GiantGarminElectrobike
Sivu 22 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Sen alle ei voi ainakaan kätkeä virheitä.
    Noin voisi kuvitella, mutta lakatuissa pyörissä se päällimmäinen kivan näköisesti auringonvalossa heijasteleva twillikerros on käytännössä kosmeettinen. Sen alla ovat rumat suunnatut kuidut, jotka tuovat pyörän runkoon sille halutut ominaisuudet ja joissa olevat virheet ovat niitä merkittäviä virheitä.

Ja maalin paino ei ole merkitsevä polkupyörässä. Puhutaan kymmenistä grammoista. Lentokoneissa maali painaa satoja kiloja. Se on merkitsevää ja maksaa isolle lentoyhtiölle muutaman miljoona taalaa vuodessa polttoainekuluissa.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Noin voisi kuvitella, mutta lakatuissa pyörissä se päällimmäinen kivan näköisesti auringonvalossa heijasteleva twillikerros on käytännössä kosmeettinen. Sen alla ovat rumat suunnatut kuidut, jotka tuovat pyörän runkoon sille halutut ominaisuudet ja joissa olevat virheet ovat niitä merkittäviä virheitä.

Ja maalin paino ei ole merkitsevä polkupyörässä. Puhutaan kymmenistä grammoista. Lentokoneissa maali painaa satoja kiloja. Se on merkitsevää ja maksaa isolle lentoyhtiölle muutaman miljoona taalaa vuodessa polttoainekuluissa.
    Periaatteessa ensimmäisen kuitukerroksen alla voidaan kätkeä jotain. Kuitenkin omassa rungossani sieltä läpinäkyvän pinnotteen alta näkyy myös kuitumaton epäsäännöllisyysksiä hyvin selkeästi. Voin olla aika varma että fuskua ei ole tehty.

Väitin että VALKOINEN maali tuo olennaisen painon lisän pyörään. Olen nähnyt lohkenneita valkoisia pintoja joista selkeästi näkee kerroksen paksuuden.
    Weghtweeneissä on keskusteltu VALKOISEN värin painosta ja se tosissaan niiden keskustelujen mukaan tuo olennaisen painon lisän runkoon. Ikäväkseni en muista niitä lukuja. Voi sen joku laskeakin, kun tietää pinnotteen paksuuden ja sen pinta-alan. Nykyaikaisessa hiillikuiturungossa kymmenet grammat ovat jo merkitsevia. Jos runko painaa 800 g ja maali painaa 80 g niin se on jo 10% kokonaispainosta.

Mulla on valkoinen runko kuin uusi, kilsojakin on aika tasan saman verran. Kestävä väri tuo minusta on kun fillari on nojaillut kiviin, kaatunut kerran ulkona ja sisälläkin muutaman kerran.

Joskus taisi liikkua huhu että Canyonilla olisi ollut ongelmia tuon valkoisen kanssa jo tuotantovaiheessa. En muista mistä luin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Mitä meinaat tuolla "twillillä"? Mulla on musta Canyonin runko ja siinä näkyy lakan alla suoraan tollanen "UD" hiilikuitu. Erilaisia saumoja ja liitoksia siellä täällä. Taitaa yhdessä kohdassa olla jokin koristeverkko siinä päällä. En muista oliko 12k vai 3k.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Nykyaikaisessa hiillikuiturungossa kymmenet grammat ovat jo merkitsevia. Jos runko painaa 800 g ja maali painaa 80 g niin se on jo 10% kokonaispainosta.
    Ei 10%, vaan 1.2% (oletuksena 6.8kg pyörä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mitä meinaat tuolla "twillillä"?
    Niitä halvempia Taiwanilaisia ja Italialaisia.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

TetedeCourse Guest
    Canyonin Facebook-sivuilla on kuvat ensi vuoden malleista - ilmestynevät www-sivuillekin tn aivan pikapuoliin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Canyonin Facebook-sivuilla on kuvat ensi vuoden malleista - ilmestynevät www-sivuillekin tn aivan pikapuoliin
    Ojojj: http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

Toivottavasti kaudelle 2013 saadaan Ultimate CF 8.0 Di2. *kuola*

Eikös nuo ole samoja kuvia mitkä on ollut jo Eurobikesta lähtien siellä Canyonin sivuilla? Tietenkin ne Canyonin sivuilla olevat on hieman pienempiä. Tuossakaan ei ole koko mallistoa, mutta speksit sentään löytyy kyseisistä malleista joista kuvat on otettu.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Pirun rumia nuo uudet maantie Canyonit. Tasasen mustia lähes kaikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janneko Katso viesti
    Güntterillä on varaa jättää söpöily italialaisille

Nyt on Canyonin kaikki 2012 mallit online ja tilattavissa: http://www.canyon.com/

Ne on just hienoja, sellaisia stealtheja. Ei pyörissä mitään karnevaalivärejä tartte olla :P
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Pyöräpummi Guest
    Charles Manantan (Peztech):
    "no thought, no knowledge, no real info?... "that's ugly" will be your reply "

Runkojen maalaamista/pakkelointia voisi verrata vanhan "sensuroitu" yritystä kosmeettisin keinon tehdä kauppatavarastaan halutumpaa.

TetedeCourse Guest
    Kyllä mulle tuollainen Canyonin Aeroad CF stealth kelpaisi - koska tuo 8.0Di2 on tuossa kokoonpanossa aika painava, kävisi mulle
    ihan mainiosti myös tuo 9.0SL SRAM red black versio...taitaa olla hinta/laatu -suhteeltaan lyömätön ostos ...

Canyon is the new black.

Ihan hienoilta noi mun mielestä näyttää. Aerorodien musta + joku tehosteväri on mun mielestä hemmetin hyvä ja hieno yhdistelmä.

höh, ultimate cf 8.0 vaihdettu fulcrum kammet ja hintaa 500e lisää.. ei kiva. Onko nuo jotku superkammet ku jokamalliin niitä lykätty?
    <- Wasa Natural Born Riders ->

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nailoni Katso viesti
    höh, ultimate cf 8.0 vaihdettu fulcrum kammet ja hintaa 500e lisää.. ei kiva. Onko nuo jotku superkammet ku jokamalliin niitä lykätty?
    Shimanon kampia on ainoastaan niissä rungoissa joissa on press-fit keskiö eli AL ja Aerorad rungoissa, muuten Dura-Acen sarjan mukana tulee juuri nuo Fulcrumit.
    Myöskään Di2:ta ei tarjota muuta kuin juuri ko runkoihin, joissa on press-fit keskiö.

Ultimate CF SLX 9.0 LTD ja 9.0 SL on kyllä törkeen hienoja! Mä tykkään tosta mustasta tyylistä.

Mistä sä tollasta luet? Kyllä se saman 1999 € maksaa kuin viime kaudellakin: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2507

Ja tossa on Campan osasarja, kun vanhassa oli Shimano.

coco Guest
    Onko missään geometrioista tietoa ? En huomannut Canyonin sivuilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti coco Katso viesti
    Onko missään geometrioista tietoa ? En huomannut Canyonin sivuilla.
    Selaileppa sivua vähän alas ja valitse Equipment - Geometry välilehti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rolle72 Katso viesti
    Mistä sä tollasta luet? Kyllä se saman 1999 € maksaa kuin viime kaudellakin: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2507

Ja tossa on Campan osasarja, kun vanhassa oli Shimano.
    Sori tarkotin cf SLX 8.0
    <- Wasa Natural Born Riders ->

Mittojeni perusteella, kannattaisiko minun hankkia 56 tai 58 kokoisen AL:n? Eddy fit olisi varmaan se sopivin.

Koodi:
    Inseam             88 cm
    Trunk              64 cm
    Forearm            35 cm
    Arm                67 cm
    Thigh              60 cm
    Lower Leg          57.5 cm
    Sternal Notch      148 cm
    Total Body Height  181 cm
    Torso              60cm
    Olisiko kenelläkään (samankaltaisilla mitoilla) kokemusta kyseisestä Canyonin mallista?
    HEL muokkasi tätä : 15.10.2011 at 19.19

Itsekin ihmettelin asiaa, mutta nyt ovat näköjään laskeneet pyörän hinnan 2999 euroon. Taisi sitten vain olla jonkinlainen virhe.

On kyllä mahtavan näköinen pyörä, sitten vielä tarrat pois vanteista niin johan on stealth.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HEL Katso viesti
    Mittojeni perusteella, kannattaisiko minun hankkia 56 tai 58 kokoisen AL:n? Eddy fit olisi varmaan se sopivin.

Koodi:
    Inseam             88 cm
    Trunk              64 cm
    Forearm            35 cm
    Arm                67 cm
    Thigh              60 cm
    Lower Leg          57.5 cm
    Sternal Notch      148 cm
    Total Body Height  181 cm
    Torso              60cm
    Olisiko kenelläkään (samankaltaisilla mitoilla) kokemusta kyseisestä Canyonin mallista?
    Mulla on saman mittainen jalka, mutta olen aika paljon pidempi ja ajan 58:lla. Luulen että 56 ois sulle parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Mulla on saman mittainen jalka, mutta olen aika paljon pidempi ja ajan 58:lla. Luulen että 56 ois sulle parempi.
    Onhan sulla vähintään 2cm säätövaraa satulatolpassa?

Oletetaan, että ostan vaikkapa Ultimate CF 9.0:n, jossa on osasarjana Ultegra. Jos myöhemmin päätän, niin millaisella investoinnilla ja vaivalla josko lainkaan onnistuu vaihto Ultegra Di2:een?

Oletetaan, että ostan vaikkapa Ultimate CF 9.0:n, jossa on osasarjana Ultegra. Jos myöhemmin päätän, niin millaisella investoinnilla ja vaivalla josko lainkaan onnistuu vaihto Ultegra Di2:een?
    Vaihtoon menee käytännössä kaikki kampia ja jarruja lukuunottamatta. Hinta pyörii tonnin paikkeilla.

Oletetaan, että ostan vaikkapa Ultimate CF 9.0:n, jossa on osasarjana Ultegra. Jos myöhemmin päätän, niin millaisella investoinnilla ja vaivalla josko lainkaan onnistuu vaihto Ultegra
    Di2:een?
    Vähän laskutavasta riippuen, niin uudessa pyörässä kiinni olevat komponentit tulevat noin puolet halvemmiksi, että kannattako tuollainen......?
    "Cycling is not rocket science" (Uncle Jens)

Pyöräpummi Guest
    Pitää paikkansa mitä aiemmin sanottiin. Canyonilla on ensiasennettuna Di2 ainoastaan niissä rungoissa, joissa on BB86-keskiö. Jotta asia menisi vielä mutkikkaammaksi niin huhujen mukaan Shimano on hylkäämässä BB86 suurempihalkaisijamman standardin hyväksi. 2013 Dura-Ace:ssa saatta jo olla uusi keskiöstandardi (Shimanolle).
    On myös tihkunut tietoja että takahaarukka olisi mahdollisesti leventynyt.

Itse tulen hankkimaan 2013 rungon ja osasarjan (11-lehtinen Di2) juuri sattuneista syistä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •