HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 87 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2581
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Peukaloita Gulf-pyörille. Kerrassaan tyylikästä retroilua.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  2. #2582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeijoH Katso viesti
    Yleison pyynnöstä: [nips kuva]
    Lisää tuolla:http://www.kolumbus.fi/~y605006/Home...t/Nishiki.html
    Magee fiilistelynishiki TeijoH:lla. Onks laatikon väri luonnollista harmaantumista, vai ootko käsitellyt sen jotenkin (harmaa petsi tulee ekana mieleen)?

  3. #2583
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Roihuvuori
    Viestit
    99



    Teemaan sopiva puhelin ja kello.
    T



    Tässä syyllinen monen Gulf-friikeyteen:


    L'una muokkasi tätä : 23.10.2011 at 15.02
    Blogissani italialaisia maantiepyöriä, maantiepyöräilyä ja tyyliä. UUDISTETTU ULKOASU: squadraazzurraciclista.blogspot.com

  4. #2584
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Näin kelloja harrastamattoman silmään nuo Monacot ovat kyllä harvinaisen rujoja aikarautoja...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  5. #2585
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti L'una Katso viesti
    Tässä syyllinen monen Gulf-friikeyteen: <gulf steve>
    Joo, Heuer-Gulf ajopaita olisi kyllä tyylikäs...

  6. #2586
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Magee fiilistelynishiki TeijoH:lla. Onks laatikon väri luonnollista harmaantumista, vai ootko käsitellyt sen jotenkin (harmaa petsi tulee ekana mieleen)?
    Osmocolor puuvahalla: Alle mustaa paksulti, niin että kaikki kolot ja poratut "madonreiät" tulee täyteen. Sitten rätillä liiat pois ja kuivana karhunkielellä ja hiomapaperilla sopivasti pinta puhki, jotta syyt tulee näkyviin. Viimeistely vielä valkoisella vahalla.
    http://teamtuska.sohva.org/site/

  7. #2587
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Syksyn pimeyteen alkoi puskea niin pimeää projektia ettei kuviakaan ole vielä.

    Runko: On-One 456 Carbon
    Keula: Rock Shox Revelation XX WC
    Monia mutkia on ollut matkassa, mukaanlukien tuon XX WC:n tuleminen ja palauttaminen, johtuen viallisesta liukuputkesta. Tilalle speksaantui 2012 mallinen Revelation RLT, painossa tuli takkiin ~100g, mutta toisaalta korvikkeeksi tuli Motion Control DNA. Pientä viilausta on tapahtunut muutoinkin speksissä, mutta eilen pyörä kuitenkin kasaantui ajokelpoiseksi. Vielä on vähän tekemistä värikoodauksen kanssa, mutta eiköhän sekin talven aikana hoidu Lisäksi tulossa on 10sp voimansiirto ja uudet polkusimet, kunhan uivat banaanilaivalla germaaniasta. Kuvanottohetken speksissä vehkeellä painoa 9.54kg, joten vahvana toiveena on päästä alle 9.5kg

    Pari ikaräpsyä projektin tämänhetkisestä tilanteesta:
    rav muokkasi tätä : 27.11.2011 at 13.05 Syy: toinenkin kuva kehiin...
    member of #tou mtb team

  8. #2588
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.793
    Peikolle vähän uutta osaa. Vielä en ole päässyt lenkille asti vaikka osat alkavat olla paikallaan.






  9. #2589
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Monia mutkia on ollut matkassa, mukaanlukien tuon XX WC:n tuleminen ja palauttaminen, johtuen viallisesta liukuputkesta. Tilalle speksaantui 2012 mallinen Revelation RLT, painossa tuli takkiin ~100g, mutta toisaalta korvikkeeksi tuli Motion Control DNA. Pientä viilausta on tapahtunut muutoinkin speksissä, mutta eilen pyörä kuitenkin kasaantui ajokelpoiseksi. Vielä on vähän tekemistä värikoodauksen kanssa, mutta eiköhän sekin talven aikana hoidu Lisäksi tulossa on 10sp voimansiirto ja uudet polkusimet, kunhan uivat banaanilaivalla germaaniasta. Kuvanottohetken speksissä vehkeellä painoa 9.54kg, joten vahvana toiveena on päästä alle 9.5kg

    Pari ikaräpsyä projektin tämänhetkisestä tilanteesta:
    drool

    Onkohan noita runkoja on-onella vielä? Tommosen vois duunata, iso peukku!

  10. #2590
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lassard Katso viesti
    Mites toi kromin ja maalipinnan raja-alue? Jatkuuko kromaus kuinka paljon maalin "alle"?

    Hieno pyörä, ei voi kiistää.
    Joo, ensin kromaus ja sitten maali melkeinpä heti siitä mihin kromin reuna jää. Maali pysyy kromin päällä erittäin huonosti teki sitten mitä tahansa.

  11. #2591
    mkpaa, minkäs merkkiset kumit? Oma Marin Muirwoods kaipaisi uudet city renkaat.

  12. #2592
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132

    Kymysys

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Peikolle vähän uutta osaa. Vielä en ole päässyt lenkille asti vaikka osat alkavat olla paikallaan.





    Kannattaisi varmaan vähän lyhentää ketjuja?

  13. #2593
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.793
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    Kannattaisi varmaan vähän lyhentää ketjuja?
    En tiedä pitäisikö olla vielä lyhyempi. Nytkin se toimii kaikilla vaihteilla. Onko tuohen joku hyvä/pyhä syy?

    Schwalbe marathon supremet on alla. Hyväksi havaittu ainakin kaupungissa ajaessa aiemmin. Pidemmälle matkalle en osaa vielä sanoa.

  14. #2594
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    4.139


    Park Toolin oppaan mukaan pikkurattaiden pitäisi olla tuollaisessa asennossa, kun ketju on suurimmalla rattaalla sekä edessä että takana. Tiedä sitten meneekö överiksi, jos lyhennät omaasi lisää.



    Tämä alempi on sitten taas jo liikaa, sanoo Park Tool.

  15. #2595
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    On kyllä hienoa konkelia pistetty kasaan!

    Oma projekti odottelee runkoa jotta pääsisi kasailemaan. Tuolla toisessa ketjussa kyselin ehdotuksia pidempijoustoiseksi 29er jäykkisrungoksi ja päädyin tilaamaan 2SoulsCyclesin Quarterhorsen http://www.2soulscycles.com/index.ph...mid=98&lang=en. Toimitusta lupailtiin marraskuun loppuun mutta saa nyt nähdä. Kaikki muut kilkkeet ovat käytännössä kasassa, eli odottavan aika on kovasti pitkä. Tarkoitus on kasta ainakin alkuun sinkula ja miettiä myöhemmin tulisikö fillariin ehkä 1x9 tai 1x10. Tietty piti alunperin kasata pitkälti nurkissa pyörivistä osista ja GF Rigistä jääneistä kilkkeistä mutta aika paljon sitä näköjään tuli hommattua uuttakin.

    Tuommoiselta speksilista näyttäisi millä konkeli pitäisi saada ajokuntoon.

    Vanhaa
    Kammet: Deore
    Stonga: Chromag Fubar (tai Easton Havoc)
    Tupit: Lizard Skins Charger (tai Cane Creek tai Trek lukkotupit)
    Polkimet: Shimano 520 (tai sitten hommaan jotkut uudet)
    Renkaat: Maxxis Ardent 2.4 29er
    Jarrut: Avid Elixir 5, 160mm levyt
    Stemmi: Easton Havoc 50mm

    Uutta
    Keula: RS Reba 29er 140mm
    Eturatas: e13 Guide ring 32T
    Etunapa: NS Bikes Primary 20
    Satula: SDG I-Fly I-Beam
    Tolppa: SDG I-Beam Micro Layback
    Ohjainlaakeri: Nuke Proof Warhead
    Keskiö: Race Face BB92
    Ketjut: No, jotkut sinkulaketjut ne oli

    GF Rig -09 luovuttamaa
    Kehät: Bontrager Duster
    Takanapa: Bontrager QR (mikä lie)

    Pistelen kuvatusta sitten kun on jotain kuvattavaa. Komponenttiläjä tuskin ketään kiinnostaa.

  16. #2596
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    En tiedä pitäisikö olla vielä lyhyempi. Nytkin se toimii kaikilla vaihteilla. Onko tuohen joku hyvä/pyhä syy?
    Syynä on se että ketjut voivat pomppia helposti pois rattailta tai asettua huonosti rattaille töyssyissä (joka voi aiheuttaa hetkellistä paukkumista/ketjujen pomppimista poljettaessa) jos ovat liian löysällä. En tosin tiedä tuleeko asfalttikäytössä välttämättä koskaan ongelmia tuon kanssa vaikka olisivatkin vähän löysällä. Suosittelen kuitenkin ketjujen pituuden ja kireyden kohdalleen säätämistä yllä olevien Park Toolin oppaan kuvien mukaisesti.

    Rankemmassa maastokäytössä taas omien kokemusten mukaan ongelmia voi olla vaikka ketjun pituus ja vaihtajat on oikein säädettykin, jonka seurauksena itse päädyin yhteen eturattaaseen ja ketjunohjuriin. Tämän jälkeen voimansiirto onkin ollut täysin ongelmaton normaalia kulumista lukuunottamatta...

  17. #2597
    ljgda Guest
    Tuollaiseen etulavaan pitäisi saada kori. Tuleeko kellään mieleen joku vinkki miten sen voisi tehdä? Hitsausvehkeitä ei ole käytössä. Ylläolevan Nishikin puinen korirakenne vähän alkoi kiinnostamaan...


  18. #2598
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705

    Laitetaan nyt projektiketjuun vielä kun kerran takavaihtaja ei ole vielä säädöissään ja oikea tuppikin puuttuu. Kävin tosin ihan pienellä testilenkillä hakemassa etuvaihtajan Sportaxista ja kyllähän siinä ajellessa tuli hymyiltyä korvasta korvaan

    Uutta osaa:
    Runko Salsa Spearfish M
    Etuvaihtaja SRAM X.7
    Kammet Truvativ AKA
    Ohjainlaakeri ja keskiö
    Ketjut ja vaijerit

    Haro Mary XC luovutti loput. Keula on Reba SL, jarruina Elixir vitoset, vaihteensiirtimet SRAM X.7 ja takavaihtajana X.9
    Haro laitettiin lepäämään varastokoppiin siihen asti että saan kerättyä rahat uusiin kiekkoihin ja keulaan, jolloin ylösnousemus tapahtuu täysjäykän sinkulan muodossa.
    kaakku muokkasi tätä : 04.11.2011 at 19.18

  19. #2599
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ljgda Katso viesti
    Tuollaiseen etulavaan pitäisi saada kori. Tuleeko kellään mieleen joku vinkki miten sen voisi tehdä? Hitsausvehkeitä ei ole käytössä. Ylläolevan Nishikin puinen korirakenne vähän alkoi kiinnostamaan...
    Kaupallisia ratkaisuja on tarjolla sisustusliikeissä, jos nikkarointi ei onnistu: http://www.pivis.fi/Puulaatikko
    http://teamtuska.sohva.org/site/

  20. #2600
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Makee on kyllä Lookin runko, eikä se ny mikään painava ole. Alle kahen ja puolen painoiset runkot iskarilla on neuvolaikäisille.

  21. #2601
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti
    Alle kahen ja puolen painoiset runkot iskarilla on neuvolaikäisille.
    Nniin… Kokonaan hiilikuidusta valmistettu 100mm xc-täpärirunko nyt vaan yleensä tuppaa painamaan alle 2500g, jos markkinoilla olevia vaihtoehtoja vertailee. Mutta eipähän varmaan halkea ihan pienestä.

    -Lauri

  22. #2602
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Laitetaas vielä Gulf-teemaan liittyen tällainen kuva, johon törmästin jossai NAHBS-kuvasarjassa. Näköjään Gulf inspiroi väkeä aika laajasti.

  23. #2603
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Kiitos, kiitos. Melkein hävettää, ettei runko nyt tähän hätään saa SLX/Mavic Crossride/RS Recon -tasoa parempia osia. :-)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Nniin… Kokonaan hiilikuidusta valmistettu 100mm xc-täpärirunko nyt vaan yleensä tuppaa painamaan alle 2500g, jos markkinoilla olevia vaihtoehtoja vertailee. Mutta eipähän varmaan halkea ihan pienestä.
    996 taisi olla Lookin ensimmäinen täpärirunko, joten kaipa sen rakenteellisissa ratkaisuissa on ripaus ylivarovaisuutta mukana. Fillari-lehden Tumppikin kommentoi 996:a jotenkin siihen tyyliin, että linkun/peräpään konstruktio on kuin jostain DH-jyrästä.

  24. #2604
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    996 taisi olla Lookin ensimmäinen täpärirunko, joten kaipa sen rakenteellisissa ratkaisuissa on ripaus ylivarovaisuutta mukana. Fillari-lehden Tumppikin kommentoi 996:a jotenkin siihen tyyliin, että linkun/peräpään konstruktio on kuin jostain DH-jyrästä.
    On tuo uusi 920-täysjoustokin aikamoinen möntti (http://www.lookcycle.com/media/catal...rame-award.png). Samanpainoinen kuin 996, tosin 120mm joustoa.

    -Lauri

  25. #2605
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    [QUOTE=cuppis;1742819]Laitetaas vielä Gulf-teemaan liittyen tällainen kuva, johon törmästin jossai NAHBS-kuvasarjassa. Näköjään Gulf inspiroi väkeä aika laajasti.
    Kappas vaan. No yksi hyvä syy maalata runko johonkin teemaan on tietysti kyllästyminen noihin vanhoihin musta/hiilikuitu tai muutenvaan musta värityksiin. Oma runko on tulossa Kiinasta
    piakkoin. Tässä muutamia kuvia toimittajalta:
    https://picasaweb.google.com/102924371695448367261/Gulf

  26. #2606
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Oma runko on tulossa Kiinasta
    piakkoin. Tässä muutamia kuvia toimittajalta:
    https://picasaweb.google.com/102924371695448367261/Gulf
    Taidetaan myös tuntea nimellä Dirty Disco? Tuo taitaa olla Suomen ensimmäinen. Minkälaisia palikoita olet suunnitellut tuohon?

    -Lauri

  27. #2607
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Dirty Discohan se, mutta suoraan Kiinasta..Tilasin puljusta myös satulatolpan ja tangon, mutta muuten osasarjaksi tulee Sramin Forcea Avid BB7 jarruilla ja kiekoiksi Novatec/Openpro.
    Selkeästi siis edullista ja kohtuu kevyttä, josta jo kertoo rungon hankintakin.

  28. #2608
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Dirty Discohan se, mutta suoraan Kiinasta..Tilasin puljusta myös satulatolpan ja tangon, mutta muuten osasarjaksi tulee Sramin Forcea Avid BB7 jarruilla ja kiekoiksi Novatec/Openpro.
    Selkeästi siis edullista ja kohtuu kevyttä, josta jo kertoo rungon hankintakin.
    Paljonkos kiinalainen tuollaisesta pyytää?

  29. #2609
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    470€ rahteineen sisältäen tolpan, tangon ja ohjauslaakerin. Muista mahdollisista velvoitteista lisää myöhemmin.

  30. #2610
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    52

    Nicolai Nonius CC

    Nicolain alerunko sai pääosin kierrätysosat alleensa. Voimansiirto on tosin uutta perus 2012 XT (sori vasurikuvasta) Sittemmin pyörä on jo ajokunnossa: Flätit, ketjut, tulpat ja jyhkympää kumia laitettu alle (Kenda El Moco 2.35") ja mahtuvat pyörimään. Tosin vaati kiekon rihtausta jotta napa keskittyi tarkalleen. Ohjainkannatin vaihtuu vielä 100mm --> 60mm.

    Metsään se ei ole vielä päässyt. Ainiin vanha Talas taitaa kuvassa olla 150mm asennossa (150-130-110)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •