GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 66 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.951 - 1.980 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #1951
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiillosmakkara Katso viesti
    No mutta, hyvä sentään, että ei olla Coldfootissa: http://www.foreca.fi/United_States/Alaska/Coldfoot
    Tuolla näyttäs olevan just nyt aika vilposta - ja onpas paikalla näpäkkä nimikin. Suorastaan stemmaa tässä säikeessä keskusteltuun
    Fort Yukonissa on vielä vilumpi: viimeisin havainto -51 C :-P

  2. #1952
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Fiskarssin ruukilta tuli joskus hankittua käsin huovutetut pohjalliset jotka oli todella lämpöiset, mutta ei kovin kestävät. Tietäisikö joku mistä vastaavia voisi löytää pk-seudulta tai netitse?
    Eipä ole tullut vastaan, mutta kätevä käsityöihminen voisi varmaankin askarrella tuollaiset itsekin? Esimerkiksi neulahuovutus on sangen yksinkertaista eikä vaadi kovin erikoisia työkaluja - tosin hieman aikaa vievää.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  3. #1953
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Huovuttaminen on helppoa, nopeaa ja halpaa.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  4. #1954
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Femmalla ostin saaristomereltä jostain saaresta paikallisen tekemät.. näin jälkikäteen ajatellen niitä olis pitänyt ostaa ainakin 5 paria.

  5. #1955
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Minulle ei olisi sinänsä ongelmaa ajella muutamat kovimman pakkasen päivät ilman lukkopolkimiakin. Kaapissa olisi valmiina toispuoleiset lukkopolkimetkin, laittaisi vain paikalleen pyörään. Pitäisi vain siihenkin olla kengät, joilla olisi hyvä ajaa. Vaelluskengillä joskus jotain pätkiä olen ajanut, mutta ne tuntuu tosi kömpelöiltä pyöräillessä. Ainakin nuo, mitkä minulla nyt on. Niin erinomaiset kuin kävellessä ovatkin. Jotkut nahkasaappaat riittävän notkeilla varsilla ehkä, mutta nekin pitäisi ensin ostaa, ja muuta käyttöä niille ei oikein tunnu olevan. Ja nekin on kömpelöt, jos on sellaiset talvimalliset, joilla oikeasti tarkenee ja riittävän isot paksuille sukille. Pyöräilyjalkineet kuitenkin pitäisi olla sellaiset, ettei nilkkojen liikkeitä haittaa.
    -

  6. #1956
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    -23c ja vastatuuli. Thermicin jalan lämmittimet 1h20m ajon aikana puolet ajasta päällä, sekä käsissä Clas Olsonin sähköhanskat (29€) ja sama puolet ajosta päällä.
    Näillä konsteilla sai ajaa ihan hyvin töihin. Nyt huomio kiinnittyi jalkoihin (reidet, polvet) joissa tuossa tuulessa tuli huomattua pientä kylmyyttä. Ehkä lisää vielä kerraston kun nyt ei ole muuta kuin PI Amfibit ja Haltin tuulihousut niiden päällä.

  7. #1957
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Pitäisi vain siihenkin olla kengät, joilla olisi hyvä ajaa. Vaelluskengillä joskus jotain pätkiä olen ajanut, mutta ne tuntuu tosi kömpelöiltä pyöräillessä.
    Itselläni on tuollaiset puolikorkeat vaelluskengät talvikäyttöä varten ja ihan hyvä noilla on ajaakin. Merinovillasukat on kyllä ihan ykköset talvikäyttöön. Ne + nuo vaelluskengät niin jalat tarkeni loistavasti puolen tunnin työmatkalla. -23 mittarissa.

  8. #1958
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Hyvillä varusteilla oli ilo ajaa, kun kelvitkin on nyt kunnolla aurattu!

    Vapaaratas vaan alkoi pikkuhiljaa jäätyä, ja 22 kilometrin kohdalla rupesi pyörimään ihan tyhjää. Mikähän siinäkin... luulisi, että pettäisi saman tien kun lähtee ajamaan, jos on kosteuden jäätymisestä kyse.
    10k-kerhon jäsen

  9. #1959
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Hyvillä varusteilla oli ilo ajaa, kun kelvitkin on nyt kunnolla aurattu!

    Vapaaratas vaan alkoi pikkuhiljaa jäätyä, ja 22 kilometrin kohdalla rupesi pyörimään ihan tyhjää. Mikähän siinäkin... luulisi, että pettäisi saman tien kun lähtee ajamaan, jos on kosteuden jäätymisestä kyse.
    Mulla teki tuon DT240, ja syykin oli selvä kun sen purki eli siellä oli rasvat paakkuuntunu ja oli siellä roskiakin. Tuon 240sen voi todella helposti huoltaa, kiitos KDn ja youtuben ; http://www.youtube.com/watch?v=g8ZQJS0IQM0

  10. #1960
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Mullakin vapaaratas sekos viime talvena, vein huoltoon ja sain seuraavana päivänä takas kun olikin varaosa sattumalta hyllyssä.

  11. #1961
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422
    Mulla sekos vapaaratas viime talvena ja käytyäni neljässä tamperelaisessa fillariliikkeessä totesin että halvemmalla pääsen kun ostan uuden kiekon. Ei noista kukaan oikein kiinnostunut sen korjaamisesta.

  12. #1962
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Mulla sekos vapaaratas viime talvena ja käytyäni neljässä tamperelaisessa fillariliikkeessä totesin että halvemmalla pääsen kun ostan uuden kiekon....
    Eikö ne halunneet myydä sulle muutaman kympin uutta vapaaratasta


  13. Tänään stadissa -15 ja työmatkapyörä vaihtui työmatkasuksiin. Ei palellut mistään. Hiihtäminen on luontevampi tapa liikkua talvella, kaikilla ei vain ole tuuri asua ja työskennellä latujen läheisyydessä. Tai no kotoa kunnostetulle ladulle on pari kilometriä mutta pääosa matkasta sinne onnistuu onneksi kuitenkin hiihtämällä.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  14. #1964
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Helteet on ohi ja yksi vähän kylmempi viikko takana. Paino lähti kilon verran yhdessä viikossa. Viime vuonna pakkasella oli samanlainen ilmiö minulla. Lieneekö ruskeaa rasvaa tullut poltettua, vai onko tämä ihan humbuugia???

    http://www.ktl.fi/portal/suomi/julka...ttaa_energiaa/
    http://www.pellossalo.fi/

  15. #1965
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Helteet on ohi ja yksi vähän kylmempi viikko takana. Paino lähti kilon verran yhdessä viikossa. Viime vuonna pakkasella oli samanlainen ilmiö minulla. Lieneekö ruskeaa rasvaa tullut poltettua, vai onko tämä ihan humbuugia???

    http://www.ktl.fi/portal/suomi/julka...ttaa_energiaa/


    Nälkä tuntuu olevan kovempi nyt pakkasella... saas nähdä pääseekö läskeistä irti ja rantakuntoon

  16. #1966
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Helteet on ohi ja yksi vähän kylmempi viikko takana. Paino lähti kilon verran yhdessä viikossa. Viime vuonna pakkasella oli samanlainen ilmiö minulla. Lieneekö ruskeaa rasvaa tullut poltettua, vai onko tämä ihan humbuugia???
    Minulla se on nestehukkaa. Itse olin tänään enemmän hiessä kuin kertaakaan vuoden sisään tuolla suht. lyhkäisellä työmatkalla. Hätäpäissäni laitoin taas sellaiset kuuvaatteet päällä, ettei mitään rajaa. Välillä piti pysähtyä skrapaamaan rillejä puhtaaksi.

    Kypärä täytyi jättää pois. Takin huppu ei millään ylety pään yli kypärän kanssa, eikä minulla oikein ole näille alle -25C keleille mitään sopivaa joka a) riittäisi ja b) mahtuisi kypärän alle.

  17. #1967
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kevät on selvästi tulossa, kun joutu laittamaan sortsit jalkaan aamulla. (kaiken muun päälle)

  18. #1968
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Eipä ole tullut vastaan, mutta kätevä käsityöihminen voisi varmaankin askarrella tuollaiset itsekin? Esimerkiksi neulahuovutus on sangen yksinkertaista eikä vaadi kovin erikoisia työkaluja - tosin hieman aikaa vievää.
    [OT]Jos pohjalliset tarvitsee, niin sitähän voi heittää vanhan ja virttyneen villapaidan koneeseen 40 tai 60 asteiseen pesuun. Siitä saa sitten mukavasti leikattua huopapohjallisia yms. lämmikepalaa [/OT]
    Täysillä keskelle

  19. #1969
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Ja huopalevyä varmaan löytynee kaupastakin aika helposti. (Käsityöliikkeet, kangaskaupat?)
    -

  20. #1970
    pölhö Guest
    Nyt kun säämanauksia seuraa, alkaa talvikengät vaikuttaa ainoalta vaihtoehdolta. Flätteihin en sorru, eikä noihin kesäkenkiin saa enää ylle/alle/väliin mitään järkevää suojaa.

    Koska kaikissa pyörissäni on maantiepolkimet, tunnen tiettyä vetoa Northwaven Fahrenheiteja kohtaan. Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka paljon viileämmät (tai vähemmän lämpimät) ne ovat verrattuna Celsius Arcticiin? Jälkimmäiset olisivat hitusen hintavammat ja edellyttäisivät maastopolkimienkin hankkimista.

    Toisaalta olisi kuitenkin järkevää hankkia saman tien mahdollisimman lämpöset popot eikä välimallin popoja ja sitten ensi syksynä ne kunnon popot..

  21. #1971
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pölhö Katso viesti
    Koska kaikissa pyörissäni on maantiepolkimet, tunnen tiettyä vetoa Northwaven Fahrenheiteja kohtaan. Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka paljon viileämmät (tai vähemmän lämpimät) ne ovat verrattuna Celsius Arcticiin? Jälkimmäiset olisivat hitusen hintavammat ja edellyttäisivät maastopolkimienkin hankkimista.
    Täältä sais tällä hetkellä Fahrenheitit hyvin edukkaasti: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=57566

  22. #1972
    pölhö Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Täältä sais tällä hetkellä Fahrenheitit hyvin edukkaasti: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=57566
    Näin saisi, kiitti vinkistä. Edukkaaksi tulisi, kun on noihin passelit polkimetkin pyörässä valmiina... vaan tarkenisiko Arcticeilla sittenkin olennaisesti paremmin? Ei viitsisi satkua laittaa kenkiin, jos ne eivät sittenkään lämmitä kylliksi.

    On tämä.

  23. #1973
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pölhö Katso viesti
    Näin saisi, kiitti vinkistä. Edukkaaksi tulisi, kun on noihin passelit polkimetkin pyörässä valmiina... vaan tarkenisiko Arcticeilla sittenkin olennaisesti paremmin? Ei viitsisi satkua laittaa kenkiin, jos ne eivät sittenkään lämmitä kylliksi.

    On tämä.
    Ei Northwave Fahrenheit GTX mikään kunnon talvikenkä ole. Ne ovat noin viiteen plus asteeseen asti riittävät, sen alapuolella vilu sitten hiipii varpaisiin, kun poljetaan semmoista 1,5 - 2 tunnin maantielenkkiä. En millään jaksa uskoa, että eristys olisi riittävä pakkasilla ajoon.

    Maantiekengäksi Fahrenheit on vähän ongelmallinen muutenkin. Kiristysnyörit + tarranauhat ovat kiinnityksenä semmoinen, että tuntuu jotenkin mahdottomalta löytää sopivaa kireyttä, jolla veri vielä kiertää, mutta kenkä ei lonksu jalassa. Aika harvakseltaan olen Fahrenheiteilla loppujen lopuksi ajanut, käytännössä maantiekauden viimeiset päivät ja pari hassua rankkasadelenkkiä. Kesä-Sidit ovat Fahrenheitteihin verrattuna aivan ylivoimaisesti mukavammat jalassa.

    Näin jälkikäteen olisi varmaan valinnut Fahrenheitin tilalle road-version MW-80:sta.

  24. #1974
    Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pölhö Katso viesti
    vaan tarkenisiko Arcticeilla sittenkin olennaisesti paremmin?
    Eivät ole autuaaksi tekevät: tänään vajaat puolitoista tuntia -16 asteessa kaksien villasukkien kanssa, ja varpaita alkoi palella ihan kunnolla. Seuraavalla yhtä kylmällä pakkaslenkillä voisi laittaa kolmet sukat ja numeroa isommat MW80:t vertailun vuoksi.

    Jalat tuntuvat olevan enää ainoa talviongelma, ja lämpimät kengänsuojat takuulla auttaisivat. Tai sitten vain lyhennän näitä huvilenkkejä näillä talven muutamilla kovemmilla pakkaskeleillä.

    Pasi

  25. #1975
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    Lyhyellä työmatkalla, 6,3 km, ainoa ongelma on näppien jäätyminen. Kädet lämpenevät vasta 15 min ajon jälkeen, sitä ennen on armotonta tuskaa. Pitänee hankkia North Facen talvihanskojen tilalle superräpylät.

  26. #1976
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Mulla pysyy jalat lämpiminä paljon paremmin kun on POCin täyspitkät polvarit. Eli lyhyesti: enemmän eristettä jalalle ettei veri jäähdy liikaa kun pääsee jalkaterälle asti?

  27. #1977
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    172
    Tänään ekaa kertaa fillarointia meren jäällä, pikkasen hirvitti vaikka pilkkimiehiä siellä täällä olikin. Ja kypärän alla väärä pipovalinta elikkäs meinasi ohta jäätyä viimassa, mut hauskaa oli silti.

  28. #1978
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Mulla on ollu näillä keleillä jalassa tukevahkot laskettelusukat, mw81-popot sekä löfflerin neopreeni suojat. Noiden avulla ainakin tollanen 30min/8km työmatka taittuu täysin ongelmitta. Henkeenhän tollanen -20C ilma ottaa, mutta kai tohon pikkuhiljaa tottuu kun vaan jatkaa "totuttelua" (eka talvi satulassa menossa). Hupilenkeille ei tuu kyllä oikein lähettyä, jos mittarissa on yli 10 astetta pakkasta, jotenkin ei vaan huvita.

    On muuten ihan loputtoman tuntunen kitka näillä kovemmilla pakkasilla, "kitkarenkainen" 29er sinkula ei liiku metriäkään ilmaseks. Vois koittaa, josko ISP:t rullais peremmin.

    Talvipyöräily on kyllä kaiken kaikkiaan aivan mahtava laji! Esim. Tampeelta löytyvä Ratinansuvanto näyttää aivan eeppiseltä auringonlaskun aikaan, nää on sellaisia fiiliksiä jota ei bussin/auton ikkunasta koe/tunne.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #1979
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Lyhyellä työmatkalla, 6,3 km, ainoa ongelma on näppien jäätyminen. Kädet lämpenevät vasta 15 min ajon jälkeen, sitä ennen on armotonta tuskaa. Pitänee hankkia North Facen talvihanskojen tilalle superräpylät.
    Isot nahkaiset kiinalaisvalmisteiset kelkkahanskat, joiden alle mahtuu parit tekniset ohuet sormikkaat. Ei ne nätit ole, mutta kyllä niillä -30 asteen keleissä kevyesti töihin ja illalla kaupan kautta kotiin polkaisee. Jalassa villasukat, pohjasta jeesusteipillä vuoratut MT-51:t (aivan) ja neopreenisuojat. Ei nekään nätit ole, mutta kyllä niilläkin töihin pääsee ja illalla kaupan kautta kotiin. Jos näissä keleissä lenkille lähtisi, niin taatusti puskisi kylmä kengistä läpi, mutta puolisen tuntia menee ihan ok.

  30. #1980
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Eilen n tunnin kiepahdus metsäpoluilla, -18C. Kokeilin foorumilla vinkattuja merinovillaisia alussukkia villaisten vaellussukkien alle. Päällä Exustar "talvikengät" (oikeasti välikausikengät). Lisäksi vielä sukkien väliin tällaiset:
    http://www.retkiaitta.fi/product/973...arpaanlammitin

    Nuo lämmittimet olivat uusi tuttavuus ja testin perusteella niistä oli suuri apu, varpaat pysyivät lämpöisinä pitkään, n 40min kohdalla alkoi tuntua viileältä, mutta selvästi parempi fiilis kuin tavallisesti olisi ollut edes -10C keleissä. Ladattavan lämpöpohjallissetin hinnalla saa ison tukun noita pikkulämmittimiä, taidan hamstrata niitä.
    Tässä tosin realisoituu yksi talvipyöräilyn hankalista puolista; eristeitä, kerroksia ja varusteita on taas yksi enemmän päälle pakattavaksi, lenkillä käyminen on melkoinen prosessi...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •