
Alkujaan tämän lähetti
latuman
Ainoa asia joka noissa sähköpyörissä on joskus pistänyt silmään, on se kun jyrkässä ylämäessä menee vaikka kolme pyöräilijää 5kmh ja vastaan tulee myös alaspäin porukkaa, niin sähköpyörällä herkästi tullaan takaa kaikkien ohi 25kmh lasissa vain koska se kulkee. Se rikkoo jossain määrin sitä ennakointia joka on liikenteessä hurjan tärkeää. Tasaisella eroa ei ole, mutta tiukoistakin paikoista voi mennä täysiä kun levätä ei tarvitse.
Tilannenopeus ja vaaran välttäminenhän on laissakin jossain muodossa olevia asioita, jos jostain ajotavasta aiheutuu muilla ylläreitä eli vaaraa, niin mun mielestä sitten ajelee laittommalla tavalla. Vähintään kohtuullistahan tuollaisessakin tilanteessa on hidastaa kohdalla, niin ei tulisi sitä vaaraa.
Maastossa vähemmän kuitenkin moista tapahtunee, mutta tosiaan nykylaissa taitaa olla niin, että tarvitsee maanomistajan luvan, että voi sähköavusteisellakaan ajaa maastossa?
Sinällään maastossa ajaminen voi olla sähköavusteisena paljon hauskempaa, tai sitä hauskuutta riittää pisemmäksi aikaa.
Noin maaston kannalta, sähköavusteinenhan kuluttaa enemmän maastoa, sillä ajaa pisemmästi, lisäksi on voimaa ruopia kovemmin, jolloin alusta kuluu voimakkaammin. Tällä toki on merkitystä vasta sitten, kun suuri määrä ajaa maastossa sähkömoottorin avulla.
Puristit tietty vastustaa kaikkea muuta paitsi sitä oikeaa tapaa liikkua pyörällä.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit