FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 40 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2040

Aihe: Pori #6

Kyllä oli spinni komiaa PITKÄSTÄ aikaa. Oli molemmin puolin aika kirittäjät, toisella puolella Lotta ja toisella puolella Loukkola, huh huh :P

Kyllä tuli ajettua itsensä hajalle. Aivan nakit meni Lotta otti hiukan rauhallisemmin tänään, koska sai jäykkäkouristuspiikin aamulla. Tomppa pisti kyllä pyöritysenkat aivan saletisti. Reilusti yli 200 rpm.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Tomppa pisti kyllä pyöritysenkat aivan saletisti. Reilusti yli 200 rpm.
    Se hullu kyllä pyörittää aika hyvin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Sä se Jykä aina vaan jaksat, uskomaton Mä ainakin henk.kohtasesti tykkään itse päättää missä poljen ja koska poljen(välillä klo.18:00 lähtö sopii ja välillä ei. Aina lähden mieluiten valoisaan aikaan polkemaan kuin pimeässä) ja kun usein teen suht pitkiä päiviä niin aikataulun muuttaminen tunnillakin on iso juttu ja jää aikaa päivään edes sen verran enemmän, etä voin nähdä tyttöjä tunnin sijasta kaksi tuntia päivässä. He kun ovat aika pienen aikaa pieniä.

Spinnissä nähdään
    No mä tulen täältä periferiasta kopille. Siihen menee tunti edestakaisin. Helpompi on mennä vaikka kotoa retkeilyreitille. Mutta yritän nyt jotain yhteisjuttua saada aikaan. Ja tosiaan, jos olen sanonut tai laittanut tänne, että tulen jonnekin, niin sitten tulen kanssa. Vain omat hautajaiset estää sen. On sitten eri asia jos ei lupaakaan.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    foorumii". Se vois olla kanssa ihan toimiva, että parillisina viikkoina sieltä ja parittomina täältä. Joku ratkaisu. Siwa ei pelkästään toimi tai sit se menee siihen, että "menkää te Siwalle niin me lähdetään katsoo noita länsipuolen polkuja tai Massin nurkkia".
    Ja kun se sitten kumminkin meni tähän. Lisäksi me ajettiin nopea ,lyhyt lenkki josta väliltä olisi päässyt kotiin nopeasti jos sinne kiire olisi ollut.

Okei, Siis onko ne jonkun yksityismailla? Lukan Juhani sanoi mulle jo kaksi vuotta sitten, että jättäkää ne ihmeessä sinne, että muutkin pääsevät rataa reenaamaan. Hän puhui Ulvilan Uran nimissä, jonka hallinnassa Massin maat ovat. Nyt pitäisi kyllä sitten oikeasti tietää, onko tämä jonkun mielipide seuran tms sisältä vai onko toisiaan menty jonkun ykstyismetsään. sinnehän ei ilman lupaa saa laittaa yhtään mitään!!!!!
    Tuossa mittasin niin olisimmeko tämän vuoden reitillä ajettu 130m Uran mailla per kierros.

Uran alue on Massintien viimeisen suoran (ennen parkkipaikka) linjaa pitkin Selkätielle, jossa raja taas kulkee sitä ajopolkua pitkin tieltä purtsille. Alue siittä linjasta länteen. Uran mettiä on nyt juuri hakattukin.

Asiasta kuulin seuran pj:tä, johon joku oli ilmeisesti ottanut yhteyttä, kun luuli, että ne on siellä suunnistajien jäljiltä.

Mä tossa just viime viikonloppuna Jormalle totesin, että kommentteja lukiessa ei yhtään ihmetytä ettei mitään yhteislenkkejä ole. Kun kaikki on asiasta eri mieltä.
    Ei kissasta uittamalla vesieläintä saa. Eli lienee parempikin, ettei mitään yhteislenkkejä edes sovita.

Länsi-Lappi on alkutalvesta lumivarminta aluetta. Oloksella on jo 24km latua.
    Taannoin huonoina talvina kun siellä olin ensilumilla, ei Rovaniemelläkään hiihdetty, niin Oloksella oli yli 40km latua.
    Ja TV uutisoi, että "Lapissakaan ei ole lunta" ja näytettiin kuvaa Rovaniemeltä... ikkunan alla oli yli 30cm.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Tuossa mittasin niin olisimmeko tämän vuoden reitillä ajettu 130m Uran mailla per kierros.

Nyt kyllä hämmästelen. Olen käsittänyt, että koko reiiti kulkee Uran Hallitsemalla maalla. Siis niin, että kaupunki osan omistaa,mutta on antanut maat Uran käyttöön? Minä reittiä merkatessani nimen omaan kysyin asiaan Juhanilta, koska en halunnut mennä sen yhden änkioton maille. Mistä niitä merkkejä pitää poistaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mä tossa just viime viikonloppuna Jormalle totesin, että kommentteja lukiessa ei yhtään ihmetytä ettei mitään yhteislenkkejä ole. Kun kaikki on asiasta eri mieltä.
    Ei kissasta uittamalla vesieläintä saa. Eli lienee parempikin, ettei mitään yhteislenkkejä edes sovita.
    En nyt ihan allekirjoita,koska siis mulle kaiki suunnat käy ja lähtöpaikkakin. Ansis oli itse sitä paikkaa ehdottamassa ja siksi sitä nyt taas ihmettelen, että omiin suuntiin läksi. Lähtöaikakin oli sovittu siihen klo 18 vaikka Jukkikselle esim olisi 18.30 passannut paremmin. Mutta Aris on joka kerta tullut ja Jukkis tulee,kun pääsee. Katsotaan nyt muutama kerta vielä.

Lunta odotellessa kävin lenkillä maantiepyörällä reitin Isosanta-
    Hyvelä - Noormarkku - Palus - Hyvelä - Isosanta noin 52km.
    Lähtiessä sää oli hyvä ja lämpötila ainakin kuusi astetta.
    Ajaessa kuuntelin Radio Suomelta Hurriganes-iltaa ja täytyy sanoa,
    että tällainen musiikki vaikutti positiivisesti vauhtiin ja
    Noormarkkuun päin mennessä mäkien nousukykyyn.
    Pimeään ja synkkään vuodenaikaan tällainen musiikki piristää
    ja varsinkin minulla Hurriganes, jonka konsertissa olin 1976
    Lieksassa Koskikallion lavalla.

Vähän ennen Harjunpään kylää alkoi sataa, jonka muuttui aika
    pian rankaksi. Vauhti parani heti ja parhaillaan menin yli 40km/h.
    Tämä oli tällä lenkillä sitten se toinen asia ja ääripää, joka vaikutti
    positiivisesti vauhtiin. En muista milloin olisin ollut niin märkä ja
    siinä ei kyllä auttanut Windstopperikaan - no Magicshine 50%:n teholla
    toimi ainakin hyvin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesk
    no Magicshine 50%:n teholla
    toimi ainakin hyvin!
    Heh, vai meni joku muukin eilen luontoäidin ansaan. Sama vika. Lähdin seiskan maissa naattimaan myrskypolkemisesta, Järvikylän ja Lattomeren kautta Isomäkeen ja sieltä Nakkilaan, 45km. Pinomäen suoralla meni aika kevyesti, paras pace 1m21 eli 45km/h, täpärillä Tässä vaiheessä oli vielä fiilis tapissa, olihan tuulikin sellainen ettei sen takia kylmä tullut. Ajattelin oikaista vielä oudon Isomäen metsän läpi ja ei mennyt kauaakaan kun olin eksyksissä joillain poskettoman kuraisilla poluilla. Tässä kohtaa pääsi pieni ärräpää puolihuumorilla kun ei ollut mikään kiire minnekän, mutta paria minsaa myöhemmin taisin sanoa saman ihan ääneen, kun se sade alkoi. Hipiään hiipi heti pieni paniikki, mutta kun tajusi tilanteen, niin eipä siinä voi pahemmin pyristellä. 20km sivuvastaiseen siinä kelissä veti kyllä miehen nöyräksi. Ei ollut kuivaa kohtaa vaatekerrassa. Ja tosiaan Magicshinen kopioversio pelitti koko uimareissun täysin!
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Katsotaan nyt muutama kerta vielä.
    Ens tiistaina olis aikaa, mutta mää en ainakaan tule ledilenkille.
    Kaar ittelles vaa

Ens tiistaina olis aikaa, mutta mää en ainakaan tule ledilenkille.
    No älä tule. Mä meen Viivi Pumpasen kanssa kaksin

Jaahas, nyt on kuivunut vähän. Retkeilyreittiä pitkin mökille jos menis. Sunnuntaina jotain vois ajaa. Huomenna Karhuhalli ja iltapäivällä vien pari lääkäriä ajamaan retekilyreitille. Onpahan ensiaputaitoa

Onko ehdotuksia sunnuntaiksi.? Chebicillä on leiri. Pitää vähän kysellä niidenkin tekemiset

Massin asiaa olen tässä pähkäillyt vielä. Miten on Kape. Siellä on noin 3 kilsaa purua joka on valaistu. Ei kai ne nyt sentään kenenkään yksityismailla ole? Tosin Noormarkussa Kirkkokallion reitti osittain on Kaapelin Kaukon mailla, joten ei se nyt mikään ihme olisi. Mutta että 130m Uran puolella koko XCO reitti. onko tosiaan näin? Ja onko nyt niin, ettei siellä ole mitään suunnistukseen tarkoitettua lasten siimaa missään. Nimittäin sellaistakin on siellä ollut. On helppo homma nyppiä muovit pois, mutta asia pitäis selvittää ensin

No älä tule. Mä meen Viivi Pumpasen kanssa kaksin
    Siis sen jälkeen, kun olen käynyt kopilla aamulla tms Menin siis vipuun

Hymiöt kun jättää veks, niin jää hiukan enempi hoksattavaa

Huomenna porukkaa suuntaa retkeilyreitille, n. klo 11 Noormarkussa.
    En tiedä ketä kaikkia on tulossa ja lopullinen aikataulukin on vielä hiukan auki.
    Voin aamulla päivittää jos tiedän enempi.
    Kaar ittelles vaa

Sotin Lukan Juhanille. Hän selvittää asian nykyisen pj,n kanssa. Ihmetteli pikkusen ja sanoi, että jos joku pätkä pitää poistaa niin poistetaan sitten,mutta piti muuten hommaa erittäin hyvänä. Sis että reitti on olemassa ja merkitty.

Nyt kyllä hämmästelen. Olen käsittänyt, että koko reiiti kulkee Uran Hallitsemalla maalla. Siis niin, että kaupunki osan omistaa,mutta on antanut maat Uran käyttöön? Minä reittiä merkatessani nimen omaan kysyin asiaan Juhanilta, koska en halunnut mennä sen yhden änkioton maille. Mistä niitä merkkejä pitää poistaa?
    Massin asiaa olen tässä pähkäillyt vielä. Miten on Kape. Siellä on noin 3 kilsaa purua joka on valaistu. Ei kai ne nyt sentään kenenkään yksityismailla ole? Tosin Noormarkussa Kirkkokallion reitti osittain on Kaapelin Kaukon mailla, joten ei se nyt mikään ihme olisi. Mutta että 130m Uran puolella koko XCO reitti. onko tosiaan näin? Ja onko nyt niin, ettei siellä ole mitään suunnistukseen tarkoitettua lasten siimaa missään. Nimittäin sellaistakin on siellä ollut. On helppo homma nyppiä muovit pois, mutta asia pitäis selvittää ensin
    Eilen nukkumaan mennessä tajusin, että en ajatellut parkkipaikkaa - onhan senkin pakko olla Uran, eli ajoimme melkein 250m "Uran" mailla.

Aamulla tarkistin äidiltä mitä hän tietää ja kuulemma parkkipaikka on erikseen ostettu ja sen omistaa Ulvilan Ura ry. ja metsät (jotka jo kerroin) on Ulvilan Ura tuki ry:n omistuksessa. Ja mitä metsää kunnalla on sillä mäellä: ei kuulemma neliötäkään (ainakaan ollut aikoinaan lähellä).

Se on ollut pururadan tekemisessäkin, että omalta puolelta on voitu kaataa kaikki puut pois lamppujen ja ladun päältä, että lumion päässyt alas saakka, mutta muualla on tyydytty kyselemään lupia pahimmille puille. En nyt muista kuinka monta nimeä kerran oli yhdessä latukartassa, kun siihen oli kirjattu kiitokset niille maanomistajille joiden mailla on latuja.

Sen ...(henkilön) alueille menemisestä ei tarvitse paljoa pelätä. Sillä sen alueen läpi ei kulje yhtään polkua (tiedossa olevaa ja kulkukelpoista) ja alueen rajalla kulkevalla tiellä on mastojen päässä puomi ja toiseen päähän tulee täältä tien päästä polku, mutta sen päälle on kaadettu raivatessa puita - joten kulkukelvoton.

En tiedä miltä kohtaa oli valitettu ja meillä ei ole siellä siimaa, koska se kerätään aina pois (miksi aina hankkia uutta??).

En tiedä ketä kaikkia on tulossa ja lopullinen aikataulukin on vielä hiukan auki.
    Minä ainakin ilmoittaudun mukaan!

Hymiöt kun jättää veks, niin jää hiukan enempi hoksattavaa

Täytän sen verran että tarkoitus olis makkaraakin paistaa. Eli kyrsät reppuu ja Ahlströmin tallille klo 11!

Muuten. Nyt olen päässyt tänne Saariselälle saakka (Kiilopään puolella) ja lunta on niukasti.

Matkalla minä menin rattiin Rovaniemeltä ja sää muuttui aivan "loistavaksi" loppu matkalle ja kun vielä alkoi pimeäkin.
    Alkoi sataa räntää ja ennen Sodankylää tie oli vielä kroponen jäästä. Sen jälkeen tuuli vielä yltyi ja sade muuttui lumeksi, joten tie oli sohjoinen.
    Sellainen mielenkiintoinen ajokeli

Latuja on tampattu, mutta kun lunta ei ole paljoa niin ne ovat aika epätasaisia. Keli on kostea, pakkasta äsken oli -0,2C.
    Huomennna kuitenkin pitäisi hiihtää HiSu-kisat ja olokaan ei ole kovin hyvä kun vähän kipeänä.

Huomenna menen Cyclolla kopille. Sinne tulee Chebicin miehet myös. Mukana pysyy myös maastiksella,mutta mitään teknisiä ei ajeta..

Kape: Jaa-a Iskulla pitäisi olla XC SM,t siellä Massilla. Toivotaan, että onnistuu kaikin puolin. Maastoista ei ole kiinni.

Juhanin kanssa kun eilen juttelin niin hän oli omaan metsään merkannut hakkuualueen. Joku oli nyppinyt ne pois, eli meitä on moneksi

Ja sen yhden pöllön rajat olen kartasta katsonut Juhanin kanssa. Sinne ei olla ikinä menty, eikä mennä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aris Katso viesti
    Täytän sen verran että tarkoitus olis makkaraakin paistaa. Eli kyrsät reppuu ja Ahlströmin tallille klo 11!
    Täällä kuvia reissusta, itse tuli otettua OTB kun yritin ajaa kovempaa että saisin muista ajokuvia.
    https://picasaweb.google.com/1160559...eitilla3122011

Tomi
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Kiitos kuvista Tomi, kiva oli ajella hyvässä porukassa!

Kiitokset minunki puolesta, komiaa oli. Maastokin oli vaikeampaa kuin muistin. Mutta viimeks tulikin käveltyä enemmän kuin ajettua, kun oli lunta niin paljon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jorma Mäkinen Katso viesti
    Kiitos kuvista Tomi, kiva oli ajella hyvässä porukassa!
    Nuotiossa oli vielä tuli , kun tultiin laavulle. Meni pikkasen pidempään se tulo sinne,kuin ajattelin. Todella korkealla oli vesi joessa. Yläjuoksulta tullessa ennen Jukolaa oleva katkennut silta oli hankalasti ylitettävissä. Metri oli vettä välissä. Jouduttiin pitkospuuta heittämään päälle. Varmaan oli juoksutusta lisätty yön aikana, koska edellisiltana päästiin hyvin.

Onhan se parasta A-ryhmää oleva reitti. Ja ledeillä se on myös hieno kokemus.

Ahaa, eli lähdittekin liikkeelle yläjuoksulta, se selittää miksei kohdattu reitillä. Ajettiin Kuuskoskenlahteen ja takaisin ja jätettiin tuli nuotioon ihan siltä varalta, että paistatte eväitä siinä myöhemmin.

Totta, edelleen yksi hienoimmista poluista tässä lähialueilla

2h lenkki ruosniemessä tänään. Ihan komiaa, eikä satanut aamupäivällä.

12 apinaa ne ajoi tänään sen verran oli kopilla. Cc ajoa suunnalla yyteri. 80 km. Komiaa Eilen tosiaan mökiltå lähdin.Mulla on tästä reitille 3 km. Itse ajoin cyclolla ja annoin vieraille täpärin. Kyllä silläkin pääsee kun vaan uskaltaa ajaa. Keulaa ylös vaan , muuten kippaa. No kyllä tänään kippasinkin . Ja kiitos vaan nuotiosta. Fiksusti ajateltu

Itsekki kävin pitkästä aikaa ajelemassa CC:llä. Pari tuntii tuli sitä ulkoilutettua.

Oliskos täällä ketään innostunut lähtemään itsenäisyyspäivä mettä lenkille? Suunta on avoin vielä. Ledilenkki jää tekemättä nyt tiistaina aika varmasti.

Maantiepyörällä en pysynyt muun porukan mukana kuraisilla poluilla,
    vaan käänsin keulan päällystetylle tielle ja kohti Reposaarta. Pengertien
    jälkeen myötätuulen avittamana Ahlaisten ja Noormakun kautta Paukselle,
    josta edelleen Poriin. Yhteensä tasan 100km ja kolme ja puoli tuntia.
    Sää oli komia ja lämpötila vaihteli kolmen ja neljän asteen vaiheilla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •