Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
Osaako joku antaa vinkkejä..

Joka ikinen vapaan lenkki on jäänyt kesken jalkapohjien kivun takia. Monot jalassa kävellen ladulle - ei ongelmaa. Mutta kun laittaa siteen kiinni ja painaa kantapään alas niin jalkapohjassa tuntuu todella inhoittava kipu. Kipu ei ole ulko eikä sisäsyrjällä vaan keskellä jalkapohjaa päkiän takana. Monot ovat sinivalkoiset Salomonin Pilotit. Mitähän nyt tulisi tehdä? Kipu ilmenee vaikka työntää tasatyöntöä joten ei johdu edes huonosta tekniikasta.
En tiedä kuinka kauan olet vapaata hiihtänyt, mutta mulla oli sama ongelma pari edellistä talvea kun aloittelin hiihtoharrastusta. Asiaa ei auttanut vaikka vaihdoin monoa ja hommasin muotoillut pohjalliset. Ainoa asia joka edes vähän helpotti oloa oli nauhojen löysääminen. Viime keväänä kun tekniikka alkoi parantua ja hiihtäminen rentoutua, ongelma katosi. Tänä talvena olen pystynyt jo hiihtämään nauhat kireällä, eikä kipua ole tuntunut kertaakaan. Asiaa ehkä edesauttoi myös helpommin hiihdettävän suksen hommaaminen. Mulla ongelmaa oli etenkin oikean jalan kanssa, jossa on todettu lievää "lättäjalkaisuutta". Eli omalla kohdallani ongelma taisi olla huono tekniikka/tasapaino yhdistettynä rakenteelliseen vikaan.