HuntteriGasGasImatraGiantCanyonBikeshop
Sivu 1 / 37 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1106

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

  1. #1
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091

    Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

    Avaan uuden ketjun missä voi höpistä Lupine valoista. Siis tuolla muissa valoketjuissa niin paljon muuta juttua että ei löydä oikeeta asiaa (tm) joten siksi tämä. Vaipukoon ketjujen hautausmaalle jos ei ota tuulta alleen.

    Eli aloitan. Mikähän lie Lupinen Edisonissani kun eilen lenkillä alkoi sammuilemaan yksinään. Joskus ennenkin tehnyt tuon mutta akkujohdon irroitus lampusta on korjannut "vian". Eilen se ei sitä tehnyt. Vaikka kuinka irroitteli johtoa niin lamppu ei startannut enää. Lopulta sain kuitenkin aina lampun käyntiin ja se saatoi pelaa 10 minuuttia kunnes sammui taas. Lieköhän lamppu tullut vähästä käytöstä huolimatta tiensä päähän... Olisi jo toinen Edison mikä jäisi nurkkiin pyörimään toimimattomana.

    Vielä olis Wilma, mutta minä en oikein tykkää siitä kun lyhyillä valoilla se on aika haalea se valo. Pitkillä toki sit kirkkaampi mutta sitten taas akkukesto kait on sama mitä Edisonillakin pitkillä valoilla ajaessa. Edisonin "lyhyet" valotkin on saakelin kirkkaat ja näyttää pitkälle.

    Mää olisin saanut vuosi sitten Betty valopäästä 100e extra-aletta mutta en tarttunut tilaisuuteen. Olis vissiin pitänyt. Prkle.

  2. #2
    mutanaama Guest
    Vaikka melko vahvasti olenkin diy-ihmisiä tällä valopuolella, niin otsalampuksi hankin just Pikon. Toistaiseksi en oo siitä löytänyt mitään vikaa.

    @ Vesa
    Wilman tais saada päivitettyä http://www.lupine.de/web/en/bcree/ kitillä tehokkaammaksi.

    Edisonin ongelmat taitavat johtua ballastin kyrvähtämisestä. Ei mikään tuntematon ongelma hid-puolella, mutta jos ei varaosaa ole, niin tuskin on korjattavissa. Kai noistakin aihioista voisi joku DIY-rakentelija vielä muutaman kympin maksaa. Akuilla jos on viitisen vuotta ikää, niin nekin alkaa helposti olemaan kierrätyskamaa.
    Voishan noi tietysti tutkia hapettumien varalta, tuu vaikka pyörähtämään, niin eiköhän tuo vartissa selvene.

  3. #3
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Mää vähän luulen että vika on lampussa, ei itse akussa. Akku on uusi puoli vuotta vanha muutaman kerran käytetty vain. Tosin akku on vanhassa pullotelineakkuputelissaan, ja sen putelin johdot ja liittimet on monta monta vuotta vanhat jo. Mutta anyway, siihen valokatkaisijaan asti aina tuli kyllä ledit päälle kun virrat kytkin, mutta itse lamppu vain ei käynnistynyt. Joten tuskin hapettumisesta on ongelmaa vielä. Mutta täytyy seurata tilannetta. Vaihdan Wilman tankoon ja seuraan jos sillä toimii 100% ok niin se viimeistään todistaa että vika on itte Edisonissa.

    No mää höpöttelin äsken mailissa Lupinelle suoraan. Katotaan saisko sieltä jotain kivaa diiliä Bettystä... Ledilamput lienee aika idioottivarmoja toiminnaltaan!

    Oliskohan Bettystä maantieajoon paras se 16 asteen versio vai laittasko sen kompromissi-22-asteisen? Jos lonkalta pitäs valita niin ottaisin ehkä tuon 22 asteisen. Eiköhän siinäkin valokeilan pituus riitä maantieajoon. Tai ehkä sittenkin 16 asteinen. Sen lumenet tosin on "tosialhaiset" verrattuna tuohon 22 tai siihen 26 asteiseen valopäähän verrattuna. Näkyykö se käytännössä? Tuo 16 asteen lamppuhan on optimoitu siihen kait että se näkyy mahdollisimman kauas muttei leveesti.

  4. #4
    mutanaama Guest
    Maantielle ehdottomasti 16, leveydestä ei ole mitään hyötyä, menee vaan valo harakoille.

  5. #5
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.077
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP
    Mää vähän luulen että vika on lampussa, ei itse akussa.....
    Se ballasti on siellä lampun sisällä oleva mötikkä. Omat joutilaat painolastini tuuppasin joku aika sitten askartelutaitoiselle kamulle joten en tässä voi auttaa. 16deg Betty on maantielle liki overkilli, sitä valoa on aika *piip*sti, itellä on se 22deg ja nätisti vastaantulevat autoilijat pudottaa lyhkäsille valoille jo kaukaa, ite laitan kätösen valon eteen kohtaamisen ajaksi.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  6. #6
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    @ Vesa
    Wilman tais saada päivitettyä http://www.lupine.de/web/en/bcree/ kitillä tehokkaammaksi.
    Wilman päivityksissä kannattaapi olla tarkkana mitä tilaa - noita upgrade-kittejä on erikseen vanhempiin
    Wilmoihin (niihin joissa kytkin on remote-letkun päässä) ja erikseen noihin uudempiin (jossa kytkin on itse
    valopäässä) - eivät mene ristiin. Luupinen sivu esittelee vain nuo uudempien Wilmojen päivityskitit, shopin
    puolelta löytyy sit ne joita vanhempiin malleihin saa. Bettyn osalta sama juttu.

  7. #7
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    No ny tuloo postissa 22 asteen Betty valopää. Let there be light. Pe**ele!

    Otin tuon 22:sen kun aattelin että ehkä senkin range riittää ja vähän näkee kuitenkin sitten sivullekin --> ehkä hyvä kun ajelee tuolla pieniä pimeitä mutkasia maalaisteitä.

    Wilmaan en jaksanut mitään päivityskittiä tilailla. Annan wanhan rouwan olla kaapissa varalamppuna sitten tulevaisuudessakin kun lähden aina Betty-neidin kanssa ulos!

  8. #8
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    2.705
    Piko toimii kypärävalona loistavasti ja tangossa on Wilma. Toisella akulla Wilma samahtaa joskus ( hyvin harvoin) terävissä töyssyissä ja syttyy kytkimestä uudestaan. Sama tapahtuu, kun akun liitintä heiluttelee, joten vika taitaa olla siinä liittimessä. Toisella akulla tätä ei tapahdu.
    ÖRM 2021

  9. #9
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.734
    ^^ Olisin yllättynyt tai suorastaan hämmästynyt, jollei Vesan ratkaisu lamppuongelmaan olisi ollut tuonkaltainen.
    A Gentleman will walk but never run

  10. #10
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    1.830
    ^ kaikki toki odotti 16 + 26 ast comboa
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

  11. #11
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.267
    Onko kenelläkään ylimääräistä OS-kypäräkiinnikettä? Mulla on kaikki tangot paksuja, mutta kypäräkäyttöä varten pitäisi sitten aina viritellä se lyhkäisempi lenksu paikalleen. Tai vastaavasti joku tilaamassa Lupinelta tavaraa, niin pääsisin loisimaan ja säästäisin postikuluissa?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #12
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    275
    Itseltä löytyy mm. 1100 lumenin ja 15 asteen linssillä varustettu Wilma. Kannattaako lamppunen päivittää tolla Wilman 1500 lumenin päivityskitillä?! Onko valoero (tai siis sen 90€ väärti) huomattava?! Talosta löytyy myös yksi Exposure, jossa on "2000 lumenia", mutta Lupine tuntuu tehokkaammalta, ainakin mun silmään jo tällä set-upilla.

  13. #13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    ^ kaikki toki odotti 16 + 26 ast comboa
    Ja maantienlaitaan olisi tarvittu ainakin yhtä valoa lisäksi kypärään. Tunnin varoitusajalla hankittuna ja pikakuriirihelikopterilla suoraan nyt ja heti kotiovelle...

  14. #14
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.077
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive
    Onko kenelläkään ylimääräistä OS-kypäräkiinnikettä?...
    Kieputtaa jessetejppiä tai muuten paksuntaa sitä putkenpätkää siinä kypäräkiinnikkeessä? Säästyneet € voi sit sijoittaa vaikka virkistysrahastoon
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  15. #15
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.437
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Onko kenelläkään ylimääräistä OS-kypäräkiinnikettä? Mulla on kaikki tangot paksuja, mutta kypäräkäyttöä varten pitäisi sitten aina viritellä se lyhkäisempi lenksu paikalleen. Tai vastaavasti joku tilaamassa Lupinelta tavaraa, niin pääsisin loisimaan ja säästäisin postikuluissa?
    Lupine Edison 5 lootassa on mulla jonkinlainen kypäräkiinnike, jota tuskin itse koskaan tulen tarvimaan. Pistäppäs vaikka privaa jos tarttee lisäinfoa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    No ny tuloo postissa 22 asteen Betty valopää. Let there be light. Pe**ele!
    Otin tuon 22:sen kun aattelin että ehkä senkin range riittää ja vähän näkee kuitenkin sitten sivullekin --> ehkä hyvä kun ajelee tuolla pieniä pimeitä mutkasia maalaisteitä.
    Wilmaan en jaksanut mitään päivityskittiä tilailla. Annan wanhan rouwan olla kaapissa varalamppuna sitten tulevaisuudessakin kun lähden aina Betty-neidin kanssa ulos!
    Laitaspas VesaP kokemuksia tuosta valopäästä kun se saapuu ja testaat , sillä oman Edisonin tunnit saattavat tulla täyteen ykskaks yllättäen ja Betty lienee ainoa oikea valinta TheValoa tarvitsevalle
    -- not fast but furious --

  16. #16
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.712
    Teese itse mies.
    Kätevän kumilenksun saa kun leikkaa mtb-sisurin poilittain n.3-5mm
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  17. #17
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani T. Katso viesti
    Itseltä löytyy mm. 1100 lumenin ja 15 asteen linssillä varustettu Wilma. Kannattaako lamppunen päivittää tolla Wilman 1500 lumenin päivityskitillä?! Onko valoero (tai siis sen 90€ väärti) huomattava?!...
    Ei oo Wilmaan 1500lm kittiä saatavilla. 1300 on max uudempaankin malliin ja suurin ero 1100/1200lm versioihin
    ei oo valon määrässä vaan keilan leveydessä. 1100lm on 16 asteinen, 1200lm 22 asteinen ja 1300lm jo 26 asteinen.
    Omani päivitin 1100=>1300, kummassakin valoa on enempi kun tartten metsässä ja 90% ajasta valo on osateholla
    (tangossa) ja siinä toi 26asteinen on mulle jees, kypärässä on sit kapeempikeilainen Piko.
    Eli jos keilan leveys nykyisellään riittää niin ei kannata, muuten kyllä.

  18. #18
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Ei oo Wilmaan 1500lm kittiä saatavilla. 1300 on max uudempaankin malliin ja suurin ero 1100/1200lm versioihin
    ei oo valon määrässä vaan keilan leveydessä. 1100lm on 16 asteinen, 1200lm 22 asteinen ja 1300lm jo 26 asteinen.
    Omani päivitin 1100=>1300, kummassakin valoa on enempi kun tartten metsässä ja 90% ajasta valo on osateholla
    (tangossa) ja siinä toi 26asteinen on mulle jees, kypärässä on sit kapeempikeilainen Piko.
    Eli jos keilan leveys nykyisellään riittää niin ei kannata, muuten kyllä.
    Ok. Kiitos tiedosta! Keilan leveys passaa, joten päivityksen voi unohtaa.

  19. #19
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Toisella akulla Wilma samahtaa joskus ( hyvin harvoin) terävissä töyssyissä ja syttyy kytkimestä uudestaan. Sama tapahtuu, kun akun liitintä heiluttelee, joten vika taitaa olla siinä liittimessä. Toisella akulla tätä ei tapahdu.
    Multa löytyy kaapista Tesla, jossa ilmeni viime talvena samanlainen liitinongelma. Ratkaisin sen silloin siten, että laitoin akun ja valopään väliin jatkopiuhan. Lupinen kiinnittäminen/irrottaminen neljästi päivässä osoittautui pidemmän päälle rasittavaksi operaatioksi (ajan lenkit nykyään pitkälti työmatkojen yhteydessä) ja se tarra tuppasi aina löystymään jolloin akku alkoi kolisemaan runkoa vasten. Kypärävalona Tesla tuntui asialliselta (joskin hieman painava) ja onkin mulla nyt semipysyvästi kiinni toisessa kypärässä mahdollisia oikeasti pimeitä ajoja varten. Prismasta hankittu 20 euron tuikku on osoittautunut riittäväksi valoksi omaan normilenkkeilyyn.

  20. #20
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Laitaspas VesaP kokemuksia tuosta valopäästä kun se saapuu
    Luonnollisesti tulen kehumaan kovasti täällä sitten kuinka sairaan upea ja hyvä se on!

  21. #21
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.077
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teppo @ Tesla
    .... nyt semipysyvästi kiinni toisessa kypärässä mahdollisia oikeasti pimeitä ajoja varten. ...
    Lumettomassa syysmärässä metsässä Tesla ei riitä ainoaksi valoksi ellei eteneminen tapahdu kävelyvauhdilla, tangossa olevan jytyvalon (Betty) apuna Tesla pelittää. Mää siirsin Teslan huomiovaloksi asiointipyörään, koiranulkoilutukseen on se ekan sukupolven Piko ja kypärässä päivitetty Wilima.
    Ennen metsätkin oli valoisampia
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  22. #22
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Kieputtaa jessetejppiä tai muuten paksuntaa sitä putkenpätkää siinä kypäräkiinnikkeessä? Säästyneet € voi sit sijoittaa vaikka virkistysrahastoon
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Teese itse mies.
    Kätevän kumilenksun saa kun leikkaa mtb-sisurin poilittain n.3-5mm
    Älkääs nyt. Juuri kun olen tuurilla päässyt aidon Lupinen omistajaksi, niin en taatusti tärvää tätä auvoa ja onnea tekemään itse virityksiä kiinnikkeeseen. Sitä paitsi tämä on sitä mun virkistysrahaston oleellisinta käyttötarkoitusta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #23
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    ...en taatusti tärvää tätä auvoa ja onnea
    Oikeaa puhetta! Purkka- & rautalankaviritykset muihin lamppuihin


  24. #24
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.077
    Hö?
    Se on vaan valo eikä mkn uskonkappale johon ei pidä puuttuman

    Nimim.
    kypäräkiinnike nippusiteellä kii
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  25. #25
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Se on vaan valo eikä mkn uskonkappale
    *OMG*

    Vääräuskoinen! Olet näin tuomittu siirtymään kiinalaisiin riistokopioihin! Ainakin viikon ajaksi!

  26. #26
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.077
    Pitääkin muistaa ostaa vaahtokarkkeja mukaanotettavaksi sit ku mut viiään roviolle
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  27. #27
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Luonnollisesti tulen kehumaan kovasti täällä sitten kuinka sairaan upea ja hyvä se on!
    Suuri-Kirkas-Autuaaksitekevä on jo rakkaassa kotomaassamme:

    "
    Kuljetusajoneuvon kyydissä, toimitus tänään.
    "

    Ei tosin pääse Häntä kokeilemaan kuin ehkä huomenna tai ylihuomenna vasta. Tai tänään otan lampun hierontahuoneeseen ja laitan nurkkaan palamaan jotta specölisti näkee selkääni kouria.

    Ja Shimaanin kiinankopio-tuomio on näin lusittu, voit pyyhkiä pölyt omasta SKA:sta ja ripustaa sen taas tankoon!

  28. #28
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Onko kenelläkään ylimääräistä OS-kypäräkiinnikettä? Mulla on kaikki tangot paksuja, mutta kypäräkäyttöä varten pitäisi sitten aina viritellä se lyhkäisempi lenksu paikalleen. Tai vastaavasti joku tilaamassa Lupinelta tavaraa, niin pääsisin loisimaan ja säästäisin postikuluissa?
    Ookkonää testannu? Mulla on OS tanko enkä kyllä ois kuvitellut että kypärässä on OS-kiinnike (vaikka kai se on mahdollista). Aika hyvin se pysyy kypärässä paikoillaan, välillä jotkut oksat heilauttaa.

  29. #29
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ookkonää testannu? Mulla on OS tanko enkä kyllä ois kuvitellut että kypärässä on OS-kiinnike (vaikka kai se on mahdollista). Aika hyvin se pysyy kypärässä paikoillaan, välillä jotkut oksat heilauttaa.
    Kokeiltu on. Jää sen verran löysäksi, ettei oikein pysy. Meillä on varmaan eri kriteerit tuon löysyyden suhteen, kun minua ainakin häiritsee että laatuvalo pysyy huonommin paikallaan kuin kiinanihme.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #30
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.859
    Tai sitten mulla on kuitenkin se OS-kiinnike...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •