FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 25 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Nyt on tullut ajettua Spessun Defrosterilla.
    Fiilis muistuttaa Spessun maantiekenkää. Pohja on tukeva kuin mikä ja paljon parempi kotrolli kuin vanhalla MTB kesäkengällä.
    Lämpö ei mulle riittäne. On pikkaisen lämpmämpi kuin kesäkenkä neopreenisukalla. Eli kylmässä joutunee laittamaan neopreenin vielä päälle.
    Sama homma. Eilen lenkille lähtiessä mittari näytti -7 ja tulessa vähän vajaa -9. Kun laitto sähköpohjalliset niin pärjäs. Suojia ei ollut käytössä.

Tilanne on toki parempi kuin ennen, kun oli pelkkä kesäkenkä ja neoprenisuojat. On tämä perempi ratkaisu...
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Kyllästyin Wigglen odotteluun ja tilasin Laket Roselta, katsotaan olisiko siellä paremmin tavaraa hyllyssä. Tietysti hinta on kalliimpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kyllästyin Wigglen odotteluun ja tilasin Laket Roselta, katsotaan olisiko siellä paremmin tavaraa hyllyssä. Tietysti hinta on kalliimpi.
    Minä vielä oottelen

Minä se mietin ovelasti, että jos hetken odottelen, niin talvikenkien hinnat saattavat laskea. Olenko toiveineni aivan väärässä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Minä se mietin ovelasti, että jos hetken odottelen, niin talvikenkien hinnat saattavat laskea. Olenko toiveineni aivan väärässä?
    Jos hetki = maaliskuu, et ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Jos parin edellistalven tilannetta muistelee, niin tämä on ehdottoman hyvä tapa säästää paljon rahaa. Erät myydään pakkasten tullessa loppuun ja joulun alla/jälkeen ainakaan suositumpia malleja ei saa enää mistään, joten rahaa ei kulu lainkaan

CRC:llä ainakin oli 15 puntaa pois yli satasen tilauksista. Sen parempaa tarjousta tuskin tulee, kengät loppuvat yleensä jouluun mennessä.
    *** The Goat ***

Kyllästyin Wigglen odotteluun ja tilasin Laket Roselta, katsotaan olisiko siellä paremmin tavaraa hyllyssä.
    Nyt tuli viesti että kengät on postitettu, saa nähä koska ilmestyvät tänne.

Ainakin NW:n Celsius Artic loppui pahasti kesken viime talvena, joten odottelu ei välttämättä kannata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Jos parin edellistalven tilannetta muistelee, niin tämä on ehdottoman hyvä tapa säästää paljon rahaa. Erät myydään pakkasten tullessa loppuun ja joulun alla/jälkeen ainakaan suositumpia malleja ei saa enää mistään, joten rahaa ei kulu lainkaan
    Tämä juuri tähtäimessä . Kiitos taas vihjeistä/infosta, on tämä vain hyvä palsta.

Nyt tuli viesti että kengät on postitettu, saa nähä koska ilmestyvät tänne.
    Tästä emailista ymmärsin että kengät on tulossa heille, ja sitten saavat kai lähetettyä tänne. Ehkä. Kai. Kuka tietää.

"It has been confirmed that these boots are due with us this week so we should be able to get this order processed for you by the end of the week."

Ai niin SIEVIN KENKÄTEHDAS HUOM !!!! Tehkää lämpöset kotimaiset talvikengät jossa Klossin kiinnitys. Luulis onnistuvan !!!
    Ski muokkasi tätä : 21.11.2011 at 19.12 Syy: vinkki jollekki

Totta. Ja nimenomaan Sievi. Jalasten kanssa on ollutkin ongelmis minulla. Otapa yhteys tehtaaseen ja kerro miten käy!

http://www.bike-discount.de/shop/k6/a38292/polaris-mtb-winter-shoe.html

o
    nko kellään kokemusta? kylmäthän nuo suomen talvessa ovat, mutta villasukkaa ja monosuojaa pakkasille. Hinta houkuttaisi kyllä. Entä miten mahtaa olla Diadoran koot?

Ainakin kesämallin Diadorassa riitti +1-numero normaalikokoon verrattuna. Mulla siis "normi" lenkkari 44 kokoa ja Diadoran kesäkenkä kokoa 45 on sopiva.

Talvikengäksi harkitsisin Diadorolta kokoa normi+2, jos olisin ostamassa ja tarkoitus olisi kahta sukkaa (ohut + villa-/saapassukka) käyttää.

Diadoran normilesti on kapeahkon tuntuinen mun jalkoihin, siitäkin syystä isompaa kokoa mieluummin.

Minkä kokoista ajokenkää foorumilaiset suosittelevat kun shimanon kenkä on 42 ja olisi tarkoitus ostaa Lake MXZ302 talvi kenkät? 43 vai 44?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti minopa Katso viesti
    Entä miten mahtaa olla Diadoran koot?
    Mulla on normaalisti 45-46 tossut ja Diadoran kesäpopot on 46 ja on jämptit eli ei yhtään pienemmät sais olla.

Tänään tilaus sisään Wiggleen ja pian tuli viesti että prosessointi on tehty. Saattaapi siis olla että ensi viikolla on uudet Laket jalassa. Tänään huomasin että ennestään sisältä repaleiset mxz300 popot olivat päättäneet revetä myös ulkoa niin että akillesjänteille oli muodostuneet omat tuuletusaukkonsa. Oli noilla viisi syys/talvikautta kovaa käyttöä takana. Jospa sitä jaksais huolehta uusista versioista paremmin.

Joo huomasin et tänään näytti ilmaantuneen varastoon, normituuria taas. DHL ei oo päivittäny statusta sitten tiistaiaamun.

Tilasin noi kengät ja saapuivat eilen. Mulla on normikenkäkoko 43-44, shimanon pyöräilykenkänä sopiva koko 45. Diadorat tilasin kokona 46 ja tuntuu olevan ihan sopiva kahdelle sukkaparille. Kengät tuntuvat tosi miellyttävilta, kevyiltä ja näyttävät hyvältä. Ensivaikutelma on myös se, että ovat varmasti lämpimät ainakin pikkupakkasilla. Voin kertoilla pakkaskokemuksia jahka ilmat taas viilenee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti minopa Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/shop/k6/a38292/polaris-mtb-winter-shoe.html

o
    nko kellään kokemusta? kylmäthän nuo suomen talvessa ovat, mutta villasukkaa ja monosuojaa pakkasille. Hinta houkuttaisi kyllä. Entä miten mahtaa olla Diadoran koot?

jep Wiggle postittanu ny munkin 46 koon tilauksen. Pikkasen meinas jo ruveta sylettään koko oottelu ...

Mulla on paketti nyt Itellan logistiikkakeskuksessa, saiskohan viikonlopuksi testiin.

Kaikkiko ajavat talvet läpi lukkopolkimilla? Itselläni kaksipuoliset polkimet, ja liukkailla keleillä olen siirtynyt klossittomaan kenkään, jotta jalan saa äkkiä maahan yllättävässä tilanteessa. Nyt vanhat vaelluskengät ovat tulleet tiensä päähän. Millaista klossitonta kenkää suosittelette talviajokäyttöön flättipolkimelle? Vettä sen ainakin pitää hylkiä ja hengittää.

Talvikumisaapas pitää ainakin vettä. Tänään oli Laket ekaa kertaa jalassa ja jalat pysyivät sulina. Ulkoilua karvan alle kuusi tuntia ja lämpöä noin 4-6 astetta, sukkana intin villasukka. Kolmen tunnin kohalla tuntui pientä viileyttä mutta varpaiden liikuttelun jälkeen ei sitä enää huomannut. Nollakelillä (± 2) ja kylmemmässä täytynee laittaa useampia/paksumpia sukkia.

Talvikumisaapas pitää ainakin vettä. Tänään oli Laket ekaa kertaa jalassa ja jalat pysyivät sulina. Ulkoilua karvan alle kuusi tuntia ja lämpöä noin 4-6 astetta, sukkana intin villasukka. Kolmen tunnin kohalla tuntui pientä viileyttä mutta varpaiden liikuttelun jälkeen ei sitä enää huomannut. Nollakelillä (± 2) ja kylmemmässä täytynee laittaa useampia/paksumpia sukkia.
    menikö koon puolesta nappiin kuin jalkapohjat oli mitattu ? http://www.lakecycling.com/fitting-chart.html

itse arpoo 46 - 47 välillä...isompi jalka noin 290mm
    "Uroksen tehtävä on roiskuttaa vettä munille, jotta ne eivät pääse kuivumaan" -Avara luonto

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Kaikkiko ajavat talvet läpi lukkopolkimilla? Itselläni kaksipuoliset polkimet, ja liukkailla keleillä olen siirtynyt klossittomaan kenkään, jotta jalan saa äkkiä maahan yllättävässä tilanteessa. Nyt vanhat vaelluskengät ovat tulleet tiensä päähän. Millaista klossitonta kenkää suosittelette talviajokäyttöön flättipolkimelle? Vettä sen ainakin pitää hylkiä ja hengittää.
    Minulla samat aatokset. Paukkupakkasille jalkaan ihan perusvaellus-goretex-saappaat ( nauhalliset). Sinne mahtuu 2-3 villasukat. Niillä tarkenee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plösöpötsi Katso viesti
    menikö koon puolesta nappiin kuin jalkapohjat oli mitattu ? http://www.lakecycling.com/fitting-chart.html

itse arpoo 46 - 47 välillä...isompi jalka noin 290mm
    En oo mitannu mutta kävin viime syksynä sovittamassa kun noita vielä oli Suomessa, istuu hieman piukemmin kuin muistin mutta sujahtavat kyllä jalkoihin hyvin ja kiristysvaraa jää vielä.

Nykyisin kun ei muuten enää tule metsissä tarvottua, niin talviajokengän monikäyttöisyydellä ei ole minulle enää niin väliä. Täytynee hakea jotain kevyehköä mutta lämmintä ja hengittävää goretex-mallia, joka ulottuu nilkan yläpuolelle. Vaelluskenkien nauhoissa on riesa, tarrakiinnitus olisi ok - työmatkoilla ei viitsisi käyttää aikaa nyörittämiseen, sitten ne nauhat vielä jäätyvät ajaessa, pahimmillaan menevät ketjuihin.

Itse olen säätänyt talvisaappaiden nauhoituksen niin, että pysyvät kävellessä jalassa ja jalka kuitenkin juurijajuuri menee kenkään. No hässel, no pain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N.N. Katso viesti
    Kaikkiko ajavat talvet läpi lukkopolkimilla?..
    Ei kaikki, mutta ainakin minä, tietenkin.

^Pakko kompata lukkopolkimien osalta. Talvellahan ruuvataan kireys vielä tappiin, ettei varmasti irtoa mono polkimesta hangessa tms. pyöritellessä. Uskaltaisin melkein väittää, että jos ajelu onnistuu yhtäkkiä ilman lukkopolkimia, niin pyöritystekniikka on aika lailla hakusessa.

Sitten vähän kenkäasiaa. Ostin MW80:n jälkeen Arcticit. Uudet monot ovat kokoa 48, kuten edellisetkin. Pikaisen testauksen perusteella koot tuntuisivat olevan aika lähellä yksi yhteen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •