ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 8 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #211
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Tämä kesä tuli ajeltua reverbin kanssa. Pari viikkoa sitten kävin kaverin pyörällä vähän ajamassa, ja siinä ei ollut hissitolppaa. Kyllä maastopyöräily on hankalaa ilman, kun on hissitolppaan tottunut. Siitähän seurasi että piti alkaa metsästämään hisstolppaa talvikäytössä olevaan jäykkäperäänkin. Haasteena se että sopiva tolppakoko on 27.2. Tietenkin Gravity dropper on mahdollisuus, mutta ei millään haluaisi maksaa yli kahtasataa satulatolpasta, kun on jo yhden reverbin ostanut. Nettiä selasin ihmetellen että eikö mistään löytyisi budjettivaihtoehtoa, ja lopulta saksan Ebay pelasti. Tällaisen ostin sieltä viikko sitten: Forca Silloin olivat vielä reilusti huutokaupassa, ja omani huusin 58€ hintaan. Postikulut oli 17,90. Joten tuolloin hintaa 76€. Kaikki toimi kauppiasliikkeen kanssa moitteettomasti. Maksoin tuon maanantaina viikko sitten, ja perjantaina oli DHL/posti yrittänyt sen jo toimittaa.

    Teknologisesti tuo on sama kuin gravitydropper, eli tappi + jousi systeemillä. Ihan äsken tuon kävin asentelemassa, maastokokemusta ei vielä ole mutta mitä alakerran käytävällä ajelin niin vaikuttaa täysin asiansa ajavalta vehkeeltä, ja tuohon hintaan olen erittäin tyytyväinen. Saksalaiset ovat turisseet tuosta omilla foorumeillaan paljonkin, tässä yksi pidempi säie
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  2. #212
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Mäkkylä
    Viestit
    19
    Satulan kiinnitys näyttäis jakavan painetta vähän laajemmalle kuin dropperissa, joka saattaa olla satulan kiskoille aika julma, jos ei muista/kerkee pudottaa ja joutuu istuun oikeen kunnolla.

  3. #213
    Tästä oli ketjussa puhetta:
    http://fi.rosebikes.eu/tuote/kind-sh...093/aid:502095

    Onko lisäkokemuksia vuoden varrelta? Uskaltaako tällaista maastoajossa käyttää ja huolletaanko näitä Suomessa? Haluaisin tolpan ilma tangon liipaisinta ja letkua ja tämä olisi sellainen. Jos on joitain muita vastaavia mitä vinkata, vinkatkaa.. Rokkarin Reverbiä Fillariosasta olen katsellut, mutta siinä se liipaisinsysteemi... Ehkä vielä muutan mieltäni.

    edit: Ei tainnutkaan olla juuri samainen Kind Shockin malli, josta oli puhetta, mutta onko kokemuksia valmistajan tuotteista ylipäätään?
    Mannavelli muokkasi tätä : 27.09.2011 at 10.29

  4. #214
    Hjelp! Vielä en ole saanut hissitolppaa tilattua. Lukemani perusteella Reverb olisi ehkäpä oikea vaihtoehto, mutta haluaisin tolpan vivulla, en liipaisemella. Ja haluaisin sen olevan huollettavissa Suomessa pääkaupunkiseudulla. Joplin 4 olisi kiikarissa ja sitä taidetaan fillariosassa huoltaa. Onko eri maailmasta Reverbiin verrattuna?

  5. #215
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Mulla tais kestää Joplin 4 pari lenkkiä, kunnes ei enää pysynyt yläasennossa. Hauska oli polkea polvet suussa porukkalenkillä. Lisäksi "kiva" ominaisuus on se, että pyörää ei voi nostaa penkistä tai muuten tolppa haukkaa ilmaa sisälle.

  6. #216
    Pahus, oiskohan reverbiä saatavilla pelkällä vivulla, en oo törmännyt sellaiseen. Eli ei taida olla. Nyyh...

  7. #217
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Miksi vivulla? En oikein tajua mitä iloa säätötolpasta on ilman kaukosäätöä, varsinkaan suomalaisessa maastossa jossa laskut ja nousut ovat yleensä lyhyitä. Voi kai reverbin vivun halutessaan virittää muuallekin kuin tankoon...

  8. #218
    Oon kokeillut vipumallia ja onnistuu käyttö hyvin myös maastossa. Liipaisinmalli epäilemättä parempi käytössä, mutta ei letkuja ja vaijereita yms. enempää. Vaikka etuvaihtaja puuttuukin.

  9. #219
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Kyllä tuo vipumallikin toimii jotenkin, etenkin siinä tapauksessa jos ajelee pääosin tuttuja maastoja lenkkitahdilla niin tolpanlaskupaikat pystyy aika hyvin ennakoimaan etukäteen. Mutta homma muuttuu tyystin siinäkohtaa kun lyödään numerolappu stongaan, jolloin ajellaan yleensä vähemmän tuttuja reittejä ja vauhdit ja/tai etenemisen tahti on yleensä sellainen että käsiä ei mielellään stongasta irroittele turhan takia...

    Eniveis, omasta mielestä se kaukosäätimellinen on kyllä parempi kumpaankin käyttöön.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  10. #220
    Reverbin kaukosäätimen kun fiksusti virittää tangon alta mahdollisimman lähelle grippiä niin hommaa toimii käytännössä vain aavistuksen peukaloa liikauttamalla.

    Kunnon nopeassa kivikko/juurakko- ryskäyksessä jos pitäis alkaa toisella kädellä hamuta yhtäkkiä jotain vipua satulan alta niin siinä saa jo olla tarkkana...

  11. #221
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Onko Reverb miten toimiva (enduro-)kisakäytössä, kun on kiire? Vaikka Command Post on muuten loistava, niin sitä on vaikee tiputtaa kiireessä ylhäältä keskelle, kun se pitää saada lukittumaan siihen keskiasentoon. Eli käytännössä 1. pitää painaa vipua 2. istumalla painaa penkki vähän keskikohdan alapuolelle 3. päästää vipu irti 4. hitaanpuoleisesti nostaa penkkiä kunnes se lukittuu. Jos tää epäonnistuu, niin penkki pompsahtaa takas yläasentoon, ja kisoissa siinä vaiheessa ollaankin jo suurissa vaikeuksissa. Tämän takia oikeastaan viime kaudella pidin Command Postia kisoissa kokoajan keskiasennossa, mikä ei ehkä ihan optimiratkaisu ollut polkemisosuuksien kannalta. Ilmeisesti Reverbissä ei tällaisia ongelmia ole? Vai mitä sanovat Reverb-kisakuskit, käytittekö penkin korkeuden säätöä EK:illa?

  12. #222
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Eikös tuossa vähän mene jo koko hissitolpan idea, jos sitä pitää sieltä satulasta alkaa säätämään? Saa hissitolpan ja tavallisen tolpan huonot puolet yhdistettyä. Saattaa tosiaan olla riittävä ratkaisu isoissa mäissä, missä sitä satulaa ei tartte nostaa/laskea kovin tiuhaan.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  13. #223
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    135
    Minulla on kahdessa pyörässä KS i950-r eli kaukosäädettävää mallia. En edes harkitsisi karvalakkimallia, sillä kiirettä pitää välillä peukkuvivunkin kanssa, kun porukkalenkeillä ajaa letkassa mukana eikä aina tiedä, mitä on edessä odottamassa.

    Tällaisen kanssa kun tottuu ajamaan niin ilman on enää vaikea olla. Kesällä huomasin, että kakkospyörällä ajaessa peukku yritti jyrkemmissä paikoissa hamuta olematonta vipua, joten piti sitten toinenkin säätötolppa hankkia.

    KS on varsin herkkä menemään jumiin sade- ja kurakelillä. Elokuun kesäsateillakin toiminta alkoi pätkiä, kun takarengas heitti hiekkaa satulan alle vipumekanismiin. Viritin ilmastointiteipistä ruman suojuksen ja syksyn rapakelit olen lisäksi ajanut takalokarin kanssa. Sittemmin ei ole ongelmia ollut.

  14. #224
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Onko Reverb miten toimiva (enduro-)kisakäytössä, kun on kiire? Vaikka Command Post on muuten loistava, niin sitä on vaikee tiputtaa kiireessä ylhäältä keskelle, kun se pitää saada lukittumaan siihen keskiasentoon. Eli käytännössä 1. pitää painaa vipua 2. istumalla painaa penkki vähän keskikohdan alapuolelle 3. päästää vipu irti 4. hitaanpuoleisesti nostaa penkkiä kunnes se lukittuu. Jos tää epäonnistuu, niin penkki pompsahtaa takas yläasentoon, ja kisoissa siinä vaiheessa ollaankin jo suurissa vaikeuksissa. Tämän takia oikeastaan viime kaudella pidin Command Postia kisoissa kokoajan keskiasennossa, mikä ei ehkä ihan optimiratkaisu ollut polkemisosuuksien kannalta. Ilmeisesti Reverbissä ei tällaisia ongelmia ole? Vai mitä sanovat Reverb-kisakuskit, käytittekö penkin korkeuden säätöä EK:illa?
    Jos ei tarvitse keskiasentoa matalampaa, niin tämä voisi auttaa: http://www.cyclingnews.com/features/...2-range/176439

    Joku semmoinen systeemi voisi olla ihan toimiva, että vipua toiseen suuntaan painaessa tolppa liikkuu keskiasennosta vain ylöspäin ja takaisin, ja toiseen suuntaan painaessa taas vain alaspäin ja takaisin. Siis niin että se vakioasetus olisi ns. keskellä, ja siitä sitten saisi kumpaan suuntaan on tarvetta säätää.

  15. #225
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Reverbbi jäi jumiin yläasentoon. Mikähän mahtaa olla vikana?

  16. #226
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ilmaa namiskuukkelin piiri ja kokeile toimiiko sen jälkeen.

  17. #227
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Tilasin tuolta 27.2 putkeen tolpan.



    Ei ollut hinnankiroissa 39€ säätötolppa+ 23 € rahti :s ... Katsotaan josko ensi viikkolla saisi tolpan pykälään.
    Jukahia muokkasi tätä : 24.10.2011 at 12.29 Syy: rahti nousi

  18. #228
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Oisko muita halukkaita tilaamaan tolppaa, niin säästäisi nuo toimituskulut ? Kun kaikki yli 100€ tilaukset tulee ilman toimituskuluja.
    Voisin siis tilata tolppia heti 3 kpl ja myydä hankintahintaan eteenpäin Tampereella ? Tai sitten lykätä postilla eteenpäin, mutta tolppaan tulisi sitten Suomen sisällä tulevat toimituskulut till.... Tolppa on halk. 27.2mm runkoon, säätörenkulalla muihinkin ja 350 mm pitkä jossa on 50mm säätöä.

  19. #229
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tema Katso viesti
    Minulla on kahdessa pyörässä KS i950-r eli kaukosäädettävää mallia. En edes harkitsisi karvalakkimallia, sillä kiirettä pitää välillä peukkuvivunkin kanssa, kun porukkalenkeillä ajaa letkassa mukana eikä aina tiedä, mitä on edessä odottamassa.

    KS on varsin herkkä menemään jumiin sade- ja kurakelillä. Elokuun kesäsateillakin toiminta alkoi pätkiä, kun takarengas heitti hiekkaa satulan alle vipumekanismiin. Viritin ilmastointiteipistä ruman suojuksen ja syksyn rapakelit olen lisäksi ajanut takalokarin kanssa. Sittemmin ei ole ongelmia ollut.
    Hetkonen, eikös se satulan alapuolinen vipuhässäkkä ole satulatolpan etupuolella joten ei sinne nyt kovin helposti basaa väliin mene?!
    Itsellä ainakin tuo KS on toiminut hienosti nyt muutaman kk:n ajan. Kun mittaa on 191cm niin tuo 125mm joustomatka on passeli. Saa koko säätövaran käyttää tilanteen mukaan.
    Sinänsä ihmetyttää tämä nykyaika. Ennenwanhaan kaikki tuollaiset liukupinnat oli suojattu kunnolla paljekumilla jolloin ei pienet kolhut tai liat haitanneet iskareiden toimintaa. Lienevät liian kalliita osia tuollaiset nykyään tai sitten vaan komponenttivalmistajat saavat myytyä enempi uusia osia paremmalla katteella..

  20. #230
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Oisko muita halukkaita tilaamaan tolppaa, niin säästäisi nuo toimituskulut ? Kun kaikki yli 100€ tilaukset tulee ilman toimituskuluja.
    Voisin siis tilata tolppia heti 3 kpl ja myydä hankintahintaan eteenpäin Tampereella ? Tai sitten lykätä postilla eteenpäin, mutta tolppaan tulisi sitten Suomen sisällä tulevat toimituskulut till.... Tolppa on halk. 27.2mm runkoon, säätörenkulalla muihinkin ja 350 mm pitkä jossa on 50mm säätöä.
    Minä voisin olla kiinnostunut. Tuleekohan tossa noita säätörinkuloita mukana? Pitäisi saada 31,6 mm putkeen.

  21. #231
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paulix Katso viesti
    Hetkonen, eikös se satulan alapuolinen vipuhässäkkä ole satulatolpan etupuolella joten ei sinne nyt kovin helposti basaa väliin mene?! Itsellä ainakin tuo KS on toiminut hienosti nyt muutaman kk:n ajan...
    Kun katsot sitä vipuhässäkkää niin huomaat et siinä sen mekaanisen vivun yks uloke painaa sellaista (altapäin) jousikuormitteista
    kuulapäistä vipstaakia. Kyllä sinne p*s*aa väliin menee kun kuramutahiekkasotku lentää eikä siellä monta kikkaretta välissä tarvii
    et toiminto alkaa takuta. Se p*s*a on suht helppo sieltä siivota pois, mut enivei - olosuhdetekijä vaikuttaa tolpan toimivuuteen
    etupäässä tuota kautta, liukuputkessa oleva kakki ei toimintaan sen kummemmin vaikuta jos sen siivoo session jälkeen edes
    jotenkin pois.

    Noi p*s*asta johtuvat takkuamiset eivät KS:n tolppia tapa, ne kuolee siks kun sisuksista pettää tiivistys ja ilma / öljypuolet
    alkaa vaihtaa aineita keskenään. 900i on täysin DIY-huollettava, sen saa atomeiks ja ehjäks kuka vaan mut 950i on hankala...

  22. #232
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Sain toimituskulut tippumaan alle parin kympin niin tilasin jo eilen yhden, mutta laitan tolpasta tietoa ym. testiä kun saan sen pykälään. Katsotaan mitä neljällä kympillä saa... Niin voip olla että niitä tilaajia sitten muista löytyy... tai sit ei

  23. #233
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Kovasti kiinnostaa hissitolpan hankinta, mutta muutama juttu vaivaa tyhjää pääkoppaa.
    Tolpan kokopituus, siis satulan kiskon alapinnasta alkaen, näinkö siis?
    Ja missään ei ole ilmoitettu pituutta tolpan ollessa täydessä mitassaan, eli mikä on minimi pituus asennukselle.
    Mahtaakohan allaolevat kelvata trancen runkoon?
    Mitta satulan kiskosta fillarin runkoon 230mm.
    KS 950i tai i900 nyt eniten kiinnostaisi, tuo jättö vaikuttaa valintaan.
    www.mckramppi.com

  24. #234
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Muistaakseni lupasin palata asiaan kun olen testannut ajoa ilman säädettävää tolppaa...

    Nyt on ajettu jonkun aikaa ilman hissitolppaa tuossa 6"-pyörässä. Pakko todeta että en oo koennut tarvitsevani hissitolppaa lenkillä tai muuallakaan - tällä pyörällä. 5"-pyörässäni hissitolpalle ois enemmän käyttöä. Tämä ei tietenkään johdu siitä että siinä on vähemmän joustoa vaan siitä että siinä on 2 astetta jyrkempi ohjauskulma. Eli loivalla ohjauskulmalla varustetulla pyörällä ei oo tähän mennessä tullut vastaan paikkaa jossa hissitolpan puute olisi jarruttanut menoa tai muuten haitannut ajoa - ei ainakaan täällä suomessa (tarttis tehdä sama testi jossakin vuoristossa ni tietäis enemmän siitäkin puolesta). Ja mun ajo ei oo ehkä ihan mitään hissuksiin varovaista ajelua helpoilla poluilla.

    Eli vois laittaa hissitolpan tuohon lyhytjoustoisempaan - tai sit heittää siihen anglesetti ja jatkaa testaamista.


  25. #235
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Itsellä on M koon Slidessä tuo; KUVA
    KIND SHOCK i900 Seatpost 31,6 x 385mm, Satulan oikea korkeus keskiöstä/satulan päälle on itsellä 730 mm. Runko on noin 450mm ja siihen tarvitaan 250mm satulatolppaa+30 mm satulaa... tuloo sen 730mm.

    Itsellä jäi tuo satulatolppa jonkun 15mm vielä rungon sisään valmistajan ilmoittamasta maksimi korkeusmitasta. En mitannut tolpan Min. mittaa mitä pitää jäädä runkoputken sisään, mutta se on siinä 100-120 mm mitä vähintään jää sisään.

    Kun tolppa on maksimimitassaan ulkona: se on 385mm alapäästä/satulan kiinnikkeeseen.
    Joustomatka on 125mm, jolloin minimi on jtn. 385-125: 260mm tolppaa, josta rungon sisään tarvii jäädä se 100-120 mm.
    Jäykkää tolppaa jää 140-160mm. Vähintään jäykkää tolppaa jää rungon päälle esiin joku 50mm + säätövara/liukuputki 125mm.

    Sulla AnttiL tolpan mitta nyt 230, joten tuo 385 tolppa on sopiva, menisi varmaan 350 tolpalla myös. Kunhan putken halkaisia on sopiva ?

    Ja Itse 125mm säätövarallahan ei juuri mitn. tee, itse ainakin viritin liukuputken päälle n.90mm pitkän putken kun 30mm satulan laskeminen riittää, ainakin itellä hyvin..Mutta en ole kolunnukaan mitn. Isoja alamäkiä.

  26. #236
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    ...KS 950i tai i900 nyt eniten kiinnostaisi, tuo jättö vaikuttaa valintaan.
    Tais jo muihin kysymyksiin vastausta tulla, mut jos tuolla jätöllä tarkoitat set back:ä niin i950ssä sitä ei oo
    ja i900:ssä on, muistaakseni mittasin sen olevan ~25 mm.
    Käytännön toiminnallista eroa noilla ei juuri oo, tosin ihan uusimmista painoksista ei oo kokemusta. i900:n voi itse
    purkaa inttervebistä löytyvillä (ihan hyvillä) ohjeilla mut i950:en ruumiinavaukseen en tiedä ohjeita olevan.

  27. #237
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    KS LEV
    Tuommoista pukkaa Ks firmalta . Onko kukaan vielä kuullut enempää asiasta? Toimivan näköinen vempele ...vaiko onko ??

    http://www.bikeradar.com/news/articl...st-look-31283/

  28. #238
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    @apa - toi LEV esiteltiin kai Interbiken aikaan ja vaikuttaa fiksulta systeemiltä, sisukset lienee
    samat kun i950ssä, muutosta on toi remote-vaijerin liitännän muutos tolpan tyveen sekä uuden
    mallinen klamppi. Siitä ei oo tietoa onko KS:n tolppien heikkous eli falskaava o-rengaspari siellä
    sisällä modattu pitävämmäks.

    KS:n on myös tulossa ~samalla aikataululla kun toi Lev rokspoksin reverb stealthia vastaava
    malli jossa vaijeri kuskataan tolpalle satulaputken sisällä ja liitäntä on siellä putken päässä. Nimi'
    lie ollu jotain Integraan viittaavaa...

    Väittävät et noita tulis myyntiin helmikuulla. Ken elää se näkee ...

  29. #239
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Siitä ei oo tietoa onko KS:n tolppien heikkous eli falskaava o-rengaspari siellä
    sisällä .
    ei ole vielä vuoden jälkeen temppuillut, mitenköhän tuo ilmenee ?

    Ittellä on ollut suurin ongelma tuo kuran lentäminen takapuolelta tolpan sisään ja näin vipu sekä alaspainuva pallopää jäävät jumiin. Kuran suojaamiseksi olen hoidellut DIY lokarin vipuvarren päälle. Onhan tuolla KS lläkin oma lokari mut mulla on parempi =)
    LEV versiossa vihättää asia ettei penkin alle tarvi viritellä vaijereita ja muutenkin yksinkertainen tapa toimia. Pitääpä tässä syksyn pimenevissä illoissa alkaa tuo oma 950 purkamaan ja katsomaan mitä se on syönyt.

  30. #240
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Tais jo muihin kysymyksiin vastausta tulla, mut jos tuolla jätöllä tarkoitat set back:ä niin i950ssä sitä ei oo
    ja i900:ssä on, muistaakseni mittasin sen olevan ~25 mm.
    Käytännön toiminnallista eroa noilla ei juuri oo, tosin ihan uusimmista painoksista ei oo kokemusta. i900:n voi itse
    purkaa inttervebistä löytyvillä (ihan hyvillä) ohjeilla mut i950:en ruumiinavaukseen en tiedä ohjeita olevan.
    Jos kerta i900 huolto onnistuu itse niin siinätapauksessa se voisi olla ok valinta.
    Eikös tuossa tuo vipukin napsahda lukkogrippiin näppärästi, se vasta olis hyvä juttu sijoituspaikan kanssa.
    Ja tosiaan set backkii tarkoitin, on vanhassakin tolpassa jonkinverran tosin en tiedä miten moinen mitataan.
    AnttiL muokkasi tätä : 27.10.2011 at 19.55 Syy: Näppihärioit
    www.mckramppi.com

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •