ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 74 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #2191
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    12
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Mikäs tässä on ongelmana? Itse otan nämä imarteluna ja tässä huomaa aina olevansa hieman noita kateellisia sohvaperunoita ylempänä. Oman ylivertaisuuden esilletuonti joka aamu on vallan miellyttävää puuhaa.
    Se että suomalaiset ovat edelleen metsäläisiä, suu auki ihmetellään kun joku poikkeaa normista, eli tässä tapauksessa ei suorita työmatkaansa autolla/bussilla.

    Edelleen offtopikkia, mutta normista ei poiketa vaikka se olisi tyhmää, kallista tai aikaa vievää, kunhan ei ole "erilainen"...

  2. #2192
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Mikäs tässä on ongelmana? Itse otan nämä imarteluna ja tässä huomaa aina olevansa hieman noita kateellisia sohvaperunoita ylempänä. Oman ylivertaisuuden esilletuonti joka aamu on vallan miellyttävää puuhaa.
    No just toi siinä voi olla vähän ongelmana, eli porukka saattaa tuntea itsensä tarpeettomasti vähäpätöisemmäksi, koska eivät jaksa hyöty- tai huviliikkua samalla tavalla kuin itse jaksan, vaikka tietävät että tarvetta olisi. Jaksan kyllä jutella työkavereille pyöräilemisestä jos siitä haluavat kuulla mutta muuten pidän fillarointihommat aika lailla omana tietonani. Toisaalta jos ottavat puheeksi ja itse kyselevät, niin kerron kyllä mielelläni. Vuodesta toiseen ihmiset hämmästelevät samoja asioita, eli sitä että pyörällä pysyy pystyssä talvellakin ja sitä että pyöräillessä ei tule kylmä.

  3. #2193
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Autoilu on talvella usein ikävää hommaa. Auto on lumen ja jään peitossa, tiet liukkaat ja vaaralliset, parkkipaikat ruuhkaisia. Moni on varmaan ainakin alitajuisesti kiinnostunut talvipyöräilystä, ja siksi piinaa pyöräilijöitä.

  4. #2194
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Viime vikot ollut hieman vaisua pyöräilyn kanssa. Ensin pakkasviikko ja sitten muuta. On tullut enemmän harrasteltua kävelyä ja lumikenkimistä. Pari lenkkiä vain pyörällä. No, kyllä se vielä pyöräkin joskus liikkuu.
    -

  5. #2195
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Mää olen silloin ja tällöin ajellut, mutta kaikki eeppisyys kyllä puuttuu. Keväämmällä sitten.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  6. #2196
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tänään pääsi taas iltapäivällä kokemaan lumimyräkkää reippaassa 10 m/s vastatuulessa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  7. #2197
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussika Katso viesti
    Minulla on pakkasrajana -25 työmatkapyöräilyssä (urheillessa -20). Arvaapa Nizcu miten himmeenä minua pidetään?
    Tiedän tunteen, kun mulle suoraan sanotaan että mä oon hullu.
    Tänäänkin yks työkaveri vaan kysäs sit, et paljonko on työmatka mulla ja kun vastasin, että vaan 14km niin se sano suoraan "oot ihan hullu, mä pyöräilen vain silloin kun ei tuule paljoa, paistaa aurinko ja on lämmintä"

    Monesti ihmiset kysyy, sit et poljenko muutenkin kuin vain työmatkoja, niin kun vastaan et "sellane 20-60km väliltä on normi lenkki, riippuu oonko maastopyörällä vai maantiefillarilla" ja sitten saan vaan ilmeitä "HULLU!" ja yleensä vaan pyöritellään päätä, kuin olisin kajahtanut
    Musta se on hauskaa, kun voi ja kehtaa sanoa, että 20km matka ole mulle temppu eikä mikään

    Ja toisekseen, ei ole sitä iänikuista parkki ongelmaa, puhumattakaan että tarvis ruuhkassa jonottaa tuskaisena ja kivasti on paljon pirteempi olo.

    Suurimmat syyt pyöräilemättömyyteen on: laiskuus, huono pyörä, aina huono keli (sataa, on liian kuuma tai liian kylmä), liian pitkä matka, liukasta, tulee hiki yms
    Kait mä oon sitten jollain tavalla outo, kun nautin itseni rääkkäämisestä tuolla kauheassa kelissä, puskien kilometrejä toisensa perään eteenpäin himovauhdilla ja nautin siitä kun hiki ja kura vaan lentää

  8. #2198
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nizcu Katso viesti
    Monesti ihmiset kysyy, sit et poljenko muutenkin kuin vain työmatkoja, niin kun vastaan et "sellane 20-60km väliltä on normi lenkki, riippuu oonko maastopyörällä vai maantiefillarilla" ja sitten saan vaan ilmeitä "HULLU!" ja yleensä vaan pyöritellään päätä, kuin olisin kajahtanut
    Sama sakki sitten maksaa 60€ kuussa että saa illalla ajaa Audillaan polkemaan kuntopyörää salille.

  9. #2199
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sama sakki sitten maksaa 60€ kuussa että saa illalla ajaa Audillaan polkemaan kuntopyörää salille.
    Tai menee sinne Zumba-tunnille

  10. #2200
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Olen miettinyt itsekseni, että onko tuosta työmatkojen ajamisesta mitään hyötyä kunnon kehittymisen kannalta. 2x tunti päivässä matalilla sykkeillä ei varmaankaan kehitä kuntoa suuntaan tai toiseen.
    Polje paluumatka täysillä?

  11. #2201
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sama sakki sitten maksaa 60€ kuussa että saa illalla ajaa Audillaan polkemaan kuntopyörää salille.
    Ehkä siellä salilla on joidenkin mielestä paremmat maisemat?

    Omasta mielestäni kyllä nuo lumiset ulkomaisemat ovat ihan riittävän kivoja.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  12. #2202
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Olen miettinyt itsekseni, että onko tuosta työmatkojen ajamisesta mitään hyötyä kunnon kehittymisen kannalta. 2x tunti päivässä matalilla sykkeillä ei varmaankaan kehitä kuntoa suuntaan tai toiseen. Eli jos saman ajan käyttäisi suunnitelmallisempaan harjoitteluun niin tuloksia olisi luultavasti kesällä nähtävissä. Onko kahden tunnin yhtäjaksoinen lenkki tehokkaampi kuin tunti kahdesti päivässä?? Miten kihnuuttamisesta saisi muutakin hyötyä kun ne edut, mitä täälläkin on jo mainittu (oot "kova" jätkä, on hereillä aamulla, on ekologinen tapa..plaa plaa)? Lähinnä nyt ajattelen kelloa vastaan ajamista kesällä. Vai onko rauhallinen ajo suorastaan vahingollista jos aikoo kehittää nopeutta parin-kolmen tunnin suorituksissa? Tästä varmaankin huomaa etten ymmärrä harjoittelemisesta yhtään mitään... Kyselen silläkin uhalla että menee ot:ksi..
    Jos itse pystyisin ajamaan ympäri vuoden työmatkat em. spekseillä (2 * 1h / päivä = 10 h viikko!!!!), niin en varmasti muuta liikuntaa kaipaisi. Lisäksi vetäisin kesäloman kaljaa ilman ensimmäistäkään urheilusuoritusta. Varmasti on kehittävämpää reenata tuo 10 h vaihtelevasti eri tehoilla jne, mutta anyway - jos viikkotasolla ehtii/pystyy ajamaan / jaksaa ajaa 10 h ihan miten vain, vaikka 20 palassa, niin luulisi ajokunnon olevan aika hyvä mihin tahansa kelloa vastaan ajettavaan skabaan.
    Aja tunti - rassaa kaksi.

  13. #2203
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Olen miettinyt itsekseni, että onko tuosta työmatkojen ajamisesta mitään hyötyä kunnon kehittymisen kannalta. 2x tunti päivässä matalilla sykkeillä ei varmaankaan kehitä kuntoa suuntaan tai toiseen.
    Kyllä ainakin mulla menee koulumatkat pk/vk alueella, jolloin harjoitusvaikutusta luulisi tulevan ihan samalla tavalla kuin normilenkistä. Helsingin tämänpäiväisissä olosuhteissa meni lumisimmissa ylämäissä varmaan jo mk-puolelle. Olen todella huono aamuliikkuja, joten menomatkalla syke pyörii yleensä pk:n ylärajoilla ja tulomatkalla kuljetaan vk-vauhtia eikä välttämättä suorinta mahdollista reittiä. Sykemittarin kanssa kun polkee niin tuosta on myös hyvä tarkistaa "päivän kunto" joka aamu

  14. #2204
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    2x tunti päivässä matalilla sykkeillä ei varmaankaan kehitä kuntoa suuntaan tai toiseen.
    Välillä ajat kovemmilla sykkeillä (anaerobisen kynnyksellä jaksaa kyllä tunnin), välillä hyökkäät mopojen ja toisten fillaristien perään yrittäen voittaa ne (intervallitreeniä). Rauhallisista työmatkoista pienillä varioinneilla saat peruskestävyyttä, jonka avulla jaksat keväämmällä harjoitella oikeasti kovaa. Eli hyvää pohjaa se tuottaa, mutta ei yksin riitä.
    10k-kerhon jäsen

  15. #2205
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoS Katso viesti
    Se että suomalaiset ovat edelleen metsäläisiä, suu auki ihmetellään kun joku poikkeaa normista, eli tässä tapauksessa ei suorita työmatkaansa autolla/bussilla.

    Edelleen offtopikkia, mutta normista ei poiketa vaikka se olisi tyhmää, kallista tai aikaa vievää, kunhan ei ole "erilainen"...
    Jos noin määritellään metsäläisyys, niin omista työkavereista löytyy metsäläisiä: Sveitsiläisistä, Ruotsalaisista, Unkarilaisista, Virolaisista, Kiinalaisista... Yhdellekkään työkaverille ei tulisi mieleenkään pyöräily -20 asteen pakkasilla töihin. Samanlaisia kommentteja ja ihmettelyjä saisit kaikilta.

  16. #2206
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sama sakki sitten maksaa 60€ kuussa että saa illalla ajaa Audillaan polkemaan kuntopyörää salille.
    Oisko sitten parempi, että se Audikuski ajais kotisohvalle makaamaan sen takia, kun joku talvipyöräily-puristi ei arvosta spinningiä?

  17. #2207
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Oisko sitten parempi, että se Audikuski ajais kotisohvalle makaamaan sen takia, kun joku talvipyöräily-puristi ei arvosta spinningiä?
    Entä lopettaa talvipyöräily ja siirtyä autoiluun kun joku mukavuuden haluinen kermaperse pitää talvella pyöräilyä hulluna?

  18. #2208
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    forssa
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    Onkos kenelläkään kokemusta linkin takaa löytyvistä adidaksen laseista joissa sangat voi korvata remmillä?
    http://aurinkolasikauppa.fi/tuotteet.html?id=10/
    Noniin, nyt on hankintoja tehty taas kerran budjettiluokassa eli poikkesin biltemaan ja sieltä löytyi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...n-lasit-82492/ . Hinta kohdallaan käyttömäärään nähden joka on siis vain talvisin palvelevat toistaikseksi hyvin.

  19. #2209
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Jos noin määritellään metsäläisyys, niin omista työkavereista löytyy metsäläisiä: Sveitsiläisistä, Ruotsalaisista, Unkarilaisista, Virolaisista, Kiinalaisista... Yhdellekkään työkaverille ei tulisi mieleenkään pyöräily -20 asteen pakkasilla töihin. Samanlaisia kommentteja ja ihmettelyjä saisit kaikilta.
    Vastaavasti täällä metsässä ei talvipyöräilyä - tai pakkasella ulkona liikkumista muutenkaan - tarvitse kenellekään sen kummemmin selitellä. Jos 20 asteen pakkasia alkaisi säikkymään, niin talvi jäisi melko lyhyeksi. Ja kun pakkanen kiristyy 30 asteeseen, niin silloin aletaan muistelemaan niitä talvia, kun oli oikeasti kylmä.

    Ei se silti sitä tarkoita, että ihmiset Napapiirin korkeudella sen aktiivisemmin lihasvoimin töihin menisivät. Mukavuudenhaluisia ihmiset ovat täälläkin. Mutta mitään urhoollisuusmitaleja ulkona liikkumisesta on turha odottaa. Menneellä pakkasjaksollakin harvat kommentit olivat hämmästyneen sijaan lähinnä huvittuneita (tai sääliviä, en ole ihan varma).

    Pakkaseen pystyy varautumaan pukeutumalla, mutta märkä loskakeli on ainakin hyötyliikkumisen kannalta paljon ikävämpi. Itselläkään ei ole varsinaista pakkasrajaa, mutta viimeistän taas huhtikuussa pyörä jäänee pariksi viikoksi sisätiloihin.

  20. #2210
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Tällaisena päivänä kyllä pumppu hakkaa, vaikka kuinka hitaasti ajaisi. Ainakin tässä pk-seudulla oli aamulla kelvit enimmäkseen auraamatta tai aurattu joskus aamuyöstä.
    10k-kerhon jäsen

  21. #2211
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Mun ajamalla pätkällä kevarit oli aurattu ihan suht hyvään kuntoon ja sen jälkeen oli lingottu ajoradalta lumet tasaseksi sohjoksi auratun kevarin päälle. Tuli talutettua fillaria varmaan enemmän kuin koko menneenä talvena yhteensä - osasyy oli myös hieman normaalista poikkeavalla reittivalinnalla.

    Mut pakko sanoa että kyllähän tuo vtuttaa ihan sutena, linkoaisivat joskus lumet kevarilta ajoradalle ja katsoisivat sen jälkeen reaktiot. Vähän jaksoi sentään hymyilyttää sohjossa vastaan tarponu kävelijä joka naureskellen tokas, että taitaa aurakuskit olla lakossa.

  22. #2212
    Nostan kyllä kaikille niille työmatkapyöräilijöille hattua jotka jaksaa taapertaa tuolla lumipöperössä. Itselleni on riittänyt yksi kerta työmatkapyöräilyä helmikuussa. Seuraavan kerran sitten kun maa on taas paljas.

  23. #2213
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Ekaa kertaa aikoihin fillarilla kaupungila eilen.. olis voinut kattoo ikkunasta ulos ennen lähtöä.

  24. #2214
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Olen miettinyt itsekseni, että onko tuosta työmatkojen ajamisesta mitään hyötyä kunnon kehittymisen kannalta. 2x tunti päivässä matalilla sykkeillä ei varmaankaan kehitä kuntoa suuntaan tai toiseen. Eli jos saman ajan käyttäisi suunnitelmallisempaan harjoitteluun niin tuloksia olisi luultavasti kesällä nähtävissä. Onko kahden tunnin yhtäjaksoinen lenkki tehokkaampi kuin tunti kahdesti päivässä?? Miten kihnuuttamisesta saisi muutakin hyötyä kun ne edut, mitä täälläkin on jo mainittu (oot "kova" jätkä, on hereillä aamulla, on ekologinen tapa..plaa plaa)? Lähinnä nyt ajattelen kelloa vastaan ajamista kesällä. Vai onko rauhallinen ajo suorastaan vahingollista jos aikoo kehittää nopeutta parin-kolmen tunnin suorituksissa? Tästä varmaankin huomaa etten ymmärrä harjoittelemisesta yhtään mitään... Kyselen silläkin uhalla että menee ot:ksi..
    Mulla tulee poljettua kerran viikossa pyörä kotiin "maksimeilla" joka meinaa hyvinkin tarkalleen tunnin treeniä 80% keskisykkeellä. Normaalisti pyrin pitämään hieman reippaampaa vauhtia jolloin sykkeet asettuu sinne 70% hujakoille (reilu tunti molempiin suuntiin) lisäksi luonto Espoon aurakaluston myötävaikutuksella järjestää välillä noita parituntisia maksimitreenejä. Tavoittena on ollut jo pari vuotta polkea kolmena päivänä viikossa töihin. Olen huomannut elimistön väsyvän liikaa jokapäiväisellä polkemisella ja pyörä ei työasioiden/muiden harrasteiden takia ole aina vaihtoehto.

    Olen täysin varma että tuolla on paljon vaikutusta terveyteen ja painonhallintaan ja varmasti myös jonkunverran kunnon ylläpitoon. Lisäksi kun on polkenut tasaisesti koko talven, niin kesäkelien tultua voi aloittaa "kisa"treenin heti sata lasissa pelkäämättä paikkojen hajoamista - toisin kuin pitkän tauon jälkeen, joka vaatisi sen tonnin totutteluajoa jos haluaa välttää polven rasitusvammat.

  25. #2215
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tällaisena päivänä kyllä pumppu hakkaa, vaikka kuinka hitaasti ajaisi.
    Pumppu hakkas joo, mutta se johtu vaan siitä että kylmiltään polki ajoradalla Paciuksenkadun mäen ylös isolla limpulla.

  26. #2216
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Esbo
    Viestit
    80
    Huomenna tämän palstan innoittamana vuoden 2012 ensimmäinen työmatka töihin pyörällä.

  27. #2217
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Mistä osaatte arvata kuinka kauan hankalalla kelillä menee aikaa?
    Onko kokemusta vai joustava työaika?
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #2218
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Kyllä huonol kelil pitää varata tupla-aika melkein. Työmatka on 16 km per sivu lyhintä reittiä.

  29. #2219
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Talvella huonolla kelillä pyörällä liikkuessa suosittelisin varaamaan olosuhteiden mukaan sellaiset 50-100% normaalia enemmän matka-aikaa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  30. #2220
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Talvella huonolla kelillä pyörällä liikkuessa suosittelisin polkemaan 50-100% normaalia kovemmalla teholla, niin pääsee töihin ajoissa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •