GarminGiantElectrobike
Sivu 41 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 91 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1201
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Itselläni ei ole hirveästi kokemusta erilaisista renkaista, mutta tässä muutamia mietteitä. Vanhemmalla jäykkäperäisellä pistelin 2,2-tuumaisilla X-Kingeillä eiliseen asti. Eilen sain uuden notkufillarin ja siinä oli asennettuna eteen 2,4" Nobby Nic ja taakse 2,4" Racing Ralph. Racing Ralphin pito tuntuu ihan järkyttävän huonolta verrattuna X-Kingiinkin, joka sekään ei varsinaisesti ole mikään märän/liukkaan kelin unelma. Vähänkin liukkaammalla sutii tyhjää ja varsinkin vinosti tultaessa juureen takapyörä liukuu joka kerta juuren myötäisesti. Ihan näin kurjia kokemuksia ei X-Kingeillä ollut. Noh, nyt on tilauksessa eteen Muddy Mary ja taakse Hans Dampf, joten saa nähdä, miten tilanne muuttuu niiden myötä.

  2. #1202
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Ei kannata ihan tuoreita renkaita heti arvostella kun pinta on vielä ns. tehdasliukas. Renkaat vaatii hetken sisäänajoa että muottia vasten ollut liukas pintakerros hieman kuluu ja alkaa pitämään paremmin.
    Respect is not given, it is taken.

  3. #1203
    Ei niitä renkaita nyt täysin kannata tyrmätä vaikka ne eivät kyllä mitään ykkösvalintoja syyskeleille olekaan. Nimittäin mikäli notkusi on ensimmäisesi niin kyllä siinä varmaan tovi menee et löytyy sopiva harmonia rengaspaineiden/jousitusten säätöjen/ajotyylin/kokemuksen kanssa ja siinä samalla sitä pitoakin alkaa löytyä hiljalleen vaikkei renkaissa kehumista olis .

  4. #1204
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suvanto Katso viesti
    Itselläni ei ole hirveästi kokemusta erilaisista renkaista, mutta tässä muutamia mietteitä. Vanhemmalla jäykkäperäisellä pistelin 2,2-tuumaisilla X-Kingeillä eiliseen asti. Eilen sain uuden notkufillarin ja siinä oli asennettuna eteen 2,4" Nobby Nic ja taakse 2,4" Racing Ralph. Racing Ralphin pito tuntuu ihan järkyttävän huonolta verrattuna X-Kingiinkin, joka sekään ei varsinaisesti ole mikään märän/liukkaan kelin unelma. Vähänkin liukkaammalla sutii tyhjää ja varsinkin vinosti tultaessa juureen takapyörä liukuu joka kerta juuren myötäisesti. Ihan näin kurjia kokemuksia ei X-Kingeillä ollut. Noh, nyt on tilauksessa eteen Muddy Mary ja taakse Hans Dampf, joten saa nähdä, miten tilanne muuttuu niiden myötä.
    Jos takapään reboundi on liian nopealla, pito katoaa, jos sisäänmenovaimennusta/jousi on liian jäykkä, pito katoaa myöskin, ajotekniikalla on merkitystä vrt. jäykkäperänen.

    Älä käytä metsässä pro-pedalia jos sulla on Radon.
    sakuvaan muokkasi tätä : 12.10.2011 at 18.57

  5. #1205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Jos takapään reboundi on liian nopealla, pito katoaa, jos sisäänmenovaimennusta/jousi on liian jäykkä, pito katoaa myöskin ajotekniikalla on merkitystä vrt. jäykkäperänen.
    Juuri näin! Erityisesti paluuvaimennuksen hidastaminen on ihan näppärä "sadekelin säätö".

    - Tomi

  6. #1206
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Juuri näin! Erityisesti paluuvaimennuksen hidastaminen on ihan näppärä "sadekelin säätö".

    - Tomi
    Tuota tuli kokeiltua Hallainvuoren endurossa messevin tuloksi (kuulin isoilta pojilta että se toimii...). Vauhdikkaammissa kivikoissa sekä keula että perä pakkasivat ittensä pakettiin ja pari messevää OTB:ta tuli koettua.

  7. #1207
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Olen noilla nyt ajellut sen verran, että pintakerros on jo kulunut mukavanlaisesti ja sama ainakin toistaiseksi jatkuu. Enkä siis tarkoittanut, että renkaissa sinällään mitään vikaa olisi, vuodenaika vaan tuntuu olevan noille vähän väärä (Edit. niin ja kyseessä on siis perä, nokka tuntuu pitävän huomattavan paljon paremmin).

    Reboundin vaikutusta on kyllä testattu, mutta siis tästä ei varsinaisesti ole kyse, vaan siitä, että ihan tasaisellakin kun polkee normaalia vauhtia mudahkolla alustavalla, niin sutii suht tehokkaasti tyhjää. Ja ei ole ProPedal käytössä, avoinna on

    Mutta tosiaan, kyllä tänä notku erilainen on ajaa ja vaatii totuttelemista. Kaikin puolin vaikuttaa kyllä hemmetin paljon paremmalta.
    Suvanto muokkasi tätä : 12.10.2011 at 19.46

  8. #1208
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Noi Suvannon kuvaamat ilmiöt; tyhjän sutiminen ja perän luisto viistojuuren suuntaan haiskahtais
    uuden fillarin kyseessä ollessa siltä et oikeat säädöt balanssissa on vielä hakusessa eli perällä ei
    oo sitä painoa mitä pitäis olla pidon saamiseks. Tuohon voi vaikuttaa satulan pituussuuntaa säätämällä
    ja stemmeillä kikkailemalla.

    Sit kun noi on hehtaarilla, niin sakuvaan ohjeen mukaan sisäänvaimennusta säätämällä herkkyyttä
    joustoon sen verran et perä kerkee myötäämään sitä juurta eikä törmää siihen. Paluuvaimennusta
    tarvitaan sit sen juuren jälkeen ... hitaampi on helpompi kun iskuja (juuria) on harvemmassa tai
    vauhti on hitaampi, nopeempaa tarvitaan kun se juuret muuttuu juurakoks

  9. #1209
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Tuohon voi vaikuttaa satulan pituussuuntaa säätämällä
    ja stemmeillä kikkailemalla.
    Eikö tuon satulan pitäisi kuitenkin olla oikeassa paikassa suhteessa poljinkeskiöön?

  10. #1210
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoW Katso viesti
    Eikö tuon satulan pitäisi kuitenkin olla oikeassa paikassa suhteessa poljinkeskiöön?
    Menee off_topicin puolelle, mutta käännetään asia toisinpäin. Kuinka moni teknisemmässä maastossa paljon
    ajanut täpärikuski on aloittanut balanssin haun omalla pyörällään asettamalla satulan "oikeaan paikkaan suhteessa keskiöön" ja antanut sen olla siinä? Ja kuinka monelle se satulan paikka on vaan yks muuttuja muiden joukossa ja jolle satulan (sopivimman) paikan on määrännyt ns. perstuntuma?

    Mikä on muuten täysjoustopyörässä satulan oikea paikka suhteessa keskiöön?

  11. #1211
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti

    Mikä on muuten täysjoustopyörässä satulan oikea paikka suhteessa keskiöön?
    Laitetaan tähän vielä lisämausteena satulan oikea paikka eri linkkuratkaisuilla?

    Siinäpä soppa.

  12. #1212
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH
    ...Mikä on muuten täysjoustopyörässä satulan oikea paikka suhteessa keskiöön?
    Yleensä yläpuolella
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  13. #1213
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Yleensä yläpuolella
    Mut määpäs olen nähnyt semmosen paksupyörä-installaation jossa alhaalta lukien
    järjestyksessä oli hanki, kuski, satula, keskiö ja pohjantähti. Tasainen pyöritys sen ku
    jatku

    oliskos se päivän off-topic kiintiö tässä

  14. #1214
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    ^Juu,
    huomenna olis jo mahdollista päästä tesmaamaan HansDampfia metikössä.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  15. #1215
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Menee off_topicin puolelle, mutta käännetään asia toisinpäin. Kuinka moni teknisemmässä maastossa paljon
    ajanut täpärikuski on aloittanut balanssin haun omalla pyörällään asettamalla satulan "oikeaan paikkaan suhteessa keskiöön" ja antanut sen olla siinä? Ja kuinka monelle se satulan paikka on vaan yks muuttuja muiden joukossa ja jolle satulan (sopivimman) paikan on määrännyt ns. perstuntuma?

    Mikä on muuten täysjoustopyörässä satulan oikea paikka suhteessa keskiöön?
    En tiedä, sen takia kysyinkin. Nimimerkillä nöösitäpärinpäällä

  16. #1216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Laitetaan tähän vielä lisämausteena satulan oikea paikka eri linkkuratkaisuilla?

    Siinäpä soppa.
    Lisätään soppaan mausteeksi hissitolpat. :P

    - Tomi

  17. #1217
    mutanaama Guest
    Hans parka laitettu ajamaan maantietä tänään, vaikka sai tuo maastossakin hyvin vähän kuljeskella. Uittu mikä pito, 45asteen limainen kapea puunrunko ylittyi ajamalla, keventämättä, kun edellä menevä ikoni liukasteli hurjasti. Mutta toisaalta kun se oli jo tiedossa, niin tilanne olikin toinen. Eli nousut lähti Ikonilla rivakammin ja liukkaan kohdalla kun antoi mennä vapaalla, oli mäen nousu huomattavasti nopeampaa jatkuvasta lipsumisesta huolimatta. Märällä kivisellä polulla ei HD kertaakaan lipsunut, vaikka ajoi kivien yli mistä kohtaa hyvänsä. Ikonilla piti ajaa enemmän suoraan kivien yli tai välistä.

    Jaa joo, sitten tuli testattua viikonloppuna sitä uutta nobbynicciä. Paska mikä paska. Millä ihmeellä rengas saadaan pitämään mukavasti tiettyyn rajaan, ja sitten kerralla lähtee pito pois. Saattaa olla että kuskin painolla on merkitystä, mutta onneks noita renkaita on muitakin.
    mutanaama muokkasi tätä : 12.10.2011 at 22.40

  18. #1218
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596

    Dirty Dan 2.35" Freeride Vertstar

    Nytten on muutama ajokerta kertynyt kokemusta tuosta Dirty Dan 2.35" Freeride Vertstarista...

    Nappuloiden koko on todellakin aika rouhea ja muoto hieman "kartiomainen", niinkuin mutarenkaissa tuppaa olemaan. Vertstar on huoneenlämpöisenä melko pehmeää, mutta ei nyt sentään mitään nallekarkkia tai muuta maagista tahmaa En ole jaksanut vielä tönärillä mittailla kokoa, mutta 24mm vanteelle punnattuna (rungon)leveyden puolesta abouttia hieman isompi kuin RQ2.2". Reunanappulat tulevat tosin selkeästi runkoa leveämmälle ja "Curve claw" nappulat tarjoaa varmasti pitoa vaikka kuinka kallistaisi... Tubeless toimivuudesta en osaa vielä kommentoida, toistaiseksi mennään sisurilla.


    Kuvassa vasemmalta: Ardent exo 2.4", DD 2.35" FR, RQ 2.2" UST, Baron 2.3"




    Ensivaikutelma eturenkaana polkuajossa oli "voi jumalauta mikä ankkuri", vaikka ei tuo heikohko rullaavuus toki täysin yllätyksenä tullut. Paikoittain märkiä normipolkuja ajellessa ei pidon kanssa ollut varsinaisesti suurempia huomioita, mitään yllättäviä lipsumisia ei ilmennyt, mutta ei tuo mielestäni mitään maagista liimapitoa myöskään tarjonnut Vaasan kivikkojuurakossa. Sen pistin merkille että illan viiletessä(~+4°C) "renkaan ääni" rupesi muuttumaan "muovisemmaksi". Tämän huomaa kovalla pinnalla ajaessa sellaisena korkeataajuisena napsumisena(tosi hankala kuvailla). Kovalla pinnalla ajaessa toki noin isolla nappulalla kuuluu aina selkeä ääni, mutta kyseinen ääni muuttui siis ilman kylmetessä kovemmaksi. Valitettavasti näyttäisi siis siltä että tuon VertStarin kanssa vaikuttaisi siis käyvän samalla tavalla kuin vanhan GooeyGlue seoksen kanssa, muuttuu kylmällä muoviseksi. Tämän varmistaminen tosin vaatii vielä muutaman lenkin erilaisissa olosuhteissa ennen lopullista tuomiota....

    Ensivaikutelma eturenkaana alamäessä oli aika voimakas. Vaikka reitit ovat olleet paikoitellen kovinkin limaisia ja mutaisia ei pidon kanssa ollut mitään puhettakaan lipsumisesta vaikka tarjolla oli jonkinverran juurta ja kalliotakin. Rengas tuntuu sietävän mutaa todella hyvin ja mitään tukkoon menemisen oireita ei ollut havaittavissa, rapaa tuosta kyllä sitten lentää heti reippaasti, eli suu kannattaa pitää kiinni etenkin kun vauhtia lähtee kiihdyttämään mutakon jälkeen(ei sillä että omakohtaista kokemusta olis). Heikomman rullaavuuden(vrt 2.4" BB GG) huomasi kyllä alamäkeenkin, mutta ei tästä nyt varsinaisesti haitaa ollut, ainakaan vallitsevissa olosuhteissa... Alamäkeen hurjastellessa lämpötilat on ollut kymmenen asteen paremmalla puolen, joten kylmän kestossa tässä ympäristössä ei ole vielä havaintoja.


    Välitilinpäätöksenä kyseisestä renkaasta: Ei sovellu polkuajoon, rullaa liian huonosti. Alamäessä toimii erittäin hyvin, pitoa todella paljon ja ei mene tukkoon. Talvirengasta ei taida tästä(kään) saada, viiden plus asteen tienoilla tuntuu muuttuvan muoviseksi(vaatii tosin lisätestejä)...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  19. #1219
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Punnitsin saapuneet kumit:

    Hans Dampf 753g
    MM Trailstar 2.35" 879g
    MM Vertstar 2.35" 933g

  20. #1220
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Nytten on muutama ajokerta kertynyt kokemusta tuosta Dirty Dan 2.35" Freeride Vertstarista...

    Nappuloiden koko on todellakin aika rouhea ja muoto hieman "kartiomainen", niinkuin mutarenkaissa tuppaa olemaan. Vertstar on huoneenlämpöisenä melko pehmeää, mutta ei nyt sentään mitään nallekarkkia tai muuta maagista tahmaa En ole jaksanut vielä tönärillä mittailla kokoa, mutta 24mm vanteelle punnattuna (rungon)leveyden puolesta abouttia hieman isompi kuin RQ2.2". Reunanappulat tulevat tosin selkeästi runkoa leveämmälle ja "Curve claw" nappulat tarjoaa varmasti pitoa vaikka kuinka kallistaisi... Tubeless toimivuudesta en osaa vielä kommentoida, toistaiseksi mennään sisurilla.


    Kuvassa vasemmalta: Ardent exo 2.4", DD 2.35" FR, RQ 2.2" UST, Baron 2.3"..
    Koitappa laittaa mittoja leveydestä noilla renkailla,olen tilaillu noita ja huomenna menen Filllariosa.fi kawereilta hakee gummeja.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  21. #1221
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Runko 59mm nappulat 64mm pikaisen mittauksen mukaan, tämä siis 24mm vanteella(sisäleveys)...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  22. #1222
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Sain tänään Hansin ja Maryn ja kävin heittämässä reilun 40 kilsan maastolenkin. Täytyy kyllä sanoa, että noissa on eroa kuin päivällä ja yöllä verrattuna aiempaan Ralph/Ron-yhdistelmään. Fillarissa samat asetukset, joten pistäisin kyllä painoarvon nimenomaan noiden nakkien piikkiin

  23. #1223
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    No MM'ssä on ihan järjetön pito märässä metässä

  24. #1224
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Hittolainen en saanutkaan viikonlopux renkaita ....*harmitus*
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  25. #1225
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Tänään tuli ajeltua n. 50 kilsaa Kuopion niljakkaita juurakko-/kivikkohelvettejä ja yhdistelmä 2.0" dirty dan eessä ja 2.1" nevegal DTC takana toimii...aivan järjetön pito noi ohuilla kumeilla, ei oo järkee

  26. #1226
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Hmm... Pitäisikö olla huolissaan jos rq:n kylki näyttää tältä?

    Respect is not given, it is taken.

  27. #1227
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Nope. Kumi harvoin repee niin ettei sitä huomais.

    Hanki hyvä mies semmonen kumi alle missä kanttinappula ulottuu leveemmälle kun kylki.
    Jos RQ on must niin 2.2" RQ UST ilman bläktsiliä on jotensakin paremman mallinen. Tai jos
    se bläktsili on must, niin sit Baron.

  28. #1228
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Suunnitelmissa oli ajaa nämä renkaat loppuun talven aikana ja kevällä speksata paremmat gummit alle. Jos kerran hätä ei ole tämän kummempi niin olkoot alla vielä niin kauan ennenkuin lopullisesti antautuu. Luulin että rq:ssa olisi heiman paksumpi kylki mutta ei tuo niin kovin tukevalta tunnu kun paineet on alle 1,6bar. Melkeimpä mieli tekisi jotain hieman paremmin rullaavaa. Luultavasti contit eivät ole tulevissa speksauksissa mukana.
    Respect is not given, it is taken.

  29. #1229
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412
    Tuli eilen vedettyä 3 tuntia Lännen keskarissa ihan vaan yleisen vit***ksen nostamiseksi Sundaylla ja Minioneilla ( ST, DHF ja DHR). Lopputuloksena tuli todettua, että ainakin IMHO Traillstar-seokselliset MM ja BB pitävät kostealla ja märälllä yhtä hyvin. Minioneissa on se hyvä puoli, ettei niiden kanssa tartte jarruja. Pitänee vaihtaa kumit myös alamäkikonkeliin. Perjantaina tuli myös ajeltua pimeässä ja kosteassa 29-jäykkiksellä ja Panaracerin 2.35 Rampagella. Panaracer piti hyvin ja jäykkis oli muuten helvetistä. Hatunnosto niille, jotka menee niillä kovaa. Mä en saanu kun kumit puhki ja takavanteen soikeeksi. Pitäisi varmaan ajella jäykkäperäisellä enemmän, niin taitaisi tangon.
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  30. #1230
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Vaihtelun vuoksi pari uudempaa ehdokasta toimivaksi renkaaksi juurakkoon ja kivikkoon -



    Vasempi on Kendan 2.35" BBG ja oikeempi samankokoinen El Moco. Leveys molemmilla
    reunanappuloiden kohdalla ~58mm. Saapi Stick-E ja DTC-kumisina, jotka kumpikin
    toimii. Painoa noilla ~750g (en oo punninnu). Omaan käyttööni en oo parempia (taka)
    kumeja löytäny. Noisson vaan kaks vikaa - leveempiä (2.35") taittuvakylkisiä UST-versiota
    noista ei tiettävästi oo olemassa (vaikka Kendan sivut välillä muuta väittää) ja kylki
    vois olla paksumpi. Rikki en kylkiä oo saanu, nappula on niin ulkona.
    Suositus on vahva osta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •