Mikä on vikana/ ongelmana? Näiden kotimaisten kauppojen vahvuutenahan pitäisi olla esim. DX:n verrattuna kokeillut tuotteet (että yleensä toimivat) ja toimiva takuuasioiden hoito (DX:n takuu on kai käytännössä aika hankala ostajan kannalta).
Mikä on vikana/ ongelmana? Näiden kotimaisten kauppojen vahvuutenahan pitäisi olla esim. DX:n verrattuna kokeillut tuotteet (että yleensä toimivat) ja toimiva takuuasioiden hoito (DX:n takuu on kai käytännössä aika hankala ostajan kannalta).
Mitään vastausta ei ole sähköposteihin tullut.
www.tkudeadsailors.com
-El Presidente-
Ajokuvia:
http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/
Hiukan kesti yhteydenotto, mutta tilanne klaaraantuu.
www.tkudeadsailors.com
-El Presidente-
Ajokuvia:
http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/
Onko kukaan uskaltanut tilata luottokortilla? Kaupan ehdoissa lukee että luottokorttitilauksissa kaupat tehdään eri yrityksen kanssa (Suomen verkkomaksut tjsp). Vähän ihmetetyttää miten esim. takuutilanteet hoidetaan kaupan kanssa, joka ei oikeasti kauppaa tuotteita vaan tarjoaa maksuliikennepalveluja.
Eiköhän tuo tarkoita että itse maksutransaktio tapahtuu Suomen Verkkomaksujen kanssa. Tuskin maksupartneri haluaa ottaa liikkeen mokia / myymää roskaa omalle vastuulleen, ainakin joutuisi ottamaan kovat katteet.
Ei tarkoita.
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Fimport Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy.Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.
Joopa joo,
Menisikö nyt puurot ja vellit sekaisin. Näyttäisi toimitusehdoissa olevan kohta, jossa puhutaan maksutavoista ja niihin liittyvistä velvoitteista ja vastuista. Kyseisessä kohdassa on vielä erikseen painotettu:
"Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
-Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet"
Lisäksi ovat erikseen kohdat "Palautukset" ja "Takuuehdot".
Sivustolla mainitaan yksiselitteisesti, että verkkomaksujen vastuu rajoittuu vain ja vain ainosastaan maksutapahtumaan liittyviin ongelmiin ja mahdollisiin seuraamuksiin. Sivustolla on erikseen kohta "Takuu", jossa pyydetään takuuasioissa ottamaan yhteyttä ko. verkkokaupan asiakaspalveluun.
Jos asia häiritsee, eikö kannattaisi ottaa yhtettä jompaan kumpaan yritykseen, niin asia selviäisi?
Missä se sanotaan yksiselitteisesti? Onko sinun mielestä alla olevassa tekstissä jotain tulkinnanvaraista?
Mitä teet kun saat rikkinäisen tuotteen? Reklamoit. Mitä yllä olevassa tekstissä sanotaan siitä että kenelle asiasta reklamoidaan?Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Fimport Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy.Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.
Jep Jep
Täytyy todeta, että sinulla on uskomaton motivaatio (kuka sen sitten maksaakaan) todistaa musta valkoiseksi. On toisaalta ihailtavaa kun vielä löytyy periaatteen henkilö, joka pysyy mielipiteessään vielä roviolla.
Oletko muuten huomannut toimitusehdoissa kohdan "Takuu". Voisiko "Takuu" liittyä rikkinäiseen tuotteeseen ja reklamointiin?
Miten minusta näyttää ihan siltä, että Pinnaa vai pinnaa olisi jotenkin tekemisissä Valaisimesi.fi:n kanssa? Jos olet firman omistaja/työntekijä/tms., voisit tuoda sen viesteissäsi esille.
Hyvää päivää foorumille,
jo vuosia tätä foorumia lukeneena oli pakko liittyä mukaan.
Asiaan tilasin tästä kaupasta 10.9.2011 MJ-872 valaisinsarjan ja maksoin heti pois,
nooh tuli vahvistus viesti ja jäin innolla odottamaan.
torstaina lähettelin viestiä jotta oliskos mahdollista saada tietoo aikataulusta milloin valon sais, ei vastausta
odottelin maanantaihin ja kaivoin y-tunnuksen perusteella puhelin numeron ja soitin, asiallisen oloinen kaveri puhelimen päässä lupasi välittää huoleni asiasta tietävälle,
ei edelleenkään tähän mennessä minkään näköistä vastausta.
PSlenkohan liian hätäinen
![]()
@ fisu: laittaisitko mulle yv:nä kyseisen puhelinnumeron? Mun tilaus meni sisään ja maksettiin 7.9.
Mud, sweat and beers.
Kyllähän niissä ehdoissa lukee aika selvästi että : "Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille" Aika yksiselitteinen teksti mielestäni. Mutta jos se on väärä ja asia on kuten Pinnaa vai pinnaa sanoo sen olevan niin tuohanan teidän pitää korjata siellä sivuillanne!?
Edit: Eli nyt siellä annetaan ristiriitaista tietoa vastuista. Kuluttaja ymmällään ja saattaa teille itsellekin koitua ongelmia tulevaisuudessa yritysten välillä. Kannattaa laittaa sopparit kuntoon.
Itseäni tällainen puoliaggresivinen piilomarkkinointi ei oikein vakuuta. Olen ostamassa toista "kiinaihmettä" ja taitaa tilaus mennä Dealextremeen vaikka viimeksi kesti kyllä sieltäkin kauan.
Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.
Tuli sitten vihdoin sähköpostiakin jossa kovasti pahoiteltiin tapahtumaa, paketti olisi ollut jo eilen noudettavissa mutta en ole saanut sähköistä tai paperista saapumisilmoitusta tähän mennessä, olisi pitänyt itellan hoitaa molemmat ymmärtääkseni.
Pienen postin etuja henkkarit riittää ja paketteja ei nyt niin monia tule etteikö utelias postin täti muistais mitä taka huoneesta löytyy.
Mä tilasin reilu vuosi sitten kilpailevasta kotimaisesta Taskulamput.fi mikkihiirivalon ja riistoteslan, mikkihiirivalon akku oli uutena sökö ja riistotesla aloitti oireilun jonkin aikaa sitten. Palautin ne heidän ohjeiden mukaisesti ja uudet ehjät tuli n. viikossa postiin. Ei tarvinnut säätää eikä lähetellä s-posteja, sen kun marssi postiin paketin kanssa ja sano että se on taskulamput.fi -verkkokaupan takuu palautus (paketissa: vikakuvaus, kopio kuitista, yhteystiedot sekä viallinen tavara). Kaikki hoitui ainakin sitä kautta mallikkaasti.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Hyvät foorumilaiset,
Pahoittelut, että osallistumme keskusteluun, mutta tämä maksuasia näyttää nyt paisuvan vähän liian isoksi asiaksi. Olemme tyytyväisiä, kun joku huomauttaa epäselvästä tai esim. harhaanjohtavasta aineistosta, mutta hämmästelemme, jos tällainen asia painaa mieltä, niin täältä foorumiltako se vastaus löytyy? Miksi tällaisesta asiasta ei kerrota meille esim. palautteen muodossa vaan meidän täytyy saada tieto jotakin muuta kautta.
Joten siis faktaa asiasta:
Suomessa pankkikorteilla tapahtuvia maksuja hallinnoi Luottokunta. Luottokunnalta eri palveluntarjoajat, mukaan lukien Suomen Verkkomaksut ja kaikki muutkin vastaavat toimijat, hankkivat oikeuden ko. maksutavan käyttöön. Luottokunta määrittelee täsmällisesti ja yksiselitteisesti, millaista tekstiä kauppiaiden tulee käyttää toimitusehtojensa yhteydessä. Näin siis nyt kädenväännön kohteena oleva teksti on Luottokunnan vaatima sanamuoto, eikä siitä voi poiketa, mikäli ko. palvelua haluaa käyttää. Lukijoille tiedoksi, että täysin identtinen tekstikohta täytyy löytyä jokaisen vastaavia maksupalveluja tarjoavan verkkokaupan toimitusehdoista. Otetaan tästä yksi esimerkki, joka lienee lähinnä sopivin tämän foorumin henkeen ja muutenkin keskustelun yhteyteen: http://www.taskulamput.fi/toimitusehdot/. Koska tätä keskustelua painokkaasti ajanut taho ei ole ottanut yhteyttä meihin ongelman tiimoilta, on selvää, että koko tämä keskustelu on selvästi tarkoitushakuista, ei siis meidän osaltamme. Jottei tämä vastuuasia jäisi epäselväksi, täydennämme toimitusehtoja asianmukaisella kohdalla. Toivottavasti tämä tulee nyt selväksi. KAIKISSA OSTOTAPAHTUMAAN, MAKSUTAPAHTUMAAN, TUOTTEIDEN TOIMITUKSEEN, PALAUTUKSEEN, REKLAMAATIOIHIN LIITTYVISSÄ ONGELMISSA TULEE OTTAA YHTEYTTÄ OSOITTEESEEN asiakaspalvelu@valaisimesi.fi.
Olisi mukavaa, jos täällä keskustelu pysyisi asialinjalla, eikä kirjoittelu olisi näin avoimesti tarkoitushakuista.
Valotteluterveisin,
Asiakaspalvelu
www.valaisimesi.fi
No tulihan sieltä asiallinen vastaus ja vielä oikealla nimelläkin.![]()
Siteeraat minua vastauksessasi joten katson tarpeelliseksi kysäistä missä mielessä olin avoimesti tarkoituksenhakuinen? Ja mikä oli tarkoitus jota hain? Mielestäni tiedoissa oli ristiriita mutta nyt olet vastannut että näin kuuluu ollakkin, kiitos siitä. Myönnän virheeni.
Mitä tulee anonyymiin mainostamiseen "mukafoorumilaisen" muodossa, johon minä kiinnitin eniten huomiota, niin siitä voidaan olla montaa mieltä. (Jos katsoo Pinnaa vai pinnaa:n viittä postausta niin kaikki liittyvät juuri k.o kaupan puffaamiseen). Joidenkin mielestä ihan ok toisten mielestä, kuten minun, pikkasen lapsellista.
Ei muuta.
Edizione: Sorry taas olin väärässä, Pinnaa jne.. viidestä vietistä neljä koskee k.o kauppaa..![]()
J.F muokkasi tätä : 21.09.2011 at 23.39
Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.
Pahoittelut, kommentti ei ollut kohdistettu Sinuun vaan keskustelun aloittajaan ja muutamaan muuhun kommenttiin. Jos joku aidosti hakee muutosta ko. tyyppiseen epäkohtaan, meidän on vaikea ymmärtää, miten se voisi tapahtua tätä kautta. Tämä ei ole Facebook, jota seuraisimme jatkuvasti, joten tästäkin asiasta saimme tiedon muuta kautta.
Asia mihin viittasin tarkoituksenhakuisuudella on se, että foorumia on käytetty ja käytetään avoimesti mainospaikkana eri yrityksille, ja lisäksi koko foorumin lyhyestä historiasta näkee, miten meidän myyntimme vaikuttaa muiden yritysten myyntiin ja siten "vapaiden agenttien" kirjoitteluun täällä.
Kuten totesin, emme halua osallistua tähän keskusteluun emmekä puuttua keskustelun kulkuun, koska tämähän on vapaa foorumi ja jokainen ottakoon kantaa, kuten haluaa, kunhan pysytään jollakin tavalla asiassa. Ymmärrämme täysin, jos joku on saanut huonoa palvelua ja valittaa siitä täällä. Meidän on siis syytä parantaa palveluamme. Siihen olemme pettyneitä, että toinen asiakasryhmä ei ole kiinnostunut jakamaan mielipiteitään tai kokemuksiaan, esim. uusista tuotteista.
Valotteluterveisin,
Asiakaspalvelu
www.valaisimesi.fi
Onko näin?
Niin ikään kiinnostaisi muutama esimerkki tuosta avoimesta mainostamisesta?
"Pinnaa vai pinnaa" ei tähän kelpaa vastaukseksi, vaikka nimimerkin ensimmäinen viesti onkin sitä avointa mainostusta. Mutta muita?
Mä en ole ko. putkasta mitään tilannut, enkä tilaa, joten ei maksa vaivaa laittaa palautettakaan teille sinne.
Mutta yleisesti ottaen, firma joka panttaa noin tietoa itsestään, ei ansaitse mun, eikä kenenkään muunkaan asiakkuutta.
Jos toiminta on avointa ja reilua, niin firman osoite ja puhelinnumero sivuille. (+kauppiaan nimi)
Jos kovasti täytyy salailla ja yhteystietoja pitää kaivaa y-tunnuksen avulla niin morjens vaan.
What's in it for me?
Mitä tarkoittaa vapaa-agentti ?
Ensinnäkään en ole millään tavalla valaisinbisneksessä mukana. En hyödy foorumille kirjoittamisesta millään tavalla. Tarkoitus ei ole myöskään ollut mustamaalata kyseistä yritystä. Tiedustelin onko joku tilannut luottokortilla maksaen ja samalla kommentoin epämääräisiä sopimusehtoja.
14.9 tilattu lamppu tuli tänään. Oli ennakkotilaustuote, joten siitä johtuen pidempi toimitusaika. Muuten vaikuttaa ihan jees peliltä mutta maali on aika lailla kulunut päältä. Eihän se pimeässä näy, mutta onhan se ikävä kun näyttää uutena jo käytetyltä. Vissiin hieman heikko laadunvalvonta Magicshinella tämän johdosta. Illalla testaamaan pimeille poluill![]()
Ihan mielenkiinnosta...Jos seurantakoodia/lähetystunnusta ei ole, mites paketti irtoaa isommassa Itellan toimipisteessä jossa ei henkkarit riitä? Tuo "tekstiviesti- saapumisilmoitus" ei luonnollisesti toimi Suomen postin kanssa. Kaveri ei saa pakettia noudettua joka "on" postissa.
hiisi muokkasi tätä : 30.09.2011 at 12.44 Syy: huono soomi
Kirjanmerkit