, että laki kieltäisi kevyenliikenteenväylien käyttämisen aurauskaluston siirymäreitteinä?
    No ihan taatusti kieltää.. Tuohan on ihan päivän selvä asia. Jonkun pitäisikin tarttua tilanteeseen ja blokata moisen kuskin reitti ja soittaa poliisit paikalle tai ainakin kuvata episodi kännykällä jotta asian voisi viedä virkavallalle perattavaksi myöhemmin.
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

  20. #2270
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Luulisi, että laki kieltäisi kevyenliikenteenväylien käyttämisen aurauskaluston siirymäreitteinä?
    No ihan taatusti kieltää.. Tuohan on ihan päivän selvä asia. Jonkun pitäisikin tarttua tilanteeseen ja blokata moisen kuskin reitti ja soittaa poliisit paikalle tai ainakin kuvata episodi kännykällä jotta asian voisi viedä virkavallalle perattavaksi myöhemmin.
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

  21. #2271
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    ^et kai ole tosissasi?
    miten voi olla noin joustamatonta väkeä? on se vittumaista ja itekkin tänään espooseen tullessa huomasi kuinka aura on nostettu helsinkiin päästyä ja jatkettu matkaa kinoksissa. piti taluttaa ja tuli vitutus hiki. ei silti pidä tehdä duunia josta ei makseta. pitäisikö sen traktorin jäädä sitten niille sijoilleen missä lumi loppuu kun laki-tukarit on sitä mieltä että soittavat kytät, kun käyttää kevliä siirtymiseen.
    niin no ihmiset ON perseestä!
    Fucked up and ready to die.

  22. #2272
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    ^Saattaisi laki-tukarit saada kaupungin tilaajana miettimään sitä voisiko urakoitsijat järjestellä alueitaan keskenään. Muinoin tällaista toimintaa on ollut muualla Suomessa. Urakoitsijat jakoivat järkiperustein noita katuja keskenään ja ei ajettu aura ylhäällä katuja pitkin. Nykyisin kun tilaajalakia tms. tulkitaan niin tarkasti, jokainen tekee vain oman alueensa, joka on kaupungin määrittelemä. Eikä varmaan ale-hinnoittelu edesauta järkevää aurausta.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  23. #2273
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Niinpä. Enkä tiedä onko tuo kunnostakaan kiinni, miten kone ottaa kierroksia. En tod. ole malliesimerkki hyväkuntoisimmasta kaverista, mutta en ihan
    rapakunnossakaan. Leposyke on jotain 45-47, mutta ei tarvitse kuin suurin piirtein kengännauhat sitoa, että saa sykkeen saa yli sadan, jonka siis pitäisi olla professorin mielestä kipuraja pakkaskeleille.

    Jotain rajaa ylivarovaisuuteenkin. Ja siihen, kuinka kapea-alaisia tutkijoita päästetään julkisuuteen kertomaan suosituksiaan.
    Toisaalta tuossa artikkelissa puhuttiin yli 20 asteen pakkaskeleistä käsittääkseni koko ajan, joten suositus ei vaikuta ihan niin absurdilta. Se ei oikein käy kunnolla tekstistä ilmi mutta ainakin sellaiseen käsitykseen itse päädyin. Vähän ristiriitaakin tuossa tosiaan on, koska alkupuolella mainitaan, että merkittäväksi rasitukseksi on määritelty liikunta, jonka aikana syke on >60% maksimisykkeestä. Toisessa kohtaa taas puhutaan nuorillakin 100-110 sykkeestä suosituksena pakkaskeleille, vaikka ei tuo 110 vielä tietenkään ole 60 prosenttia maksimista kaikilla - ei edes itselläni. Ehkä se jollain tilastollisella keskivertokansalaisella on.

    Vaikeita aina nuo tutkimustulosten uutisoinnit. Saisivat edes linkittää primaarilähteet, mikäli ovat vapaasti saatavilla, tai edes mainita kunnolla nimeltä, mikäli eivät olisikaan vapaasti luettavissa.

  24. #2274
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    ^et kai ole tosissasi?
    miten voi olla noin joustamatonta väkeä? on se vittumaista ja itekkin tänään espooseen tullessa huomasi kuinka aura on nostettu helsinkiin päästyä ja jatkettu matkaa kinoksissa. piti taluttaa ja tuli vitutus hiki. ei silti pidä tehdä duunia josta ei makseta. pitäisikö sen traktorin jäädä sitten niille sijoilleen missä lumi loppuu kun laki-tukarit on sitä mieltä että soittavat kytät, kun käyttää kevliä siirtymiseen.
    niin no ihmiset ON perseestä!
    Samalla annat muillekin työkoneille luvan ajella kelvejä pitkin miten sattuu. Eihän niissä pakkia voi olla. Voisin antaa läpiajoluvan loka-autolle, muuttoautolle, roska-autolle, kiinteistöhuollon traktoreille... jne... Onhan se perusteltua sillä saattavat joutua ajamaan kohteeseen kelviä pitkin muutenkin, parempi vaan sallia se ajo kokonaan.

  25. #2275
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Se hyvä puoli noissa kevytväylillä vilistävissä posti-, jakelu- jne. autoissa, trukeissa, traktoreissa yms. on, että niiden jäljiltä saattaa jäädä miltei ajettavat urat niille taas kerran auraamattomaksi jääneille osuuksille...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  26. #2276
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    On muuten mukava asua kohdassa, jossa 100 m klv:ää yhdistää kaksi katua. Mukavasti alkaa autoliikenne, kun talviaurauksen vuoksi poistetaan esteet. Siinä ajaa taksit, roska-autot, pizzataksit, tavalliset kusipääautoilijat jne. sujuvasti. Ihan kiva, kun molemmin puolin on pihoja, joissa leikkii lapsia. Muutaman autolijan kanssa olen ottanut sanallisesti yhteen autoilusta klv:llä. Sujuvasti kaikki ajattelevat joustavasti, kun ei tarvitse kiertää pidempää reittiä. Nimby-efekti toimii hyvin omalla takapihalla, mutta sen kauemmaksi ei oman toiminnan reflektointi ihmisillä ilmeisesti ulotu.

    Alkaa muuten tulemaan kohta hyvät polkukelit metsään, jos ei lunta tule ihan älyttömästi. Aurinko alkaa lämmittämään, todella hieno sää oli ulkona, vaikka tänään tuli vuoden 4. autolla töihin päivä.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  27. #2277
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti substitute Katso viesti
    Toisaalta tuossa artikkelissa puhuttiin yli 20 asteen pakkaskeleistä käsittääkseni koko ajan, joten suositus ei vaikuta ihan niin absurdilta. Se ei oikein käy kunnolla tekstistä ilmi mutta ainakin sellaiseen käsitykseen itse päädyin. Vähän ristiriitaakin tuossa tosiaan on, koska alkupuolella mainitaan, että merkittäväksi rasitukseksi on määritelty liikunta, jonka aikana syke on >60% maksimisykkeestä. Toisessa kohtaa taas puhutaan nuorillakin 100-110 sykkeestä suosituksena pakkaskeleille, vaikka ei tuo 110 vielä tietenkään ole 60 prosenttia maksimista kaikilla - ei edes itselläni. Ehkä se jollain tilastollisella keskivertokansalaisella on.
    Sehän on selvä, että tuollaisella reilun 20 asteen pakkasella ei kannata hengästyä ainakaan kovin raskaasti. Mutta jutussa merkittävän rasituksen rajana pidettiin sitä sykealuetta, jossa kuntoilija alkaa hengittämään suun kautta. Aika kevyt on raja, jossa rasitusta pidetään jo merkittävänä.

    Omien empiiristen havaintojen pohjalta ei sisuskalut vielä siitä jäädy, jos joutuu pakkasella suun kautta hengittämäänkin. Siitä on vielä pitkä matka siihen, että happea jouduttaisiin kunnolla haukkomaan, jolloin raaka ilma pääsee suoraan virtaamaan putkistoon. Se ei tee hyvää.

  28. #2278
    M-K Guest
    Itse olin eilen juoksulenkillä ja aura käytti KLV:tä siirtymäreittinä, pisteenä i:n päälle tämä auraaja ajoin liian reunassa ja jäi penkkaan jumiin tukkien lähes koko väylän.

  29. #2279
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Se hyvä puoli noissa kevytväylillä vilistävissä posti-, jakelu- jne. autoissa, trukeissa, traktoreissa yms. on, että niiden jäljiltä saattaa jäädä miltei ajettavat urat niille taas kerran auraamattomaksi jääneille osuuksille...
    Tai sitten ne paakkuunnuttavat kevyen pakkaslumen paksuksi, epätasaiseksi massaksi.

    Jos talvikunnossapitoa halutaan järkeistää, niin tuo aura ylhäällä ajelu voisi olla aika hyvä aloituskohde.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  30. #2280
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    84
    Ei ollu yhtään hullumpi idea alkaa opetteleen lukkopolkimia nyt kun tuota lunta tulee joka tuutista. Pehmeä alastulo jos nyt kippaa ja joutuu oikeasti harjotteleen sitä kengän irrottelua kun kiemurtelee cc:llä kohti punaisia valoja. Alkaa jo lauantain alottelun jälkeen sujua aika hyvin!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •