FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 89 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 139 189 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2641
    perskuta rallaa nyt tuli probleemi! hommasin pyöräprojektiin surly trollin ja takanavaksi alfinen 11 vaihteisen. nyt pitäs saada sopivat kammet, koska alfine fc-s500 kampisetti ei käy, koska runkon leveys trollissa 73mm toi alfinen setti käy vain 68mm. akseli ainakin tuon 5mm liian lyhyt.
    mikähän mahtaisi käydä? tietääkö kukaan? hinta max 60 euroo. thanks ja hyvää uutta vuotta 2012!

  2. #2642
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Alfinen kampia on kahta leveyttä, siinä missä on ratassuoja molemmilla puolilla on 6.5mm leveämpi akseli ja ketjulinja. Siinä on sovite mukana jolla voi asentaa 68/73 leveyksiin.

    http://techdocs.shimano.com/media/te...9830637968.pdf
    Tämä siis ihan jälkiviisasteluna..

  3. #2643
    ouh damit niinpä taitaa ollakin.kun tuota kuvaa tarkastelee mulla sitten juurikin tuo single chain guard. eli varmaankin pitää olla tyyppi E-FCS500CA9C2 ja se on 49,2mm?

  4. #2644
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Tuollasen rakentelin pojalleni..



    Rosen alerungon ympärille, melkein taitaa olla deorea kaikki, mikä voi olla etunapaa (LX) ja takavaihtajaa (SLX) lukunottamatta. Omistaja (12v.) oli itse projektissa mukana kasaten mm. kiekot. (jotka kyllä kasasin sitten yöllä uudestaan..) Hauska ajaa, iski täpärikuume itsellekin. Nin, että jos jollain on laadukasta L-XL kokoista runkoa joutavana nurkissa..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  5. #2645
    Siinäpä pikkumiehelle kulkinetta vähäksi aikaa. Meininki hyvä. Mikä keula?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #2646
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Hieno pöörä EePee jr:lla.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  7. #2647
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Siinäpä pikkumiehelle kulkinetta vähäksi aikaa. Meininki hyvä. Mikä keula?
    Tänks! Keulan virkaa toimittaa toistaiseksi valmiiksi varastosta löytynyt vanha Rokkarin Duke. Täytynee laittaa kevyemmän haku päälle, kunhan kerkeää. Toisaalta tuo keveys ei ole tuossa kulkineessa ollut kantavana teemana muutenkaan. Tuo Duke tuntuu aika pomminvarmalta peliltä ja pitelee ilmoja hienosti. Kiikut tuntuvat olevan myös aika hyvin balanssissa, näin amatöörin takapuolen alla ainakin. Edellisessä voron matkaan lähteneessä jäykkäperäisessä kiinni ollut SID Race oli kyllä hieno laitos, mutta säätöjä alkoi olla jo enemmän kuin säätäjällä taitoja/kärsivällisyyttä..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  8. #2648
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Alkaa olla Gulf projektin eväät kasassa. Kiekoiksi päätin rakentaa Kinlin XR200 kehät ja Novatecin 711/712SB navat, 32 DT Revoja eteen ja taakse. Näillä eväillä taitaa tulla juuri karvan alle 1500gr levyjarrukiekot reilusti alle 300€:n. Mieli tekisi vielä maalata kehät pyörän teeman mukaan, mutta en ole vielä päättänyt...Pinat on vielä matkalla, mutta ww:n mukaan noissa mitoissa paino olisi noin 300gr plus alu nippelit.






  9. #2649
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Mieli tekisi vielä maalata kehät pyörän teeman mukaan, mutta en ole vielä päättänyt...

    Taitaa maalaus tuoda lisää painoa Mutta punnitse maalauksen jälkeen mikä on lopputulos.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  10. #2650
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Ilmoittaahan ZTR maalatut kehät järjestäin pari-kolkyt grammaa painavammiksi kuin maalaamattomat.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  11. #2651
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366

    Sateisten iltojen projekti lähtee tästä:

    [IMG][/IMG]

    Ei entisöintiprojekti. Alkuperäiset ketjurattaat tolkuttomat 53/42. Saman tien koko osasarja uusiksi, Ergopower-kahvat jne.
    Pyörä on 80-l:n alkupuolelta hetkeä ennen kuin Ernesto suoristi etuhaarukan. Oletan että käyrä haarukka tarkoittaa hyvää käytöstä.
    jjyrki muokkasi tätä : 04.01.2012 at 20.14 Syy: lukiviki
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  12. #2652
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Etenee...Ensimmäinen silaus on tuossa.

  13. #2653
    aaDee Guest
    Tässä on meikäläisen projekti. Kyseessä on ruotsalainen Hermes vuodelta 1932.
    Projektin vaiheita ja lisää kuvia alla olevasta linkistä.

    http://www.veloprojekti.blogspot.com/




  14. #2654
    Liittynyt
    03/2005
    Viestit
    103
    Alkaa oleen silaus kohillaan, hyvän näkönen. Mitkäs kumet talviliukkaille, tuollahon tieten mahtuu pyöriin leveemmätki nakit 26 vai 28. Tää näämä tosiaan sopii molempiin viesteihin mutta lähinnä kyse tuosta klemolan gulfista.

  15. #2655
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Gulfista tulee näillä näkymin lokasuojaton ja nastaton crossari. Ne hommat hoitaa Sirkkeli...Maalia piti ostaa niin paljon, että projekti lisääntyi lasten rungolla, jonka myös maalasin samaan teemaan (edullinen Z-bike alurunko).
    Gulfin oranssin ja sinisen värin väliraita onnistui kivasti teipillä ja siitä tuleekin ainoa paikka, josta rungon hiilikuitu pilkistää. Kinlinin vanteet maalisin sitten myös lopulta oranssiksi, vaikka painoa lisääntyykin..Tässä projektissa ulkonäkö ratkaisee.







  16. #2656
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Lappeenrannan laitamilla
    Viestit
    181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Gulfista tulee näillä näkymin lokasuojaton ja nastaton crossari. Ne hommat hoitaa Sirkkeli...Maalia piti ostaa niin paljon, että projekti lisääntyi lasten rungolla, jonka myös maalasin samaan teemaan (edullinen Z-bike alurunko).
    Gulfin oranssin ja sinisen värin väliraita onnistui kivasti teipillä ja siitä tuleekin ainoa paikka, josta rungon hiilikuitu pilkistää. Kinlinin vanteet maalisin sitten myös lopulta oranssiksi, vaikka painoa lisääntyykin..Tässä projektissa ulkonäkö ratkaisee.
    Jessus, hienon näköistä jälkeä!

  17. #2657
    Cotic Roadrat (aka Rotta) syntyi joulukuun parina pimeänä iltana.

    http://teamtuska.sohva.org/site/?p=655
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #2658
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Tuskin tulet pettymään Rottaan. Omalla rotalla ajoin viime vuoden (oikeastaan kaksi vuotta) kokonaan edelliseen työpaikkaan ja tyytyväinen olen ollut.
    Kiinteän lukkon jos meinaat laittaa, niin kannattaa tarkkaan miettiä miten sen siihen saat. Omastani lukosta piti hieman puukottaa, että sain sen menemään jarruvaijerin läpivientien kanssa paikoilleen.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  19. #2659
    Brittiläinen käsitys talvipyörästä. Ragley Cragg Vale Winter Frameen kasattu. Campa Mix Recordia ja Centauria, painoa pyörälle tuli 8,4kg. Sisäkäyttöön ja ensi kesän työmatkamankeliksi.

  20. #2660
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Kiinteän lukkon jos meinaat laittaa, niin kannattaa tarkkaan miettiä miten sen siihen saat.
    Tällä hetkellä on Asus Bordo, sellainen kuuden linkun lukko. Saa nähdä mikä lukko vakiintuu käyttöön...
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  21. #2661
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Tällä hetkellä on Asus Bordo, sellainen kuuden linkun lukko. Saa nähdä mikä lukko vakiintuu käyttöön...
    Ok. Kaarilukko-tyyppiset ei ole ongelmana. Mulla on käytössä joku kiinteästi asennettava lukko joka tulee takahaarukkaan. Oli tosi vaikea saada se järkevästi siihen paikalleen.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  22. #2662
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Gulffivillarin valmistusta odotellaan.. Kuka tekee seuraavaksi Kesoil- tai Union-villarin?

  23. #2663
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Ajokunnossa, mutta ei suinkaan valmis vielä. Jonkinlaista tarraa vielä pukkaa. Painoa 8180gr tuossa kunnossa polkimineen. Nokian ravagozzien tilalle toiset renkaat ja pikalinkkujen vaihto, niin ollaan alle sen 8 kilon. Ajan vain nuo ensin vaihtokuntoon.

  24. #2664
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Kerrankin itse maalattu pyörä jossa maalipinnan värisävyt tosiaan kohdallaan.


    Itse kun aikoinaan maalasin pyöräni värisävyt kirkkaan keltainen ja punainen.
    Sama on useimmissa epäonnistuneissa maalauksissa. Suoraan hyllystä päävärejä.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  25. #2665
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Aivan upea Rossari !!!

    Kyllä oon kade kun jotkut osaa.
    Kuinkas paljon tuli kustantamaan kaikkineen ?

  26. #2666
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Ajokunnossa, mutta ei suinkaan valmis vielä. Jonkinlaista tarraa vielä pukkaa. Painoa 8180gr tuossa kunnossa polkimineen. Nokian ravagozzien tilalle toiset renkaat ja pikalinkkujen vaihto, niin ollaan alle sen 8 kilon. Ajan vain nuo ensin vaihtokuntoon.
    Erittäin hieno ja kaiken kaikkiaan jotenkin surrealistinen näky tuo (Suomen ensimmäinen?) Dirty Disco, ja vielä Gulf-väreissä. Kaikkine vaiheineen, muun ohella Alibabasta tilaaminen, todella rohkea mutta onnistunut projekti.

    Itsellä suunnitteilla kommuutteri tuohon DD-runkoon suoralla stongalla ja hydraulisilla levyjarruilla joskus viiden seuraavan vuoden kuluessa.

    -Lauri

  27. #2667
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    OMG! Toimii!

  28. #2668
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Tein kevyen 1x9 hipsterin pajan nurkassa roikkuneesta Sunnin jäykkäperärungosta, kun ei siitä oikein ollut mettäpyöräksi sittenkään.

    Tämmöstä oli jotain suunnitteilla ylimääräisille kiekoille ja rungolle.



    Muutama palikka piti kuitenkin ostaa halvennusmyynneistä.


    Ja tämmönen siitä kehkeytyi. Citymaasturi, eli pääsee kanttarin yli jos siltä tuntuu
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  29. #2669
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Kun enduropyöräprojekti muuttuikin valmiin pyörän tilaamiseksi niin piti jotain askarreltavaa saada talvellekin. Sopivasti parempi puolisko tarvitsi ensimmäisen oikean pyörän ja itseltä puuttui vielä se kulkuväline, millä kulkea mm. töihin 10km matkaa. Samalla alkoi itää ajatus pyöräretkeilystä ja sai puoliskollekin myytyä ajatuksen vähän paremmasta pyörästä niin siitä se sitten lähti. Salsa Vaya houkutti eniten ja siitä oli vielä saatavilla riittävän pientä kokoa hiukan pituusrajoitteiselle puoliskolle. Niinpä taloon tuli pari Vayaa





    Osat on valmiina tuohon pienempään oranssiin. Samulla hoidettiin ohjauslaakerin asennus ja keskiön valmistelu. Kokoonpanon aloitin eilen illalla eikä olisi malttanut nukkumaan mennä. Oma tummanharmaa vaatii vielä speksausta ja ohjauslaakerin lisäksi muita osia siihen ei ole vielä hommattu. Kesäksi pitää kuitenkin omakin pyörä olla kasassa, jotta pääsee työmatkapyöräilemään ja kesälomalla reissuun. Semmoisia jokapaikanhöyliä noista pitäisi saada aikaiseksi. Oranssi tulee 26-kiekoilla ja tuohon omaan sitten varmaan jotkin 29er maasturikiekot.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  30. #2670
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Ajokunnossa, mutta ei suinkaan valmis vielä. Jonkinlaista tarraa vielä pukkaa. Painoa 8180gr tuossa kunnossa polkimineen. Nokian ravagozzien tilalle toiset renkaat ja pikalinkkujen vaihto, niin ollaan alle sen 8 kilon. Ajan vain nuo ensin vaihtokuntoon.
    Upea on. Älä kevennä kuitenkaan linkuista liikaa, kun mulla on alkamassa pyöräprojekti (Viimekesänä hajoitetun rungon vaihto) kun kevytlinkku oli löystyny ja eturengas irtosi kanttarille hypätessä. Tuolloin päätin, että pikalinkut on vihoviimeinen paikka keventää pyörää ja tästä lähin tukevuus on ominaisuus nr.1, vaikka se muutaman gramman painoa lisäisikin. Tosin ymmärrän erittäin hyvin myös kuumotuksen 8kg alitukseen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •