ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 56 / 156 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 4670

Aihe: Bike-discount

Ilmeisesti on kahta luokkaa: onnelliset ja vähemmän onnelliset.

Jos olen oikein käsittänyt, DHL hoitaa tilattujen polkupyörien tilauksen Saksan maaperällä. Toisinsanoen tilaamasi polkupyörä kulkeutuu seurantakoodin mukaan jonnekin lähtevien terminaaliin, mistä eteenpäin sitä ei voi edes seurata. Minulla ainakin näyttää jumittuneen jo viideksi päiväksi sinne legendaariseen Hampuriin. Luulen että tosiasiassa paketti lähtenyt sieltä jo eteenpäin, mutta kuten Suvanto kommentoi, Itella hoitaa homma (eli ei hoida) kotimaassa.

Onko jollekin käynyt samoin? Kaikki näkyy DHL seurannassa hampuriin ja sen jälkeen ei näy mitään? Itsellä nyt kulunut 8 päivää eikä pakettia kuulu. DHL asiakaspalvelu kehoitti tarkkailemaan samalla lähetyskoodilla Itellalta, mutta minun numerollani ei ainakaan mitään näkynyt. Onko se teillä vaan ilmestynyt kotiovelle vai onko itella yrittänyt kontaktoida ensin?

hiisi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antero_ Katso viesti
    Ilmeisesti on kahta luokkaa: onnelliset ja vähemmän onnelliset.

Jos olen oikein käsittänyt, DHL hoitaa tilattujen polkupyörien tilauksen Saksan maaperällä. Toisinsanoen tilaamasi polkupyörä kulkeutuu seurantakoodin mukaan jonnekin lähtevien terminaaliin, mistä eteenpäin sitä ei voi edes seurata. Minulla ainakin näyttää jumittuneen jo viideksi päiväksi sinne legendaariseen Hampuriin. Luulen että tosiasiassa paketti lähtenyt sieltä jo eteenpäin, mutta kuten Suvanto kommentoi, Itella hoitaa homma (eli ei hoida) kotimaassa.

Onko jollekin käynyt samoin? Kaikki näkyy DHL seurannassa hampuriin ja sen jälkeen ei näy mitään? Itsellä nyt kulunut 8 päivää eikä pakettia kuulu. DHL asiakaspalvelu kehoitti tarkkailemaan samalla lähetyskoodilla Itellalta, mutta minun numerollani ei ainakaan mitään näkynyt. Onko se teillä vaan ilmestynyt kotiovelle vai onko itella yrittänyt kontaktoida ensin?
    Tämä on harvinaisen normaalia kun ostat jotain B-D:n kautta, ainakin minulle. Itse kyllä sain postin palvelunumerosta "Itella seurantakoodin" kun tarjosin heille DHL numeroa. Sinne Itellan seurantakoodille tulee merkinnät heti kun paketti on Suomessa.

Ps. Hampuri - Suomen välistä liikennettä ei pysty seuraamaan.

Juhani H. Guest
    Hyvin toimii, lauantaina 15.10. tilaus sisään ja maksu Paypalilla. Paketti DHL:lle maanantaina 17.10 ja nyt tiistaina 25.10 toimitus kotiovelle. Tilasin nastarenkaat ja muuta pienempää kampetta, toimitus reippaan kokoisessa laatikossa (L 66 x S 28 x K 68 cm) ja toimituskulut silti vain 5,95 e.

Kyllä minulla toimi tuo DHL:n koodi myöskin Postin seurantajärjestelmässä. Tällä kertaa kyllä kesti, kun Goren housuja sai odotella reilut 3 vkoa, että saivat varastoon vaikka saldon mukaan niitä piti olla varastossa. No onneksi B-D:n tiedotus asian suhteen oli hyvää.
    www.kaupinkanuunat.net

Jep, mulla näkyy fillari olleen Hampurissa 21.10 kello 05:10 mutta sen jälkeen ei mitään. Postiin otin yhteyttä ja tarjosin kaikkea kengännumerosta postinumeroon ja vastaus vaan on "ei ole kirjautunut vielä järjestelmäämme". Ei voi kestää noin kauaa! Tulos: en tilaa ikinä enää mitään suomen itellan kautta. En halua edes postikortteja. Kiitos ja kumarrus.

Tässäpä oman tilauksen tämän hetkinen yhteenveto:
    7.10. pyörätilaus sisään maksu Paypalilla.
    10.10. tiedustelin onko kaikki kunnossa Paypal-maksua koskien.
    11.10. tuli vastaus, että kaikki ok.
    12.10. tuli ilmoitus, että pyörä on pakattu ja valmis lähetettäväksi. Pari tuntia myöhemmin tuli ilmoitus, että eivät saa rahoja veloitettua Paypalilta. Soitin ja selitin, että maksu näkyy minulla "pending"-tilassa ja katevaraus näkyy luottokortilla. Kovasti selittivät, että eivät tiedä mikä mättää ja minun tulisi tiedustella asiaa suoraan Paypalin asiakaspalvelusta. Laitoin mailia Paypalille.
    13.10. Paypalilta tuli vastauksena suora copy-paste heidän faq:sta. Ilmoitin tämän BD:lle ja lähetin ruudunkaappaukset Paypal-tilin varauksesta ja nettipankin katevarauksesta, joista mielestäni melko hyvin näkyy, että minun puolellani ei ole maksun suhteen ongelmia. Kerroin myös, että ilmeisesti myös muilla on ollut ongelmia Paypal-maksujen kanssa BD:lle. Ei vastausta.
    14.10. lähetin mailin, jossa pyysin heiltä tarvittavat tiedot tilisiirtoa varten. Vastaus tuli nopeasti. Siirsin rahat välittömästi heidän tililleen ja pistin perään mailin, jossa kerroin tehneeni tilisiirron.
    18.10. tuli maili, jossa kerrottiin, että tilaus perutaan ellen siirrä rahoja heidän tililleen. Vastasin, että olen jo siirtänyt rahat. Pyysin myös perumaan Paypal-veloituksen. BD:lta tuli vastaus, että ei ole rahoja näkynyt. Pyysivät Paypal-veloituksen koodia, jotta voivat perua sen. Lähetin koodin heille mitä pikimiten.
    20.10. kysyin mailitse ovatko saaneet rahat tililleen. Muutaman tunnin kuluttua tuli vastaus, jossa kerrottiin, että rahat olivat näkyneet heidän tilillään edellisenä päivänä ja pyörä on lähetetty minulle. Ilmoittivat myös, että 12.10. lähetetty seurantakoodi on edelleen käypä ja että paketin pitäisi olla minulla seuraavan viikon loppuun mennessä.
    21.10. pyysin toisen kerran heitä perumaan Paypal-veloituksen (jonka luulin jo hävinneen, mutta se olikin vain liian vanha näkymään etusivulla).
    22.10. Paypal-veloitus oli peruttu ja katevaraus oli kadonnut luottokortilta.
    25.10. lähetin mailin, jossa kysyin onko paketin seurantakoodi varmasti sama, jonka olin saanut vajaa pari viikkoa sitten (viimeisin tilannepäivitys, joka koodilla löytyi oli se ensimmäinen ja ainoa, päivätty 12.10.). Vastauksessa ilmoitettiin, että seurantakoodi on oikea ja se aktivoidaan parin päivän kuluttua (?!). Nyt illalla tarkistettuna statuksena on, että paketti on käsitelty lähtöpaikassa (Neuwied) eli olivat ilmeisesti unohtaneet lähettää sen.

Tässä alkaa jo usko loppua sen suhteen, että saisin pyörän ikinä kotiin asti. Ymmärrän kyllä, että BD:n porukalla on kiirettä uusien mallien ym. suhteen. Eniten tässä korpeaa se, että Paypaliin liittyvät ongelmat (joita on ollut muillakin) vyörytetään minun niskaan, eivätkä olleet ollenkaan halukkaita edes yrittää selvittää ongelmaa itse. Myöskään minkään maailman pahoitteluja ei ole kuulunut.

Oman kokemuksen perusteella en kyllä suosittelisi pyörän ostoa Bike-Discountista kenellekään.

hiisi Guest
    Jep, mulla näkyy fillari olleen Hampurissa 21.10 kello 05:10 mutta sen jälkeen ei mitään.
    Mitäs jos odottaisit tämän viikon loppuun. Suomi - Hampuri väliin kannattaa varata 4-6pv.

Kaipa se pakko on. Epätietoisuus on vaan pahinta. Jollain tapaa kuitenkin odottaa sitä koko ajan saapuvaksi ja tuntuu ettei ketään osaa sanoa asiaan mitään. Minulla oli maksun kanssa samanlaisia ongelmia kun muutkin ovat kuvailleet. Takaisin vielä tuohon odottamiseen: Hampuri - Suomi ei voi millään maailman mittapuulla oikeasti kestää 4 päivää. Ei vuonna 2011.

Miksette maksa suoraan luottokortilla? Jos ei limiitti riitä niin tililtä voi aina siirtää kortille niin paljon, että riittää.

Maksoin luottokortilla. Olen pankissa töissä, tunnen maksujärjestelmät. Siltikin heidän päässään oli jotain ongelmia. Kortiltani oli veloitettu ja silti väitetään muuta.

hiisi Guest
    Hampuri - Suomi ei voi millään maailman mittapuulla oikeasti kestää 4 päivää. Ei vuonna 2011.
    Maakuljetuksella helposti :P
    Eiköhän se sieltä tule lähipäivinä.

2 päivää kestää tuon kyseisen rekan matka Hampurista Vantaalle.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kaipa se pakko on. Epätietoisuus on vaan pahinta. Jollain tapaa kuitenkin odottaa sitä koko ajan saapuvaksi ja tuntuu ettei ketään osaa sanoa asiaan mitään. Minulla oli maksun kanssa samanlaisia ongelmia kun muutkin ovat kuvailleet. Takaisin vielä tuohon odottamiseen: Hampuri - Suomi ei voi millään maailman mittapuulla oikeasti kestää 4 päivää. Ei vuonna 2011.
    Ota huomioon, että tuolla on viikonloppu välissä, jolloin paketit eivät ilmeisesti kulje. Itselläni saapui fillari aikoinaan kanssa Hampuriin perjantaina yöllä ja se lähti liikkeelle seuraavaksi maanantaina. Tosin se sitten olikin jo perillä tiistaina

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suvanto Katso viesti
    Ota huomioon, että tuolla on viikonloppu välissä, jolloin paketit eivät ilmeisesti kulje. Itselläni saapui fillari aikoinaan kanssa Hampuriin perjantaina yöllä ja se lähti liikkeelle seuraavaksi maanantaina. Tosin se sitten olikin jo perillä tiistaina
    Sama juttu se on täälläkin päässä. Anteron paketti on lähtenyt perjantaina, joten se on saapunut tänne sunnuntaina. 2 päivää kun tuo matka ottaa, niin viikonlopun jälkeen on pieni ruuhka aina. Pitäisi tosin olla jo lajiteltuna.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Onko teistä ketään oikeasti nähnyt sillä DHL koodilla postin omasta seurannasta mitään? Siis jos sen koodin syöttää postin seurantaan niin oletteko nähneet mitään ennenkuin paketti on pamahtanut kotiovelle? Alan jo epäilemään että se koodi ei toimi. Eikä se maakuljetus + lajittelu millään vie viikkoa!

IncBuff Guest
    Kyllä. Kun dhl.de:n seuranta näytti että paketti on saapunut Suomeen niin Postin seurannasta pystyi katsomaan milloin se saapui Ouluun.

Tilasinpa eilen kiekot eikä postikuluja mennyt kuin 5.95€, joka vähän ihmetyttää, mutta kelpaa kyllä

Onko teistä ketään oikeasti nähnyt sillä DHL koodilla postin omasta seurannasta mitään?
    Itella seurannassa näkyy sitten, kun dhl.de:ssä lukee, että on saapunut Suomeen. Näin ainakin siinä halvimmassa DHL:n toimituksessa, jossa Itella hoitaa toimituksen Suomessa. Onko sinulla jokin erityinen syy, jonka vuoksi noin kuumeisesti tarvitset tilaamasi osat, vai etkö ole ennen tilannut tavaraa Saksasta?

-Lauri

Olen kyllä tilannut tavaraa aikaisemminkin saksasta, usko pois. Osallistun kilpailuihin viikonloppuna ja ilman ko. työkalua voi olla hieman hankalaa. Paskaa on ainakin ollut B-D toimitukset tähän asti, kaikki ovat vaan luvanneet että ehtii taatusti. Vastaisuudessa en sitten ole niin sinisilmäinen.

Osallistun kilpailuihin viikonloppuna ja ilman ko. työkalua voi olla hieman hankalaa.
    Tätä veikkailinkin, mutta ikävä kyllä…

Paskaa on ainakin ollut B-D toimitukset tähän asti, kaikki ovat vaan luvanneet että ehtii taatusti. Vastaisuudessa en sitten ole niin sinisilmäinen.
    …kuten sanot, ei siihen luvattuun toimitusaikaan voi absoluuttisesti luottaa. Itsellä tullut jotain 5-6 tilausta viimeisen vuoden sissään discountista, ja aina siihen se viikko on vähintään mennyt, viikonloppu jos on huonoon saumaan välissä niin 8pv taitaa olla ennätys. Ei mikään raketti tuo köyhin DHL-toimitus. Ei taida discountista saada edes valittua muuta toimitustapaa/-firmaa?

-Lauri

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ei mikään raketti tuo köyhin DHL-toimitus. Ei taida discountista saada edes valittua muuta toimitustapaa/-firmaa?
    Saa kyllä valittua DPD:n, mutta en tiedä onko sen nopeampi.

Jos pitää heti saada roinat käteen niin Saksasta tilausta ei voi suositella. Kyllä se sen viikon on yleensä vienyt.

Itse kun tilasin pienemmän paketin (kahdet renkaat), sain valittua, että tuleeko paketti DPD:n vai DHL:n kautta. Valitsin DPD:n ja paketti tuli 3,5 päivässä tilauksesta kotiovelleni.

Otin kaukaa viisaana yhteyttä ja juuri tämän takia ja väittivät ehtivän loistavasti; kaveri tilasi samalla hetkellä ja hänen tuli jo tiistaina. Jotenkin vaan tulee sellainen olo et omalla kohdalla kaikki kusee AINA Kyllä se jonnekin on vaan jumittanut. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Tilasin tänään puljusta kaksi valoa cycloon. Toimituskulut (5,95€) olivat ainakin edulliset, samaten tuotteet. Mielenkiinnolla odotetaan miten tilaus sujuu. Aikaisemmin en ole pahemmin ulkomailta mitään tilaillut. Maksoin luottokortilla ja tavaraa pitäisi olla varastossa, joten katsellaan ilmestyykö paketti jo ensi viikolla...
    Jaakko

Parissa päivässä saat tilausvahvistuksen ja tracking-koodin, josta seuraat. Tulee noin viikossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    ...7.10. pyörätilaus sisään...
    Ja vielä odotellaan sykkeliä saapuvaksi. Ei näy Itellan seurannassa, viimeisin päivitys DHL:n seurannassa keskiviikko aamulta kello 8:00 "The shipment is being transported to the destination country". Tätä aiemmin kaksi kappaletta "The shipment has arrived in the transit country" päivätty 26. ja 27. lokakuuta.

Olette ilmeisesti saaneet tilauksesta jonkinlaisen vahvistuksen? Minulle ei ole tullut mitään sähköpostia, ja tilaussumma roikkuu edelleen kortilla pelkästään varauksena. Tilaus meni sisään maanantaina?

Edit: Latest orderskin näyttää tyhjää, joten eiköhän siinä ole bitti vinossa.

Kiitokset. Minulla se kyllä hyppäsi maksun jälkeen takaisin B-D:n sivulle, mutta palatessa näkyi vain tyhjä tilauskori. Ihmettelin, ettei tilauksesta tullut mitään "Kiitos tilauksesta" sivua. En tiedä menikö siinä jokin vanhaksi, sillä täyttelin sivua kesken työpäivän, ja siinä piti tilauksen aikana tehdä ihan töitäkin. Oli jotain hässäkkää. Ikävää kun työt haittaavat harrastusta jopa keskellä päivää.

No, enpä viitsi uusia. Meinasin heräteostoksena ostaa harjoitusrullat ja jotain pikkusälää, mutta taidan jättää väliin.

pazi Guest
    Tämä ei kyllä sinänsä ole discountin ongelma tai vika, mutta kahdella viimeisellä kerralla jatkojakeluyhtiö on jättänyt paketin kuistille. Ensimmäisellä kerralla pakettia oli vähän piilotettu, mutta toisella kerralla paketti oli jätetty hyvin näköisälle. Kukaan sitä ei ole kuitannut vastaanotetuksi.

-Pasi

Taas kerran toimi mallikkaasti: Tilaus viime viikon keskiviikkona, ja tavarat tulivat tänään (tiistai) aamuna. Bonusyllätys oli se, että impulssiostoksena alelaarista nappaamani Alpina Mythos -maastokypärä sopi päähäni loistavasti. Seuraava jännityskohde on se, miten Ice Spiker Pro 26x2.35 sopii Trancen takahaarukkaan.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orcatri Katso viesti
    Seuraava jännityskohde on se, miten Ice Spiker Pro 26x2.35 sopii Trancen takahaarukkaan.
    Kerrotko asian selvittyä niin muutkin pääsevät jännityksestä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •