FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 35 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1021
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    No kai se on sitten pakko, ettei renkaita pilaa. Ei vaan toi jäätävän kylmä tuuli innosta maantielenkkeilyyn täysjoustolla, mielummin menis metsään suojaan
    Gravity, what a heartless bitch.

  2. #1022
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Enpä tiedä paljonko sisäänajo auttaa. Tein itse silleen että vaihdoin ensin vain eteen nastarenkaan. Hyvin näytti nastat varovaisella polkuajelulla pysyvän. Muutaman lenkin jälkeen vaihdoin tämän sisäänajetun taakse, ja uusi kumi taas eteen. Eilen lähti muutamia nastoja molemmista renkaista. Pääasiassa laidoilta.
    Luulen että kun sopivasti tulee johonkin juureen vähän vinosti, ja rengas sitä pitkin liukuu kymmesisen senttiä näyttävän ääniefektin kanssa, niin siinä taisivat lähteä.

    Harmittaahan se toki jos nastoja enemmän alkaa irrota, mutta ihan pääkallokeleille ja esim jäätyneille rapakoille on varmaankin tärkeempää että keskellä olisi melko katkeamaton nastamiehitys.

  3. #1023
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    No kai se on sitten pakko, ettei renkaita pilaa. Ei vaan toi jäätävän kylmä tuuli innosta maantielenkkeilyyn täysjoustolla, mielummin menis metsään suojaan
    Olosuhteet siellä paikallisessa metsässä lienevät näinä päivinä pääosin mutaa, juurakkoa ja ehkä kiviä, tuskin paljoakaan jäätä. Ehkä lumihiutale siellä, toinen täällä? Tohtiiko siis tiedustella, että mistä tämä voimakas halu nastarengasajoon em. olosuhteissa kumpuaa? Ostamasi renkaat (Hakka 300 2.2") toimivat parhaiten jäällä, missään muissa olosuhteissa niillä ei mielestäni kannata jyrryytellä pl. tuo sisäänajo. Lumellekin on paljon parempia rengasvaihtoehtoja.

    - Tomi

  4. #1024
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Ostin kesällä käytetyt ja hyväkuntoiset Nokian 240 renkulat työmatkapyörään.
    Eilen laitoin ne sitten paikoilleen ja tänään töihin. On muuten kauheimmat renkaat, millä olen varmaan koskaan ajanut Maastopuolelta sekä WXC 300, että vanha Hakka 294 oli reippaasti paremmat ajettavuudeltaan.
    No takaisin tullessa oli liki koko matkan vähän väliä jäätä tiellä, ei harmittanut lainkaan että oli moiset ankkurit alla...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  5. #1025
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Olosuhteet siellä paikallisessa metsässä lienevät näinä päivinä pääosin mutaa, juurakkoa ja ehkä kiviä, tuskin paljoakaan jäätä. Ehkä lumihiutale siellä, toinen täällä? Tohtiiko siis tiedustella, että mistä tämä voimakas halu nastarengasajoon em. olosuhteissa kumpuaa? Ostamasi renkaat (Hakka 300 2.2") toimivat parhaiten jäällä, missään muissa olosuhteissa niillä ei mielestäni kannata jyrryytellä pl. tuo sisäänajo. Lumellekin on paljon parempia rengasvaihtoehtoja.

    - Tomi
    Kylläpä täällä ainakin tuntuisi yllätys jäisiä kohtia löytyvän vaikka pääosin mutaa ja märkää onkin. Olettaisin että noi kaiketi ihan hyvät nastat lumella on, enpä nyt varmaan talven aikana ala jokaiselle olosuhteelle eri renkaita vaihtamaan vaikka varaston perältä niitä joka lähtöön löytyykin.
    Gravity, what a heartless bitch.

  6. #1026
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Uudesta WXC 300:sta en tiedä, mutta vanha oli kyllä kehno lumikelin rengas. Liki kaikki oikeat maastorenkaat oli paremmat lumipintaisilla poluilla.
    Ilmatila onneton ja rengas todella kapea. Kuvion malli sekä nastat rikkoivat todella herkästi polannepinnan ja rengas ei enää kantanut. Muutenkin ajettavuus lumipinnalla aika kehno.
    Jäisellä pinnalla kuitenkin aivan verrattomat renkaat. Tampereen korkeudella tarve tosin osoittautu viiden talvena aikana todella vähäiseksi. suurin tarve taisi tulla kevleille jotka ovat välillä olleet luokattoman kehnossa kunnossa.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  7. #1027
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Kylläpä täällä ainakin tuntuisi yllätys jäisiä kohtia löytyvän vaikka pääosin mutaa ja märkää onkin. Olettaisin että noi kaiketi ihan hyvät nastat lumella on, enpä nyt varmaan talven aikana ala jokaiselle olosuhteelle eri renkaita vaihtamaan vaikka varaston perältä niitä joka lähtöön löytyykin.
    Mielestäni mikään nastarengas ei edelleenkään ole lumella hyvä -- nastoja nyt vaan ei tarvita lumella. Jäällä tuo Hakka on oivallinen enkä malta odottaa että pääsemme testaamaan sitä uutta 2.35 ice spikeriä vastaan
    Itse olen vielä jaksanut tuota rengasrulettia pyörittää kelien mukaan, sillä nastarenkaat ovat niin kalliita (ja Nokian tapauksessa toisinaan myös vaikeasti saatavissa) etten viitsi rikkoa niitä kivikossa.

    - Tomi

  8. #1028
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    39
    Laitahan TorVelo 29" ice spikerit ja kerro sitten meille kokemuksesi. Itsellä alkaa olla Nokian Extremet lähes loppuun ajetut ja kiinnostais ko.renkaat. Maksaa vaan näin köyhän ja kurjan vinkkelistä melkoisesti..
    Epämukavaa.. Sepä mukavaa!

  9. #1029
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Ostin kesällä käytetyt ja hyväkuntoiset Nokian 240 renkulat työmatkapyörään.
    Eilen laitoin ne sitten paikoilleen ja tänään töihin. On muuten kauheimmat renkaat, millä olen varmaan koskaan ajanut Maastopuolelta sekä WXC 300, että vanha Hakka 294 oli reippaasti paremmat ajettavuudeltaan.
    No takaisin tullessa oli liki koko matkan vähän väliä jäätä tiellä, ei harmittanut lainkaan että oli moiset ankkurit alla...
    No hyvä sitten, että en mennyt uusia Nokioita ostamaan. Kommenttisi vaikuttaa siltä, että ei juuri ole eteenpäin menty A10:n verrattuna. Hirvittävän raskaat ja epämukavat ajettavat. Syksyisin pukkasi tuskanhikeä jo etukäteen, kun ajatteli, että kohta ne taas pitää käyttöön ottaa. Suomi Tyres:in sivulla spekseissä näyttääkin lukevan renkaan rungosta sama tieto molemmissa: gumwall-OLC, 22tpi. W240 mallissa vielä enemmän painoa ja enemmän nastoja. Voin siis kuvitella, mitä meno niillä on.

    Nyt olen muutaman lenkin vankalla kokemuksella edelleen ällistynyt noiden halpojen Kendojen rullaamisesta. Odotan mielenkiinnolla, että pääsen testaamaan oikeassa talvikelissä.
    -

  10. #1030
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TorVelo Katso viesti
    Hinta se meikäläistäkin hirvittää, pitoahan noista pitäisi löytyä. Huonommin nuo tietysti rullaa kuin nyt alla olevat Race Kingit. No, voihan tietysti ajatella - huonompi rullaus -> paksumpi reisi keväällä :-) Raportoin jos Ice Spikereihin päädyn.
    Ja sitten nimenomaan se ice spiker pro. Hinta ei enää harmita, kun ne renkaat on alla. Käsittämättömän hyvin pitävät, kevyet ja rullaavat nastarenkaat.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  11. #1031
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Onhan noita vaihtoehtoja...

    Rule #1: Obey The Rules

  12. #1032
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Jos joku löytää myynnistä 2 kpl juuri ja juuri sisään ajettuja Ice Spiker Pro renkaita 2,35 leveinä tampereen seudulta niin ottaisin mielelläni myyjän yhteys tietoja itseltä varastettiin juuri fillari jossa oli kyseiset rinkulat alla.

  13. #1033
    Laitoin juurit alle Ice Spiker Prot 29" koossa. Komiat renkulat. Tarkoitus olisi ajella noilla vasta sitten kun on lumet maassa. Laitoin noille sisurit ja mietin, että kestääkö nuo kuinka hyvin sepeliä jos sellaisessa joutuu ajelemaan ?

  14. #1034
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Miksei kestäis? Rengasrunko on kuitenkin aika kaukana maasta johtuen korkeasta nappulasta ja seos on kuitenkin maastoon tarkoitettu, eikä mikään city-rengas.

    Ja edelleen kannattaa ajaa ne sisään ennekuin ne lumet tippuu maahan.

  15. #1035
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Kerran oon ISP 2.1":n saanut sepeliin puhkeamaan eli ei sekään puhkeamaton ole, mutta varmasti kestää paremmin kuin matalanappulaiset keventelyrenkaat.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #1036
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Aika selvästi näkyy nastaulkonemat pienenevän noiden paljaalla pinnalla ajettujen alkukilometrien aikana, että kai sillä sisäänajolla merkitystä on.
    -

  17. #1037
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Miksei kestäis? Rengasrunko on kuitenkin aika kaukana maasta johtuen korkeasta nappulasta ja seos on kuitenkin maastoon tarkoitettu, eikä mikään city-rengas.
    Nappulan korkeus ei valitettavasti tunnu pelastavan tappajasepelin tuhovaikutukselta. Esim Nokina NBX syö sepeliä suoraan nappulan läpi sisuriin saakka varsin vauhdikkaasti.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  18. #1038
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Aika selvästi näkyy nastaulkonemat pienenevän noiden paljaalla pinnalla ajettujen alkukilometrien aikana, että kai sillä sisäänajolla merkitystä on.
    Hui, noista Ice Spiker Proistahan katoaa sitten nastat kokonaan nappulan sisään. Ainakaan omassa yksilössäni ne ei kauheasti ulkone ajamattomanakaan. Ulkonemaa on suunnilleen saman verran kuin vanhassa paljon ajetussa Freddie's Revenzin ohutkylkisessä mallissa, ja paljon vähemmän kuin vastaavassa uudemmassa ja vähemmän ajetussa kevyt-Freddiessä.

  19. #1039
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Itellä 294 extreme on hävittänyt 0 nastaa tähän mennessä mutta ne olikin aika hyvin sisään ajettu juurikin assulla, tosin ei niissä niiiin kauhea rullaamattomuus ole.
    Täällä kanssa samat. Yllätyin viime talven päätteeks kun ei ollu lähteny kuin yksi nasta yhteensä ja sekin takaa. Niillä tuli kuitenkin ajeltua maastossa myös silloin kuin ei ollu tietoo kuin mustasta jäästä. Sisäänajoin asfaltilla lähes 100km kun koin kelin olevan liian v-mäinen lähteä maastoon. Keskimäärin 70km per viikko sen ajan kun nuo oli alla.. Hyvästä talvesta johtuen paljon ajettu lumella, mutta tuli kallioita ja juuriakin tuli raavittua ennen lumia. Jäällä kyllä pitävät mutta lumella ovat kyllä kovat, koska kohtuu pieni ilmatila. Tänä vuonna aattelin koittaa josko sais tiivistettyä litkuilla NoTubesin kehille ja sais vähän mukavimmiks.

  20. #1040
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Nappulan korkeus ei valitettavasti tunnu pelastavan tappajasepelin tuhovaikutukselta. Esim Nokina NBX syö sepeliä suoraan nappulan läpi sisuriin saakka varsin vauhdikkaasti.
    Juu. Ja NBX ei ole ISP tai 294, joten se ei välttämättä korreloi minkään kanssa koska esmes 294 kumiseos on aika erilaista mitä mulla tähän mennessä on ollut kesärenkaissa.

  21. #1041
    Marathon Wintereille pitkä miinus. Tänä syksynä on jo kaksi kpl mennyt vaihtoon, kun ensimmäisestä lähti 20km aikana 25 nastaa ja toisesta 10km aikana 16 nastaa. Eturenkaana olleet molemmat.
    Onneksi Sportaxissa oltiin asiallisia vaihdon suhteen. Olivat kuulemma saaneet maahantuojalta aina uuden tilalle sen enempiä selvittelemättä.
    Ja ei, en jarruttele tai kääntele liian agressiivisesti. Nyt edessä pyörivä Hakkapeliitta on toiminut moitteetta, kerran on tosin jo sepeli tullut läpi.

    Kuulemma Noi Marathöönit on tosi herkkiä ton sisäänajon suhteen. Mun kolme baaria ja rauhallinen ajo oli liikaa.

  22. #1042
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiS. Katso viesti
    Marathon Wintereille pitkä miinus. Tänä syksynä on jo kaksi kpl mennyt vaihtoon, kun ensimmäisestä lähti 20km aikana 25 nastaa ja toisesta 10km aikana 16 nastaa. Eturenkaana olleet molemmat.
    Mulla tuhannen kilometriä martoilla takana maastopyörässä eikä yhtään nastaa irronnut. Pitokin liukkaalla jäällä kohdillaan. Täältä plussat!

    Kun eturenkaan ajaa sisälle, pitää paineet olla korkeintaan se kaksi kiloa, että kaikki nastat ottaa tiehen....

  23. #1043
    Kävin tänään sisäänajamassa 29" Ice Spiker Prot ensilumella (sohjossa). Ajelin n. 70 km Vantaan ja Tuusulan kelvejä. Rengaspaineet oli 2bar. Järkyttävän hyvä rengas sohjossa, menee kuin junan kiskoilla. Ei sitten niin minkäänlaista kiemurtelua. Parina talvena olen ajanut cyclolla viikonloppulenkkejä talviaikaan. Cyclossa on MaraWinterit ja ISP:t hakkaa kyllä sohjoajossa Marat 10-0. Taitaa kyllä nyt talvipyörä vaihtua 29 tuumaiseen. Keskivauhti oli samaa luokkaa kuin cyclolla, mutta ilman mitään kiemurteluja. Cyclolla ajetaan sitten kun tienpinta on paljas tai hyväpintainen pakkasen jäädyttämä pohja.

  24. #1044
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    23
    Pakko yhtyä Vecculikon viestiin! Kävin myös ajamassa parikyt kilsaa 29" ISP:llä sohjossa eikä minkäänlaista kiemurtelua. Sai ihan itse päättä mihinkä suuntaan mennään. Aikaisemmin ajelin paljaalla asvaltilla 50km sisään 1barin paineilla ja nyt oli karvan verran alle 2bar. Mulla on myös cycloon marawintterit ja mietinkin lenkillä ollessa millaista tuskaa sillä kokoonpanolla olisi kyntää kelviä. Nyt vaan odotellaan, että pakastuisi kunnolla ja pääsisi metsän puolelle näitä testaamaan.

  25. #1045
    Joopa joo. Eka postaus. Mutta asiaan. 29"sinkulassa uudenkarheat ISP:t. Satku kevyttä sisäänajoa. Ehkäpä parhaat nastarenkaat mitä tässä vuosien varrella on tullut ajeltua. Tosin edelliset ovat olleet 26". Rullaa hyvin ja pitoa kyllä löytyy. Hyvä ostos.

  26. #1046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gnothi seauton Katso viesti
    Toissapäivän kaatuilun myötä mitta tuli täyteen ja nämä laitoin tilaukseen, Ice Spiker Pro 2,35" (...)

    Renkaat tuli loppuviikosta, eilen laitoin paikoilleen ja pitihän se käydä illalla kokeilemassa metsäpoluilla ja jäisellä asvaltilla 50 min pikalenkki - mahtipito, vakaa ja hymy korvissa!

  27. #1047
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Onko joku löytänyt nastarengasta koossa 484 eli 22"? Paremman puoliskon Jopoon olen koittanut etsiä jonkun aikaa.

  28. #1048
    visnen Guest
    Tekisi mieli päivittää Nokian 2,1 " WXC 300:set Schwalben Ice Spiker Pro 2,35 " renkaisiin. Nokialaiset ovat vielä hyvässä kunnossa nastojen ja päälikumin osalta, kyljistä kumi on jonkinverran hapertunut vuosien aikana vähäisillä ajokilometreillä. Nokialaiset ovat erinomaiset pidoltaan jäällä ja rullaavat hyvin kovapintaisella tiellä, mutta lumessa ja sohjossa kiermurtelevat turhan paljon. Ilmeisesti halvimmalla ISP:tä 2,35 " saa Saksasta Bike-Discountista 140 € pari + postikulut 10 € luokkaa, Suomesta pari lähtisi 170 € (Foxcomp ja Velosport). Onko jollain kokemusta juuri kyseisistä renkaista, että voisi sanoa paraneeko renkaiden suuntavakaavuus ja toiminta lumessa paljoakin?

  29. #1049
    Sellon pyörässä (ei mainos) on jotain kokoja tarjouksessa. Ei vain taida olla just tuota 2.35"?
    http://www.sellonpyora.fi/tuoteryhma/32

  30. #1050
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti visnen Katso viesti
    ...Nokialaiset ... lumessa ja sohjossa kiermurtelevat turhan paljon...
    Tuohon muuten auttaa hieman kun laskee paineet johonkin kahteen tai alle.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •