ElectrobikeGarminMPMessutGiant
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 75

Aihe: 29er rakennusprojekti

  1. #31
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.503
    Kun pyörää aletaan rakentamaan, aloitetaan yleensä rungosta ja kiekoista ja sitten tulee vetosysteemi minkä olet jättänyt auki... Täytä ne sarakkeet ensin ja sitten vasta nuo "Nippelit"... Tää tietenkin vain oma mielipide, joillekin BlingBling saattaa olla tärkeämpää...

  2. #32
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    .... Voisitko ystävällisesti mainita mikä/mitkä osat ovat sellaisia, joita tuohon Jabiib ei saa.
    Ei zippo sanonut että osaa ei zabiin saa vaan että listallasi oleva osaa ei voi asentaa jabiin = osa ei käy - toki sopiviakin löytyy.
    Zabissa on tapered - kaulaputki ja normi headset (kuten listasi CC) ei siihen käy jne

  3. #33
    zippo Guest
    Ohjainlaakeri ei käy.Runkoon sopii 1,5 -1 1/8 tapered .Reban 1 1/8" kaulaputki tarvitsee 1,5->1 1/8" laakerisovitteen alapuolelle.
    Vink.Hanki Bianchin suosittelema ohjainlaakeri ja keula tapered kaulaputkella.

  4. #34
    zippo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kun pyörää aletaan rakentamaan, aloitetaan yleensä rungosta ja kiekoista ja sitten tulee vetosysteemi minkä olet jättänyt auki... Täytä ne sarakkeet ensin ja sitten vasta nuo "Nippelit"... Tää tietenkin vain oma mielipide, joillekin BlingBling saattaa olla tärkeämpää...
    Blingiä ei ole kuin huonot kiekot ja surkeat pikalinkut.
    Koko vetopuolihan näyttäisi olevan XT:tä kohtuuhintaan.

  5. #35
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.503
    Sorry, Zippo, en huomannut että olikin koko osasarja XT:tä... Siis tarkoitat kai kohtuullista XT:tä? Aikaisemminkin jo sanoin että Hifin ja standardin yhdistäminen ei ole ihan synkassa... Ja yhä sitä mieltä että tuo runko ei ole noiden osien "Arvoinen". Jos koko pyörää ko. rungolla myydään alle tonnilla niin kannattaako sille alkaa rakentamaan liki kolmen tonnin kapistusta, pyörässä on kaikkein surkein tilanne silloin kun runko on heikoin lenkki.
    nure muokkasi tätä : 15.11.2011 at 21.17

  6. #36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Mä oon katsellut noita ja mikäli tämä rakentelu osoittautuu liian haastavaksi, todennäköisesti noihin päädynkin.
    Pysy vaan linjassasi ja unohda moiset valmiit värkit. Palasista kootessa hinta voinee olla hiukkasen korkeampi, mutta jos ajatus kiinnostaa niin on varmasti vaivan arvoinen ja voihan siihen laskea arvoa sille että projektissa oppii aika paljon itse pyörästä ja sen laitosta. Tästä taidosta on hyötyä pitkään mm. huoltohommissa. Rakentelu osista ei varmastikkaan ole liian haastavaa, joten anna mennä vaan.

  7. #37
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.738
    Tuolla rahalla minäkin hakisin jonkun toisen rungon. Miten olisi Nineri Virosta? http://www.extrom.eu/epood/NINER-Air-9-Carbon-frame/
    Kaupat-osiosta löytyy kokemuksia ko. liikkeestä.

  8. #38
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Listan kolmeen viimeiseen komponenttiin vaihtoehtoina:

    Stemmi KCNC
    Gripit KCNC (joo ei ole monen makuun nää foamit)
    Polkimet Wellgo

    Hinta näillä oikeastaan lähes sama kuin sun listassa olleilla, mutta paino tippuu n 200g.

  9. #39
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.738
    Mitkäs polkimet nuo Wellgot oikein ovat? Kaveri kuitenkin speksannut jo asialliset lukkopolkimet niin miksi muuttaa? Mä vaihtaisin kiekot vaikka näihin, 29er-kiekkoketjussa kehuttiin ja pistin kirjanmerkkeihin odottelemaan rästistä tulevia rahoja.

  10. #40
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    ^ kyseessä siis ne Bilteman Wellgot, mallinumeroa en muista. Nuo linkittämäsi kiekot odottaa mulla paketissa kans. Kokemuksia ei ole vielä jakaa.

  11. #41
    M.P. Guest
    Komppaan monia muita: kannattaa rakentaa itse. Mutta varaudu siihen, että aikaa kuluu ja lumet on aurattu moneen kertaan ennen kuin fillarin saat allesi . Osien valinta ei ole ihan yksioikoista ja siihen maailmaan pääsee sisään vain "kovalla työllä" (jos nyt netissa opiskelua työksi voi kutsua) - valintakriteerien painotuksia kun on monia ...hinta, paino, toimivuus, kestävyys, ulkonäkö + sopivuus kokonaisuuteen...

    Ehkä vielä kannattaa palata suunnittelupöydälle ja pohtia runkoasiaa uudestaan - nuren kanssa olen samaa mieltä siitä, että muitakin vaihtoehtoja kannattaa katsastaa. Hienoja ja "sielukkuudeltaan"/fiilikseltään hyvin erilaisia (!) runkoja löytyy joka lähtöön - hiilikuitua, terästä, titaania, (ja ehkä alumiiniakin, mutta omalla listallani se olisi viimeisenä). Mitä odotat fillarilta? Keveyttä (= muutakin kuin vain massa grammoina) vai kohtuullista hintaa? Jäykkyyttä vai käyttömukavuutta? Blingiä vai sitä, että uskallat käydä kaupungilla? Onko fillari vain liikuntaväline (= pyörän ja sinun fyysisten mittojen tulee sopia) vai olisiko fiilikselläkin arvoa (toisille teräsfillari on "se juttu" ja toisille vikkeläliikkeinen kuitupyörä)?

  12. #42
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.503
    Eihän tuossa oikeastaan kevyttä ole edes haettukaan koska noinkin painava on mutta mielestäni osien taho oltava yhtenäistä joten ainakin Biltsun Wellgot unohtaisin vaikkei huonot olekkaan hintaan nähden, muutenkin suosin kyllä Eggbeatereita...
    Rakentelusta se vielä että kyllä antoisa, paitsi kukkarolle, budjetti ylittyy aina kun itselle rakentaa kun haluaa vain parempaa joten siihen kannattaa varautua.

  13. #43
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.962
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Mistäs löytyisi 19"-20" -kokoinen 29er-titaanirunko tonnin pintaan ja suht nopeasti?
    Van Nicholas Zion tai Redwood niiden omasta webshopista?

    Tai Salsan El Mariachi Ti jostakin... sekin olis hieno



  14. #44
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.704
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Eli tarkoituksena olisi kasata tuollainen 29er työmatkapyöräksi talvea ja huonoja säitä varten. Pyörällä on tarkoitus korvata nykyinen Nishiki Hybrid Comp...
    Nyt tulee oma mielipide joka menee hiukan sivuun alkuperäisestä kysymyksestä, pahoittelen.

    Aika hienoa ja tyyristä työmatkapyörää olet kasaamassa, onko tämän tarkoitus olla samalla myös "harrastus-pyörä"? Itselläni oli joskus yksi maasturi jolla hoidettiin kaikki ajelut, mutta pienien rakentelujen jälkeen siitä tuli niin hyvä, ettei sitä raaskinut arkipyöränä käyttää. Lähinnä varkaiden takia, mutta ei ollut kiva löytää omaa pyörää kaadettuna uimahallin pihasta... Lisäksi siihen itse tehtyyn "kiintyy" enemmän kuin kaupasta ostettuun, joten sen pölliminen harmittaa vietävästi.

    Itse olen sitä mieltä että työmatkakäyttöön kannattaa kasata joku perustasoinen pyörä SLX-tason osilla ja jäykällä keulalla. (näyttävä joustokeula herättää varkaat) Ja sitten se titaanirunkoinen joustokeula-filo kasataan ihan erikseen.

    Mutta suosittelen kyllä itse kasaamista, jos siihen löytyy tilat ja aikaa. Mutta aina kun rakennetaan jotain, niin kannattaa varautua pieniin vastoinkäymisiin. Tuo runko/ohjainlaakeri/keula yhdistelmä jo mainittiin, muita sovitusongelmia voi tulla esim etuvaihtajan kanssa. Noh, tuossa Jabissa on näköjään 44.5 cm takahaarukka, joten kyllä siihen etuvaihtajan pitäisi mahtua, jos ei mitään erityisen pulleata rengasta laita. Ja stemmien kanssakin voi tulla hiukan säätämistä. Mutta rakentaminen on aina rakentamista...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #45
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    144
    Hyvä projekti!
    Itse rakensin viime syksynä Niner Air 9 rungon ympärille pyörän XT osasarjalla (myös jarrut ja navat). Kiekot kasasin itse. Sitä suosittelenkin jos asia kiinnostaa. Ei siinä rahaa säästä mutta kivaa puuhaa se on ja lopputulos on hyvä kun siihen paneutuu huolella. Huolellinen ensikertalainen kasaa hyvät kiekot 6-8 tunnissa ja ammattilainen yhdessä tunnissa. Lopputulos kuitenkin hyvät kiekot.

    Tuosta samasta keulasta jouduin itse maksamaan huomattavasti enemmän. Se on toiminut hyvin vaikka lukitusmekanismi vaikuttaa vähän hepposelta. Kuten tuossa mainittiinkin niin tuo ei varmaankaan sovi suoraan runkoon vaan tarvitset sovittimen. Itse en sellaista laittaisi vaan yrittäisin etsiä toisen keulan tai toisen rungon.

    Ohiampujalla on hyviä näkökohtia työmatkapyöräilystä. Itse saan pyörän turvallisiin tiloihin sekä töissä että kotona, joten siinä mielessä hieno pyörä ei aiheuta ongelmia. Talven loskakeleillä kova kuluminen vähän harmittaa, toisaalta ajattelen että pyöräni on kuitenkin tehty ajamista varten.

  16. #46
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    532
    E) Menisi katsomaan GaryFisher nykyinen Trek, X-Caliber, Paragon tai sitten Superfly. esim Mountainbikeshop.fi, Kalliossa. Hyvää palvelua.

    F) ostat runkosetin ja keulan, laitat siihen XT osasarjan, Ostat Notubesin 29er kiekkkosetin, ja ostat palikoiksi kaikki noi KCNC tai vastaavasti Ritchey WCS.

    G) Tai ostat pyörän luokkaan 1500 EUR, purat kaiken paitsi runkosetin(runko + keula ja ohjainlaakeri) Saat sitten kasailla ja purkaa, oppii samalla ja korvaat ne tuolla F) osasarjalla. Ylimääräiset osat myyt F-palstalla.
    Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush.

  17. #47
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Kannatan aiempia kommentteja, rakenteluhan on aina kivaa. Mutta mutta jos budjetti luokkaa 2700e niin kääntäisin katseeni epäröimättä esim Scottin, Cuben, Cannondalen valmiiden hiilaristen 29erien suuntaan. Ainahan noita saa purettua ja osia vaihdeltua omien mieltymysten mukaan. Ko. rungot ja komponentit tuskin häviävät tuolle OP osalistaukselle tai Bianchin rungolle.

  18. #48
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    188
    Hyvä projekti. Oma vastaava valmistui alle kuukausi takaperin. Budjetti tosin oli yli tonnin pienempi (merkittävimmät erot: runko Niner EMD -300e, SLX osat -150e, Formula ORO K18 jarrut -140e, Fulcrum Red Metal SL kiekot -280e ja loput pikkuosista). Varmasti olisi saanut valmiin pyörän halvemmalla ja jokin osista voi mureta talven aikana, mutta nyt omaan fillariin on aivan erilainen tunneside. Ja kun on kerran kaiken pannut kasaan ja tietää miten se tapahtuu, niin mihinkään remonttiin itse ryhtymisessä ei ole enää kynnystä.

    Huomattavaa säästöä olisi voinut hakea laittamalla joustokeulan sijaan jäykkää alle, mutta tässä kun on tarkoitus vielä kyslosross hommata ensi kesää silmällä pitäen, niin päätin panostaa etujyystöön. Vähän monipuolisuutta talliin, niin voi koittaa pärjätä kahdella pyörällä vuoden ympäri sekä asfaltilla että maastossa. Ja kaipa tuo keula tuo mukavuutta talveenkin, kun ainakin viime talvena pääkallokaupungissa pyörätiet olivat jatkuvan sulamisen ja jäätymisen seurauksena kauheeta rytyytystä.


    Osalistaa kattellessa tulee mieleen, että itte laittaisin talvipyörään leveämpää rengasta. Jo muutama milli leveyttä tuonee reilusti lisää kantavuutta lumella. Toki umpihankeen fatbike on kuulemma omaa luokkaansa ja jääkallokelillä nastaa alle.

    Crankbrothersin kiekot ja KCNCn pikalinkut ovat kuulemma jätettä. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta itsekkin vast'ikään osalistaa speksaillessa samaiset vermeet sattuivat pyörähtämään ehdokaslistalla.

    Listalta puuttuvat keulan spacerit ja runkosuojukset alaputkeen sekä takahaarukkaan. Noista tulee varmaan ~30e lisää. Ja muista ynnätä postimaksut.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Keskiön rotsaus, ohjainlaakerin asennus ja joustokeulan kruunun suoristus (jotta ohjainlaakerin alakooli tulee suoraan) kannattaa mielestäni antaa ammattilaisen tehdä, varsinkin jos ei ole itsellä välineitä. Itse askartelu on kivaa mutta nuo em. jutut olen jättänyt ammattilaisille. Tuollaisen kasasin itse viime talvena:
    Näin minäkin luulin mutta osoittautuivat helpoiksi toimenpiteiksi, kun on vain oikeat työkalut. Itse kävin Bikepolin pajalla, josta sain opastusta ja työkalut lainaan muutaman euron nimellistä korvausta vastaan. Hieno pyörä tuo kokovalkoinen btw.

  19. #49
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Peukkua itserakentelulle täältäkin.
    Osaspekulaatioihin en ota osaa, mutta hinta- ja hinnakkuuasioihin kuitenkin.
    En aivan allekirjoita väitettä siitä, että itsekoottuna pyörä tulee automaattisesti kalliimmaksi kuin kaupasta haettuna.

    Itse rakentelin (ensimmäinen projektini) viime keväänä 29" pyöräksi Singular Swiftin. Väitän käsi rinnalla ja suoralla selällä, että lopulta käsissäni on huokeammalla hinnalla käyttöön saatu pyörä, kuin millä kotimainen maahantuoja tai yksi ulkomainen merkin eudustaja minulle kokonaista pakettia tarjosivat. Ja vähintäänkin vastaavalla kokoonpanolla. Aikaa internetissä meni tietysti järkyttävä määrä hyviä hintoja etsien ja odotellen, mutta se on ainakin minulle osa tätä harrastusta.

    Komponentit tuli valittua nimenomaan hinta-laatusuhdevetoisesti, keveys jäi vähemmälle. Koska tietoni ja kokemukseni eri palikoiden sopivuudeta juuri minun käyttöön oli vähäinen, tein päätöksiä kansallisten ja kansainvälisten pyöräilylehtien ja eri keskustelufoorumeilta huomioimieni, järkevästi perusteltujen, käyttökokemusten perusteella.

    Ja onhan se painava kuin helvetti, en sitä kiellä, mutta juuri tuollaiseksi sen halusinkin. Jostain on lähdettävä liikkeelle. Vakaasti uskon, että tulen olemaan ko. rungon ensimmänen ja viimeinen käyttäjä joten minulla on loppuelämä aikaa hankkia osaamisen ja ymmärryksen karttuessa siihen kevyempiä ja kenties parempia osia. Jo nyt tiedän esimerkiksi tarvitsevani uuden ohjaustangon. Sama vaihtotarve olisi ollut todennäköisesti aivan yhtä todennäköinen vaikka pyörän olisi koonnut joku muu kuin minä. Kevennystä on myös tulossa aivan kilokaupalla (hymelö), kun sinkuloin pyörän tulevalla viikolla. Alunperin kuitenkin halusin nimenomaan vaihteellisen kulkineen. Vasta nyt tiedän edes jotain maastopyöräilystä ja haluan laajentaa tajuntaani puritaanisempaan suuntaan.

    Tälle talvelle olen ottanut projektiksi teräsrunkoisen maantiepyörän rakentelun. Jo nyt uskalllan väittää, että valmiin pyörän hinta tulee jäämään alle sen mitä kokonaisesta pyydetään. Tällä kertaa kokoonpano tulee olemaan kummastuttavan samankaltainen kuin valmiina tarjolla olevassa paketissa, muutamin muutoksin, joista ehkä merkittävin lienee käyttööni kykenevämmät kiekot. Olen siis oppinut jo jotakin pyöristä ja pyöräilystä ja näen tällöin viisaammaksi koota pyörän itse, kuin ostaa valmiin josta vaihtaisin samantien tietyn määrän osia.

    Persviiva: Hyvin harkittuna ja alennettuja hintoja metsästellen on täysin mahdollista koota itselleen pyörä ilman kustannustappiota valmiisiin paketteihin verrattuna.

  20. #50
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zippo Katso viesti
    Ohjainlaakeri ei käy.Runkoon sopii 1,5 -1 1/8 tapered .Reban 1 1/8" kaulaputki tarvitsee 1,5->1 1/8" laakerisovitteen alapuolelle.
    Vink.Hanki Bianchin suosittelema ohjainlaakeri ja keula tapered kaulaputkella.
    Selvittelin tuossa hieman itselleni tuota tapered putkea ja huomasin, että niitä on aika nihkeästi saatavilla. Tuli mieleeni, että onko tuollaisen sovitteen käytöstä muuta haittaa kuin ulkonäkö ja ilmeisesti tuo tapered putki olisi kestävämpi, tosin epäilen että minun ajoissa tuo sovitin virityskin kestäisi.

    Olisiko jollain kuvaa, miltä näyttää tuollainen sovitteen kanssa asennettu 1 1/8" kaulaputki?

  21. #51
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Kaapataan ketjua hieman, itselläni on tällainen 29er-rakennusprojekti käynnissä:

    Runko: Niner One9 vaihtajan korvakkeella
    Ohjainlaakeri: FSA 1 1/8" to 1,5"
    Stemmi: Thomson X4 90mm
    Tanko: Truvativ Noir Carbon 700mm flättitanko 10° backsweepillä
    Gripit: Odi Ruffian
    Keula: Reba RL 100mm tapered 20mm maxle lite w/poploc
    Kiekot: Hope Pro II Evo / NoTubes Crest
    Renkaat: Racing Ralph 2,4"
    Jarrut: Elixir 5 180 mm / 160 mm
    Vaihteet: 1x9 setuppi 11-36 XT-pakalla, lyhythäkkinen X.9 ja X.9 vipu, eThirteen XCX-ST -ketjuohjuri, täyspitkä
    Kammet: Stylo GXP 180mm 32t Middleburn rattaalla
    Satulatolppa: Rock Shox Reverb 31.6 / 420 mm
    Satula: Charge Knife Ti
    Polkimet: XTR

    Runko, keula, kiekot ja tanko on uusia, muut osat luovuttaa entinen 26"-täpäri. Alle 500€ budjetilla koitetaan pärjätä... Aikamoinen pyhäinhäväistys tulee olemaan koko fillari kun on hissitolppa yhdistetty kevyeen sinkularunkoon vaihteilla ja 20mm keulalla...

    Mutta ennemmin hommaan One9:n koska se on helpompi tarpeen tullen sinkuloida kuin Air9, ja on mahdollista käyttää tayspitkää takavaijerin kuorta. Kliinimmän näköinenkin kun on vähemmän kiinnikkeitä. Ei tuosta mikään kevennyspyörä tule, mutta jos vaikka tulisi muuten hyvä ja kiva ajaa... Jos vaikka viron poika saisi pukinkonttiin toimitettua tuon rungon.

  22. #52
    zippo Guest
    Valmis pöörä vs oma speksi.
    Elokuussa ostin GF:n Rumblefish 2 ja tällä hetkellä orkkis palikoita on kiinni:
    1.Ohjainlaakeri
    2.Satulaclamppi (uusi tilattu ja pakettia odotellessa.Harvinainen koko ei löydy joka kaupasta)
    3.Taka-akselin pikalinkku (ei voi vaihtaa koska GF:ssä on spesiaali pituus)
    4.Takaiskari
    5.Etuvaihtaja
    6 Keskiölaakeri ja kampisetti

    Aluksi tehdasvalmis pöörä tuntui hyvälle mutta sitten aloin kaipaamaan hyviksi todettuja komponetteja.Speksauskierre lähti lapasesta ja nyt on fillari keulan vaihdon jälkeen valmis.
    Hinta? Höh, harrastukset maksaa ja halvempaa tää on kuin prätkien kanssa pelaaminen.
    Uutta matoa koukkuun ensi kaudelle......

  23. #53
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.503
    CRC:llä oli jossain vaiheessa noita 1.5" Foxeja halvalla...

  24. #54
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Onko foxi joskus tehnyt 29er keuloja non tapered 1.5" steererillä?

  25. #55
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ kovasti epäilen etteivät oo koskaan oikeita 1.5" kaulaputkellisia tehneet

  26. #56
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Näin mäki vähän muistelin mutten ollu varma.

  27. #57
    IncBuff Guest
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=71321
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=71323

    Siitä Nineriä halvalla jos M-koko on passeli. Tilaisin heti tuon EMD:n jos olisi ällää tarjolla. Nyt ei onneksi tarvitse.

  28. #58
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Selvittelin tuossa hieman itselleni tuota tapered putkea ja huomasin, että niitä on aika nihkeästi saatavilla. Tuli mieleeni, että onko tuollaisen sovitteen käytöstä muuta haittaa kuin ulkonäkö ja ilmeisesti tuo tapered putki olisi kestävämpi, tosin epäilen että minun ajoissa tuo sovitin virityskin kestäisi.

    Olisiko jollain kuvaa, miltä näyttää tuollainen sovitteen kanssa asennettu 1 1/8" kaulaputki?
    Eipä sitä ulkoapäin huomaa onko sulla siellä 1 1/8 putki vai tapered kun keula on kiinni ja eihän tuo nyt mikään varsinainen "viritys" ole jos 1 1/8 putken tapered keulaan laittaa. Tarvitset vain ohjainlaakerin tai sen sovitteen joka on tuollaiseen comboon tarkoitettu. Kestävyyden osalta ei juuri pitäisi eroa olla. Tapered keula on tosin jämäkämpi kuin normi 1 1/8.

  29. #59
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    51
    Tätä olen harkinnut oman projektin rungoksi tosin väliaikainen/krooninen lovi budjetissa taitaa siirtää aikataulua.Itse olen pudonnut vuosia sitten jo maastureiden kuvioista ,kun on tullut kihnutettua pelkästään maantiellä onko tossa rungossa jotain mikä pitäis ottaa huomioon ja sitten noi drop uotit kumpi on järkevämpi valinta liukuva vai vakiot.http://www.pipedreamcycles.com/ti_29er_2010.html

  30. #60
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stags Katso viesti
    .... ja sitten noi drop uotit kumpi on järkevämpi valinta liukuva vai vakiot.http://www.pipedreamcycles.com/ti_29er_2010.html
    Vakiot ja EBB olisi ehdottomasti mun valinta. On nääs luotto mennyt noihin liukuviin dropoutteihin.

    Btw tuosta rungosta minä sain oivallisen päiväunelmointi-aihion
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •