ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 38 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #1111
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tänään tuli renkaat ja asensin ne mun varakiekkoihin. Vielä en ole päässyt kokeilemaan kun fillarikin on palasina. Aikamoiset rimpulathan noi kyllä on mikä oli oletettavissakin 2,00" nimellisleveydellä... Eli tubeleksina tuskin saa kauheasti lisäpitoa, kun ei noissa ole edes ilmatilaa kauheasti, jotta olisi varaa laskea paineita kovin alas. Kuvio näyttää kyllä suhteellisen pitävältä, keskelläkin tuollaista neliskulmaista vähän Rocket Ronia korkeampaa nappullaa poikittain eikä mitään pyörimissuuntaa edes. Harmi, että noita on vain tuo 2" leveä malli "X-Country" -kategorian alla ja sitten 2,35" leveä malli eri kumiseoksella "Gravity" -kategoriassa. Tuo leveämpi malli näyttäisi olevan tuolla VertStar-seoksella, joka oli ilmeisesti joku limarengas? Eli alamäkeenkin joutuu polkemaam, jotta päsee eteenpäin. Tasaisesta tai ylämäestä puhumattakaan. Noh, eipä tuo 2,35" mahtuisi edes pyörimään mulla. Joku 2,25" olisi ollut täydellinen PaceStar tai TrailStar -seoksella.
    Harmi sinällään että on oikeasti "vain" tuon 2 tuumaa. Tosin mutarenkaan kait pitääkin olla kapoinen, että kaivautuu vai meneekö se näin? no pitää ootella omia ja päästä testaamaan puijon limajuurakoihin

  2. #1112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Nevegalit tosiaan pitivät lauantaina Kajaanissa. Eivät lipsuneet vaikeissa olosuhteissaan millään pinnalla. Eivätkä kyllä rullanneetkaan yhtään. Jatkan kuitenkin samoilla renkailla, koska "terveenä" pysyminen kaatumatta on tärkeämpää, kuin vauhti.
    Juu, itelle tuli kans Nevegalit 2,35 sticky-e liimakumilla eteen ja taakse. Hassu fiilis kun tuntuu, ettei pääse eteenpäin tasaisella... No, rullaamattomuuteen tottuu kyllä jos ei ole kiire. Ja hei, voin kuvitella millä vauhdilla mennään sitten kun kevätaurinko on kuivannut juurakot ja isken alle kesärenkulat...

    Pito syyslimaisessa juurakossa ja kivikossa on julmetun hyvä verrattuna edellisiin Spessun the Captain 2.0 kumeihin. Syyspyöräily tuntuu taas hauskalta. Vielä kun se kypärävalo tulis postissa.

  3. #1113
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Harmi sinällään että on oikeasti "vain" tuon 2 tuumaa. Tosin mutarenkaan kait pitääkin olla kapoinen, että kaivautuu vai meneekö se näin? no pitää ootella omia ja päästä testaamaan puijon limajuurakoihin
    Jep, esmes Maxxiksen Swamp Thingit on kanssa 2.x tuumaa leveät ja niissä on iso korkea nappula että puree mudan läpi kovaan pintaan.

  4. #1114
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    ...tuommonen 2.35" riiraidi DirtyDan Vertstar seoksella, aivan jo jännittää jotta minkälaista tahmaa se
    oikeasti on Pistän reportaasia jahka saapuu...
    DirtyDanista omat kokemukset on ylivuotisia, mutta tuon Vertstar-kumin tahmaisuutta liioitellaan. Kokemus rajoittuu vain
    etupäähän ja MM:iin, mutta rullaavuudessa en löytäny eroa Trailstariin. Itseasiassa lähes kaikki pehmeet / puolikovat kumit
    paiskovat kiveäkin enempi kun tuo. Pidossa tuo ei häviä oikein millekään, muutenkin ominaisuudet on hyvinkin hyvät.
    Maxxiksen supertacky on esmes enempi jyrä vaikka häviääkin pidossa.

  5. #1115
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Harmi sinällään että on oikeasti "vain" tuon 2 tuumaa. Tosin mutarenkaan kait pitääkin olla kapoinen, että kaivautuu vai meneekö se näin? no pitää ootella omia ja päästä testaamaan puijon limajuurakoihin
    Näin olen itsekin käsittänyt, että varsinaiset mutarenkaat on kapeita, mutta itse arvostaisin jos nuo pitäisivät myös niillä märillä juurilla ja kivillä sen paskassa sutimisen jälkeenkin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  6. #1116
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Minkä kokoinen tuo on oikeassa maailmassa? Bling Blingiä kun ei enää saa
    niin olishan tuo kelpo korvike ja eikös tuosta ole 2,5" versiokin olemassa?!!
    Jou. ElMoco 2.35" ompi 58-59mm reunanappuloiden kohdalta ja 51-52mm rungosta. 21mm vanne ja 1,8bar.
    BBG 2.35" stratekiset mitat juurikin samat. Jos 2.5" noudattaa samaa kaavaa, niin onhan kumilla tehollista
    leveyttä tarpeeks...

  7. #1117
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Danke. 36mm vanteelle tuohon kapeampaankin voisi siis saada aika jännän profiilin. Mycket intressant.
    ..makes Jack a dull boy...

  8. #1118
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Itelle tuli noi dirty danit eilen, tänään pitää käydä tyyppäämässä. Mutta olihan tahtojen taisto saada noi vanteille, meinas parktoolista loppua vääntö ja minusta usko

  9. #1119
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenkku Katso viesti
    Tuli ostettua Fat Albert eteen ja taakse 2,25 leveänä. Miten alhaisilla paineilla uskaltaa ajaa kun käytän sisäkumia. Ajotyyli on suht rauhallinen...
    Hankin itse saman setin, mutta laitoin ne tubeleksina DT Swiss XR400 vanteille DT:n tubelesskitillä (oli muuten älyttömän helppoa laittaa ja saada pitäväksi). Olen käyttänyt takana todella pientä painetta (sisäkumeilla olisi tullut aikas monta snakebiteä) ja olen ollut hyvin tyytyväinen pitoon.

    Eturengasta en kuitenkaan liikaa kehuisi: sivuttaispito märässä juurakossa on parempi kuin Racing Ralphilla, mutta ei mielestäni merkittävästi parempi.

    Racing Ralphiin verrattuna painoa on melkoisesti enemmän, mutta toisaalta kylki tuntuu paljon paksummalta; ehkä Fat Albert kestää hieman paremmin kivikossa.

  10. #1120
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Itelle tuli noi dirty danit eilen, tänään pitää käydä tyyppäämässä. Mutta olihan tahtojen taisto saada noi vanteille, meinas parktoolista loppua vääntö ja minusta usko
    Ei ne mun mielestä ollut kovin vaikea saada vanteelle. Parktoolin rengasmuovia käytin myös itse.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #1121
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Ei ne mun mielestä ollut kovin vaikea saada vanteelle. Parktoolin rengasmuovia käytin myös itse.
    En mä tiedä mitä sitten tein väärin, mutta jo toisen puolen saaminen oli pirun hankalaa (podium mmx-kehät) ja rengas oli todella piukassa siinä keskiurassa. Yleensä kyllä menny renkaat heittämällä paikoilleen, mutta nuo oli kyllä jotain ihan muuta.

  12. #1122
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Oon nyt hetken aikaa ajellut kalliolla, juurakoissa ja kivikoissa 2.35 High Roller Super Tacky takana ja maxxpro 60a edessä noin 2bar paineilla. Mielestäni varsin oivallinen syysrengastus. Ei juuri lipsuile ja nousee 30cm syvästä kurakostakin nätisti ylös, kun vaan polkee.
    Kovalla pinnalla pitääkin sitten polkea myös alamäkeen ja jalkojen lepuutuksen saa unohtaa.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  13. #1123
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    En mä tiedä mitä sitten tein väärin, mutta jo toisen puolen saaminen oli pirun hankalaa (podium mmx-kehät) ja rengas oli todella piukassa siinä keskiurassa. Yleensä kyllä menny renkaat heittämällä paikoilleen, mutta nuo oli kyllä jotain ihan muuta.
    Itse asiassa taisin itsekin joutua hieman avittamaan rengasmuovilla jo siinä vaiheessa, että sain toisen puolen vanteelle, mutta ei sitä paljoa tarvinnut väännellä. Mä asensin nuo johonkin DT:n X1700 kiekoille. Stanin kehille saattaa tosiaan olla tiukempi, koska muistaakseni mun Alpine kiekkoihin on tehnyt myös tiukempaa varsinkin nuo TLR-kumit asentaa. Ehkä se on ihan hyvä juttu vaan, niin ne pysyy paikallaan.

    Kerrohan sitten kokemuksia renkaista kun pääset testaamaan! Mä ajattelin tänään käydä uudella fillarilla pitkästä aikaa lenkillä, mutta joutuu tuon hieman toipilaana olevan oikean olkapään takia varmaan lähinnä hiekkateitä ajelemaan, joten ajelen Roneilla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #1124
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    V*tuikshan tuo meni, ku takarengas oli räjähtäny vanteelta. Onneksi ei vanne ollu kärsiny, mutta reunanauha renkaasta entinen, eikä sitä enää saa pysymään. Noh, reklamaatio tehty ja korvaavaa odotellessa.

  15. #1125
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Taitaa olla vähän tyyppivikaa noissa schwalbeissa tuo reunanauhan katkeaminen. Kaverilla räjähti Fat Albert kanssa litkutushommissa ja litkut pitkin seiniä. Muistan jostain lukeneeni aikaisemminkin vastaavista ongelmista.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #1126
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Koskeekohan 2011 ja uudempiakin malleja?

  17. #1127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Oon nyt hetken aikaa ajellut kalliolla, juurakoissa ja kivikoissa 2.35 High Roller Super Tacky takana ja maxxpro 60a edessä noin 2bar paineilla.
    Kuulostaa eksoottiselta noin päin, yleisempi setuppi varmasti on pehmeämpi seos edessä.

  18. #1128
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Koskeekohan 2011 ja uudempiakin malleja?
    Muistaakseni tuo kaverin räjähtänyt versio oli juurikin näitä uusia trail-/pacestar rinkuloita. En nyt satavarmaksi muista, mutta voin varmistaa.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  19. #1129
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    487
    Märässä juurakossa on hyväksi todettu 2.4+2.25 Rocket Ron kombinaatio, litkuilla tietty

  20. #1130
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Märässä juurakossa on hyväksi todettu 2.4+2.25 Rocket Ron kombinaatio, litkuilla tietty
    Oliks tää joku huumoriheitto?

  21. #1131
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    487
    Ei. Jotkut ei vaan välttämättä tarvi kilon painoisia traktorinrenkaita metsässä pystyssä pysymiseen. Ja paikallisessa juurakossa nuo toimii hyvin.

  22. #1132
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Ei. Jotkut ei vaan välttämättä tarvi kilon painoisia traktorinrenkaita metsässä pystyssä pysymiseen. Ja paikallisessa juurakossa nuo toimii hyvin.
    Tasasessa juurakossa toimii, ylä/alamäkisessä juurakossa ei...tai no pääsee ylös jos ei polkase juurien kohdalla yhtään Alamäet tullaankin sitten "herran haltuun"-meiningillä

  23. #1133
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Taitaa olla märän juurakon ja kivikon määritelmä aika laaja käsite.

  24. #1134
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Ei. Jotkut ei vaan välttämättä tarvi kilon painoisia traktorinrenkaita metsässä pystyssä pysymiseen. Ja paikallisessa juurakossa nuo toimii hyvin.
    Siltä näyttää, vastaantulijoilla kun on racing ralphia ja mountain kingiä renkaina niin itteä melkein nolottaa puuskuttaa eteenpäin omilla ankkureilla. Jollain tavalla pitävyyden hyötyä häviää lisääntyneeseen painoon ja huonompaan rullaamiseen.

  25. #1135
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mteebee Katso viesti
    Siltä näyttää, vastaantulijoilla kun on racing ralphia ja mountain kingiä renkaina niin itteä melkein nolottaa puuskuttaa eteenpäin omilla ankkureilla. Jollain tavalla pitävyyden hyötyä häviää lisääntyneeseen painoon ja huonompaan rullaamiseen.
    Ekan kerran kun ajat niiden perässä märässä metsässä niin lähinnä naurattaa. Tai näin kävi ainakin itselleni kun seurasin pyörää jossa oli Nobby Nicit, olin melkein unohtanut kuinka liukasta metsässä voi olla jos ei ole pitävät renkaat. Toisaalta noiden renkaiden haltijat varmaan oppivat ääritilanteiden hallintaa ihan eri tavalla kuin minä, eli vaikea sanoa mikä on paras pitkällä juoksulla.

  26. #1136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Taitaa olla vähän tyyppivikaa noissa schwalbeissa tuo reunanauhan katkeaminen. Kaverilla räjähti Fat Albert kanssa litkutushommissa ja litkut pitkin seiniä. Muistan jostain lukeneeni aikaisemminkin vastaavista ongelmista.
    Eihän niissä ole edes takuu voimassa jos litkuttaa jollain muulla kuin Schwalben omalla nesteellä


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti http://www.schwalbetires.com/warranty_disclaimer
    The use of any brand other than SCHWALBE's "self-sealing" products and/or aftermarket "sealant" systems for the purpose of converting a non-tubeless tire to tubeless, used either on non-UST rims or UST rims, will void any warranty given by the tire manufacturer.

    - Tomi

  27. #1137
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Rokettironi oikeasti on varsin pitävä rengas. Nappulat ei oo isoja mutta niitä on riittävän harvassa. Tärkeintä on silti renkaan rakenteen pehmeys. Sekä nappulat että runko mukautuvat maastoon paremmin kuin nuo teidän tolkuttomat möhkörinkulat. Ralliranet sen sijaan on syvältä.

    Tämä siis viime vuoden evo-ustimallilla.

  28. #1138
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Ralliranet sen sijaan on syvältä.
    Omat 2011 vuoden mallia olevat 2,25 Ralliranet ovat tarpeeksi alhaisilla paineilla (edessä 20psi, takana 25psi) mielestäni melko hyvät kallioilla ja kivikossa, mutta märällä juurella/puunrungolla eivät pidä kyllä yhtään. Olen suunnitellut ajavani läpi talven Raneilla ja pitäytyä erossa nastoista, sillä lumella Ranet ovat loistavat. Saa nähdä millainen talvi tulee.

    -Lauri

  29. #1139
    mutanaama Guest
    Ajelin viikonloppuna uuden mallin nobbynickien perässä uuden mallin Fat-alberteilla, ja eipä nuo näyttäny sutivan paljoa albertteja enempää.

  30. #1140
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Eihän niissä ole edes takuu voimassa jos litkuttaa jollain muulla kuin Schwalben omalla nesteellä
    Onneksi itellä ei vielä ollut minkäänsortin litkua sisällä niin menee takuuseen Punnasin muuten sen kumin ja ihmettelin kun luvattu 440 grammaa olikin 492 grammaa...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •