Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
Hieman täydennystä!
Shimanolla:
TL -> tubeless
TU -> tuubi
CL -> avo
OK, tuo TL/TU kooditus hämäsi - tänks täsmennyksestä.

Rakenteet varmasti selittävät painoeroja. Shimano-kiekojen "massajärjestys" vaikuttaisi olevan tuubi-avo-tubeless... paha tosin sanoa kun yhdessäkään vannekorkeudesta ei löydy kaikkia rengastusvaihtoehtoja, 35/50 löytyy CL/TU ja 24 löytyy CL/TL.

Painavammalle kuskille saattaisi olla hyvä avo-optio 7900 sarjasta 24 eteen ja 35 taakse. Nettomassaa kertyisi 606+890=1496g... ja live-massaa tuollaiset pari prossaa (WeightWeenies-lisä) enemmän eli balttiarallaa 1525g... ei paha jos hinta pysyy CycleCenter-tasolla. Edellämainitussa ajattelussa on siis lähdetty luotettavuudesta kuskin massa ollessa >80kg, mikäli kuski on pro-painoissa kestävät tietysti alla vaikka AmeriikanKlassikit. Aerodynamiikasta jos taas lähdetään niin leveämpi laippainen eteen.