HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 15 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #421
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Satutko muuten tietämään onko Alpinessa korkea vai matala? "+6" eli vissiin 6 milliä navan alle. Tai säkit mukaan ja sittenhän se on vähän enempi.
    Jos toi bb-korkeus ilmoitetaan plussa-milleinä niin se tavallisesti tarkoittaa et keskiön keskikohta on tuon verran napojen linjan
    yläpuolella. En usko et oranki on poikkeus. Noissa ~160mm perästään joustavissa tuo on aika normi lukema, matalampia löytyy mut
    niin löytyy korkeempiakin. Muutama milli tuossa sinne/tänne ei kesää tee; ajossa havaittavaan keskiönkorkeuteen kun vaikuttaa
    se kaulan (sägillinen) mitta ja se millaisen takaiskarin sattuu runkoon istuttamaan - heissäkin on isoja eroja siinä mihin se käytännön
    sägi sattuu asettumaan.

  2. #422
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jep, ja jouston määräkin vaikuttaa. En nyt muista paljonko tässä Uzzissa on keskiön korkeus, mutta dropouttien keskiasennossa 170mm keulalla ja zero-stack keskiöllä oli aika mahdotonta kampien kolinaa kivikossa tai sivuttain viittävillä kallioilla.

    Vaihdoin keulan ilmapatruunan kierrejouseen ja tilanne parani huomattavasti. Sitten huomasin että iskarin jousen pitäisi olla vähän pehmeämpi jonka jälkeen taas paheni hieman... Nyt vaihdoin ohjainlaakeriin jossa korkeampi stack height ja tilasin 11mm paksut polkimet, veikkaan että korjaa ongelmat, katotaan milloin joutaa testailemaan.

  3. #423
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    165 millin kammet autto mulla kummasti kampien kolinaan Uzzilla setuppi on siis: 160 mm keula, 10 mm stack height; dropoutit loivimmillaan ja sagia iskarissa ainakin kesällä oli reilusti (olen vähän laihtunut edellisestä mittauksesta, joten nyt en tiedä)
    Eniten toki taisi olla vaikutusta, sillä kun oppi ajamaan pitkäjoustosella ja rytmittämään polkemista paremmin.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  4. #424
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Juu, mullon 10mm suositusta pidempi keula, mutta vastineeksi softijousi ja ajomassa joku 90kg jos riittääkään. En kyllä tiedä mitä noi vaatteet painaa. Sopiva se korkeus on, ajattelin lähinnä, että miten se mahtais vertautua, mutta lienee tasapaksua sarjaa siis.

    PaH, kerros ccdb:n omistaneena sopiiko siihen jokku helposti ja edukkaasti soursattavat teräsvieterit. Pitäis kokeilla nelisatasta, mutta kun on niin hyvä tekosyy tässä kun ei yhtään jaksa ettiä. Toi orkkiskin raapinu iskarin runkoa sopivasti, vähän kuraa väliin, niin alakaa aina kihnuttaa. Eipä se ole kyllä sen enempää häirinnyt, muttei yhtään tiukempaa viiti heittää.

    En ole kyllä vieläkään koskenut niihin pelottaviin säätöihinkään, hehheh. Näinköhän tulee koskaan koskettuakaan. Lyrikissäkin on niitä nupeja ja ovat saaneet olla aika rauhassa...

  5. #425
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Danks juminy.
    Pistetään alpine korvantaakse.
    Ja lentää toisesta korvasta ulos. Luin Orangen sivuilta ,että takuut raukee jos 180mm keulan laittaa.
    Luultavasti sama koskee 170 millistä.
    http://www.orangebikes.co.uk/support/faqs/
    - Fear is a mindkiller -


  6. #426
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Joo, hirvee jyrä eikä silti tuon vertaa luottoa valmistajalla. 160mm on tosiaan maksimi takuun kannalta ellei ole 2012 muuttunut. Tuskin on. On niitä lisäksi varmasti keveempiäkin suurinpiirtein vastaavia.
    juminy muokkasi tätä : 19.12.2011 at 22.04

  7. #427
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Ja lentää toisesta korvasta ulos. Luin Orangen sivuilta ,että takuut raukee jos 180mm keulan laittaa.
    Luultavasti sama koskee 170 millistä.
    http://www.orangebikes.co.uk/support/faqs/
    Tuleeko ne kotiin mittaamaan keulan pituuden itse ainakin Lyrikin mahdollisesti aukastessa talven aikana otan myös tuon 10mm lisää siitä irti.
    twentyniner muokkasi tätä : 20.12.2011 at 06.57
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  8. #428
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    ...
    PaH, kerros ccdb:n omistaneena sopiiko siihen jokku helposti ja edukkaasti soursattavat teräsvieterit. Pitäis kokeilla nelisatasta, mutta kun on niin hyvä tekosyy tässä kun ei yhtään jaksa ettiä. Toi orkkiskin raapinu iskarin runkoa sopivasti, vähän kuraa väliin, niin alakaa aina kihnuttaa. Eipä se ole kyllä sen enempää häirinnyt, muttei yhtään tiukempaa viiti heittää...
    Sulla lie jo se malli jossa kullitetun sylinterin päällä on valmiina sellainen plastiikki suoja? Jos ei oo, niin hommaa +40mm sisähalkaisijalla
    olevaa kuristesukkaa ja laita sellainen siihen kierreosan päälle. Tein tuo itsekin aikanaan, kun totesin kivenkappaleen kiilautuneen väliin
    ja hanganneen kierrettä sileeks.

    Noita käypiä teräsvietereitä löytys kokeiluun multakin (350/400/450), mut ne on mitaltaan tohon lasten malliin eli 200mm:een joten
    pidempiaikaiseks ratkaisuks noista ei oo - vieterin pituudessa on ~sentin ero. Mut jos testata haluat niin laita yv.
    Toikkalasta löytyy Manitoun vietereitä, ne passaa. Tönärillä ku kattoo sisämitan, niin 36,1 - 36,3mm:t raapii ja vasta +36,5mm on huoleton.

  9. #429
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Tuleeko ne kotiin mittaamaan keulan pituuden itse ainakin Lyrikin mahdollisesti aukastessa talven aikana otan myös tuon 10mm lisää siitä irti.
    Notta totta...Aivan...mutta myykö esim. fillariosa alpinee 170mm keulalla??? Jos myy ja takuut hoituu niin todella varteenotettava pyörä.
    Saako mm. lyrikistä tahi foxista mitenkä helposti sen lisä 10mm.?
    - Fear is a mindkiller -


  10. #430
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    No mitäs jos tiedustelisit vaikka sieltä fillariosasta? sekä myynnin että venytyksen suhteen.

  11. #431
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Notta totta...Aivan...mutta myykö esim. fillariosa alpinee 170mm keulalla??? Jos myy ja takuut hoituu niin
    todella varteenotettava pyörä. Saako mm. lyrikistä tahi foxista mitenkä helposti sen lisä 10mm.?
    Öö. siis tartteksä oikeesti sitä 10mm lisäystä keulan joustomatkan pituudessa vai loivempaa keulakulmaa vai mitä?
    Se kun ei suoraan tuo mitattu liukuputken käytössäoleva pituus tarkoita paljonko siinä ajossa on sitä joustoa.

  12. #432
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Öö. siis tartteksä oikeesti sitä 10mm lisäystä keulan joustomatkan pituudessa vai loivempaa keulakulmaa vai mitä?
    Se kun ei suoraan tuo mitattu liukuputken käytössäoleva pituus tarkoita paljonko siinä ajossa on sitä joustoa.
    Minä en tiedä mitä tarviin.??? Sepä siinä onkin.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #433
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Ei tuota 10mm eroa juurikaan huomaa ajossa ellei oikeasti samalla hae jotain muuta (järeämpää keulaa, korkeampaa keskiötä, loivempaa ohjainkulmaa jne). Sägin jälkeen ero jää todella pieneksi (7mm), ja ajossa voi olla vielä vähemmän kun painoa ohjaustangolla. Monessa keulassa jää tuplasti tuo määrä joustoa käyttämättä kun muuttuvat loppua kohden progressiivisiksi, ja toisaalta yhtä ison tai isomman eron saa ottamalla ohjainlaakerin jossa korkeampi stack height (jos oikeasti haluaa nostaa keulaa).

  14. #434
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Eilisellä kuralenkillä tuli ahaa-elämys, kun mulla oli alla lainattu satulatolppa, jossa on setbäkkiä parisen senttiä. Tämähän mm. loiventaa satulakulmaa. Sepäs tuntuikin hankalalta, siis ajaminen loiventuneella kulmalla, ja myös kauempana stongasta roikkuminen oli pelottavaa. Helpottaa (toivottavasti) seuraavan rungon valintaa, kun satulakulmatoive rajaa muutamia muuten varteenotettavia vaihtoehtoja käypien ulkopuolelle. Ja Nukeproofin Mega näyttää taas houkuttelevammalta.
    Mud, sweat and beers.

  15. #435
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Se myös muuttaa takaiskarin toimintaa paljon kun paino siirtyy enemmän sen päälle, kompensoitko mitenkään? Takaiskari on mulla ollut syy pysyä suorassa tolpassa muutaman testin jälkeen.

  16. #436
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    En kompensoinut. Mutta siis tuntui siltä, kuin olisi asennon puolesta ollut jonkin polkuauton tms. puikoissa, ei niinkään maastopyörän
    Mud, sweat and beers.

  17. #437
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Jokainen runko ja jokainen kuski on aina spekiaalikeissi ja tuon ohjaamon, ajoasennon ja optimaalisen paikan fillarin päällä
    joutuu jokainen rakentamaan mieleisekseen. Mut jos mulla tuon mieleisyyden aikaansaamiseksi tarttee just xx mm pitkän
    stemmin, just parahultaisella kulmalla olevan tangon ja vielä takakenon tolpan, niin mikäpä siinä. Jos iskari ei taivu tuohon
    (sägi kasvaa, keskiö putoo eikä seuraavaks jäykempi vieteri muuten kelpaa ja low-speed kompressio syö pintaherkkyyden tms)
    niin sit iskari vaihdetaan tai viritetään sellaiseks et taipuu.

  18. #438
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    En kompensoinut. Mutta siis tuntui siltä, kuin olisi asennon puolesta ollut jonkin polkuauton tms. puikoissa, ei niinkään maastopyörän
    Jep, mutta tuo voi johtua siitä että sägi kasvaa jonka vuoksi olet takakenossa. Se aiheuttaa satulalta polkiessa myös keulan jäykistymisen kun sillä on vähemmän painoa.

    Molemmat noi saa kompensoitua, siis ei keulakulman pitäisi muuttua miksikään kun iskarit säätää kohdalleen.

    Sen sijaan vaimennusta saattaisi tarvita enemmän takaiskarille kun siihen kohdistuvat voimat kasvavat.

  19. #439
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minä en tiedä mitä tarviin.??? Sepä siinä onkin.
    Nyt ei tarvii enää pähkäillä. Otin sen joka tuntui parhaalle vaihtoehdolle ilman kompromisseja. Eli tämän.....


    Enduro Expert Evo http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=62193&scid=1100&scname=Mountai n
    - Fear is a mindkiller -


  20. #440
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Siinähän onkin kaikki tarvittavat herkut ja vähintäänkin riittävästi joustoa. Eikä se rumakaan ole.

  21. #441
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Wouh! "Oikeaa" kuvaa vaaditaan sitten myös
    Mud, sweat and beers.

  22. #442
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Wouh! "Oikeaa" kuvaa vaaditaan sitten myös
    Tulee kunhan pyörä saapuu.
    Toivottavasti on livenä yhtä hieno kun kuvassa ja ennenkaikkea toivottavasti täyttää odotukset ajettavuudeltaan.
    Eka kierrejousipeli niin ei oikein tiedä mitä odottaa. Varmaan aika smooth tuntuma..
    - Fear is a mindkiller -


  23. #443
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Varaudu siihen että saatat joutua vaihtamaan jouset sopivammiksi. Muuten sitten odotat varmaa toimintaa ja hyvää joustoa.

    Ei kyllä tuon kanssa voi kovin paljoa pieleen mennä...

  24. #444
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tulee kunhan pyörä saapuu.
    Toivottavasti on livenä yhtä hieno kun kuvassa ja ennenkaikkea toivottavasti täyttää odotukset ajettavuudeltaan.
    Eka kierrejousipeli niin ei oikein tiedä mitä odottaa. Varmaan aika smooth tuntuma..
    Jep, suomalaisiin hissienskoihin tuossa kiikuttimessa on kyllä täysin riittävästi kapasiteettia! Täällä ainakin loppuisi kuskilta menohalut ennen kuin ryskyttimestä
    Vaadin myös virallista punnitusta ja tulosten julkistamista!
    Mud, sweat and beers.

  25. #445
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Sulla lie jo se malli jossa kullitetun sylinterin päällä on valmiina sellainen plastiikki suoja? Jos ei oo, niin hommaa +40mm sisähalkaisijalla
    olevaa kuristesukkaa ja laita sellainen siihen kierreosan päälle. Tein tuo itsekin aikanaan, kun totesin kivenkappaleen kiilautuneen väliin
    ja hanganneen kierrettä sileeks.

    Noita käypiä teräsvietereitä löytys kokeiluun multakin (350/400/450), mut ne on mitaltaan tohon lasten malliin eli 200mm:een joten
    pidempiaikaiseks ratkaisuks noista ei oo - vieterin pituudessa on ~sentin ero. Mut jos testata haluat niin laita yv.
    Toikkalasta löytyy Manitoun vietereitä, ne passaa. Tönärillä ku kattoo sisämitan, niin 36,1 - 36,3mm:t raapii ja vasta +36,5mm on huoleton.
    Tsorry kaikille OT. Kiitos tiedoista. Laitoin mitat ja tiedot ylös, jotta osaan ostaa jousen jostain joskus kun pääsiäinen on jouluna. Koitan olla kyselemättä uudestaan puolen vuoden päästä. Tässä mennee nyt kuukausia ennenkuin jaksaa taas ihmetellä säätöjä.

  26. #446
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Olette kyllä kovia speksaamaan, säätämään ja virittelemään. Sanon tämän kaikella kunnioituksella ja rispektillä. Itse kun sain uuden fillarin niin pumppasin kerran jonkinlaiset paineet sisään ja ekat puolen tusinaa lenkkiä ajelin niillä, joka kerta ajatellen että hiukan on liian löysä iskari, ja että voishan noita säätöjä jossain vaiheessa katsoa tarkemmin kun olisi aikaa. No, sitten eräänä kauniina päivänä viimein löytyi jostain se puoli tuntia aikaa ja yritin perehtyä iskarin ohjeisiin hiukan tarkemmin ja säädin sen niitä noudattaen.

    Sivumennen sanoen oli muuten Dyadilla pikkuisen työlästä: iskari flow-moodiin, negatiivinen säiliö tyhjäksi, sitten paineet positiiviselle puolelle ja lopuksi paineet negatiiviselle puolelle (jos nyt oikein ymmärsin). Eli onko nyt niin, että aina jos totean, että positiivinen puoli vaatii pientä muutosta paineisiin, niin minun on ensin tyhjennettävä negapuolen ilmasäiliö? Ilmeisesti, jos mennään ohjeita pilkuntarkasti seuraten, mutta mitenhän käytännössä? http://www.foxracingshox.com/fox_tec...s/dyadrt2.html

    Mainitun säätöoperaation jälkeen on sitten menty noilla paineilla n. 3 lenkkiä ja joka kerta olen ajatellut, että nyt on taas pikkuisen liian kova iskari, tarttis tehdä jotain. Mutta tähän mennessä jäänyt suunnitteluasteelle. Ehkä tuossa keväämmällä...

    Kun tätä(kin) keskustelua seuraa, niin hyvän ajoasennon ja geometrian saavuttamisessa tuntuu olevan niin monta liikkuvaa osaa (rungon geometria, keulakulma, keulan pituus, satulakulma, satulan säädöt, stemmi, ohjainlaakeri, stongan pituus ja nousu...) että olen hiukan skeptinen sen suhteen, pystyykö sieltä optimaalista ratkaisua kovin helposti löytämään. Tai ehkä tässä on useamman paikallisen maksimin optimointiongelma (maksimoitavana funktio on "ajo-ominaisuuksien hyvyys" jollakin tavalla mitattuna), jolloin isona riskinä on juuttuminen johonkin paikalliseen maksimiin. Eli esimerkiksi optimoidaan stemmin pituus viimeisen päälle, mutta ei huomata, että siirtämällä satulaa X cm vaakasuunnassa ja vaihtamalla stonga Y cm pitempään/lyhyempään olisi saavutettu vielä parempi tulos sillä pyörän alkuperäisellä stemmillä (kun lukujen X ja Y arvot olisi valittu täsmälleen oikein). Kenenkään rahat ja aika eivät riitä kaikkien mahdollisten kombinaatioiden testaamiseen. Mutta ehkä tätä voi lähestyä (ja moni vaikuttaa lähestyvän) jotenkin tieteellisesti ja miettiä kaiken ensin valmiiksi paperilla, tai ehkä jollain simulointiohjelmalla ja ties millä neuroverkoilla ja evolutiivisilla optimointialgoritmeilla....? Mutta teoreettiseen lähestymistapaan on vaikea viedä sisään sellaista muuttujaa kuin "omat mieltymykset", eli se vaatisi joka tapauksessa käytännön testausta ja aikamoisen määrän ajotunteja kullakin erilaisella kokoonpanolla.

    Joo, tämänkin viestin kirjoittamisen aikana olisi ehtinyt tehdä jo muutaman säädön jousitukseen...
    "All mountain has more beer than Trail (XC has no beer) and less than DH."
    - nimimerkki highdelll mtbr.com-foorumilla

  27. #447
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Kaipa täpärin speksaamisestakin joku innokas ingenjööri pystyy matemaattisen kaavaan vääntämään... Eipä sellainen taitaisi kuitenkaan oikein palvella tarkoitusta, kun speksaus (ja myös ajaminen) on vähintäänkin 50% kiinni henkipuolen asioista. Speksaaminen nyt on muuten vain kivaa, ikään kuin sivuharrastus. Joillakin se on äitynyt jopa pääharrastukseksi.
    Mud, sweat and beers.

  28. #448
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Paljon jäi syklopaatin upeelle spessulle hintaa?

  29. #449
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti abc Katso viesti
    ...Kun tätä(kin) keskustelua seuraa, niin hyvän ajoasennon ja geometrian saavuttamisessa tuntuu olevan niin monta liikkuvaa osaa (rungon geometria, keulakulma, keulan pituus, satulakulma, satulan säädöt, stemmi, ohjainlaakeri, stongan pituus ja nousu...) että olen hiukan skeptinen sen suhteen, pystyykö sieltä optimaalista ratkaisua kovin helposti löytämään. Tai ehkä tässä on useamman paikallisen maksimin optimointiongelma (maksimoitavana funktio on "ajo-ominaisuuksien hyvyys" jollakin tavalla mitattuna), jolloin isona riskinä on juuttuminen johonkin paikalliseen maksimiin. Eli esimerkiksi optimoidaan stemmin pituus viimeisen päälle, mutta ei huomata, että siirtämällä satulaa X cm vaakasuunnassa ja vaihtamalla stonga Y cm pitempään/lyhyempään olisi saavutettu vielä parempi tulos sillä pyörän alkuperäisellä stemmillä (kun lukujen X ja Y arvot olisi valittu täsmälleen oikein). Kenenkään rahat ja aika eivät riitä kaikkien mahdollisten kombinaatioiden testaamiseen. Mutta ehkä tätä voi lähestyä (ja moni vaikuttaa lähestyvän) jotenkin tieteellisesti ja miettiä kaiken ensin valmiiksi paperilla, tai ehkä jollain simulointiohjelmalla ja ties millä neuroverkoilla ja evolutiivisilla optimointialgoritmeilla....? Mutta teoreettiseen lähestymistapaan on vaikea viedä sisään sellaista muuttujaa kuin "omat mieltymykset", eli se vaatisi joka tapauksessa käytännön testausta ja aikamoisen määrän ajotunteja kullakin erilaisella kokoonpanolla....
    Kokemus on rautaa fillarin säätämisessä omaan ajoon/kroppaan/maastoon sopivaksi. Yllättävän pienetkin muutokset huomaa ja kun tietää mitä haluaa on se aika helppo toteuttaa (tai päästä ainakin oikealle hehtaarille). Jokainen nippeli kuitenkin vaikuttaa aina vähän erilailla geometriaan ja pyörän käyttäytymiseen, joten kun kokemusta kertyy niin tietää mitä lähteä viilaamaan päästäkseen haluttuun lopputulokseen. Valmiin fillarin ostaminen saattaa tulla halvemmaksi, mutta harvoin kaupasta saa ajaa sellaista suoraan ulos missä on kaikki kohillaan. Eli joko sitten alkaa vähitellen speksaamaan sopivaa palikkaa tilalle taikka sitten rakentaa kokonaan itse sellaisilla osilla millä haluaa.

    Ja tuo omien säätöjen hakeminen sekä fillarin "speksaaminen" itselle on mukavaa puuhaa ja tuo tähän lajiin kivan lisän. Porukkalenkeillä on sitten mukava koittaa verrata omaa pyörää taikka säätöjä jonkun toisen omaan. Vaikka kyseessä olisi identtinen pyörä ja kuskienkin mitat natsais hyvin, huomaa kuinka erilaisilla säädöillä me ajellaan.

    Sehän on suoranaista kaluston ominaisuuksien hukkaan heittämistä jos ei tätä tekisi. Tämähän pätee oikeastaan jokaiseen lajiin.

  30. #450
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rahka Katso viesti
    Paljon jäi syklopaatin upeelle spessulle hintaa?
    En viiti periaatteesta näin julkisesti hintaa huudella ,mutta niin hyvän tarjouksen sain lähikaupasta ,ettei kannattanut lähtee merta edemmäks kalaan.
    - Fear is a mindkiller -


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •