GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 55 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Ruskovillan paksu pitkähihainen on paras vaate, jonka olen kuunaan omistanut. Myös Devoldin lyhythihaiseen olen ollut tyytyväinen. On-one/Planet-X-merinovillainen aluspaita ei montaa kuukautta kestänyt ennen kuin repesi useammasta kohdasta.

Oli muuten tänään töistä palatessa melkoisen mutkikasta menoa 28mm slikseillä
    cuppis muokkasi tätä : 02.01.2012 at 21.34

Nyt alkaa jo olla vähän talven tuntua maassa. Jokohan huomenna olisi iltapäivälehdissä niitä "Lumi yllätti autoilijat" otsikoita?

Viikonloppuna oli vielä aika niukkaa tuon lumen suhteen pääkaupunkiseutulassa, vaikka oli sentään pakkasta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Talvipyöräilystä tulee entistä kivempaa kun vaimo tekee mulle merinovillasta itse kypärämyssyn .. ei tule toista samanlaista vastaan

Joko pääkaupunkiseudulla on vaihdettu nastat alle?

Nastat on. Talven alku on ollut semmoinen että oon mennyt jo laskuissa sekaisin montako kertaa olen Haroon vaihtanut nastat/sliksit.

Huomenna het' aamusta Keimola/Petikko mukluttelua, JIIIIHAAAA
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

nyt kun se on virallista niin vaihdoin nastat alle.
    semmosen huomasin että noissa suomi-tyres renkaissa sanotaan 'hakkapeliitta', onks nokian nykyään suomi-tyres?
    Fucked up and ready to die.

on se, suomi-tyres

Ulkona näyttää jo talvelta. Pieniä mäkinousuja jos vielä lähtis vetämään.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Pyöräteitä pitkin 24,5 km yli kaksi tuntia - on se, talvi.
    10k-kerhon jäsen

tänä vuonna osui renkaanvaihdon ajoitus nappiin Helsingissä - vaihdoin nastat alle eilen, siihen asti olin hyvin pärjännyt kesärenkailla. Ja tänään Hakaniemen sillalla tuntui että sataa nauloja...

Jee, lunta! Renkaanvaihto meni myös minulla nappiin, perjantaina vaihdoin ja tänään ekaa kertaa liikenteessä. Aamulla vielä tuumin että turhaa rapisevat, mutta ei huolta siitä enää.

Just vaihdoin nastat autoon. Seuraavaks fillariin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    On-one/Planet-X-merinovillainen aluspaita ei montaa kuukautta kestänyt ennen kuin repesi useammasta kohdasta.
    Kaipa mulla on sitten käynyt tuuri. Tykästyin noihin ensimmäisen talven setistä saatujen kokemusten perusteella niin että nyt aktiivirotaatiossa on kuusi paitaa ja ei toistaiseksi ongelmia. Mutta en yhtään ihmettele jos On-Onen kamojen kanssa on lottoa.
    Irtopyöräilijä

Tää päivä oli kyllä erikoinen fiiliksiltään.

Aamulla emännän kanssa kävellen kauppaan. Totesin, että täällähän on ihan kuivat tiet, vois vaikka lähtee kesägumeilla lenkille, kun päästään kotiin.

Heti kotio päästyä alko sataan aivan sairaasti. Siitä sitten asioille Kumiluotiin (nastoilla). Vastatuuli ja lumisade > lasit enemmän kuin sohjossa, just näki eteensä. Paluu oli vähän parempi. Hieno fiilis kuitenki.

Niin hieno, että lähin sit illemmalla uudestaan ihan tohon lähelle vaan. Sillon alko fiksi jo vähän kiemurteleen ja meno oli hieman raskaampaa. Kokeilin jopa ajorataa, mutta se oli aika lailla jäistä nimismiehen kiharaa, ei siis kovin ḱivaa sekään.

Kotio päästyä huomasin kassapojan tehneen 10 euron erheen. Ei saamari, en varmana lähe enää tonne ulos, ei se niin kivaa enää ollukaan.

Tuli siis saman päivän aikana ne hyvät ja huonot fibat. Tietää mitä odottaa jos sitä lunta alkaa tulee enempi.

Ei ole nastat vielä alla. Saa nähdä viitsiikö edes ostaa moisia. Paranee kummasti tasapaino kesäkumeilla ajellessa. Toki maasturi alla joten helpompaa se on kuin cyclolla.

Hieno keli oli ajella. Keskuspuistossa joku lenkkeilijä sanoi kun olin lähdössä isompaa mäkeä ylös, että nyt on ainakin asenne kohdillaan

Hauskaa saada tsemppausta kesken lenkin!

Mäki ylös 10x, pumputti hyvin. SPD:t ihan lumijäässä.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Tänään ei kyllä mitään nastoilla tehnytkään. Aamulla ei ollut omalla reitillä jäätä ja illalla oli tarjolla lunta. Mulla oli 47 mm nastakumit, mutta vähän leveämpi nastaton nappularengas olisi ollut parempi.
    10k-kerhon jäsen

Taitaa olla lyhytaikaista hubaa nämä lumet...loppuviikoksi luvattu pääkaupunkiseudulle plussaa ja vesisadetta.
    Mulla odottaa cycloon alle laitettavaksi Contin 37mm Top Contactin Winter II-kitkarenkaat, kunhan kunnon talvi alkaa.
    Vai alkaako se ollenkaan tänä vuonna...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Mäki ylös 10x, pumputti hyvin. SPD:t ihan lumijäässä.
    Mitä mäkeä kävit pumppaamassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Mulla odottaa cycloon alle laitettavaksi Contin 37mm Top Contactin Winter II-kitkarenkaat
    Noista oliskin mukava kuulla käyttökokemuksia!

Heitin juuri pienen iltalenkin. Näköjään 1,7W/kg tehot olivat tarpeeksi 12km/h keskinopeuteen. 34/32 välitys tuntui paikka paikoin vähän isolta vielä, kun tykkään pyörittää isolla kadenssilla. Kävi ihan intervallitreenistä kun välillä ajoi jotain aurattua ajorataa ja sitten taas klv:tä Nordic spike renkaana mun lenkillä cyclossa, toimii lumessa paremmin kuin kovalla kelillä mun suosima Marathon Winter.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Noista oliskin mukava kuulla käyttökokemuksia!...
    Ok, raporttia pukkaa heti kun pääsee testailee.

Ihan omassa pihassa, kun tuli tänään luovutettua verta on liika liikkuminen kielletty.

Kivaa tuolla oli, vaikka luikerrellen piti etenemän. Sataman mittari näytti +2 (merivesi +45cm), sataa vihmoi, ajotiet sulaa/loskaa, kelvin puolella lunta, joka ei kestänyt alla -> luikertelua.

Olihan sitä lunta jälleen kertynyt. Ja huomenna sulaa taas pois...
    Pari tuntia kun työnsi menemään mettäteitä ja polkuja 10cm suojahangessa, niin tiesi polkeneensa. Taisi pari voimasanaakin päästä jossain kohtaa, kun ei vaan tullu mitään kun hangen alla oli jos mitä vinoa ja liukasta.

PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Taitaa olla lyhytaikaista hubaa nämä lumet...loppuviikoksi luvattu pääkaupunkiseudulle plussaa ja vesisadetta.
    Krossikisaa varten on tilattu säätä Belgiasta. Seuraavalla viikolla sitten pysyvät lumet.

Oli taas hauskinta pitkään aikaan, Muksu meni kuin juna lumikäärmeiden seassa.

Mulla odottaa cycloon alle laitettavaksi Contin 37mm Top Contactin Winter II-kitkarenkaat, kunhan kunnon talvi alkaa.
    Mulla oli noi "välikausirenkaina" pari kuukautta pyörimässä. Pito märällä asfaltilla, lehtikelillä ja hiekalla todella hyvä. Oikein purevat alustaan kiinni. Pitää myös kohtuullisesti röpöläisellä jäällä, sileällä ei tietysti yhtään. Lumessa en ehtinyt ajaa kun vaihdoin sitten nastat ennen myräkkää.

No onneksi ei kaikkia KL-väyliä ollut aurattu niin että pääsi nauttimaan kunnon loskapyöräilystä.
    Sääliksi kävi paria äitiä jotka eivät tienneet olisiko parempi työntää tai vetää perässään niitä lastenvaunuja.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

Ajoiko joku tänään Turuntien kelviä Leppävaaran ja Bemskin välillä? Se aurattiin (onnekseni!) eilen jo klo 19, jolloin lumisade jatkui. Oliko se putsattu uudelleen vai riittikö siellä pöperöä?
    10k-kerhon jäsen

Tänä aamuna sai silmälaseja siivoilla lumesta melko usein, muuten oli ihan kivaa.

Räntä kastelee ainakin hanskat ja kengät pahemmin kuin vesi- tai lumisade. Olihan taas talvipyöräilyä kerrakseen, mutta reidet tykkää
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •