GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 27 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 77 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Olen ihan hilkulla laittaa tilaukseen nuo Northwaven Celsius Arcticit. Ajattelin että ne ovat ehkäpä paremmat tänne Suomeen kuin Laket, koska Laket eivät ymmärtääkseni ole oikeasti vedenpitävät. Ja täällähän noita märkiä kylmiä kelejä on ihan riittävästi, joten Northwaven Goretex-vuoraus tullee tarpeeseen.

Osaako joku verrata Laken ja Northwaven kokoja? Kävin tänään kokeilemassa paikallisessa kaupassa Laken 302:ta. Niillä ei ollut muuta kuin koko 44. Se oli just sopiva ohuella alussukalla ja SA-INT saapasssukalla, mutta mummon villasukka ei enää mahtunut. Jätin siis ostamatta, koska koko 45 olisi varmaan ollut Lakesta parempi. Yleensä mulla on kengät kokoa 42,5-43. Jalka on aika leveä ja yleensä kengät puristaa ulkosyrjästä päkiän kohdalta. Uskaltaisko tältä pohjalta laittaa tilaukseen Northwavet kokoa 45? Tekee vaan häijyä ajatus, että ne olisivatkin sitten senttitolkulla liian pitkät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Uskaltaisko tältä pohjalta laittaa tilaukseen Northwavet kokoa 45? Tekee vaan häijyä ajatus, että ne olisivatkin sitten senttitolkulla liian pitkät.
    Älä missään nimessä osta noin isoja. NW:t on reilua kokoa niin leveydeltä kuin pituudeltakin. Itsellä 43 jalka, ostin 44 koon kengät. Olisi ihan oikeasti voineet olla 43 kokoa! Pitänyt laittaa ylimääräistä pohjallista jne...

Tuossa NW:n kokotaulukko. Kannattaa verrata EUR-kokoa tuohon cm-pituuteen niin saa hyvin pääteltyä oma koko!
    http://www.bike-discount.de/pdf/products/3427.pdf

ps: mulla ei mummon villasukka ole kyllä ollut ajatuksissakaan tuonne laittaa - ajelen kahdella villaisella kaupan saapassukalla....

IncBuff Guest
    Normaalikenkä 45-46 vähän valmistusmaasta riippuen. Diadoran kesäpopo 46 ja tilasin saman kokoiset NW Celsius Arcticit ja ovat juurikin hyvät.

Oman kokemukseni mukaan tuo Lake vs. NW kokoluokitus menee siten, että Lakesta täytyy ottaa yhtä numeroa suurempi. NW:n talvikenkästä olen ottanut yhtä numeroa suuremman kuin NW/Specialized/Nike/Bontrager-maantiekengistä, jolloin olen käyttänyt talvikengässä yhtä paksua sukkaa.

Onkos havaintoa Celsiuksen pohjien irtoamisesta? Huomasin klosseja säätäessä että molemmista kengistä sisäsyrjän kohdalta on pohja alkanut irvistää aika lailla.
    Taitavat olla kolmisen vuotta vanhat ja ajomäärät ovat noilla kohtuullisen vaatimattomat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Merckx Katso viesti
    Älä missään nimessä osta noin isoja. NW:t on reilua kokoa niin leveydeltä kuin pituudeltakin. Itsellä 43 jalka, ostin 44 koon kengät. Olisi ihan oikeasti voineet olla 43 kokoa! Pitänyt laittaa ylimääräistä pohjallista jne...

Tuossa NW:n kokotaulukko. Kannattaa verrata EUR-kokoa tuohon cm-pituuteen niin saa hyvin pääteltyä oma koko!
    http://www.bike-discount.de/pdf/products/3427.pdf

ps: mulla ei mummon villasukka ole kyllä ollut ajatuksissakaan tuonne laittaa - ajelen kahdella villaisella kaupan saapassukalla....
    Minulla on normikenkä 43 ja articit on kokoa 45, ei tuossa niin hirveästi tilaa tunnu olevan, ja mittasin oman kenkäni pohjan sisämitan, tuloksena oli 28,3 joten en tiedä mistä tuo koon 45 29,5cm on mitattu.

Kiitoksia kommenteista. Tässä suositellaan sekä pienempää että isompaa monoa. Haluan, että kenkään mahtuu talvella alussukka, saapassukka ja se mummon villasukka ja silti pitää jäädä ilmatilaa koska tiukka kenkä ei ole lämmin. Eli en oikein vieläkään tiedä kumpi koko olisi oikeampi, kun suosittelijoiden sukkavalinnat vaihtelevat kovasti.

Hemmetti, miksi ei kotomaasta saa kunnon kenkiä??? Maksaisin sen muutaman kympin mielelläni lisähintaa, jos vain pääsisin sovittamaan ja saisin kengät saman tien mukaan.

Mulla on kans normikenkä 43 ja Arctic kokoa 45. Arcticissa on alumiinifolio/huopa -pohjallinen, joka varmaan vähän syö kokoa. Ei nuo mun mielestä mitenkään suuret ole, vaikka olen hellekelien takia käyttänyt niitä koko syksyn ohuiden sukkien kanssa.

Mulla käytössä kesänkengät talvellakin. Vaihdoin pohjallisen paksumpaan ja pörröisempään sekä käytän paksuja monosuojia kenkien päällä. Työmatka sen verran lyhyt 30-45 minuuttia, että hyvin olen pärjännyt kenkien osalta. Nyt sadekeleillä tullut mieleen, että hommasi erilliset sadekelinkengät, mutta toistaiseksi tyydyin ostamaan uudet sadesuojat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjorte Katso viesti
    Minulla on normikenkä 43 ja articit on kokoa 45, ei tuossa niin hirveästi tilaa tunnu olevan, ja mittasin oman kenkäni pohjan sisämitan, tuloksena oli 28,3 joten en tiedä mistä tuo koon 45 29,5cm on mitattu.
    Komppaan. Itsellä myös +2 numeroa isompi kuin normikenkä ja äidin villasukilla ajelin tänäänkin töihin pikkupakkasessa ja lisäksi oli kenkäsuoja päällä. Jos tarkoitus ajaa pidempiä kuin tunnin mittaisia lenkkejä pakkasella, niin kyllä tuolla NW Arcticillakin kylmä tulee varpaista jos kenkä on niin tiukka että vain ohuet sukat mahtuu kenkään.

Hämmästyttävän hyvät nuo Laken MXZ302 kengät! Eilen eksyttiin tulvivalle tielle lenkillä ja minä selvisin lähes kuivin jaloin kotiin, ainoastaan toinen kenkä hörppäsi vähän vettä. Klossin alue on niin hyvin eristetty että sieltäkään ei vettä kenkään eksynyt.

Loisto ostos siis
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Ostin Shimanon MW81 talvikengät pari viikkoa sitten ja ajattelin raportoida tänne hieman koko tietoja, jos vaikka helpottaisi muiden valintaa. Mulla on nyt kolmet shimanon fillarikengät jotka kaikki on kokoa 43. Mun jalka on enemmin hieman korkea ja leveä kuin kovin kapea ja pitkä, eli varmaankin sellainen aika "normaali" suomalainen referenssi jalka on kyseessä.

Noiden kenkien istuvuus on omaan jalkaan seuraavanlainen.
    Maantiekenkä: Shimano SH-R133L
    *Lestiltään kapein kaikista kengistä, ei kuitenkaan ahdistaa jalkaterää tai kantapäätä. Istuu jalkaan mukavan napakasti ohuiden urheilusukkien kanssa. Maastokenkä: Shimano SH-Maastokenkä: Shimano SH-MD86L
    *Lestiltään maantiekengän ja talvikengän välistä, istuu jalkaan hyvin joskin tuntuu melko "lötkältä" jalassa parin vuoden käytön jälkeen (n 5000km ajettu). Tuntuu jalassa parhaalta paksuhkon tennisukan kanssa, ohuen kesäaikana kanssa hieman väljä.
    Talvikenkä: Shimano SH-MW81
    *Lestiltään melko optimi talvikengäksi, kantakuppi on mukavan napakka, mutta kärkiosa on hieman väljempi jättäen varpailla mukavasti ilma-/liikkumistilaa. Istuu jalkaan villapohjaisen paksuhkojen urheilusukkien kanssa tukevasti, mutta ei kireästi. Koko "tuntumaltaan" ainakin puolinumeroa isompi kuin maastokenkä ja ehkä kokonaisen numeron isompi kuin maantiekenkä.

Talvikenkiä tilatessani en halunnut liian suuria kenkiä (jollaissia monet on täällä vissiin ostaneet) joiden kanssa joutuisin käyttämään useampia sukkia tai paksuja villasukkia (mulla on luonnostaan melko lämpöiset jalat), jotta kenkä istuisi hyvin. Halusin käyttää kenkiä myös kosteissa kevät- ja syyskeleissä jolloin vedepitävyys on lämmittävyyttä tärkeämpi ominaisuus. Pahimmilla talvipakkasilla noiden kanssa voi sitten käyttää vielä vaikkapa villapohjallista ja/tai neopreenikengänsuojia (esim. löfflerit on nopea pukea etupuolella olevan vetoketjun ansiosta) mikäli lämpöiset laskettelusukat tms. ei tarjoa riittäväti lämmikettä.

Aika näyttää miten nää toimii oikeilla talvikeleillä. Ainakin tähän astinen "talvi" on hoitunut ongelmitta ja jalat on pysyneet mukavan lämpiminä ja kuivina uhuidenkin sukkien kanssa. Kyllä muuten oikeat talvikengät hakkaa irtopäälliset ihan 6-0, varsinkin metsäpoluilla.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Talvikenkiä tilatessani en halunnut liian suuria kenkiä (jollaissia monet on täällä vissiin ostaneet) joiden kanssa joutuisin käyttämään useampia sukkia tai paksuja villasukkia (mulla on luonnostaan melko lämpöiset jalat), jotta kenkä istuisi hyvin. Halusin käyttää kenkiä myös kosteissa kevät- ja syyskeleissä jolloin vedepitävyys on lämmittävyyttä tärkeämpi ominaisuus.
    Shimanon vedenpitävyydeltä ei kannata odottaa liikoja.

GoreTex-merkinnöistään huolimatta omat MW-80:t kestävät vettä korkeintaan satunnaisten roiskeiden tai kevyen sateen verran, vähänkään vaativimmissa oloissa ne kastuvat läpimäriksi 20-30 minuutissa, ellei kenkien peittona käytä ylimääräisiä pyöräilykalosseja. Tiedä sitten onko MW-81:n vesisuojausta parannettu ja kuinka paljon, ainakin varren neopreenikaulus näyttää kuvissa jonkin verran paremmin muotoillulta kuin MW-80:ssä. Silti, edes kasiykköstä ei ole merkattu "water-proofiksi" vaan vain "water resistantiksi".

Omat MW:t ovat muuten kokoa 44 eli yhden koon kesäkenkiä suuremmat. Ei siinä mitenkään hirveästi jää ylimääräistä tilaa sukille. Yhdet paksuhkot urheiluvillasukat vielä menee, mutta jos niiden kanssa yrittää käyttää jotain ohuempaa lineria, niin jo alkaa kenkää puristaa. Kovissa pakkasissa (viime talvi) tuollainen tyköistuvuus kostautuu jalkaterän kylmettymisenä.

Mun ensikokemukset mw81 kenkien vedenpitävyydestä on kyllä erittäin hyvät. Oon ollut noilla nyt parikertaa kerran lenkillä tihkusateessa (räntää, jäätä & vettä) sekä useamman kerran metsässä kurakeleillä pitkien sateiden jälkeen (maa märkää, isoja lätäköitä yms.). Näiden kenttätestien aikana jalat on kyllä pysyneet ihan kiitettävän kuivina ja lämpiminä. Kengän alaosa (jossa gore-tex kalvo on) pitää ainakin vettä todella hyvin, olen mm. pessyt noista isoimmat kurat aina lenkin jälkeen puutarhaletkun ja vanhan tiskiharjan avulla, vettä ole kulkeutunut pisaraakaan kengän sisälle tuon "tiskauksen" aikana. Kengän kaulus taitaa jotain joustavaa neopreeniä, joten siitä vesi kyllä menee läpi mikäli vettä suihkuttaa pitkään/paineella sitä vasten.

Vesi kyllä pääsee kengän sisään myös lenkin aikana mikäli housunlahje on tungettu kengän kauluksen sisäpuolelle. Tuolloin esim. eturenkaasta roiskuava vesi pääsee valumaan lahjetta pitkin kenkään mitä vastaan kengänkaulus on voimaton (kauluksen sisälle syntyy "ränni"). Itse olen ratkaissut homman siten, että pidän aluskerraston lahkeita kengän sisällä (tuo mukavasti lämmön tunnetta) ja päälikerraston lahjetta kengän päällä (vesi ei pääse "puristumaan" kengän kaulusta vasten, mikä vähentää "ränniefektiä"). Ainakin tähän asti tämä järjestely toiminut erittäin hyvin.

Mitään pitkiä maantielenkkejä en ajatellut kovalla kaatosateella vetää näiden kanssa, eihän mulla oo muutenkaan yläosan suojana kun perus wind stopper -kamaa, joka pitää tihkusadetta kyllä ihan hyvin, mutta on rankempaa sadetta vastaan voimaton.

Omien kokemusten mukaan vesi löytää kyllä tiensä kengän sisään myös irrallisia kengänsuojia käytettäessä, joten sama heikkous piilee myös niiden kanssa. Nilkan suojana toimiva varsi on tuolloin vaan hieman korkeampi, jolloin vesi viipyy matkaan hieman kauemmin, mutta löytää kyllä tiensä perille.

Muistin muuten just, että määhän oon sovittanu nopeasti myös shimanon mw80 mallia. Sopivin koko tosta mallista tais olla 44 eli numero isompi kuin omistamani mw81. Taitaa olla siis niin, että koko/lesti on hieman muuttunut mw80 -> mw81. Onko muilla tästä tarkempaa tietoa?
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Itsellä käytössä Shimanon mw 71 ja ainakin tähän asti pelittäneet villasukalla tai 2kpl urheilusukkia.
    Eilen oli +/-0 keli ja ei ainakaan omat jalat kastuneet vaikka vähän läträskin puroissa välillä.
    Ovat olleet kyllät hyvät kengät ja myös tuo 2 numeroa isompi eli 44 on talvikengän numero itselläni.
    Kovempia pakkasia odotellessa siis..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Itsellä käytössä Shimanon mw 71 ja ainakin tähän asti pelittäneet villasukalla tai 2kpl urheilusukkia.
    Eilen oli +/-0 keli ja ei ainakaan omat jalat kastuneet vaikka vähän läträskin puroissa välillä.
    Ovat olleet kyllät hyvät kengät ja myös tuo 2 numeroa isompi eli 44 on talvikengän numero itselläni.
    Kovempia pakkasia odotellessa siis..
    Kyseessä kuitenkin varmaankin mw81-malli, eikä mw71?

Mihinkä fillarikenkään vertaat tuota kokoa? Musta tuntuu aivan hullulta, että porukalla on noin isoja kenkiä, kun itsellä on käytössä sama Shimanon koko kesät-talvet (katso mun edeltävä postaus). Tohon MW81 kenkään menee mulla tukevahko laskettelusukka helposti sisälle. Eikä ainakaan -13C & kova tuuli riittänyt paleltamaan varpaita ~2h metsälenkin aikana Paluu siirtymän aikana varpaat alkoi toki jo hieman viilentyä, kun sukat alkoi olemaan jo aika "mehukkaat" pitkähkön metsärymistelyn jäkeen.

Kai jalkojakin on vaan sitten niin monenlaisia, että tälläinen vertailu/opastaminen on hieman vaikeata. Itsellä on aina ollut todella lämpöset jalat, joten jonkun toisen varpaan olis saattanu jo paleltua irti meikäläisen varusteissa
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Musta tuntuu aivan hullulta, että porukalla on noin isoja kenkiä, kun itsellä on käytössä sama Shimanon koko kesät-talvet (katso mun edeltävä postaus). .

Kai jalkojakin on vaan sitten niin monenlaisia, että tälläinen vertailu/opastaminen on hieman vaikeata. Itsellä on aina ollut todella lämpöset jalat, joten jonkun toisen varpaan olis saattanu jo paleltua irti meikäläisen varusteissa
    Jalkoja on menonlaisia, mutta merkittävin tekijä on kuitenkin ääreisverenkierto(käsittääkseni). Monet ottavat isomman kengän sen takia, että saavat tarvittaessa useamman sukan ja vielä jää ns. lämitettävää ilmaa kengän sisään. Itse otin yhden koon isomman kuin mitä kesällä ja pärjään suuren osan talvea ohkaisilla merinovillasukilla. Kovemmilla pakkasilla sitten alupohjalliset kenkiin ja tarvittaessa paksummat merinovillasukat. Merinovillasukkat on muutenkin niin loistava keksintö, että käytän noita ohkaisia kesälläkin
    Nappulakenka muokkasi tätä : 13.01.2012 at 08.31
    Still rides with 26er

[QUOTE=Kalle H;1764484]Kyseessä kuitenkin varmaankin mw81-malli, eikä mw71?

Mihinkä fillarikenkään vertaat tuota kokoa? Musta tuntuu aivan hullulta, että porukalla on noin isoja kenkiä, kun itsellä on käytössä sama Shimanon koko kesät-talvet (katso mun edeltävä postaus). Tohon MW81 kenkään menee mulla tukevahko laskettelusukka helposti sisälle. Eikä ainakaan -13C & kova tuuli riittänyt paleltamaan varpaita ~2h metsälenkin aikana Paluu siirtymän aikana varpaat alkoi toki jo hieman viilentyä, kun sukat alkoi olemaan jo aika "mehukkaat" pitkähkön metsärymistelyn jäkeen.

Joo eli kyseessä on tosiaan shimanon MW-80 eikä Mw71,pahoittelut tuosta väärästä mallista.Kesä käytössä itselläni on NW:n vertigo prot jotka ovat kokoa 42.
    Itsellä ainakin tahtoo varpaat paleltua jos kenkä on liian tiukka,eli hyvä olla vähäsen ilmatilaa että varpaat pääsevät liikkumaan.
    Mut nämä ovat varmasti henk.koht asioita kullakin ja varmasti monesta tekijästä kiinni kuka tarkenee milläkin tossulla

Näköjään nappulakenka kerkesi tiivistämään saman asian jo ylempänä..

Spessun S-works 42 vastaa MW-81 44-kokoa.

Disclaimer: ylläoleva perustuu mutu-arvioon.
    Peikkomainen flaksi

MW-81 on tullut myös sisäänajettua, ja vaikutelma on kaikin puolin hyvä. Mitoitus on mun mielestä ihan sama kuin Shimanon muissa kengissä, ja itselläni nämä ovat nyt kuudennet Shimanon kengät koossa 41.

Oma jalka taitaa olla Shimanon lestiin harvinaisen hyvin sopiva, koska omat Shimanon kengät eivät ole yhtään sen suurempaa numeroa kuin muutkaan käyttämäni kengät. Erinomaisen istuvuuden takia en ole jaksanut muita valmistajia juuri katsella, koska Shimanolla on hinta-laatusuhde kunnossa.

Onko kellään tietoa mistä saa uutta vaijeria tilattua noihin Lake MXZ302 kiinnitykseen? Systeemin nimihän on BOA micro-cable system ja värkki on muovilla päällystettyä teräs vaijeria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Onko kellään tietoa mistä saa uutta vaijeria tilattua noihin Lake MXZ302 kiinnitykseen? Systeemin nimihän on BOA micro-cable system ja värkki on muovilla päällystettyä teräs vaijeria.
    Spessu-kauppialta saanee, S-Works käyttää samaa kiinnitystä. Ja varmaan Güntheriltäkin jostain.

Kyllä näyttäisi, että kroppa tottunut talveen kun shimanon mw81 ei tunnu enää niin kylmiltä.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Hämmästyttävän hyvät nuo Laken MXZ302 kengät! Eilen eksyttiin tulvivalle tielle lenkillä ja minä selvisin lähes kuivin jaloin kotiin, ainoastaan toinen kenkä hörppäsi vähän vettä. Klossin alue on niin hyvin eristetty että sieltäkään ei vettä kenkään eksynyt.

Loisto ostos siis
    Yksi Lake MXZ302 revikka tuolla
    Laken mittauksilla 109/278 => leveä 43,5.
    Vaan paljonkos tuohon kokoon pitäisi sitten vielä ”sukkavaraa”?
    Minkähänlainen on tuo kenkä kävellessä? Eli pito liukkaalla ja kovilla pinnoilla (työvälikäytössä kun joudun kulkemaan n. kilometrin(!) suuntaansa maalatuilla lattiapinnoilla), kaliseeko klossit kovastikin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo Juoppo Katso viesti
    Yksi Lake MXZ302 revikka tuolla
    Laken mittauksilla 109/278 => leveä 43,5.
    Vaan paljonkos tuohon kokoon pitäisi sitten vielä ”sukkavaraa”?
    Minkähänlainen on tuo kenkä kävellessä? Eli pito liukkaalla ja kovilla pinnoilla (työvälikäytössä kun joudun kulkemaan n. kilometrin(!) suuntaansa maalatuilla lattiapinnoilla), kaliseeko klossit kovastikin?
    Arvostelu aika lailla vastaa omia kokemuksiani, toisen kengän kantapää elää hitusen. Lukitussysteemi ei vedä jalkaa taaksepäin kohti kantapäätä, vaan puristaa ylhäältä alaspäin. Olen ollut tyytyväinen, pitää jalat kuivina.
    Kesäkengät ovat minulla Specialized Sport MTB, koko 46, Laket 47, wide, normaalikengät 45. Ok kävellessä, ei mielestäni liukkaat kovalla pinnalla. Toki klossi ääntelehtii oikeassa kulmassa maahan osuessaan, mutta uskoisin sinun pysyvän km matkan pystyssä liukastelematta.

Jatkokysymys: Toisesta kengästäni on päässyt etuosan nappula irtoamaan, en varmistanut niitä kiertämällä tiukempaan. Saako mistään Helsingistä uutta nappulaa tilalle vai pitääkö Lakelta tilata?

Oli nuo vanhemmat mallin Defrosterit harkinnassa tarjouksesta, mutta tuli taas mietittyä liian pitkään, kun koot loppuneet. Ei sillä, tarkka kokokaan ollut vielä selvillä. Samalla tuli mieleen josko vaihtaisi kuitenkin tämän vuotiseen tai NW Arctic malliin, joissa ei tuota hinnan eroakaan ole. MT91 taitaa olla turhan kömpelö syys ja kevät käyttöön.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    MT91 taitaa olla turhan kömpelö syys ja kevät käyttöön.
    Laket ovat toimineet ihan kohtuuhyvin krossissa. Kuvio on hieman kisamaastokenkää matalampi ja tiheämpi joten tukkeutuu kyllä herkemmin mutta omissa touhuissa ei ole päässyt haittaamaan.

Ei kisaa mutta välillä jopa kilpahenkistä… kuljetin parilla kertaa mukana niitä maastokenkiä varsinaista ajoa varten mutta ei tarvinnut vaihtaa.

MT91:llä ensimmäinen 2.5 tunnin lenkki klv:llä, pakkasta -5 ja navakka pohjoistuuli. Yksillä teknisillä sukilla pitivät jalat juuri sopivan lämpiminä ja kuivina. Hi5Bikestä 139 egee.

Toi Lake-arvostelu on vanhasta mallista MXZ301 kun nykyinen on MXZ302.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Jatkokysymys: Toisesta kengästäni on päässyt etuosan nappula irtoamaan, en varmistanut niitä kiertämällä tiukempaan.
    Multa lähti kans toinen "levy" kävelemään, laitoin nyt mukana tulleet nastat kun on liukasta ja ne nastat kyl häiritsee vähän kävelyä kovalla alustalla ja ovat liukkaat lattialla.

IncBuff Guest

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •