GarminGiantElectrobike
Sivu 1 / 20 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #1
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029

    Lamppu syttyi Cyclocross-kiekot

    Tähän aiheeseen lähinnä varsinaiseen cyclocrossiin liittyvää höpinää, sekä kiekoista jne. että kumeista. Vaikka maantielenkkejä, työmatkoja ja hiekkatiepeekoota ajetaankin nimellisesti krossareilla, ovat käyttövaatimukset sen verran erilaiset että rajataan ne tämän ketjun ulkopuolelle.



    Kiekoista löytyy kolme pääryhmää, joista tässä plussat ja miinukset (saa kinastella):

    Avo
    + Helppo vaihtaa eri kumit, yhdelläkin kiekkoparilla pärjää
    + Saatavuus
    + Hinta
    + Korjattavuus (sisäkumin vaihdolla)

    - Ajotuntuma heikompi sisäkumista ja ulkorenkaan rakenteesta johtuen
    - Rengaspainetta ei voi alentaa tarpeeksi parhaan pidon saavuttamiseksi
    - Ns. snakebite-rikkoutuminen suhteellisen yleistä korkeammasta paineesta huolimatta
    - Renkaan rikkoutuessa sillä ei voi ajaa; esim. kilpailussa pyörän joutuu kantamaan varikolle
    - Renkaan rikkoutuminen aiheuttaa hallintavaikeuksia (= kaatuminen mahdollinen)


    Tuubi
    + Paras ajotuntuma, tuubin rakenne muotoutuu maaston mukaan
    + Alhaiset ajopaineet parantavat pitoa
    + Ei snakebitejä
    + Paikkausneste toimii erinomaisesti etukäteen tai rikon sattuessa
    + Renkaan rikkoutuminen ei yleensä aiheuta hallinnan menetystä
    + Tyhjentyneellä renkaalla voi ajaa varovasti varikolle kisatilanteessa

    - Renkaiden asennus ja vaihto hankalaa liimauksen takia
    - Rikkoutuneen renkaan vaihtaminen hankalaa, ja vaatii varatuubin mukana pitämistä
    - Erilaiset kumit vaativat omat kiekkoparinsa ym. vuoksi
    - Tuubivanteita on saatavilla hieman harvempaa mallia
    - Hieman kalliimpi hintataso (joskin suhteutettuna vaihtotaajuuteen ei kovin paljon)


    Tubeless
    + Tubeless-käyttöön suunnitellut renkaat lähes tuubirenkaiden tasoisia ajotuntumaltaan
    + Alhaiset ajopaineet parantavat pitoa
    + Ei snakebitejä
    + Paikkausneste toimii
    + Tyhjentyneen kumin tapauksessa voi laittaa sisäkumin jotta pääsee kotiin
    + Periaatteessa tubeless-muunnoskitti toimii moniin avokiekkoihin…

    - …Mutta varsinaisia tubeless-ready-kiekkoja ei ole vielä kovin paljon (tosin lisääntyvät jatkuvasti)
    - Renkaan rikkoutuminen voi aiheuttaa hallinnan menetyksen kuten avoilla
    - Tyhjentyneellä renkaalla ei voi ajaa
    - Renkaita voi periaatteessa vaihtaa (vähemmän vaivaa kuin tuubit) mutta eri renkaille parasta olla eri kiekkoparit
    - Hieman kalliimpi kuin avokiekkosetti


    Tämän lisäksi jarruista tulee toinen harkintaryhmä:

    Cantilever
    + Perinteinen
    + Saatavuus sekä rungoissa että kiekoissa
    + Edullinen

    - Jarrutusteho hieman heikompi
    - Jarrupinnat likastuvat helposti muta- tai vesilätäköissä, huonontaen jarrutehoa

    Mini-V
    + Vaihdettavissa cantien tilalle
    + Parantaa jarrutehoa edellisiin nähden
    + Saatavuus sekä rungoissa että kiekoissa

    - Jarrupinnat likastuvat helposti

    Levyjarru
    + Jarruteho
    + Jarrupinta ei likastu yhtä helposti

    - Saatavuus heikompi sekä rungoissa että kiekoissa (joskin paranemassa)
    - Hydraulisia versioita ei vielä saatavissa (paitsi konversiolaatikoilla)


    Lisäksi voitaisiin kai erottaa matala- ja korkealaippaiset kiekot joista jälkimmäiset ovat paremmat mudassa ja lumessa (ja tietysti hienomman näköiset) mutta rajoittavaat muita vaihtoehtoja siinä missä edellisiä on saatavilla kaikkiin kokoonpanoihin helposti.

  2. #2
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Itse on tullut ajeltua viime ajat tuubikiekoilla (Mavic Reflex-vanteet yhdistetty XTR-levynapoihin) kun kyllästyin snakebiteihin, ja tuntuma onkin ollut loistava. Nyt kuitenkin taas vaihteeksi liiman kanssa tuherrettuani tulin aatoksiin että tubeless-tekniikka alkaa olemaan hyvällä mallilla ja yhdistäisi hyvin sekä loistavan ajettavuuden että hieman paremman toimintavarmuuden rengasrikon sattuessa.

    Periaatteessa tosiaan monista avokiekoista saa hyvinkin toimivat vaikka Stan'sin konversiokitillä mutta tietysti varsinainen tubeless-ready-kiekko olisi ehkä himpun verran parempi; uskon edelleen myös levyjarruihin, ja tämä aiheuttaakin mielenkiintoisen ongelman, sillä 700c/29er tubeless-ready levyjarrulliset valmiskiekot ovat harvassa. DT Swissillä näyttäisi olevan M1800 TL. Toisaalta jos vähänkin unelmakiekkoja tuumisi, saisi laippakin olla korkea…

    Näyttää ehkä siltä että tulee etsittyä 35-50 mm tlready (tai konversion kanssa ongelmattomasti toimivaa) kehää, todennäköisesti maantiepuolelta, ja kietoa siihen sitten levynavat. Hmm.

  3. #3
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    454
    Itse olen ajellut ihan perinteisillä avoila ja tähän mennessä on sattunut vasta yksi rengasrikko. Rengasvalikoima ei ole niin hipoa avoissa mutta tarpeeksi riittävää omiin ajoihin ja kiekko arsenaali palvelee niin että voin helposti kierrättää niitä kaikissa kolmessa pyörässä ilman kummenpaa säätämistä.

    Canteista saa huomattavasti paremmat satsaamalla hyviin jarrupaloihin, jarrurusteho parani itselläni huomattavasti kun vaihdoin pyörän mukana tulleet palat toisiin. Sama pätee Mini-V:n kanssa. Kun joutuu laskettekemaan teknisiä laskuja jarru pohjassa niin on kiva ettei palat ole yhden lenkin jälkeen vaihto kunnossa. Se onkin sitten eri asia mitä se tekee vanteen jarrupinnalle mutta itse tykkään näin.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  4. #4
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Itse olen ajellut ihan perinteisillä avoila ja tähän mennessä on sattunut vasta yksi rengasrikko.
    Sulla on aivan liikaa ilmaa renkaissa Avoillakin paras pito löytyy kun tiputtaa alle 3 barin ja siinä vaiheessa rupeavat kivet, juuret ja kanttarit hieman pelottamaan. Kisatilanteessa tai muuten tosissaan ajaessa ero on mielestäni hyvinkin huomattava.

    Rengasvalikoima ei ole niin hipoa avoissa mutta tarpeeksi riittävää omiin ajoihin ja kiekko arsenaali palvelee niin että voin helposti kierrättää niitä kaikissa kolmessa pyörässä ilman kummenpaa säätämistä.
    Sehän siinä kyllä on, voi vaikka ennen lenkkiä katsoa kuinka mutaisen oloista on ja vaihtaa renkaita sen mukaan.

    Canteista saa huomattavasti paremmat satsaamalla hyviin jarrupaloihin, jarrurusteho parani itselläni huomattavasti kun vaihdoin pyörän mukana tulleet palat toisiin.
    Kyllä canteillakin pysähtyy. Sen vähän minkä olen ajanut, koin ongelmaksi lähinnä tehohävikin pinnan likaantuessa?
    rhubarb muokkasi tätä : 09.11.2011 at 01.11

  5. #5
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    57
    Mä oon ajatellut siirtyä seuraavaksi tubeless aikakauteen. Ultegran kiekkoja saa jo siihen hintaan, että niillä raaskii ajella pahemmassakin maastossa...
    Rengasvalikoimahan noihin on vielä varsin rajoittunut, mutta ainakin Hutchinsonin Bulldogit vaikkutti ihan päteviltä!

    Jarrujahan ei krossissa tarvita, joten kaikki muut paitsi cantit on vaan turhaa painoa

  6. #6
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.313
    Tällä hetkellä tullut ajettua avoilla ja snakebiteja tulee tosiaan taajaan. Paineita on joutunut siksi pitämään 4-4,5 barin paikkeilla, joka ei tee hyvää maastoajolle. Seuraavassa pyörässä on tarkoitus siirtyä tubelessiin tosin Ksyrium Elitet eivät ole tubeless-kiekot, mutta toimivat kuulemma pätkällä keltaista teippiä ja tubeless-venttiilillä. Litkut tietenkin sisälle. Paineet sitten sinne kolmen barin paikkeille ja Renkaina ralliranet.

    Kisakäytössä sitten hiilarituubikiekot siirtyvät krossariin maantiepyörästä. Niissä tuntuu olevan törkeän hyvä jarrupito ainakin kuivana. niihin on vaihtoehtona vielä kaverilta testattavana olevien lisäksi mm Reynolds Assault, FFWD, Tune Schwarzbrenner ja Cycleops(Enve).
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  7. #7
    Levyjarrullisen krossarin kiekkopäivitys ollut täällä mielessä, ja tubeless kiinnostaa. Onko ensimmäisen tai toisen käden kokemuksia Stan's notubes Alpha 340 -kehistä tai kiekoista? Justridingalong.com -kaupassa speksaillessa törmäsin moisiin.

    Kehä painaa vain 350g, siihen se rallirane litkuilla niin saattaisi olla aika vikkelä kulkemaan. Kokonaisen kiekkosatsin paino ilman levyjä n. 1500g tai alle pinnoista ja navoista riippuen.

  8. #8
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Nuo Alphat näyttävät mielenkiintoisilta, BST:stä tosiaan saattaisi olla hyötyäkin.

  9. #9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    tosin Ksyrium Elitet eivät ole tubeless-kiekot, mutta toimivat kuulemma pätkällä keltaista teippiä ja tubeless-venttiilillä.
    Mihin sitä keltaista teippiä siinä tarvii? Aika tiiviiltä nuo vanteet vaikuttaa.

    Onko sitä teippiä vaan suositeltu renkaan asentamisen helpottamiseksi tai hörppimisen estämiseksi? Itellä ei kokemusta mutta oon aina kuvitellu että menis road tubelessit heittämällä.

  10. #10
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Mihin sitä keltaista teippiä siinä tarvii? Aika tiiviiltä nuo vanteet vaikuttaa.

    Onko sitä teippiä vaan suositeltu renkaan asentamisen helpottamiseksi tai hörppimisen estämiseksi? Itellä ei kokemusta mutta oon aina kuvitellu että menis road tubelessit heittämällä.
    Se keltainen teippi tekee vanteesta ilmatiiviin nippeleiden reikien kohdalta. Onko Ksyrium Eliteissä nippeleille reiät?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Onko Ksyrium Eliteissä nippeleille reiät?
    Ei oo, paitti ehkä vuonna miekka ja kilpi on ollu.

    Käsittääkseni Elite on nykyään käytännössä sama kuin muutaman vuoden takainen Ksyrium SL.

  12. #12
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Maantiepuolellahan aika monet avovanteet alkavat olemaan “tubeless ready”. Shimanolla nyt sekä D-A että Ultegra, Fulcrum Racing on, ja ilmeisestikin siis ainakin osa Maviceista.

  13. #13
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Mulla on katufiksin kiekot rakennettu noihin NoTubesin Alpha 340 -kehiin. Ovat kevyet (punnittu paino 355g/32h) ja tukevat. En ole huomannut tukevuudessa eroa esim. Mavicin CXP33een, joka todistusti on aika stydi kehä. Eilen karkasi kisan voitto käsistä juurikin snakebiten vuoksi, joten itseänikin kiinnostaisi tubeless-kiekkojen rakentaminen fiksikrossariin. Oisko jotain muita irtokehiä, joihin kiekkoja voisi alkaa suunnittelemaan? Nuo NoTubesit on melko tyyriit ja hiukan raskaammankin kehän pystyisin krossariin hyväksymään. Lähinnä jotain semmoista, mihin ei tarvitsisi vetää kymmentä kerrosta vannenauhaa ja muita patentteja, että sen saa tiiviiksi.

  14. #14
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.313
    Se teippi laitetaan vain venttiilin kohdalle tekemään siitä tiiviin. Tietenkin jos saa läpiviennistä vuotamattoman ilmankin niin ei kannata sitten laittaa.

    NoTubesin kehistä myös 29" käyttöön tarkoitetut sopii tietty levycrossariin, jos nyt ei ihan kapoisia kumeja käytä. Ja eikös noista alphoista saa rakennettua aika halvalla.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  15. #15
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Oisko jotain muita irtokehiä, joihin kiekkoja voisi alkaa suunnittelemaan? Nuo NoTubesit on melko tyyriit ja hiukan raskaammankin kehän pystyisin krossariin hyväksymään. Lähinnä jotain semmoista, mihin ei tarvitsisi vetää kymmentä kerrosta vannenauhaa ja muita patentteja, että sen saa tiiviiksi.
    Meinaat siis jättää Alphat katukäyttöön? Maahantuojien kautta saa noista ym. kiekoistakin (kai) pelkkiä kehiä tilattua.

  16. #16
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Juu, tuo on aika köykäinen (1350g) kiekkopari ja tällä hetkellä no-tubeless mallisena, joten ihan uusia kiekkoja suunnittelen. Ei noissa Alphoissa tosiaan mitään vikaa ole (paitsi hinta), mutta tekisi vaan mieli koittaa jotain muuta. Mites nuo NoTubesin 29er kehät? Vaikkapa Crest tai Arch? Onko ne liian leveitä 35mm renkaalle? Archissa olisi jarrupintakin, vaikka eipä se pakollinen ole, kun jarruttomalla pääosin kuitenkin mennään.

  17. #17
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.313
    Kyllä kai se 35mm rengas toimii. Ainakin Lynskey käyttää levaricrossareissaan:
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  18. #18
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    12
    Itsellä on ollut kanssa mietinnän alla tubeless kiekkojen hankinta. Shimanon Ultegrat lähtis Bike24:ltä sopuhintaan 249e: http://www.bike24.com/1.php?content=...;product=11695
    Kumeiksi suunnittelin Michelinin Mud2:sta mikä lukemani perusteella toimii litkutettuna mainiosti. Hutchinsonilta näyttäis tosiaan löytyvän oikeata tubeless rengastakin cyclocrossiin, mutta saataavuus näyttäis olevan vähän misukoita huonompi. Jotkut nastakumit pitää kans hommata ja koittaa litkutettuna.

  19. #19
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Tuollaista tubeless-viritystä voisi olla joskus kiva kokeilla, mutta kun tulee jo omistettua kolme paria avokiekkoja cyclocrossariin niin ei tee mieli ihan heti hankkia lisää kiekkoja (olkoonkin että noista vain yksi kiekkopari on varattu oikeille krossirenkaille, muita sitten käytetään väärinpyöräilyyn).

    Ehkä sitä voisi joskus hankkia tuollaisen tubeless-konversiosetin ja kokeilla saisiko noiden avokiekkojen kehät tiivistettyä riittävän hyvin tubeless-käyttöön. Varastosta löytyy jopa pariton takakiekko, jonka kanssa voisi kokeilla ensi alkuun - muutenkin tuppaa tuo takarengas joutumaan enemmän käärmeenpuremien uhriksi.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  20. #20
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonasz Katso viesti
    . Hutchinsonilta näyttäis tosiaan löytyvän oikeata tubeless rengastakin cyclocrossiin, mutta saataavuus näyttäis olevan vähän misukoita huonompi.
    Ensi vuonna saatavuudenkin pitäisi parantua. Ainakin Clement ja Vittoria ovat lupailleet malleja 2012.

  21. #21
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Toimivatko noi tubeless-viritykset alle 3 Bar paineilla? Kaikki mun käsissä käyneet crossiavot ovat olleet melko löysiä. Jos kumi muljahtaa vanteelta sisäkumin kanssa, niin saattaa olla vaikea estää tubeless-systeemin röyhtäykset. Oliko tossa no tunes vanteesa isompi ympärysmitta siinä missä kumi istuu?

    Tuubit ja 2 bar paineet on mun juttu.
    6.7 WTF/kg


  22. #22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Mites nuo NoTubesin 29er kehät? Vaikkapa Crest tai Arch? Onko ne liian leveitä 35mm renkaalle? Archissa olisi jarrupintakin, vaikka eipä se pakollinen ole, kun jarruttomalla pääosin kuitenkin mennään.
    29er maasturikehiä notubes-henkeen tekee myös FRM, taitaa olla halvempiakin ja tällä palstallakin niitä on kehuttu.
    Katselen kuitenkin kapeampia ja kevyitä kehiä kun väärinkäytän krossaria kesällä maantiepyörän korvikkeena, ja maasturikehille ei maantiekumit kovin hyvin istu ja rengaspaineiden kanssa taitaa tulla suositusrajat vastaan.

  23. #23
    pazi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tuubit ja 2 bar paineet on mun juttu.
    Tämä kyllä täytyy allekirjoittaa itsekkin. Nyt kun on saanut tuubit toimimaan, niin en kyllä ihan heti ole lähtemässä vaihtamaan muihin. Paljon mukavamapi on tuubeilla ajella, kun vertaa avoihin.

  24. #24
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Kokemusta löytyy No Tubes Alpha / Hutchinsonin tubeless ready renkaista, ja hienosti pelittää n. 2,5 bar paineella litkuilla. Vuosi sitten renkaaat piti tilata jenkkilästä, tiedä sitten joko löytyy euroopasta nyt. Crestit tuntuis kyllä aika leveiltä noihin Alphoihin verrattuna, ennemmin laittaisin noi kapeammat jos ei pelkkää maastoa meinaa ajaa. No okei, voi olla että levarikäyttöä Crestit kestää paremmin, kun ovat maastoon ja levyjarruille tehty.

  25. #25
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti conehead Katso viesti
    29er maasturikehiä notubes-henkeen tekee myös FRM, taitaa olla halvempiakin ja tällä palstallakin niitä on kehuttu.
    Katselen kuitenkin kapeampia ja kevyitä kehiä kun väärinkäytän krossaria kesällä maantiepyörän korvikkeena, ja maasturikehille ei maantiekumit kovin hyvin istu ja rengaspaineiden kanssa taitaa tulla suositusrajat vastaan.
    Tässä aikasemmin tälle foorumille postaamani vastaus. Lyhyesti: kyllä esim. 29" Crestit toimivat myös kapeemmilla renkailla (kuvassa olevat 28mm renkaat vaativat tosin 7-8 baria, jotta nousivat keskiurasta vanteelle).

    Erittäin tyytyväinen olen ollut ko. settiin tähän asti.

    -ei oo pakko, jos ei taho-

  26. #26
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pazi Katso viesti
    Paljon mukavamapi on tuubeilla ajella, kun vertaa avoihin.
    On, kilpakumppanina olisikin tubeless. OJ:n kysymykseen sen verran että monia normiavoja voi ajaa tubelessina n. 2,5 bar tienoilla, tubeless-käyttöön tarkoitettuja alemmillakin.

  27. #27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti m e r k s Katso viesti
    Tässä aikasemmin tälle foorumille postaamani vastaus. Lyhyesti: kyllä esim. 29" Crestit toimivat myös kapeemmilla renkailla (kuvassa olevat 28mm renkaat vaativat tosin 7-8 baria, jotta nousivat keskiurasta vanteelle).

    Erittäin tyytyväinen olen ollut ko. settiin tähän asti.
    Sisäkumithan noissa kuitenkin on? Ei kai tavallisilla renkailla maantiepaineilla voi tubeleksena ajella?
    Noille kehille voisi kyllä krossailukäyttöön viritellä myös mörkörengastusta 29er maasturenkaista, tarkkana vaan pitäisi olla mikä mahtuu pyörimään.

  28. #28
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti conehead Katso viesti
    Sisäkumithan noissa kuitenkin on? Ei kai tavallisilla renkailla maantiepaineilla voi tubeleksena ajella?
    Juu, on sisurit. Tubeless-hommaan en ole perehtynyt...
    -ei oo pakko, jos ei taho-

  29. #29
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Olen päivittämässä fitness-pyörääni uusia levyjarrukiekkoja.
    Navoiksi tulee DT 240S CL:t ja pinnoiksi DT:n Revot tai SuperCompit alu prolockeilla.
    Nyt vaan vanteiden valinta mietityttää. Notubesit olis tietty hienot ja kevyet, mutta en haluaisi laittaa niin paljon rahaa vanteisiin, Notubesiin panostan sitten maasturipuolella.

    Vaihtoehtoina käytännössä olisivat WTB:n SpeedDisc ja Mavicin Open Pro tai CXP33. Mavicin vanteilla kiekkoja voisi käyttää myös vannejarrullisessa CX-pyörässä tarvittaessa.

    Mitä mieltä, mikä noista kolmesta olisi paras vaihtoehto vai jokin muu tuon listan ulkopuolelta?

  30. #30
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Velocity A23 on kuulema hyvä avovanne crossikäyttöön. En tiedä mistä saa Euroopasta edukkaaseen hintaan.
    6.7 WTF/kg


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •