Mulla on viime aikoina ollut vähän ongelmia maantielenkille pukeutumisessa, nimenomaan yläkropan osalta. Aina on liian kuuma tai liian kylmä, windstopperi lepattaa kuin huonosti reivattu märssypurje ja softshell ei päästä sisältä kumpuavaa lämpöä ulospäin. Pari päivää sitten näin Korson (=Metsolan) Lidlissä tarjouksella naisten pyöräilyliivejä, siis "gilet". En tiedä koska nuo on olleet varsinaisesti myynnissä, ei pysty muistamaan. Mut nyt siis on loput koot (S ja XS) myynnissä.
Ostinpas siis piruuttani sellaisen, S kokoa, väri musta. Etupuoli+olkapäiden osuus on ohutta softshell-tyyppistä kangasta, selkäosa neulosta. Takana pieni vetoketjullinen tasku, samoin rintamuksessa vasemmalla puolella. Tänään aloin sitten taiteilemaan sitä päälleni Hyvin se meni ohuen pitkähihaisen paidan päälle, mitä nyt vetoketju vähän soi (no, se on naisten S-koko ja minä olen kokoluokkaa M/L, miesten kokoa...) ja kauluksesta joutui pikkusen avaamaa saumaa, ettei ihan kuristu. Mut ehdottomasti paras keksintö sitten ympyränmuotoisen pyörän. Ei se etuosasta hirmusesti hengitä, mut kun siinä on verkkovuori + se selkäosa verkkokangasta, niin ei olo muistuta turkkilaista saunaa kuitenkaan. Pitää tuulen täydellisesti, eikä taatusti lepata!!
Jos joku tuollaisen haluaa, niin siellä niitä luultavasti vielä on (pari päivää sitten kymmeniä kappaleita): väreinä valkoinen ja musta, koot siis S ja XS, ja naisten malli. Hinta 8,00 euroa.
Kirjanmerkit