HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 116 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 166 216 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti javal Katso viesti
    Joku Osaava voisi ottaa yhden sivusta revenneen pierunkuoren pikkujouluihin ja opettaa miten
    se paikataan litkukäyttöön pitäväksi. Pari kertaa yrittänyt ja ei mun taidot ainakaan riitä.
    No siis toihan on mun parasta osaamisaluetta... Mutta en kyllä koske mihinkään kumeihin pikkujouluissa, ellei sitten booli tarjoilla sisäkumin kautta venttiilistä imemällä!
    Päälykumiin kannattaa laittaa paikka molemminpuolin. Ja perusvalmistelut on tiätty tärkeät, eli karhennus niin että kudokset näkyy ja putsaus siten että rasvat lähtee (sormet saa hiukan halkeilla operaation jälkeen).
    Jos oikein pienellä budjetilla ajelee, niinkuin mä, niin pahemmin kyljestä haljenneet kumit kannattaa ommella, jottei runko irvistä ja paikkakin ala revetä... Ompeluun voi omien taitojen puuttuessa käyttää Singeriä, mutta omaani en tuo pikkujouluihin, koska sitä valitusta ei kestäisi kukaan, ja hiljaisuus alkaisi viimeistään kymmeneltä.

Ja eilinen lenkki oli jälleen kerran oikein mainio - muuten ei olis ollut, mutta kun kaikilla oli niin hyvät renkaat!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Saako tuota garminin karttaa suurennettua, kun se on niin pieni ruutu keskellä näyttöä? Mulla on muistikuva kuin olisin sen joskus suurentanut täyden ruudun kokoon, mutta nyt en keksi miten.
    Klikkaa Player-välilheti päälle oikeasta reunasta.

ARJ, kun suunnittelet niin innokkaasti ensi kesäksi piiiitkiä lenkkejä, niin eikös yhden sellaisen voisi yrittää ajaa vielä tänä syksynä, jos hyvät syyskelit jatkuvat edelleen. Valoisaa aikaa ehkä just ja just riittäis jos lähdettäisiin klo 9 (tai 8) aamulla. Olisko lähtijöitä?
    Tänään eläkeläis- vuorotyö- ja Pekkaspäiväjaosto ajeli ainakin mulle melko piiiitkän lenkin Mätikselle tuttuja (ei täysin tuttuja kuitenkaan, niinkuin heccua seuratessa yleensä käy) reittejä ja oudompia Riihikallion, Lahelan, Rusutjärven ja Jänölinnan kautta takaisin. Just alle 64km/4.41h tuli mittariin. Ja nyt onniin iiihana olo. Ehkä Heccu tai joku muu mukana ollut taivasseurantapuhelimen haltija laittaa linkin gps-jälkeen tänne.
    FillaRilla muokkasi tätä : 14.11.2011 at 17.27
    onks pakko, jos ei haluu

http://www.sports-tracker.com/#/work...p8i738r0tjs8ms

Tämmönen tänään. Ja makee lenksu oli taas. Heccu vei taas varmoin ottein porukkaa uusia polkuja pitkin.
    Jaloissa tuntui eilinen mut vauhti onneksi maltillinen...Toi 5h on sitte ilman taukoja.

Pääseekö Vuohikkaantieltä tänne http://www.openstreetmap.org/browse/way/136762962 ? Siitä ohi mennessä tie oli juuri lanattu "leca-soralla" ja kapearenkaisella maastopyörällä jäi kiertäminen (+ jälkeenpäin katsoin ilmakuvan). Pari pientä lisäystä tuli heccun merkkaamiin uriin. Terrikallion eteläpuolella voisi osan hevospolusta ajaa idempänä, niin ei ole pehmeätä polkua ajettavana. Tässä: http://www.openstreetmap.org/?lat=60...om=16&layers=M Ne vanhat metsäkoneiden urat saattaa mennä pidemmällekin ja olla myöhemminkin kohtuullista maastoa.

Ja taas näkyi 'tuttuja' fillarifoorumilaisia liikenteessä, tulin autolla vastaan ennen Vanhankylän koulua. Tänään olisi ollut vapaapäivä, mutta tuollaisella lenkillä olisi tullut nykykunnolla kuolema

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juhe Katso viesti
    Pääseekö Vuohikkaantieltä tänne http://www.openstreetmap.org/browse/way/136762962 ? Siitä ohi mennessä tie oli juuri lanattu "leca-soralla" ja kapearenkaisella maastopyörällä jäi kiertäminen (+ jälkeenpäin katsoin ilmakuvan). Pari pientä lisäystä tuli heccun merkkaamiin uriin. Terrikallion eteläpuolella voisi osan hevospolusta ajaa idempänä, niin ei ole pehmeätä polkua ajettavana. Tässä: http://www.openstreetmap.org/?lat=60...om=16&layers=M Ne vanhat metsäkoneiden urat saattaa mennä pidemmällekin ja olla myöhemminkin kohtuullista maastoa.
    empä ole tuota pätkää http://www.openstreetmap.org/browse/way/136762962 ajanut. rakennuksen eteläpuolelta kyllä päässee.
    olet näköjään löytänyt uran kahden yhdensuuntaisen tien välille. olen siellä yrittänyt ajella silmät harittaen mutten ole sitä huomannut.

täytyy käyä tsekkaamassa toi http://www.openstreetmap.org/?lat=60...om=16&layers=M. pari vuotta sitten tuolla työntelin pyörää
    löytämättä sieltä mitään järkevää.

piirtelin OSMään polkuja Rusutjärven itäpuolelle ja Pirttiniitunmäen yli Orikorvenkallion eteläpuolella. tsekkaa onko ne oikeilla merkinnöillä .

^obeesi, lenkki ajetaan aina siten että kaikki pysyy mukana ja reittiä mulkataan sitä mukaa kun tilanne vaatii ja kyllä noi hipomiehet sanoo etukäteen
    kun ne lähtee niille hirmuvauhtilenkeille. silloin paree ajella oma pappaxclenkura.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillaRilla Katso viesti
    Tänään eläkeläis- vuorotyö- ja Pekkaspäiväjaosto ajeli ainakin mulle melko piiiitkän lenkin Mätikselle tuttuja (ei täysin tuttuja kuitenkaan, niinkuin heccua seuratessa yleensä käy) reittejä ja oudompia Riihikallion, Lahelan, Rusutjärven ja Jänölinnan kautta takaisin. Just alle 64km/4.41h tuli mittariin. Ja nyt onniin iiihana olo. Ehkä Heccu tai joku muu mukana ollut taivasseurantapuhelimen haltija laittaa linkin gps-jälkeen tänne.
    Vuorotyöosasto kiittää. Uutta polkua taas kilsatolkulla, vielä kun ne kaikki jäis kerrasta kovalevylle...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    olet näköjään löytänyt uran kahden yhdensuuntaisen tien välille. olen siellä yrittänyt ajella silmät harittaen mutten ole sitä huomannut.

piirtelin OSMään polkuja Rusutjärven itäpuolelle ja Pirttiniitunmäen yli Orikorvenkallion eteläpuolella. tsekkaa onko ne oikeilla merkinnöillä .
    Se polku kahden rinnakkaisen tien välillä on melko heikosti näkyvä. Osan matkaa siinä näkyy jänisten käyttämää (?) polkua ja muutoin on vaivatta ajettavissa. (Linkki polkuun http://www.openstreetmap.org/browse/way/136762965 ) Muutin niitä toisia teitä poluiksi, kun ei näyttänny autokelpoisilta ilmakuvissa.

Jaahas, ukot käy salaa lenkillä, eikä edes pyydä mukaan. Mä saattaisin hyvin tulla muutamana arkipäivänä mukaan.
    Ei täällä viikonlopuksikaan ole kukaan ilmoittanut halukkuutta pitkälle lenkille.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Jaahas, ukot käy salaa lenkillä, eikä edes pyydä mukaan. Mä saattaisin hyvin tulla muutamana arkipäivänä mukaan.
    Ei täällä viikonlopuksikaan ole kukaan ilmoittanut halukkuutta pitkälle lenkille.
    kun käsky käy niin silloin mennään jos vain ohjelmaan sopii.

tänään kävin salaisella pimeälenkillä. ekaa kertaa jää rusahteli kumeksien alla ja varpuset meinas jäätyy.

http://connect.garmin.com/activity/129081886 Tämmöstä mentiin tänään kuuteen ja viiteen pekkaan. Joka keskiviikolle näitä lenkkejä kiitos.

No lopetetaan jahkailu ja ajetaan. Mihinkään overipitkään lenkkiin ei kroppa taivu mutta 4...5 tuntisen pystyn heittämään vaikka tolleen lonkalta. Lauantai näyttää hyvälle. Jos timppa on valmis niin sitten muitakin liikkeelle. Tommosta kun keskiviikkona ajeltiin niin tolla vauhdilla kun mennään niin hyvä tulee tai jotain sinne päin.

Pikkujoulu:

Pikkujoulupaketti puolestani on kasassa. 16 juhlijaa on mukana. Pikkujoulujen hinta on seuraava:

Saunatilan vuokra: 14,06€/maastopyöräilijä
    Ruoka: 18,50€/maastopyöräilijä

eli yhteensä: 32,56€. Laitan privana jokaiselle viestiä tilinumerosta.

Illan kattaus:
    Salaattirapsodi (jossa on pirusti tavaraa) Saunamajurin makkaralajitelma (ilman perunamuussia) sekä karjalanpiirakoita. Juomana on talon puolesta Mehu.

Saunalla on pyyhkeet joten omia pyyhkeitä ei kannata lähteä hiissaamaan.

Leipäkone ei ole näköjään vieläkään valmistunut, mutta kyllähän tässä on vielä aikaa.

Huvitoimikunta, herätys: Mitä luvassa?

Tarkempi aikataulu myöhemmin.

luoteinen reviirinlaajennus

sain ruinattua POMOlta iltapäivän vapaaksi ja kävin kartottamassa Jokelan polkuja. olen tuolla paljon ajellut muttei ole ollut oikein selvää kokonaiskuvaa alueesta.
    vielä jäi alueelta joitakin polkuja koluamatta kun kyllästyminen ja pimeys yllätti.

http://www.sports-tracker.com/#/work...tbl29lq931ulk8

polut ovat vallan mainioita kivikko-, kallio- ja juurakkobaanoja. pari tukkoistakin uraa löytyy mutta nekin ovat ajettavia.

tuonne on hyvä ajella esim Veman polkujen ja tuolta http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...389194&lang=fi kautta eli pari kertaa vasemmalle kääntyillen vetävää uraa pääsee pellon ja joen yli muuntajalle. pellon ja joen ylitys näkyy myös tossa jäljessä.

kiinnostaako ketään lähteä lauantaina Hyvinkäälle JaSan vetämälle retkelle. en ole vielä JaSalta tiedustellut mutta luulen että mukaan pääsee kun nätisti kysyy .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti

kiinnostaako ketään lähteä lauantaina Hyvinkäälle JaSan vetämälle retkelle. en ole vielä JaSalta tiedustellut mutta luulen että mukaan pääsee kun nätisti kysyy .
    mukaan kuulemma pääsee jos osaa käyttäytyä ihmisiksi. lähtö suunnilleen tosta http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...384571&lang=fi klo 10. isompaa ruuhkaa ei tiedossa. vauhti reipasta retkeilyvauhtia ja luvassa kaikennäköisiä polkuja.
    mun kyytiin mahtuu pyörä ja kuski jos tarvetta.

Attention

Eläkeläis- ja Vuorotyöjaosto tekee maanantaina retken Hyvinkäälle ja bäks. Lähtö klo.9:00 Purolan nuorisotalon "eestä", tuolta:http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...391971&lang=fi
    Paluu ennen pimeetä. Muutkin "jaostot" tervetulleita. Perinteiset munkkikahvit naatiskellaan kääntöpisteessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti
    No lopetetaan jahkailu ja ajetaan. Mihinkään overipitkään lenkkiin ei kroppa taivu mutta 4...5 tuntisen pystyn heittämään vaikka tolleen lonkalta. Lauantai näyttää hyvälle. Jos timppa on valmis niin sitten muitakin liikkeelle. Tommosta kun keskiviikkona ajeltiin niin tolla vauhdilla kun mennään niin hyvä tulee tai jotain sinne päin.
    Taitaa nyt huominen eli lauantai ainakin minulta jäädä ajelematta. Heccuhan tossa tarjoaa hyvää vaihtoehtoa. Katotaan mitä sunnuntaina saadaan normilenkillä aikaiseksi. Saattaa tulla pakkasta piristämään menoa. Keskiviikkovauhti helpoilla osuuksilla ja siirtymillä liikaa yhteislenkeille, jos nimittäin halutaan että siellä käy muitakin.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Eläkeläis- ja Vuorotyöjaosto tekee maanantaina retken Hyvinkäälle ja bäks. Lähtö klo.9:00 Purolan nuorisotalon "eestä", tuolta:http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...391971&lang=fi
    Paluu ennen pimeetä. Muutkin "jaostot" tervetulleita. Perinteiset munkkikahvit naatiskellaan kääntöpisteessä.
    No voi vitsin hitsi kun mulle ei juuri koskaan maanantait ja tiistait käy, ke-pe toisinaan järkättävissä. Itsenäisyyspäivää edeltävä maanantai olisi vapaa

[QUOTE=ARJ;1738079]No lopetetaan jahkailu ja ajetaan. Mihinkään overipitkään lenkkiin ei kroppa taivu mutta 4...5 tuntisen pystyn heittämään vaikka tolleen lonkalta. Lauantai näyttää hyvälle. Jos timppa on valmis niin sitten muitakin liikkeelle. Tommosta kun keskiviikkona ajeltiin niin tolla vauhdilla kun mennään niin hyvä tulee tai jotain sinne päin.

Lauantai ois vkl:n ainoo ajopäivä mulle mut ^^Hyvinkään retkelle ei aika kuitenskaan riitä ku himassa pitäis olla puol 2 aikaan. 9:ltä vois lähtee tuollaisen reilu 4 tuntisen setin kruisailemaan. Jos muita ei lähe niin ajelen kartan kanssa Talman taakke eksyilemään kuitenkin.

19.11.2011 peekoota

Mulle käy lauantaina 9.00 jälkeen, vaikka 9.30. Jos jukka sulle passaa niin aito tuusulanjärven kierros Talman kautta keinis jne, ei sinne karttaa tarvita.

kafffet hyrylässä. Onko hyvä idea. Vauhti (reipas marssivauhti). Tämä ei ole ihan aloittelijoiden lenkki, mutta hyväkuntoisen peruslenkki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ARJ Katso viesti
    Mulle käy lauantaina 9.00 jälkeen, vaikka 9.30. Jos jukka sulle passaa niin aito tuusulanjärven kierros Talman kautta keinis jne, ei sinne karttaa tarvita.

kafffet hyrylässä. Onko hyvä idea. Vauhti (reipas marssivauhti). Tämä ei ole ihan aloittelijoiden lenkki, mutta hyväkuntoisen peruslenkki.
    Kuulostaa muuten tosi hyvältä (etenkin tuo marssivauhti), mutta aikataulu voisi olla hieman myöhäisempikin... Jos vaihtoehdot on tuossa, niin sitten esittäisin 9.30 maalikaupalta.

^Jepulis. Reipas lenkki tuosta tulee, lähtetään vaan marssimaan. maalikauppa klo 9:30.... ja nyt se "pakollinen" tinkiminen kompromissiksi klo 9:15?
    No ei vaiskaan, 9:30 eka,toka ja 3.kerta, sieltä silloin siis.

Saas nähdä onko maa valkonen aamusta kun oikein räntää lupaa, sateen pitäis loppua 7-8 aikaan. Märän kelin asetukset päälle lähtiessä.
    Jukka H muokkasi tätä : 18.11.2011 at 19.54 Syy: Sääennusteen vilkaiseminen+lähtöaika huutokauppa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    ^Jepulis. Reipas lenkki tuosta tulee, lähtetään vaan marssimaan. maalikauppa klo 9:30.... ja nyt se "pakollinen" tinkiminen kompromissiksi klo 9:15?
    No ei vaiskaan, 9:30 eka,toka ja 3.kerta, sieltä silloin siis.

Saas nähdä onko maa valkonen aamusta kun oikein räntää lupaa, sateen pitäis loppua 7-8 aikaan. Märän kelin asetukset päälle lähtiessä.
    ^Saatan sittenkin tulla mukaan. Saa nähdä aamulla.

Todennäköisesti syksyn viimeisimpiä pitkiä lenkkejä, ensviikolla on jo talvi :)

9.30 tänään

Mä tuun taukopoliisiksi vahtimaan, että liike on hidasta mutta jatkuvaa.

jaahas sitä on taas vedetty tukka putkella .

http://www.sports-tracker.com/#/work...8b0vpj854hcksf

Hyvinkäällä tehtiin tämmöinen retki:

http://www.sports-tracker.com/#/work...3cdolk91etgrjr

olen kuullut puhuttavan voivuoresta mutten ole semmoista koskaan nähnyt mutta porkkanavuoren olen nähnyt ja vielä
    keskellä mettää, näkyy tossa kuvassa kolme.

vauhti oli ihan rentoa lukuunottamatta muutamaa JaSan vauhtikohtausta näin jarrumiehen näkökulmasta.

polut tuolla paria lätäkköä ja ojanylitystä lukuunottamatta kuivia kun harjulla liikuttiin koko ajan.
    heccu muokkasi tätä : 19.11.2011 at 17.11

OLi nostalgista löytää / lukea tätä - olen muuttanut pois niiltä seuduilta -73, tosin siellä tulee edelleen liikuttua, nyt useimmin autolla.

Ei me tukka putkella ajettu - vaan runtattiin putkelta...
    Tässä mun ja ARJ:n lenkki - Timbellä ei vielä tuntunut missään, ja hän jatkoi vielä tuosta Jäniksenlinnantien päästä; kova Jätkä!

http://www.sports-tracker.com/#/work...6chjhkpqu1975e
    Siellä on pari kuvaa kulkupelistä, johon olis voinut vaihtaa (jo tuossa kohtaa).

Hirveen mukavaa oli taas!

Tervehdys via:lle - tuo tagisi "tre" viitannee minun kotikaupunkiini...

Tuusulanjärvi tuli kierrettyä, vaikkakin aika kaukaa. Loistavaa oli painaa menemään. Nyt pitänee alkaa jo rauhoittumaan?
    Eilinen salitreeni ja tämän päiväinen tuusulanjärvenkierros tuntuu jo aika pahalle koko kropassa.

Huomenna olen perinteisellä sunnuntailenkillä, mutta ajelen pappaXC:tä vain 1,5h.
    Timberi oli sitä mieltä että tätä ei voi vielä luokitella "viralliseksi" tuusulanjärven kierrokseksi? No minkä sitten voi?
    Tätä voitasiin miettiä että mikä se sitten on se "oikea" kierros eli Tusbysjö Runtåkning

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •