HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 85 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 135 185 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2521
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    ^^Hauska Karhu, joutsenkaulastemmi näyttää kerrankin hyvältä. Mutta et kai tuota bilteman satulaa aio uudelleen päällystää?
    Kyllä tarkoitus on bilteeman satula päällystää, jos ei muuten niin siksi, että saa sen merkin piiloon. Alunperin Karhussa olikin sininen satula, joka on vuosien varrella hukkunut johonkin. Renkaatkin olivat alunperin siniset valkosivurenkaat. Käytettyjä satuloita kyselin pariltakin pajalta, mutta ei kuulemma ole kuin omiin tarpeisiin. Kenties olisi pitänyt lisätä, että minkä tahansa kuntoinen verhoilu käy.

    Ensin ajattelin kyllä stemminkin vaihtaa, mutta tuo taitaa olla tämmöiseen pyörään juuri sopivan hönön näköinen. Sama pätee noihin alkuperäisiin Weinmannin jarrukahvoihin.

  2. #2522
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Nyt on tankonauha kierretty ja Delta Cruiserit alla. Kyllä se minusta sinistä satulaa huutaa.

    http://www.dropbox.com/gallery/7306998/1/Karhu?h=d58aad

    Vähän harmittaa laittaa lokarit, mutta ei ilmankaan oikein tahdo pärjätä.

  3. #2523
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111
    Kirppikseltä halvalla saatu Bianchi muuttui sinkulakrossariksi.

    Alkutilanne:

    Ruostepilkkuja joka puolella, kiekot vähän mutkalla ja voimansiirto vaihtokunnossa.

    Uudella maalipinnalla (rungossa Bilteman valkoinen kilikoli-vannemaali, haarukassa musta Miranol) ja osilla, tankoteippejä + pientä säätöä vaille valmiina:


    Uutta osaa:
    -Kiekot: Biltema (Navat: Quando, vanteet Alexrims ACE24)
    -Renkaat: Schwalbe Smart Sam 700x35
    -Jarrukahvat: Cane Creek SCR-5C
    -Polkimet: Shimano A530
    -Satula: Sportourer Zoo

  4. #2524
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    ^ Hieno!
    Tuliko maalipinnasta mielestäsi hyvä? Itsellä odottelee Bilteman kilikolipurkit sitä että saan rungosta loputkin kilkkeet +teipit ja maalit irti.
    Projekti Takatukka:
    http://fillarikeskustelu.com/index.php?/topic/4-mullett-aka-takatukka/

  5. #2525
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111
    Ihan ok. Parista kohtaa pinta jäi hieman karheaksi, mutta saa aika tarkasti katsoa että sen huomaa.

  6. #2526
    ljgda Guest
    Mitä bilteman maalia tarkkaan ottaen olette käyttäneet? Kainosti kehtaisin pyytää linkkiä. Oletteko ensin tehneet vanhalle maalipinnalle jotakin?

    On itselläkin maalaussuunnitelmia.

  7. #2527
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    111
    Minä käytin pohjamaalina Maston 1K happopohjamaalia, jonka päälle Bilteman vannemaali.
    Vanhan maalin ja ruosteet poistin rälläkällä ja teräsharjalla.
    KilledByDeath muokkasi tätä : 04.10.2011 at 09.34

  8. Maalauksesta löytyy hakemalla paljon artikkelia, kannattaa varata päivä maalipinnan hiontaan kunnolla. Käytännössä hionta taitaa olla paras, eikä alkup. maalia ole syytä poistaa kokonaan jos ei fillari ole pahasti ruosteilla.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  9. #2529
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    ...ja muistakaa antaa kuivaa kunnolla. Vaikka maalit kuivaakin suht nopeaan kosketuskuiviksi, niin kannattaa varoa ainakin pari viikkoa naarmuttamasta pintaa. Pohjamaalin suihkiminen ja sen jälkeinen kevyt hiominen tasoittaa lopullista maalia ja lopuksi pinta kannattaa viimeistellä muutamalla kerroksella laadukasta vahaa (mielellään ennen kuin kasaa pyörän).

  10. #2530
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...rungon+maalaus

    Tuolla jotain noista maalailuhommista.
    Mud, sweat and beers.

  11. #2531
    Hieno Karhu markkut:llä! Mukava nähdä kuvia näistä.

    Itseltä löytyy samanlainen kunnostusta odottava Karhu, tosin suoralla ohjaustangolla. Alkuperäinen ketjuvaihde rikkoutui 90-luvun puolivälissä ja korvattiin napavaihteella. Jatkojalostus mennee siis trendisinkulan puolelle.

    Tarrat repsottaa omassakin pyörässä vähän. Oliskohan aivan mahdoton ajatus maalata nuo kuviot runkoon..

  12. #2532
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    ^ Itse ajattelin teettää tarrat, netistä löytyy firmoja jotka tekee esim. autojen takalasitarroja omasta kuvatiedostosta ja tarrat pysyvät paikallaan kuin tauti. Eivät maksakaan maltaita.

    Miun Tunturista tulee mattapintainen, pitääkö siinä huomioida jotain erityistä maalausprosessissa? Maali on joku semikiiltävä, mutta pintaan tulee mattalakka.
    Projekti Takatukka:
    http://fillarikeskustelu.com/index.php?/topic/4-mullett-aka-takatukka/

  13. #2533
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tzei Katso viesti
    Hieno Karhu markkut:llä! Mukava nähdä kuvia näistä.

    Itseltä löytyy samanlainen kunnostusta odottava Karhu, tosin suoralla ohjaustangolla. Alkuperäinen ketjuvaihde rikkoutui 90-luvun puolivälissä ja korvattiin napavaihteella. Jatkojalostus mennee siis trendisinkulan puolelle.

    Tarrat repsottaa omassakin pyörässä vähän. Oliskohan aivan mahdoton ajatus maalata nuo kuviot runkoon..
    Suora tanko tuossakin alun perin oli. Alkuperäinen alumiinistemmi tuosta minun yksilöstä napsahti joskus aikoinaan poikki, mutta tuo teräsmutka onkin minusta itse asiassa aika hauska. Ajattelin jotain voipaperijäljennös -> skannaus -> vektorigrafiikka -tyyppistä ratkaisua tarroihin, jos teettäminen ei ihan mahdottomia maksa. Mutta saapa nähdä jaksaako alkaa näpertelemään.

  14. #2534
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Semikiiltävä? Tuotaa... ite en tosiaan ole mikään spesialisti ja kokemusta on tuon yhden maalatun rungon verran. Sen verran paremmin tietävät mua ohjeisti, että metallivärin päälle tulee lakka, muihin sitä ei tarvitse välttämättä laittaa. Tämä johtuu siitä, että metallivärissä ei ole kovetetta (samoin kuin muissa väreissä). Mattapinnastahan on periaatteessa helpompi saada kohtuullisen hyvännäköinen, kun kiiltävä pinta paljastaa mokat herkemmin. Tietysti. Suosittelen lämpimästi noita maaliliikkeiden palveluja niin ohjeiden kuin maalienkin puolesta. Ite kyselin kaikki mahdolliset toinen toistaan tyhmemmät kysymykset, mutta tulipa ainakin hyvä lopputulos projektissa.

    Sanotaan nyt vielä noista maaleista, että "markettien" kalliimmatkin maalit on vielä ihan vesivärejä, kun verrataan oikeisiin laatukilikaleihin, joita siis myyvät alan erikoisliikkeet. Se parin kympin sijoitus kunnolliseen maaliin on mielestäni kannattava, säästyy hermoja ja vaivaa huomattavan paljon.
    Mud, sweat and beers.

  15. #2535
    ljgda Guest

    Uuden rungon maalaus

    Kohteena uusi On-one-pompino teräksinen sinkularunko. En pidä pyörissä valmistajien logoista, vaan haluan ne peittoon. En ole mikään tuotemannekiini tai myynninedistäjä (ainakaan jos ei hinnasta sovita). Lisäksi varkaat eivät ole niin kiinnostuneita rungosta jossa ei ole valmistajan tekstejä. Koska runko on uusi, ei koko runkoa tarvitse maalata, ainoastaan ne kohdat joissa on valmistajan logoja ja muuta minusta turhaa. Miten tuo kannattaisi hoitaa? Riittääkö että sprayaa vannemaalia haluttuihin kohtiin vai onko syytä myös hioa?

  16. #2536
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Vähimmällä vaivalla ja halvimmalla pääset, kun peität logot heijastinteipillä. Sitä saa monenväristä esimerkiksi Etrasta.

  17. #2537
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Ja jos oikeasti haluaa hyvää jälkeä kannattaa käyttää ammattilaisia http://elekofi.virtualserver21.nebul...alaus&hl=fi_FI
    Rungon ja keulan maalaus maksoi viime keväänä 100€. Imo ei paha.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  18. #2538
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Syksyn pimeyteen alkoi puskea niin pimeää projektia ettei kuviakaan ole vielä. Viime talven, kevään, ja kesän ajojen perusteella pitkällä keulalla varustettu jäykkäperä (Ragley mmmBop) muodostui sellaiseksi kestosuosikiksi, että siihen se ajatus sitten katkesi... Ihan aluksihan tässä piti käydä niin, että vaihdetaan vain tuo mmmBopin runko, mutta senhän nyt tietää miten hommassa kävi. Gixxeri ruopi takarattaalle heti kun kytkimen löysäs, ja nyt on sitten tulossa jotain tämmösten osien ympärille:

    Runko: On-One 456 Carbon
    Keula: Rock Shox Revelation XX WC

    Speksailusormi on sen verran napsunut, että haaviin on tarttunut myös kuitutolppaa (Race Face Next XC SL Carbon), kuitustongaa (Easton EC70 Monkeylite CNT XC Low Rizer) ja kiekoiksikin on päätyneet aiemmin XC-täysjuustossa palvelleet ZTR Olympic -kehillä varustetut rinkelit. Talveksi täysjousto menee muutenkin telakalle, niinn siitä siirtynee sitten myös Formulan R1:set tuohon, ja senhän nyt voi arvata että palaako ne ikinä notkuun. Talven aikana on hyvää aikaa perustella itselleen toisten R1:sten tarve

    Järjen hiveniä ei taida hommassa olla, mutta mäkipyöräilyssä kärsineitä kylkiluita parannellessa oli vissiin liikaa aikaa speksata koneella
    member of #tou mtb team

  19. #2539
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rav Katso viesti
    Syksyn pimeyteen alkoi puskea niin pimeää projektia ettei kuviakaan ole vielä.
    Antaa mopon keulia ja muista raportoida projektin etenemisestä. Pienenä kysymysmerkkinä pidän rengastusta Olympicin ollessa kapeahko ja rungon huutaessa allensa läskimpää kumia.

    Mmmbopeja on muuten Oulun alueella nykyisin jo ainakin kaksi ja olen täysin samaa mieltä pyörän hauskuudesta. Jos Ragley projektista on jäänyt ylimääräiseksi pitkä 31,6 tolppa heitä privaa tulemaan niin käyn lunastamassa pois.
    To ride, shoot straight and speak the truth

  20. #2540
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Antaa mopon keulia ja muista raportoida projektin etenemisestä. Pienenä kysymysmerkkinä pidän rengastusta Olympicin ollessa kapeahko ja rungon huutaessa allensa läskimpää kumia.

    Mmmbopeja on muuten Oulun alueella nykyisin jo ainakin kaksi ja olen täysin samaa mieltä pyörän hauskuudesta. Jos Ragley projektista on jäänyt ylimääräiseksi pitkä 31,6 tolppa heitä privaa tulemaan niin käyn lunastamassa pois.
    Juu, mopo tykkää kun sillä keulitellaan

    Tällähetkellä rengastukseksi on tulossa 2.2" X-king RaceSportit, kun moiset tuli keväällä hankittua mutta eivät ikinä ehtineet ajoon muussa kalustossa. mmmBopissa oli käytössä 2.25" Rocket Ron / Racing Ralph -yhdistelmä, joskin eri vanteilla. Mutta tuollaiset nyt menevät olympiceillakin ihan ongelmitta. Vähän on kieltämättä etenkin talvikäyttöön mietityttänyt hankkia 2.4" rengasta alle, mutta katsoopa nyt mitä tässä speksaileepi..

    Tällä hetkellä ei liene tolppia jäämässä yli, vaan mmmBopin tolppa on siirtymässä työmatkatykkiin. Siitä jäisi kyllä Ragleyn Spike ylentekoiseksi, vaan sitä nyt ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua pitkäksi, taitaa ollaa lyhennetty luokkaan 290mm
    member of #tou mtb team

  21. #2541
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    131
    Faijalta pitäisi mennä hakemaan läjä pyöriä ja nyt arvon kumpi olisi talven projektiksi sopivampi:
    - 80-luvun Crescent-harjoituskilpuri, josta voisi vääntää sinkulan, mutta tuosta olisi vähän pakko tehdä sitten joko sporttivehje tai trendipelleviritys
    - Saman aikakauden suoratankoinen Monark-retkipyörä, josta voisi väsätä sinkula-kauppapyörän

    Vaimolle pitäisi vielä entisöidä vanha Jopo.

  22. #2542
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    ennen...



    jälkeen...

    Somec 1981 Molteni orange, Campagnolo Nuovo Super Record






    Miha muokkasi tätä : 13.10.2011 at 21.30 Syy: Vuosimalli meni arvaamalla pahasti väärin, nyt kai lähempänä totuutta...

  23. #2543
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    UPEA! !!!!
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  24. #2544
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Voihan huh huh kuinka hieno Somec. Tähän niitä isompia peukalohymiöitä.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  25. #2545
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ...Tähän niitä isompia peukalohymiöitä.
    Ai tällänen


    On kyllä komea fillari!
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  26. #2546
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ^nope, liian pieni.

    naamojen tilalle peukaloita.
    kmw muokkasi tätä : 11.10.2011 at 22.11
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  27. #2547
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    Kehtaako tolla ees ajaa?

  28. #2548
    Onpa nätti.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #2549
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Somec 1984 Molteni orange, Campagnolo Nuovo Super Record
    Pakko laittaa täältäkin kannustusta; kerrassaan mahtavaa duunia ja upea lopputulos!

    -Lauri

  30. #2550
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    On kyllä käsittämättömän upea Somec! Hattu pois päästä ja kumarrus syvään!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •