HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 65 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 55 63 64 65 66 67 75 115 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.921 - 1.950 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1921
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Nyt mulle ei ihan selvinnyt, että onko Samulla tai OJ:llä tietoa onko tuo vapaaratas kyseisissä kiekoissa alua vai ei? Tosiaan pakka on 6700-sarjan Ultegra. Voisin kokeilla sen prikan kanssa, mutta joka tapauksessa pientä vahinkoa on jo päässyt tapahtumaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  2. #1922
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Jos napa on 240s/190s -pohjainen, niin vapaarattaan runko on alumiinia.
    Mulla on ollut monta settiä DT:n alumiinivapaarattaallisia kiekkoja, ja kaikkiin on tullut koloja irtorattaista. Vanhin maastonapakin on kestänyt jo viisi vuotta ruhjomista, eikä vieläkään pyöri rattaat tyhjää. Pienimmät tai lähes olemattomat kolot on tullut ainoastaan Shimanon 10s-yhteensopivaan vapaarattaaseen (eli korkealla urituksella varustettuun).

    Pakka kireälle ja kovaa ajoa!
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  3. #1923
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    31
    Mulla on ensimmäinen maantiepyörä koeajossa. Pyörässä on Corratec-perheen zzyzx Race Attac 60mm hiilikuitukiekot. Foorumin hakumoottori ei löytänyt kyseisistä mitään. Kysyisinkin, onko kenelläkään kokemuksia em. kiekoista. Vaikuttavat ja näyttävät ihan hyviltä näin maallikon tietämyksellä!?

  4. #1924
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AION Katso viesti
    Taas kysellään tyhmiä mutta antaa mennä:

    Eli olisin mahdollisesti hakemassa Mavicin Aksiumeille korvaajia.
    Tarkoitus ois siirtää Aksiumit kakkos pyörään jos löytys joku hyvä korvaaja niille.
    Sivuttaisjäykkyyttä sais olla, ei viittis rihtauttaa jatkuvasti kiekkoja
    Hintaluokka ~250€. Mitä halvempi ja kevyempi sitä parempi :P

    Kuskin paino on 65Kg.
    Ne Dura-acet on nyt CycleCenterissä 275 e

    EDIT: Ei olekaan, on vain hieman epämääräisesti ilmaistu, pitää lukea myös selitysosio, sen 550 ne on yhä:

    http://www.cyclecenter.fi/PublishedS...D-A+c24-1-copy
    sonnet muokkasi tätä : 25.09.2011 at 17.25

  5. #1925
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    satakunta
    Viestit
    129
    Dura-acet tilattu!!!!!

  6. #1926
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eupa Katso viesti
    Dura-acet tilattu!!!!!
    Viittaan omaan editointiini ja totean, että vaikka 550 on sekin ihan kilpailukykyinen hinta, niin peruutin silti oman tilaukseni, nyt on niin massiivinen lelujen uusiminen ollut menossa, että ajan ensin uuden fillari maviceilla sisään kuitenkin ennen tuota päivitystä. Ja olen pahoillani virheellisestä mainonnasta, huolimattomalla lukemisella.

    Nimim. "kaikki mikä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, ei olekaan"

    EDIT: Ei ihan selkein mahdollinen tapa:

    "Dura-Ace 7900 C-24 CL Kiekot -275,00EUR
    +275,00EUR Postiennakolla
    HUOM! VALITSE KLARNA MAKSUTAVAKSI! MAKSA TUOTE KAHDESSA OSASSA.
    VELOITAMME 275,00€ POSTIENNAKOLLA JA LOPPUSUMMAN 275,00EUR VOIT MAKSAA KLARNAN LASKULLA TAI OSAMAKSULLA REILUSTI MYÖHEMMIN! "

    Kuin niin en epäillyt mitään tilauksen tehtyänikään? Siten, että sain tilausvahvistuksen tasan 275 e:

    Tilaustiedot


    Tilausnumero: 223Saapunut: 25.9.2011 / 12:21Yhteissumma: 287,00EUR (sisältäen käsittelyn ja toimuksen, & ALV)
    Handling status: Received
    Payment status: Paid, electronic
    Tuotteet


    Tuotekoodi&name: D-A c24-1-copy, Dura-Ace 7900 C-24 CL Kiekot ()Yksikköhinta: 275,00EUR (including VAT 23.0)Määrä: 1Hinta: 275,00EUR

  7. #1927
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    36
    Nyt on kisakäytössä FFWD F6R kiekkosetti, mutta on alkanut kiinnostamaan syvemmän takakiekon hankkiminen. Olisiko jostain 90mm tai korkeammasta takakiekosta niin paljon enemmän hyötyä tasaisella ajettavissa kisoissa (triathlon ja tempo) että sellainen kannattaisi hankkia tuon F6R:n rinnalle?

  8. #1928
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284
    ZeroCx Optimal
    http://zerocx.com/carbon/zerooptimal

    50/38mm profiileilla tuubikiekkopari 849€ - 1215g ja avomallina 929€ - 1335g. Keraamiset laakerit. Toimituskulu 25€.

    Tuntuu edulliselta, aika uusi merkki? Hyvä setti varmaan olisi eteen 38mm ja taakse 50mm profiili. Lieneekö kellekään millään lailla tuttu tapaus nämä kiekot ?
    KSi muokkasi tätä : 26.09.2011 at 09.52 Syy: etu 38mm - taka 50mm
    Pyöräily pelastaa !

  9. #1929
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Tossahan on etukiekko 38mm, taka 50mm. 50mm pari painaa 1260g, joka on toki kevyt sekin.

    Itsellä on suunnitelmissa tehdä ~1150g 50mm tuubipari, jahka tässä jossain vaiheessa joutaa. Matta UD, jne.
    Tunen navoilla painuisi alle 1100g, mutta ei taida viitsiä.

    Hiukan silti houkuttaisi tehdä joku 16-pinnainen 50mm etukiekko Superspokeilla... olis ~450 grammaa.
    Kaar ittelles vaa

  10. #1930
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686

    Huijausta

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sonnet Katso viesti

    "Dura-Ace 7900 C-24 CL Kiekot -275,00EUR
    +275,00EUR Postiennakolla
    HUOM! VALITSE KLARNA MAKSUTAVAKSI! MAKSA TUOTE KAHDESSA OSASSA.
    VELOITAMME 275,00€ POSTIENNAKOLLA JA LOPPUSUMMAN 275,00EUR VOIT MAKSAA KLARNAN LASKULLA TAI OSAMAKSULLA REILUSTI MYÖHEMMIN! "
    Juu, tämähän on huijausta, se kuka huijaa ketä on vain ostajan varassa:

    A: Osamaksu, tuntuu halvemmalta kun ei tarvi kaivaa kuvetta niin syvältä kerralla. (Ostaja huijaa itseään)
    B: Ositetaan hinta näyttämään pienemältä, jottei ylenpalttisen tarkka kukkaronvartija kiinnostu liikaa ostoksesta (Ostaja huijaa tota joka asuu meillä)*
    C: Ostaja lukee ilmoituksen huonosti ja tekee 'elämänsä diilin' (Ostaja antautuu myyjän huijattavaksi)


    * Lisää asiasta ketjussa:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ight=parisuhde

  11. #1931
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    satakunta
    Viestit
    129
    Noniin!
    Dura-acet saapui eilen ja tänään oli 50km testilenkin vuoro varsin tuulisessa säässä. Ensi huomio uusista kiekoista oli, että polkemaan joutuu edelleen! Eli mitään tanjunnan räjäyttävää vauhdin lisäystä uudet kiekot eivät tuoneet. Ehkäpä odotukseni olivat parin kuukauden speksailun tiimellyksessä kohonneet vähän liian koviksi. Puolessa välissä lenkkiä alkoi jo tuntua paremmalta, mäet nousivat entistä kepeämmin ja kiihtyvyys tuntui olevan parempi, ehkä. Todennäköisesti suurin parannus tapahtui korvien välissä, sillä olihan noilla duraeisseilla eri pähee päästellä. Ja jumangek, on se vapaaratas aika elegantin kuulonen verrattuna aksiumien jänisräikkään!
    Noh, ostaisinko kiekot edelleen jos saisin päättää uudelleen. Vastaus on kyllä, vaikkakin onhan 550€ helwetisti rahaa polkupyörän vanteista. sillähän saa jo melkein neljä mummupyörää cittarista.

  12. #1932
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Talven aikana olisi tarkoitus speksata uudet kiekot maantielle, ajatuksissa ollut Even 1.45 kehät keveillä navoilla tai Smart Enve System 6.7. Mitään tarvetta uusille kiekoille ei ole, mutta jotkut on vaan hankittava.
    Saavutanko noilla korkeampi profiilisilla kiekoilla mitään ilman aero-runkoa, ajot tasamaalla kun ei täällä mitään isoja penkkoja ole ja keskarit pyörii yksin ajaessa noin 33km/h?

  13. #1933
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Aerokiekoilla ajaessa on ainakin erinomainen tunnelma. Tavallisen kuntoilijan nopeuksilla luulisi kiekon lisämassan haittaavan, mutta sun 33km/h keskarilla aerompi vois olla jo oikeasti hyvä

  14. #1934
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Suositelkaas aerokiekkoja avorenkaalle siinä tonnin hintaluokassa ja ois kiva joku perustelukin kuulla. Campa Bulletteja olen kattellut mutta saatavuus on heikkoa. Myyjillä lähinnä eioota.

  15. #1935
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Suositelkaas aerokiekkoja avorenkaalle siinä tonnin hintaluokassa ja ois kiva joku perustelukin kuulla. Campa Bulletteja olen kattellut mutta saatavuus on heikkoa. Myyjillä lähinnä eioota.
    ZeroCx
    http://zerocx.com/carbon/zerooptimal

    50/38mm tai 50/50mm profiileilla tai on vieläkin korkeampia profiileita. Ensimmäisen vaihtoehdon ilmoitetut hinnat/painot: Tuubimalli 849€ - 1215g ja avomalli 929€ - 1335g. Keraamiset laakerit. Toimituskulu 25€.

    Ko. avokiekoista kokemusta kahden lenkin ja n. 100km verran ja hyvin kulkee; ovat suorat ja ajossa jäykät, mutta ei epämukavat ollenkaan eivätkä silleen humise kuten jotkut kuitukiekot, ainakaan omaan korvaan. Telineessä pyöritellessä keraamisen laakerin ansiosta äärimmäisen herkät. Painoihin voi lisätä vannenauhoista muista syistä n. 100g/pari, eli mulla 50/38mm pari painaa keittiövaakalla mitattuna 1436g.
    Pyöräily pelastaa !

  16. #1936
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KSi Katso viesti
    Ko. avokiekoista kokemusta kahden lenkin ja n. 100km verran ja hyvin kulkee; ovat suorat ja ajossa jäykät, mutta ei epämukavat ollenkaan eivätkä silleen humise kuten jotkut kuitukiekot, ainakaan omaan korvaan.
    Huminahan on juuri se paras juttu.

  17. #1937
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Mitenkäs noi monisti täällä mainitut Dura-Ace 7900 c24 kiekot kestää painavampaa kuljettajaa (110kg)? Cyclecentteristä viimeksi sanoivat ettei ole painorajoituksia, mutta joutuisko paljon rihtaileen jos sellaset hommais?

  18. #1938
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    2012' FFWD mallistossa on uusi tuubi-F2. Kehä on täysin uusi, jarrupinta ja kehän on muutoinkin parantunut, max paino kuskille on 90kg vs. vanhan 80kg.
    Tekeväköhän tilauksesta isommilla pinnamääärillä, jotta 100kg kuskin kestäsi? Onko Envellä matalaprofiilista 100kg kuskille kiekkoa?

  19. #1939
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bianchirookie Katso viesti
    Tekeväköhän tilauksesta isommilla pinnamääärillä, jotta 100kg kuskin kestäsi? Onko Envellä matalaprofiilista 100kg kuskille kiekkoa?
    Enve 25 löytyy 28 reikäisenä, eli 28 pinnaa taakse ja 24 eteen. Tai varmasti parempi olisi 2.45 taakse 28 pinnalla ja 1.45 eteen 20 pinnalla. Ei ehkä yhtä kevyt, mutta jäykempi ja todennäköisesti kestävämpi.
    6.7 WTF/kg


  20. #1940
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Mää laittaisin eteen kyllä vain 20 pinnaa. 24 ei kyllä tarvita noilla kehillä. Niiden kestävyys on sen verran parempi moniin muihin verrattuna ja esim Enven sippoinen 65mm kehä/20 pinnaa on sivuttain jäykempi kuin Mavic IO joka sekin on luokkaa hyvä. Tosin eipä ne 4 pinnaa lisää painoa kuin sen 24g ja pikkusen visuaalisesti erimoinen. Mutta itse en usko niiden tarpeeseen kun on noista Enve:istä jonnin verran kokemusta. Jos etukiekkoon haluaa saman sivuttaisjäykkyyden, samalla kehällä, navalla ja pinnankireydellä kuin takana 24x 2x pinnauksella, riittäisi eteen melkein rapiat 8 pinnaa. Eli liian löysiä etukiekkoja on harvassa jos ei lasketa jotain Hed H3:sta mukaan.

    Takana toki 28 pinnaa ei ikuna haittaa. Tosin esim Zipp kehään tarvitaan yli 36 pinnaa että sivuttaisjäykkyys olisi samaa luokkaa kuin Enve:n 24, jos profiilin korkeudet/navat ovat suunnilleen samat.

    Muistaakseni Bicycling testasi tänä syksynä CX-kiekkoja ja kehuivat kovin noita 25mm Envejä, ja muistikuvani mukaan ne oli 20/24 pinnaiset. Täytyy kaivella se lehti..jostakin.

    Riippuu sitten myös aika paljon miten ja kuka pinnaa ne vanteet.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 28.11.2011 at 08.19

  21. #1941
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Vinkkinä: Jos haluaa Control versiot FFWD:n F4 sarjasta kannattaa olla kärppänä ostelemassa jos jostain löytyy. Eivät jatkossa tee kuin F6 versiota Controlina. AInakin tämmöisen vastauksen sain kyselyihin.

    "Thank you for your interest in FFWD Wheels. Much appreciated!
    We do still have the Control version. It is available in the F6C (Tubular or Clincher) FFWD hub version (with the Red-White standard FFWD decals)"

  22. #1942
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    Kellään kokemusta näistä tuubikiekoista:

    http://www.rczbikeshop.com/englishue...ano-black.html

    1350 g ja alle 500€ parille hintaa, houkuttelee kyllä! Onko nuo tarrat lakan alla?

  23. #1943
    Liittynyt
    07/2008
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Takana toki 28 pinnaa ei ikuna haittaa. Tosin esim Zipp kehään tarvitaan yli 36 pinnaa että sivuttaisjäykkyys olisi samaa luokkaa kuin Enve:n 24, jos profiilin korkeudet/navat ovat suunnilleen samat.
    Kyllä ne Zippin kiekot taitaa olla ihan sopivan jäykät ainakin monelle pro kuskille ja onhan niillä kai joskus jotain voitettukkin...
    Miksi "tavis" kuluttaja tarvii jäykempää? Mulle ainakin kelpais Zipp 303 tai 404 Firecrest kiekot maantielle ja crossariin

  24. #1944
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Onhan noita kisoja voitettu puukehillä, yksivaihteisilla teräsrungoillakin. Se "tavis" kuluttajahan saa ajaa myös alle 6,8kg pyörällä, mutta pro ei!

  25. #1945
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Vinkkinä: Jos haluaa Control versiot FFWD:n F4 sarjasta kannattaa olla kärppänä ostelemassa jos jostain löytyy. Eivät jatkossa tee kuin F6 versiota Controlina. AInakin tämmöisen vastauksen sain kyselyihin.

    "Thank you for your interest in FFWD Wheels. Much appreciated!
    We do still have the Control version. It is available in the F6C (Tubular or Clincher) FFWD hub version (with the Red-White standard FFWD decals)"

    Tuo F6 voisi kyllä olla ok. Olen tutkaillut noita kiekkoja ja lueskellut valmistajien markkinoititietoja, pyrkimyksenä saada nykyisestä F4-kiekkoa keveämpi kiekko. Mutta ilmeisesti tuo ilmanvastusetu kumoaa painoedun melko hitaallakin vauhdilla, jolloin F4 onkin ihanteellinen meille teidentukoille? F4:n värikkyys ei haittaa, kun kehä on 38mm leveä. Nuo isommat ovat jotenkin räikeän näköisiä väritykseltään, eikä kirjaimien sotkeutumisefektiä saavuteta kun kunnon alamäessä.

  26. #1946
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ADVENTTI Katso viesti
    Miksi "tavis" kuluttaja tarvii jäykempää?
    Jos pitäydytään kuitenkin ihan vaan 2000-luvulla, niin yksi pointti lienee se, että se tavis on usein huomattavasti läskimpi kuin se pro-kuski.
    Siihen en ota kantaa, etteikö se zippin jäykkyys riittäisi. Vaikka ne kehät kyllä kieltämättä on aika paperisia.
    Kaar ittelles vaa

  27. #1947
    Varsin kiinnostava tosiaan tuo Centerin kiekkotarjous... aivan rupesi kiinnostamaan... mutta kuinka tosiaan kestää 24 korkuinen kehä painavamman kuskin (90kg) alla?

    Tsekkasin speksejä ja kävin ihmettelemään jotta WH-7900-C24-CL on tuollaiset 70g kevyempi kuin WH-7900-C24-TL, muissa kehissä (35, 50) avokas on selvästi painavampi.
    Mistä mahtaa johtua... vai olenko taas ymmärtänyt jotain väärin?

    Totuudentorvi WeightWeenies ilmoittaa samansuuntaisia (avokas kevyempi) massoja 2010 mallisille 2nelosille seuraavasti:
    WH-7850-C24-CL / 602+805=1407g
    WH-7850-C24-TL / 648+850=1498g
    varsin hyvin tuntuvat nämä Shimanot pysyvän valmistajan ilmoittamissa massoissa... etuavokas on jopa ilmoitettua kevyempi...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  28. #1948
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti

    Tsekkasin speksejä ja kävin ihmettelemään jotta WH-7900-C24-CL on tuollaiset 70g kevyempi kuin WH-7900-C24-TL, muissa kehissä (35, 50) avokas on selvästi painavampi.
    Mistä mahtaa johtua... vai olenko taas ymmärtänyt jotain väärin?
    CL-version painossa ei oteta huomioon laisinkaan vannenauhan painoa, joka on jotain 2x20 g(?).
    Tubeleksen paino lisää vanteen rakenne joka on erilainen. Saatta olla että nippelirakenne saattaa olla myös painavampi. Tubeles-nippelissä kierteet ovat ulkopuolella ja silloin vanteessa pitää olla myös kierteet. Tarvitaan ehkä ylimääräistä metallia hiilikuituvahvikkessa. Muistaakseni, mutta tarkastakaa ihmeessä onko se WH-7900-C24-TL kiekoissa näin.

    Hyvät kiekot ne ovat, mutta tulossa on WH-9000 -mallisto, jossa vapaaratasrunko sallii leveämmän 11-lehtisen kasetin asentamisen.
    Saattaa olla myös että WH-9000 on epäsymmetrisesti puolattu.
    Mielenkiinnolla jäämme odottamaan 9000-mallistoa.

  29. #1949
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Tsekkasin speksejä ja kävin ihmettelemään jotta WH-7900-C24-CL on tuollaiset 70g kevyempi kuin WH-7900-C24-TL, muissa kehissä (35, 50) avokas on selvästi painavampi. Mistä mahtaa johtua... vai olenko taas ymmärtänyt jotain väärin?
    Painavampi C24-TL ei ole tuubi-, vaan tubeless-yhteensopiva avokas.

  30. #1950
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Painavampi C24-TL ei ole tuubi-, vaan tubeless-yhteensopiva avokas.
    Hieman täydennystä!
    Shimanolla:
    TL -> tubeless
    TU -> tuubi
    CL -> avo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •