HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 67 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.981 - 2.010 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1981
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Kauppias ameriikasta myy yhdenlaisia kuitukiekkoja melko hyvässä alessa:
    http://www.competitivecyclist.com/za...&MODE=SPECIALS
    Rule #1: Obey The Rules

  2. #1982
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Kauppias ameriikasta myy yhdenlaisia kuitukiekkoja melko hyvässä alessa:
    http://www.competitivecyclist.com/za...&MODE=SPECIALS
    Onhan toi aivan sikaedullinen lähtöhinta, mutta kun mukaan lasketaan rahti, tulli ja alvit, niin tarjous kadottaa ikävästi teräänsä. Nopeasti laskettuna loppuhinta olisi vähän päälle tuhat euroa. Ei paha sekään, mutta...

  3. #1983
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    niccelle:
    Zipp 303 tuubeilla ajettu pari kautta. Mainiot yleiskiekot mielestäni eikä minkäänlaisia ongelmia n. 82 kiloisen kuskin alla. Renkaina Tufoa ja Vittoriaa 21-23mm sekä liimalla että tufo-nauhalla - tuntuu tarttuvan paremmin kuin pariin alumiinivanteeseeni. Oma setti painaa hyvin lähelle luvatun 1180g ja kiihtyvyys mainio (en ole tehnyt varsinaisia vertailuja).

  4. #1984
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.505
    Mikä koukku näissä on:
    http://www.bike-palast.com/en/Racebi...ark-Label.html
    http://www.bike-palast.com/en/Racebi...e-SL-2011.html

    eikös näistä ole pyydetty huomattavasti korkeampaa hintaa?

  5. #1985
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Ei kai tuo Cosmic Carbone avokiekko niin kallis ole ollut? CRC:lläkin (kallis putiikkihan se nykyään on) näyttäisi olevan uudempi 2012 malli 964€ ja B-D:llä tuo 2011 on 749,90€.

    Tuosta Fulcrumin setistä en tiedä.

  6. #1986
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Cosmic Carbonen hintalappuun vaikuuttaa nimen perässä oleva teksti ja se teksti valitettavasti vaikuttaa myös ajo-ominaisuuksiin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  7. #1987
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Itte tilasin Cosmic Carboonit täältä, huomenna pitäisi tulla (hinta 686€):
    http://s-tec-essence.eshop.t-online....cts/12844-0001

    PatilZ, ei kai tuossa mitään vikaa ole. Paino samaa luokkaa kuin CC mutta hintaa vähän enempi. Tuo on kai sama kuin Campan Bullet. Campan Bullet Ultran perään haikialin mutta kaupoista ei oikein löydy muuta kuin eioota.

    Edit: kappas, ovat nostaneet hintaa 20€ mun tilauksen jälkeen... no, on se vieläkin edullinen.

  8. #1988
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mikä koukku näissä on:
    http://www.bike-palast.com/en/Racebi...ark-Label.html
    http://www.bike-palast.com/en/Racebi...e-SL-2011.html

    eikös näistä ole pyydetty huomattavasti korkeampaa hintaa?
    Alkaa tänä päivänä olemaan sen verran painavia nuo, että ei niistä kukaan tuon enempää maksa.
    1740g on "hipokiekolle" aika jäätävä paino. Ei kai sen ihmeempää koukkua.
    Kaar ittelles vaa

  9. #1989
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Tollaset tuli kasattua... 1138g pari 20/24 pinnalla
    Piti kokeilla välillä jotain uutta. 49mm korkeat, mattamusta ja 1K jarrupinta.
    Nippelit on vanteen sisällä, lujempi ja aerompi. Rengas päällä ei tietty voi rihdata, mutta pikku juttu.
    Tollanen reilu 2mm reikä kehässä ja iso nippelin kanta on hiukan lujempi ratkaisu, varsinkin kun vanne on noin kevyt. (normi pinnareikä +4mm)
    Tukevilta nuo kehät tuntuu, niissä on vaahtoydin.
    Tunen navoilla ja Superspokeilla huideltaisiin jo aika liki kiloa, 16 etupinnalla ainakin...


    Kaar ittelles vaa

  10. #1990
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mikä koukku näissä on:
    http://www.bike-palast.com/en/Racebi...ark-Label.html
    http://www.bike-palast.com/en/Racebi...e-SL-2011.html

    eikös näistä ole pyydetty huomattavasti korkeampaa hintaa?
    Molemmat ovat tuoteperheensä karvalakkimalleja, eikä niiden käypä hinta tosiaan ole tuota korkeampi. Sekä Cosmic Carbonesta että Red Windistä on saatavilla noin pari sataa grammaa kevyemmät hipoversiot, jotka sitten maksavat rutkasti enemmän. Cosmic Carbone SR:n hinta taitaa olla miltei kaksinkertainen karvalakki-SL:ään nähden.

    Yllä kirjoitettu koskee siis avorengaskiekkoja, tuubikiekoissa (tyyliin Cosmic Carbone Ultimate) liikutaan tietenkin ihan eri pallopuistossa.

  11. #1991
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    1740g on "hipokiekolle" aika jäätävä paino.
    Miten sen nyt ottaa. Syvän profiilin (noin 50 mm) avorengaskiekoille 1700 grammaa alkaa olla se raja, minkä alapuolella on turvauduttava joko todella kalliisiin tai kestävyyden/turvallisuuden kannalta kyseenalaisiin rakenneratkaisuihin. Zipp lienee toistaiseksi ainoa valmistaja, jonka "Full Carbon Clinchereillä" ei tarvitse pelätä ylikuumenemiskupruja - eikä sekään 2000 euron kiekkosetti ole 1600 grammaa kevyempi. (Zipp 404 Firecrest).

  12. #1992
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Tollaset tuli kasattua... 1138g pari 20/24 pinnalla
    Piti kokeilla välillä jotain uutta. 49mm korkeat, mattamusta ja 1K jarrupinta.
    Nippelit on vanteen sisällä, lujempi ja aerompi. Rengas päällä ei tietty voi rihdata, mutta pikku juttu.
    Tollanen reilu 2mm reikä kehässä ja iso nippelin kanta on hiukan lujempi ratkaisu, varsinkin kun vanne on noin kevyt. (normi pinnareikä +4mm)
    Tukevilta nuo kehät tuntuu, niissä on vaahtoydin.
    Tunen navoilla ja Superspokeilla huideltaisiin jo aika liki kiloa, 16 etupinnalla ainakin...
    Hyvän näköinen setti. Mistä kehät, täällä oli jotain?

  13. #1993
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    ^Ei ole noi. Kehät painoi yhteensä 612g ja mm. pinnan reiät oli porattu kulmaan, noissa on näköjään suoraan.
    Jarrupintakin näyttää olevan erilainen.
    Sama maa kyllä
    Kaar ittelles vaa

  14. #1994
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    eikös näistä ole pyydetty huomattavasti korkeampaa hintaa?
    Vajaa vuosi sitten Cosmic Carbone SL oli 490€ tarjouksessa. Tuossa vähän vastaava, harmi kun ei ole campalle:
    http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/...ncher_wheelset

  15. #1995
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    ^Ei ole noi. Kehät painoi yhteensä 612g ja mm. pinnan reiät oli porattu kulmaan, noissa on näköjään suoraan.
    Jarrupintakin näyttää olevan erilainen.
    Sama maa kyllä
    Ok.
    Noitahan alkoi löytymään kun vaan jaksoi tarpeeksi googletta, pitää jatkaa tutkimuksia jos vaikka löytyisi itelle mieleiset kehät.

  16. #1996
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Tuli tänään:

  17. #1997
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itse luulin nöösinä alex 450 kiekkojen mahtavuuteen.
    Olihan ne kun vertasi 80-luvun tunturi retkipyörän vanteisiin.

    Sitten ostin aksiumut ja ajattelin, että nyt on ammattipelit.

    Mitä vielä "uudessa" pyörässäni on ksyrium equipit?.
    Ajattelin taas. No nyt on oksat pois.

    Sitten ajauduin tälle palstalle...Ei täällähän on taivas kattona ja mihinkään ei voi olla tyytyväinen
    ( tai no voi, ja se on kai minulla tässä).
    ...Tieto lisää tuskaa, pois äkkiä
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  18. #1998
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    jannevaro on mätsännyt verhotkin kiekkoihin! Musta Canyon on musta hieno.

  19. #1999
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Kuin kaksi marjaa:



    :-)

  20. #2000
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Onpa hienoja mattamustia Cosmic Carbone -pyöriä. Minulla olisi jatkoksi kolmas marja samaan sarjaan, muttei ole (vielä) kuvaa.

  21. #2001
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Otin käsivaralta puolen sekunnin valotusajalla jonkinlaisen kuvan.


  22. #2002
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    58
    Superstaran kiekot saapuivat viimein. Piti ihan itse hakea viimein pakettipuljusta, kun ensin kolmena kertana meidän koirille yrittivät niitä tarjota... Vanteiden paino on juurikin luvattua tasoa. Punnitsin kahden desimaalin kalavaa'alla ylimalkaisesti ja sain 600/760g. Se mitä minä noista tajuan, näyttää varsin asiallisilta. Katsotaan sitten uudestaan kun nuo saa käyttöön. Ainoa mikä tässä vaiheessa pisti silmään, on melko pieni vanteen olake renkaan reunalle. Kaipa nuo siinä pysyy?
    Jamis Xenith SL, Trek Crocket 5, Felt Virtue 60

  23. #2003
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Sotkamo
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Miten sen nyt ottaa. Syvän profiilin (noin 50 mm) avorengaskiekoille 1700 grammaa alkaa olla se raja, minkä alapuolella on turvauduttava joko todella kalliisiin tai kestävyyden/turvallisuuden kannalta kyseenalaisiin rakenneratkaisuihin. Zipp lienee toistaiseksi ainoa valmistaja, jonka "Full Carbon Clinchereillä" ei tarvitse pelätä ylikuumenemiskupruja - eikä sekään 2000 euron kiekkosetti ole 1600 grammaa kevyempi. (Zipp 404 Firecrest).
    Mitä etua nämä Cosmic Carbonet tarjoaa näillä 1700 gramman painoillaan, kun kerran on tarjolla kevyempiä ja halvempia alumiinikiekkoja?

  24. #2004
    Junnuraita Guest
    olisi kiva nähdä ketä foorumilainen ajaa Firecresteillä niin kovaa et ne ylikuumenee.Ainakin mä haluan olla silloin mukana tai sitten......eikä ne mitään 2000€ maksa vaan vähemmän kunhan tietää mistä ostaa!

  25. #2005
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaiksi Katso viesti
    Mitä etua nämä Cosmic Carbonet tarjoaa näillä 1700 gramman painoillaan, kun kerran on tarjolla kevyempiä ja halvempia alumiinikiekkoja?
    Syvästä vanneprofiilista seuraavaa aerodynaamista etua. Sitä on tietysti harrastajapyöräilijän välillä vaikea todentaa, mutta kyllä sen viimeistään myötätuulessa huomaa, että hitto kun näillä pääsee kovaa.

    Omasta harrastajanäkökulmasta Cosmic Carbonet ovat ennen kaikkea hauskat ajaa ja ne tuntuvat ihan erilaisilta kuin toisessa pyörässä olevat matalamman profiilin Shamal Ultrat. Vaikka verrokkina on 350 grammaa kevyempi kiekkopari, en pitäisi Carboneita edes erityisen huonoina mäkikiekkoina, en ainakaan näissä Etelä-Suomen matalissa mäissä. Sen sijaan tuulisimpina päivinä Carbonet jäävät kotiin, sivuttaiset puuskat häiritsevät nimittäin ikävästi ajoa.

    Lopuksi myönnettäköön, että Cosmic Carboneiden ulkonäkö saattoi myös ihan vähän vaikuttaa ostopäätökseen... ;-)

  26. #2006
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    olisi kiva nähdä ketä foorumilainen ajaa Firecresteillä niin kovaa et ne ylikuumenee.Ainakin mä haluan olla silloin mukana tai sitten......eikä ne mitään 2000€ maksa vaan vähemmän kunhan tietää mistä ostaa!
    Eivät hiilikuitukiekot "kovaa ajamisesta" ylikuumene, vaan pitkäkestoisesta jarruttamisesta. Googlaa "carbon clincher delamination" ja sieltä tulee ensimmäisenä näitä "Easton EC90 SL clinchers almost killed me" -tyyppisiä kauhutarinoita. Samasta syystä Zipp Firecrestin vahvin myyntiargumentti on se joku uusi valmistusprosessi, jolla hiilikuitu saadaan kestämään kuumuutta.

    Itse en ole nähnyt avorengas-Firecrestejä ikinä missään huippualessa. Liekö tämän hetken paras hinta Saldenin 1799e/1899 e...?

  27. #2007
    Junnuraita Guest
    Niin menikö taas vanhanaikaseen piikin et " en ole kokeillut mu tavaudun nyt tässä vaan" . Tosin jos vertaat Easton vs.Zipp niin ei ole sama asia ollenkaan tai johonkin muuhun kiekkoon.Koska siihen vaikuttaa niin moni asia.Esim.jarrupala on iso tekijä ja tietysti vauhti mitä tässä ylikuumentimessa nyt pikkasen kysenalaistan.
    Ja sit saa niitä Firecrest Clincher suomestakin alle ton hinnan mitä mainitsit!. mut nero ostaaa kalliimmalla netistä ja hankaloittaa takuu jutut siinä samalla!

  28. #2008
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    Tosin jos vertaat Easton vs.Zipp niin ei ole sama asia ollenkaan tai johonkin muuhun kiekkoon.Koska siihen vaikuttaa niin moni asia.Esim.jarrupala on iso tekijä ja tietysti vauhti mitä tässä ylikuumentimessa nyt pikkasen kysenalaistan.
    Miten niin ei ole sama asia? Ihan yhtä lailla Easton mainostaa, että heidän carbon clinchereissään on ylikuumenemista vähentävä "Exclusive ThermaTec brake track treatment".

    Minun nähdäkseni jokainen vähänkään merkittävämpi kiekkovalmistaja suhtautuu vakavissaan full carbon clinchereiden ylikuumenemiseen. Mavicin (jolla sinänsä luulisi resursseja riittävän) kanta taitaa yhä olla se, ettei niistä saada heidän nykyosaamisellaan riittävän turvallisia.

    Firecrest lienee askel oikeaan suuntaan ainakin sillä perusteella, etten muista lukeneeni sen kohdalla yhdestäkään selvästä delaminaatio-keissistä. Jos full carbon clincherit nyt hankkisin, niin ne olisivat luultavasti juuri 303 Firecrestit. Tosin kaikkein mieluummin odottaisin vielä muutaman vuoden tekniikan kypsymistä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Junnuraita Katso viesti
    Ja sit saa niitä Firecrest Clincher suomestakin alle ton hinnan mitä mainitsit!. mut nero ostaaa kalliimmalla netistä ja hankaloittaa takuu jutut siinä samalla!
    Nyt täytyy epäuskoisena kysyä, että mikä kauppias Suomessa myy Zippejä - siis Firecrest-clinchereitä - alle Salden-hintojen? Jos tämmöinen pyöräilijän Säästötalo Robin Hood kerran löytyy, niin eikö sen kannattaisi vähän mainostaakin itseään?

  29. #2009
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    ^ Eihän sellaista nyt mainostaa voi. Tähän salaisen hankintapaikan logiikkaan kuuluu se, että mitä enemmän myydään halvalla, sitä vähemmän rahaa tulee. Tai jotain?

  30. #2010
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Eivät hiilikuitukiekot "kovaa ajamisesta" ylikuumene, vaan pitkäkestoisesta jarruttamisesta. Googlaa "carbon clincher delamination" ja sieltä tulee ensimmäisenä näitä "Easton EC90 SL clinchers almost killed me" -tyyppisiä kauhutarinoita.
    Jotenkin koko-kuitu-avojen valmistuksen hankaluutta kuvastaa että esim. FFWD täyskuitu-avokkaat oli myöhässä noin vuoden jarrupinna kehityksen kinkkisyyden takia.

    Voisikos joku muuten kokeilla kajauttaa jollain avo-Firecrestillä etc routakuoppaa täydet paineet päällä? Ei ole vielä tullut vastaa noita hajonneina kun niitä ei ole juuri kellään mutta tietäen tuubiversoiden kestävyyden,tai vanhojen avokkien pinnareiät, + joku 8kg neliösentille painetta niin olisi mielenkiintoista nähdä kuinka kauas kehästa lentää päreet. Ei taida olla paljoa korjattavaa enää silloin kehässä. Kuskista en osaa sanoa. Zipp hinnastossa ei ollut hintaa varakehälle, täytyypä selvittää. Ja onko niitä valmiina Euroopassa, kun näyttää loppuneen kehien myynti monesta paikkaa. Määkin myyn Zipp, Mavic, Enve, FFWD,3T,Hed,Easton, Shimano etc merkkejä mutta luulen että Enve on noista mielenkiintoisin kunhan vaan joku puolueeton taho saa mitattua ne tuulitunnelissa. Vaikutelma ajossa oli ainakin parempi kuin 3T Ltd /Firecrest. Kaikki noi kolme merkkiä painii samassa hintaluokassa,~2€, joten ne on lähinnä järkeviä vertailla.

    Eipä sinänsä, on noita täyskuituavoaja ajossa jo eri merkeillä mutta maantiepyörässä on edut vähän hakusessa kun yleensä avoversio on painavampi ja rengas ei istu yhtä aerodynaamisesti kuin tuubi, rengasrikko alamäessä fataalimpi, renkaan vaihto tollaseen CF-avoon varsin "mielenkiintoinen" jollain Misukan renkaalla yms tiukalla/turvallisemmalla renkaalla. + usein kiekko kalliimpi.

    Lekulla on ollut tovin ajossa jo Enve täyskuitu kehät maasturissa, mutta All Mountain versio vaikutti kyllä tosi tukevalta, xc-painosta huolimatta, ja paineitahan niissä on vain 25% maantierenkaista + 2,3" nakki suojana piällä. 140kg pinnankireys on aika poikkeus jos halutaan kevyet kiekot maastossa kun useimmat kiekot eivät siihen pysty edes maantiellä. 3T ja Enve lienevät ainoat mitä mää tiedän.

    Tossa on yleistä teknikkajuttua kuitukiekoista ja niiden testaamisesta asiasta kiinnostuneille:

    http://www.enve.com/technology.aspx
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 28.01.2012 at 10.31

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •