HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 7 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #181
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ei se vissiin SC:llä ole myöskään ihan optimaalista ja kuulemma after sales laahaa aika huolella.

    [OT]
    Höpö, höpö. SC:n afteri pelaa hyvin. Se on se kotimainen osuus siitä mikä tökkii jos on tökkiäkseen.
    Tmh muokkasi tätä : 27.10.2011 at 19.47

  2. #182
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Tai mikä tahansa muu 99% (arvottu dramaattinen lukema) maailman täpäreistä, ne kaikki ovat brake jack vapaita mutteivat brake squat vapaita.
    Ehkä termit ovat menneet käytössä sekaisin, sillä tarkkaan ottaen brake jackin pitäisi olla brake squatin (jouston kasaanpainuminen jarrutettaessa) vastakohta, enkä tarkoita sitä. Usein kuitenkin puhutaan brake jackista, kun tarkoitetaan jousituksen jäykistymistä jarrutettaessa ja maailman täpäreistä yli 99%:lla on kyseinen ominaisuus eri asteisena. Takarenkaan liikeradan pitäisi olla koko joustomatkaltaan täysin vertikaalinen tai vaihtoehtoisesti ajoalustan täysin kitkaton, jotta takajousituksen jäykistymistä ei tapahtuisi. Vertikaalinen takajousto ei taas ole kaikilta muilta ominaisuuksiltaan optimaalinen, joten kaikki jousitusratkaisut ovat ominaisuuksiltaan kompromisseja ja usein painotettuja toimimaan jollakin alueella paremmin kuin toisella.
    Space Cowboy muokkasi tätä : 28.10.2011 at 00.31

  3. #183
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    [OT]
    Höpö, höpö. SC:n afteri pelaa hyvin. Se on se kotimainen osuus siitä mikä tökkii jos on tökkiäkseen.
    Mulla ei oo minkäänlaista kokemusta Santa Cruzeista mutta mun arvostus merkkiä kohtaan nousi kun luin tämän:

    http://www.santacruzbicycles.com/com...=1#joe0609.php


  4. #184
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Spessun '09 S-works Enduro SL Carbon runko+Spessun alusta+hissitolppa E 1,499. Ei mitään käryä, onko hyvä. Tuskin on, sillä ratkaisut näyttävät erikoisilta. Keulassa näyttäisi olevan ylä- ja alakolmio ja 25mm akseli. Hubi tulee ilmeisesti mukaan.

    http://www.pyorahuolto.com/taulu/show.php?n=13
    Itse itseäni lainaten. Myin 140mm joustavan GF Roscoe 3:ni, ja kävin vetämässä sillä vielä viimeisen lenkin testatakseni, että kaikki toimii. Toimi vähän liiankin hyvin, ja rupesi sittenkin tekemään mieli pidempijoustoista.

    Jos ostaja ei tee viimehetken ohareita (tällä kertaa saisi tehdäkin ), niin tekisikö tuolla Spessun runkosarjalla mitään? Pyörän saisi X0-osilla (vain XT kammet) ja No tubesin kehillä kasaan helposti alle kolmella tonnilla. S-works Enduro SL on jonkun webfoorumin mukaan painanut M-koossa noin 12.1kg ilman polkimia, ja siinä oli X0-osat vakionakin. Paino itse koottuna olisi todennäköisesti aika lähellä "tehdaspakettia".

    Mietin myös esim Mountain Bike Shopissa myynnissä olevaa Spessun 2011 Enduro Expert koeajopyörää, mutta joustoa voi olla liikaa ja väri on tylsä (tiedän...).

  5. #185
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Tuo keula on kyllä arveluttava kapistus. Millähän matematiikalla on fiksua rakentaa 150 millinen tuplakruunukeula? Ja Spessun omista (2009) iskareistakin on negatiivisia kokemuksia ajoporukassa.
    Mud, sweat and beers.

  6. #186
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    S-works Enduro SL on jonkun webfoorumin mukaan painanut M-koossa noin 12.1kg ilman polkimia, ja siinä oli X0-osat vakionakin. Paino itse koottuna olisi todennäköisesti aika lähellä "tehdaspakettia".
    Itse hommasin tuon rungon ilman keulaa ja kasasin sen DT EXM150 keulalla, Switch EVO/Flow kiekoilla, Syncrosin putkilla ja sekalaisilla shimanon voimansiirroilla polkimineen painoon 12kg tasan. Uusi keula on tulossa vuodenvaihteessa(toivottavasti) ja voimansiirto vaihtuu vielä. Muutaman viikon ajoilla takaiskari on toiminut toistaiseksi moitteettomasti.
    Jahvetti muokkasi tätä : 31.10.2011 at 14.52 Syy: täsmennystä

  7. #187
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Tuo keula on kyllä arveluttava kapistus. Millähän matematiikalla on fiksua rakentaa 150 millinen tuplakruunukeula? Ja Spessun omista (2009) iskareistakin on negatiivisia kokemuksia ajoporukassa.
    Eikös tuon takuuaikaa pidennetty taannoin reilusti?

  8. #188
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Bonuksena puurossa tuo keula on suntourin tekemä eli jos merkki aiheuttaa allergisia reaktioita, vältä

  9. #189
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Tuo keula on kyllä arveluttava kapistus. Millähän matematiikalla on fiksua rakentaa 150 millinen tuplakruunukeula?.
    Kaiketi tuolla tuplakruunulla saadaan pitkällä A-C(545mm) mitalla varustettu kevyt ja tukeva keula.

  10. #190
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    ...tekisikö tuolla Spessun runkosarjalla mitään?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Tuo keula on kyllä arveluttava kapistus. ...iskareistakin on negatiivisia kokemuksia ajoporukassa.
    Voihan sillä ajella ja kattoo onko tyytyväinen. Jos keulan tai iskarin toiminta tökkii pahasti niin vaihtaa mieleisempään? Onhan toi nyt ihan hyvä hinta (1499€) ihan vaan hiilarirungostakin.


  11. #191
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Aloittelen itse kasaamaan uutta pidempijoustoista fillaria Mondrakerin Dunen raamin ympärille, mukaan tuli 36 Float keulaksi. Runko oli mukavan köykäinen, alle 3200gr L-koossa ja keula 2090gr alakoolin & akselin kanssa. Täytyypä laittaa illalla kuvaa projektista! Vein vikan tämmöisen Tarmolta, mutta lisää oli kuulemma tulossa ihan kohtapuoliin. Käsissä pyöriteltynä vaikuttaa kyllä ihan fiksulta rungolta, kunpa vaan kerkeis muiden kiireiden ohella pistämään ton nippuun...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  12. #192
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Turun suunnalla taitaa ainakin olla yksi tuommoinen Mega, en nyt muista kaverin nimimerkkiä...

    Edit. nimimerkki oli eklund
    Jep. Nyt tuosta serkkupojan Megasta löytyy ihan liikkuvaakin kuvaa (tai olihan se jo yhdellä videolla vierailevana tähtenä):


    Voiko yllä olevasta viestistä päätellä jotain AK:n ensi kauden suunnitelmista? Jos saa kysellä?


  13. #193
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Jep. Nyt tuosta serkkupojan Megasta löytyy ihan liikkuvaakin kuvaa (tai olihan se jo yhdellä videolla vierailevana tähtenä):
    Wow... Megakuume nostaa taas päätään. Ajattelin tyytyä viilaamaan kulmia anglesetillä stumpjumpperista ,mutta saas nähä ostattaako se tuon megan vielä sittenkin.
    Ilmeisesti omistaja ollut tyytyväinen pyörään?
    - Fear is a mindkiller -


  14. #194
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kuinkas helppo anglesetillä on viilata kulmia lennossa? Vai onko se enemmänkin semmonen "aseta kerran" tyyppinen viritys?

  15. #195
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Jos haluut vaihtaa kulmaa, niin pitää prässää toinen kuppi ylös. Eli ei oikein suju lennossa, ellet pidä mukana sekä ohjainlaakerin irroitus- että asennustyökalua. Mutta mitä nyt oon omassa enskapyörässä käyttänyt Anglesettiä -1 kupilla, niin en oikein keksi mitään tilannetta, missä ohjainkulmaa pitäis jyrkentää. Sitäpaitsi jos ostat sen halvemman Anglesetin, jossa tulee vaan yhden asteen kuppi, niin joudut vaihtaa kokonaan toisen ohjainlaakerin, mikäli haluat palata takas neutraaliin asetukseen. Kalliimmassa Anglesetissä sen sijaan pitäis tulla muunmuassa 0 asteen kuppi.

  16. #196
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lähinnä mietin että mitä etua siitä voisi olla edullisempiin kilpailijoihin nähden, erityisesti kun kilpailijoiden tuotteista ei näy samanlaista valitusta kuin anglesetistä.

  17. #197
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^drop - voiskos se johtua siitä et noita CC:n anglesettejä on käytössä moninkertainen määrä verrattuna kaikkiin
    muihin aftermarket- säätöihin yhteensä?

    Hups: mehukatti meinas keretä ekaks. Tossa CC:n anglesetin asennuksessa kannattaa kuulemma lukea se ohje
    ensin ja kasata koko hoito mieluusti ohjainputken kanssa paikalleen ennen kasaanpuristusta, väittää lähde joka
    noita useita on asennellut.

  18. #198
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Anglesetti pitäis olla laatutuote ja se lienee aika paljon laajemmassa käytössä kuin kilpailijoiden tuotteet, mistä saattaa johtua myös valitusten suurempi määrä. Käsittääkseni valitukset on yleensä liittyny siihen, että laakerista kuuluu naksuntaa tai vastaavaa ääntä, jos gimbalit pääsee liikkumaan (eli ne runkoon prässättävien kuppien sisällä kelluvat kullanväriset holkit). Itsellänikin oli tuota ongelmaa toisessa pyörässä, jossa myöskin Angleset, mutta ongelmat poistuivat pitämällä ohjainlaakeria hieman kireämmällä. Tälloin Gimbalit lukittuu kunnolla, eikä niille jää tilaa liikkua. Toki myös asennus on kriittinen, kannattaa katsoa siihen liittyvä video Cane Creekin sivuilta (tai Pinkbikestä). Olennaista on lähinnä se, että sekä laakerin ala- että yläosa pitää laittaa pakettiin samanaikaisesti. Jos asennuksen tekee kuten normaalisti, eli laittaa eka alaosan nippuun, antaa pyörän levätä sen päällä ja alkaa sit kokoomaan yläosaa., niin voi tulla ongelmia.

  19. #199
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kellään tietoa paljon Foxcomp pyytää noista?

  20. #200
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Alkanut nyt ihan kokeilumielessä kiinnostamaan angleset. Ainoa normaaliin 1 1/8"-emäputkeen sopiva malli on käsittääkseni EC44|ZS44 ja tässäpä tuleekin ongelma. Hävitänkö koko anglesetilla saavutettavan hyödyn, jos vaihdan Kingin laakerin (alakuppi 13,7mm) tuommoiseen zerostack-malliin? Eli siis kumoaako tuo lyhentynyt stack anglesetilla saavutettavan 1-1,5 asteen loivennuksen?

  21. #201
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voihan sillä ajella ja kattoo onko tyytyväinen. Jos keulan tai iskarin toiminta tökkii pahasti niin vaihtaa mieleisempään? Onhan toi nyt ihan hyvä hinta (1499€) ihan vaan hiilarirungostakin.
    Hyvin puhuttu.
    Mud, sweat and beers.

  22. #202
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Alkanut nyt ihan kokeilumielessä kiinnostamaan angleset. Ainoa normaaliin 1 1/8"-emäputkeen sopiva malli on käsittääkseni EC44|ZS44 ja tässäpä tuleekin ongelma. Hävitänkö koko anglesetilla saavutettavan hyödyn, jos vaihdan Kingin laakerin (alakuppi 13,7mm) tuommoiseen zerostack-malliin? Eli siis kumoaako tuo lyhentynyt stack anglesetilla saavutettavan 1-1,5 asteen loivennuksen?
    Jos en nyt aivan kujalla ole niin eikös tuo EC44|ZS44 vaadi 44mm standardin emäputken, eli onko se nyt semi-integroitu vai mikä. Eli aivan normaaliin 1 1/8 emäputkeen ei kai anglesettiä ymmärtääkseni saa.

    Tuohon kulman muutokseen, niin ei kai tuommoinen 13,7mm ero niin paljoa vaikuta että kokonaan vaikutuksen kumoaisi. Eikös tuosta kulma jyrkkene about 0,5 astetta. Samoin toki keskiö putoaa jonkin verran mikä lienee hyvä tai huono asia, kuskin mieltymyksistä riippuen.

  23. #203
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696



    Kovin jäi onnettomaksi fillarikasaukset tänään, mutta heitin fiiliksen vuoksi vähän osia kiinni ja hyvältähän tuo näyttää. Muutoin osat ovat suht pitkälti selvillä, mutta kiekot mietityttävät...joko valmiskiekot tyyliin Crossmax SX tai irto-osista kasatut, esim. King/Flow....hhmmmp.
    https://www.instagram.com/xtranza/

  24. #204
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Jos en nyt aivan kujalla ole niin eikös tuo EC44|ZS44 vaadi 44mm standardin emäputken, eli onko se nyt semi-integroitu vai mikä. Eli aivan normaaliin 1 1/8 emäputkeen ei kai anglesettiä ymmärtääkseni saa.
    Tuolta saa.
    http://www.ofanaim.net/prodspec.html
    - Fear is a mindkiller -


  25. #205
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti

    Kovin jäi onnettomaksi fillarikasaukset tänään, mutta heitin fiiliksen vuoksi vähän osia kiinni ja hyvältähän tuo näyttää. Muutoin osat ovat suht pitkälti selvillä, mutta kiekot mietityttävät...joko valmiskiekot tyyliin Crossmax SX tai irto-osista kasatut, esim. King/Flow....hhmmmp.
    Kannattaa tarkkailla sitten sillon tällön direct mountin tienoita. Kaverilla on lähtenyt siitä jo kaksi Dunea murtumaan. Toinen takuuvaihdokki viikon ajamisen jälkeen.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  26. #206
    Omien käyttökokemusten perusteellaa en ostais enään Crossmax SX:iä. On ne hienot ja kevyet joo, mut ton hintasissa kiekoissa ei mun mielestä pitäs joutua kiristelemään takanapaa 1h välein vaikka kuinka ajais alamäkeä. Ajoa takana n.25h ja edelleen löystyy.. pitää laittaa ruuvilukitetta ja kattoo vklp calpiksessa auttaako.

  27. #207
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Mieluummin Hope Pro 2 Evo -navat, DT Competition pinnat (mustina tietty) ja maun mukaan kehät. Ite tykkään DT EX500:sta. Asiallinen ja kohtuuhintainen setti. Ja bonuksena takanavan saa aidolla pulttikiinnityksellä.

  28. #208
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Michael L. Katso viesti
    pitää laittaa ruuvilukitetta ja kattoo ...
    Alkukilsoilla voi alkaa löystymään mutta kilsojen kerryttyä hakee paikkansa ja ruuvilukite auttaa asiaan

  29. #209
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Navoista en tiedä, mutta laakereista tiedän. Jos laakeri on lähelläkään laadukasta, sitä ei tartte säädellä ja se ei löysty, Olettaen tietty ettei kiristys kierry auki.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  30. #210
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Ylyhäällä hieno dune ! ja siinäpä vasta peli vaikkapa enduroon

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Olettaen tietty ettei kiristys kierry auki.
    alkaa meneen jo kiekkokeskustelun puolelle. Kiristys ei kierry auki kun käyttää lukitetta (sinistä) , kuten normaalistikin fillareita rassatessa. Tämä on nyt vaan tätä mavicin hienosäätöä joka toimii loppupeleissä mainiosti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •