ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 21 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    ...Salaisuus taitaa olla isoäidin neulomissa villasukissa joiden (pitkän) varren taitoin kaksinkerroin niin, että taitettu pätkä tuli kengän "varren" päälle ja nilkka pysyi siitä kohdin lämpimämpänä kuin muuten....J
    Tämä homma on just näin, itsekin olen taitellut jo pari talvea pitkän villaisen vaellussuskan nilkan päälle kaksinkerroin. Toimii.

Mulla tosin tulee vielä Sportfiren karvasuoja kenkien päälle. Uber lämmin kombo pitemmällekin lenkille.

Talvipopojen vähemmistöön kuuluva Pearl Izumin Barrier GTX on kans hyväks todettu, lämminkin on vielä mokoma. Pohjallinen korvattu aluks sellaisella pari milliä paksulla huopapohjallisella, jossa amuliinikalvo alapuolella. Yks sukka sisällä on riittäny kaikkiin ajoihin, koskaan ei varpeja oo kylmänny.

Lumien tulosta saakka lisänä ovat olleet tuollaiset, ei paina juur mitään ja pitää lumen täysin ulkona vaikka ajolinjat eivät ain poluilla kestäiskään. Rakenne sillai fiksu, et tiivistyy sekä kenkään että lahkeeseen niin hyvin et combo on kahlauksen kestävä (lumessa).

Jaahas, Laket on kauppaveljiltä loppu eikä muualla tunnu olevan niistä tarjouksia. Jotenkin MW80 ei vakuuta kun ulkona on jo toista viikkoa -20 astetta pakkasta ja tuntuu että ihmiset suosittelevat noita suunilleen -5 asteeseen. Ehkä pitää vaan jatkaa fläteillä ja talvikengillä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jaahas, Laket on kauppaveljiltä loppu eikä muualla tunnu olevan niistä tarjouksia. Jotenkin MW80 ei vakuuta kun ulkona on jo toista viikkoa -20 astetta pakkasta ja tuntuu että ihmiset suosittelevat noita suunilleen -5 asteeseen. Ehkä pitää vaan jatkaa fläteillä ja talvikengillä...
    Osta NW Celsiukset, niilla on pärjännyt aika hyvin jo kolmatta talvea.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jotenkin MW80 ei vakuuta kun ulkona on jo toista viikkoa -20 astetta pakkasta ja tuntuu että ihmiset suosittelevat noita suunilleen -5 asteeseen. Ehkä pitää vaan jatkaa fläteillä ja talvikengillä...
    Ajelin fläteillä ja talvikengillä lokakuusta asti. Viime viikolla ostin Shimanon MT91-kengät. MW80:n skippasin jo kun näin ne. MT-91:llä on takana vasta yksi lenkki (45min, 15km) pakkasta -17C ja -20C välillä. Lenkin jälkeen varpaat olivat viilenneet, mutta edelleen olisin voinut ajaa.

Sisällä mummomallin villasukka ja toinen sukka, jossa sekoitteena spandexia, merinolammasta ja mitälie muoveja. Kengän kooksi piti kyllä valita aika suuri.
    RM

45min lenkki ei henkilökohtaisesti kertois viel mitään ainakaan mun käytössä. Mulla on ilmeisen hyvä ääreisverenkierto, ku tunninki lenkkei vedelly onnellisesti näillä up to -20 keleillä kesäkenkä + sellanen Pro:n vedenkestävä kengänsuoja jalassa. alla 1x villainen vaellussukka. Talvikengältä kaipaisikin just sitä lisäaikaa varpaille, jos vaikka 2h+ lenkin ajan ois tunto varpaissa.
    Ens kesää odotellessa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LosJormas Katso viesti
    45min lenkki ei henkilökohtaisesti kertois viel mitään ainakaan mun käytössä.... ...jos vaikka 2h+ lenkin ajan ois tunto varpaissa.
    Komps. Alle 2h ajaa melkeinpä millä kenkä-kengänsuojayhdistelmällä vain, mutta sen jälkeen aletaan punnita talvikengän ominaisuuksia.

Itsellä Spessun talvikenkä toimii noin -4°-5° asti, mutta sen jälkeen vaaditaan jotain radikaalimpaa... kemiallista lämmitintä kenkään tai Sportfiren karvasuojat.

Mun varpaat pärjäilee MW-80:ssä parisen tuntia -20 asteessa. Sen jälkeen menee kylmäksi. Sukkina on alla ohut villainen miesten "pukusukka" ja päällä varpaista paksunnettu merinovillasekoitteinen laskettelusukka. Työmatkat, noin 45 min. suuntaansa menee ihan sujuvasti yhdellä sukalla.

Tärkeää on, että ei pakkaa koko kenkää täyteen sukilla, jolloin varpaisiin ei jää ilmatilaa. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että säärissä on tapreeksi tavaraa. Jos varpaita lämmittävä veri viilenee ja matkalla, varpaat palelevat, vaikka jalassa olisi mitä. Siksi käytän laskettelusukkia, niissä on varsi ulottuu polven alle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että säärissä on tapreeksi tavaraa.
    Mutta säärethän pitää ajella

Nyt alkaa aurinkoisen iltapäivän lämpimimmillä keleillä tuntua Laken popot ehkä aavistuksen turhan lämpimiltä. Toisaalta kesäkenkien esiin kaivaminen saanee vielä odottaa pari päivää. Pitänee varmaankin kokeilla vaatimattomampien pohjallisten laittamista noihin Laken popoihin, jos sillä niistä saisi aavistuksen viileämmät.

Mutta kyllä voi tässä vaiheessa jo kehua noita Laken popoja, mukavat ja lämpimät ovat olleet. Kerrassaan mainio ostos. Ja ei ole vielä tullut edes tarvetta kokeilla kuinka lämpimät ne olisivat villasukan kanssa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Kaivetaas tämäkin naftaliinista.

Celsius Arcticien kokopolitiikka vielä varmistelisin. Ymmärränkö oikein, että jos MW80:n koko on kohdillaan, sama koko toimii myös Arcticien kohdalla? Shimanoissa mennään nyt 48:lla, eli sukkia mahtuu ilman että menee ahtaaksi.

Laitanko siis kylmästi tilaukseen Celsius Arcticit kokoa 48?

Kohta vois jo tilailla talvikenkiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Kohta vois jo tilailla talvikenkiä
    Kehuttuja Lake MXZ302 monoja näyttää Wigglellä olevan hintaan 170 puntaa ( n. 190 Eur) kun
    ne muualla näyttävät olevan n. 250 Eur.
    Suomalaisessa Tmi Tero Penttinen ne olivat loppu ( hintaan 175 Eur ). Soitin sinne tänään.

Joo niinpä näyttää. Hinta tosin on vain muutaman kympin Suomea edullisempi eikä kenkiä ole vielä varastossa lainkaan. Maahantuojan mukaan ensimmäiset Laket tulevat saataville lokakuun alussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Joo niinpä näyttää. Hinta tosin on vain muutaman kympin Suomea edullisempi eikä kenkiä ole vielä varastossa lainkaan. Maahantuojan mukaan ensimmäiset Laket tulevat saataville lokakuun alussa.
    Halvemmillakin kengillä moni näyttää pärjäävän, mutta minä olen aikanaan armeijassa palelluttanut sormeni niin että ilman paksuja
    rukkasia en pysty talvella ajamaan ja en haluaisi enää palelluttaa varpaita.
    Pyöräilyssä paleltuminen voi tapahtua aika salakavalasti kun keho on muutoin lämmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Kaivetaas tämäkin naftaliinista.

Celsius Arcticien kokopolitiikka vielä varmistelisin. Ymmärränkö oikein, että jos MW80:n koko on kohdillaan, sama koko toimii myös Arcticien kohdalla? Shimanoissa mennään nyt 48:lla, eli sukkia mahtuu ilman että menee ahtaaksi.

Laitanko siis kylmästi tilaukseen Celsius Arcticit kokoa 48?
    Ostin juuri 44 kokoiset, normaali kengän koko on 42. Sopii hyvin parit sukat sisään. Siinä ja siinä että olisi voinut mennä jopa 43, mutta otin varmuuden vuoksi väljemmät.

Ei kukaan tietäisi missä noita Celsius Articeja olisi myynnissä PK-seudulla? Että pääsisi sovittamaan tai jopa ostamaan, jos hintaero nettikauppoihin ei ole kauhea. Monta sikaa olen kyllä ostanut säkissä, eli joka tapauksessa pian lähtee tilaukseen.

Minkäslaista kenkää flättikansanosa käyttää talvisin?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Minkäslaista kenkää flättikansanosa käyttää talvisin?
    Samaa kuin kesälläkin, Fiveten Impact High, paksun sukan kanssa pärjää hienosti pakkaskeleilläkin.
    Pohja vähän kovettuu pakkasessa, mutta kyllä se silti peruskenkää paremmin pitää polkimella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Samaa kuin kesälläkin, Fiveten Impact High, paksun sukan kanssa pärjää hienosti pakkaskeleilläkin.
    Pohja vähän kovettuu pakkasessa, mutta kyllä se silti peruskenkää paremmin pitää polkimella.
    Tätä ounastelinkin. Kuinkas Impactit sietää kosteutta? Mites kokopolitiikka ts. kuinka paljon suurempi koko normikenkään verrattuna tulisi olla?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Tätä ounastelinkin. Kuinkas Impactit sietää kosteutta? Mites kokopolitiikka ts. kuinka paljon suurempi koko normikenkään verrattuna tulisi olla?
    Tosi märkää täytyy olla (=kunnon sade) ennenkuin imaisee vettä sisäänsä, mutta sitten kun imaisee, ei meinaa kuivuakaan sitten millään.
    Itselläni on samankokoiset kuin normikengätkin, jolloin Impactin pituus on hyvä, mutta lesti on todella leveä tällaiselle suht kapeajalkaiselle. Nauhat joutuu vetämään tosi kireälle että tuntuu hyvältä. Tosin mahtuu sitä sukkaakin sitten talvella helposti.

Mä tilasin just Spessun talvimonon talveksi. Olen niin lämminverinen, että uskon pärjääväni noilla ongelmitta. Viime talven ajelin Spessun kesäkenkä-neopreenisuoja-kombolla.

Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Mä tilasin just Spessun talvimonon talveksi.
    Sama mono kiinnostaa, kehtaatko paljastaa mistä tilasit? Kotimaasta vai ulkoa.
    Lähikauppaan nuita on kuulema tarjolle tulossa, mutta aina on oltava avoin muillekin hankintapaikoille.

Onko kelläään kokemusta Sidin Hydro Gore-Tex kengistä? Hinta noin 200 euroa kun vähän tinkii.
    Itsellä on Shimanon mtb-kengät, jotka toimii kesäkelillä cyclossa ihan mukavast (maantiekengät on sitten erikseen).
    Oon miettiny kenkien hankkimista lähinnä loka-maaliskuun keleihin cyclocrossiin.
    Jaakko

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaakkoRa Katso viesti
    Onko kelläään kokemusta Sidin Hydro Gore-Tex kengistä? Hinta noin 200 euroa kun vähän tinkii.
    Itsellä on Shimanon mtb-kengät, jotka toimii kesäkelillä cyclossa ihan mukavast (maantiekengät on sitten erikseen).
    Oon miettiny kenkien hankkimista lähinnä loka-maaliskuun keleihin cyclocrossiin.
    Itse en ainakaan hankkisi maantiekenkiä crossaria varten enkä varsinkaan loka-maaliskuun väliseen käyttöön.

Jos on pakko olla Sidit, niin sitten varmaankin nuo maastomallit: http://www.velosport.fi/index.php/ap...-gore-tex.html Tosin palstalla kerrottujen kokemusten perusteella nuokin taitaa olla Etelä-Eurooppalaiseen "talveen" suunnitellut ja lämpöisempiäkin kenkiä löytyy.

Korjausta aikasempaan tässä oli oikea kenkä joka oli lielahden intersportissa myynissä
    http://www.fortesport.fi/talvipyöräi..._pr_20275.html

Itse kävin tänään tampereella kyseleen tätä kyseistä kenkää inter sportista ja sanoivat hinnaksi n.140€
    Myyjän mukaan pitäisi pärjätä -20 asti ainakin kyseisellä tossulla.

Onko kellään kokomusta kyseisestä tossusta talvikäytössä?
    Rikke muokkasi tätä : 28.10.2011 at 18.37

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Itse en ainakaan hankkisi maantiekenkiä crossaria varten enkä varsinkaan loka-maaliskuun väliseen käyttöön.

Jos on pakko olla Sidit, niin sitten varmaankin nuo maastomallit: http://www.velosport.fi/index.php/ap...-gore-tex.html Tosin palstalla kerrottujen kokemusten perusteella nuokin taitaa olla Etelä-Eurooppalaiseen "talveen" suunnitellut ja lämpöisempiäkin kenkiä löytyy.
    Joo laitoin väärän linkin, tarkoitin tuota maastomallia
    Mutta en ole merkkiuskollinen, paras malli omaan käyttöön sopii parhaiten... pitänee selailla tarkemmin muiden käyttäjien kommentteja!
    Jaakko

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti

Kuvien perusteella ne maantie- ja maastomallit aivan samanlaisia paitsi pohjaltaan. Voisitko mahdollisesti kertoa miksi ne sitten pitää olla "maastomallit".
    Selitys ei ole se että niissä on spd-kiinnitys.

Näissä kaikissa talvikengissä epäillyttää "stackheightin" korkeus. Shimanon kengissä se oli aivan järkyttävä.

Minulle olisi riittävä eteläeurooppalaiseen talveen sijoittu kengät. Laittaisin vain eristävän kenkäsuojan päälle.
    Olenpa pärjännyt tähän saadda Sidin Ergo 2:lla.
    Tosin en tule pyöräilemään Joulu-, tammi- ja helmikuussa. Silloin ajetaan traineriä, ollaan talvileirillä sekä hiihdetään että uidaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Kuvien perusteella ne maantie- ja maastomallit aivan samanlaisia paitsi pohjaltaan. Voisitko mahdollisesti kertoa miksi ne sitten pitää olla "maastomallit".
    Selitys ei ole se että niissä on spd-kiinnitys.
    Juurikin maastopohjan takia. En lähtisi liukkailla/hiekoittetuilla/auraamattomilla teillä jalkautumaan maantiekengän tasaisilla pohjilla.

Paljonhan tietty riippuu minkälaiseen ajoon sitä crossaria käyttää. jos ei ole tarvetta koko lenkin aikana jälkaa laskea maahan/jalkautua niin kai se on sama mitä on jalassa. Luulen että noita maastokenkiä löytyy paremmin talvioloihin suunniteltuna ja uskon niistä löytyvän lämpöisempiä kenkiä.

Itse ajelin toissa talvena kesäkengillä ja suojilla. Viime talvena oli käytössä Laken talvikengät. Ei tarvinnut palella eikä lumi tullut suojan alaosan kautta kenkään.

Saman asian kanssa painitaan, eli kenkiä tarttis kylmänkelin ajaksi. Mitäs tämmöset diadorat olis? löytyykö keltää? http://www.bike-discount.de/shop/k68...nter-shoe.html

Olin jo tilannu tuolta b-d:stä shimanon talvikengät, mutta tuntuu ettei ikinä tulen niin peruutin tilauksen..

ps. jos kesäkenkä (shimano) on kokoa 46, on talvikenkä hyvä olla 47? ko kö?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •