Alkujaan tämän lähetti
mollki
Eli tarkoituksena olisi kasata tuollainen 29er työmatkapyöräksi talvea ja huonoja säitä varten. Pyörällä on tarkoitus korvata nykyinen Nishiki Hybrid Comp...
Nyt tulee oma mielipide joka menee hiukan sivuun alkuperäisestä kysymyksestä, pahoittelen. 
Aika hienoa ja tyyristä työmatkapyörää olet kasaamassa, onko tämän tarkoitus olla samalla myös "harrastus-pyörä"? Itselläni oli joskus yksi maasturi jolla hoidettiin kaikki ajelut, mutta pienien rakentelujen jälkeen siitä tuli niin hyvä, ettei sitä raaskinut arkipyöränä käyttää. Lähinnä varkaiden takia, mutta ei ollut kiva löytää omaa pyörää kaadettuna uimahallin pihasta... Lisäksi siihen itse tehtyyn "kiintyy" enemmän kuin kaupasta ostettuun, joten sen pölliminen harmittaa vietävästi. 
Itse olen sitä mieltä että työmatkakäyttöön kannattaa kasata joku perustasoinen pyörä SLX-tason osilla ja jäykällä keulalla. (näyttävä joustokeula herättää varkaat) Ja sitten se titaanirunkoinen joustokeula-filo kasataan ihan erikseen. 
Mutta suosittelen kyllä itse kasaamista, jos siihen löytyy tilat ja aikaa. Mutta aina kun rakennetaan jotain, niin kannattaa varautua pieniin vastoinkäymisiin. Tuo runko/ohjainlaakeri/keula yhdistelmä jo mainittiin, muita sovitusongelmia voi tulla esim etuvaihtajan kanssa. Noh, tuossa Jabissa on näköjään 44.5 cm takahaarukka, joten kyllä siihen etuvaihtajan pitäisi mahtua, jos ei mitään erityisen pulleata rengasta laita. Ja stemmien kanssakin voi tulla hiukan säätämistä. Mutta rakentaminen on aina rakentamista...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Kirjanmerkit