ElectrobikeFillariGiantBikeshop
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 46 / 46

Aihe: Fox 36 vanilla r.

Tarvittava jousen jäykkyys riippuu monesta asiasta. mm kuskin painosta, pyörän geometriasta, ajomaastosta ja -nopeudesta sekä vaimentimen toiminnasta ja mieltymisistä. Nämä sopivasti yhdistettynä mulla on 95 kilosena purppura jousi (!).
    Sulle varmasti sopiva on musta tai jossain tapauksessa purppura.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Tänään tuli kyseinen keula postiluukusta ja tytyy sanoa että vakiona joutuu laittamaan liikaa vaimennusta että olis hyvä painavalle kuskille.
    Esijännityksen säädöllä vaan pilaa kaiken.

Eli parempi oli jos keula olisi siten vakiona progressiivisempi että voisi käyttää vaimennusta pintaherkkyyden säilyttämiseksi.
    Vanha mutta lihava.

Painan 65kg siis normivaatteet päällä. Siihen tulee se parikiloa lisää. Eli musta jousi? pitää vain sanoa sitten fillariosan asentaessa se. Pyörä jossa se on kiinni on siis radon slide ed 7.0.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Tänään tuli kyseinen keula postiluukusta ja tytyy sanoa että vakiona joutuu laittamaan liikaa vaimennusta että olis hyvä painavalle kuskille.
    Esijännityksen säädöllä vaan pilaa kaiken.

Eli parempi oli jos keula olisi siten vakiona progressiivisempi että voisi käyttää vaimennusta pintaherkkyyden säilyttämiseksi.
    Ööö, eihän Vanissa voi säätää mitään muuta kuin reboundia ja pre-loadia?

Jos sisäänmenon vaimennuksia haluaa muuttaa menee shimmaushommiksi

Tai vaihtamalla jämäkämpiä öljyjä sisään. R-malli taitaa olla vielä öljykylvyllä?, joten ei ole edes kovin monimutkainen juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Lyrik löytyisi noin 650 €:lla paristakin paikasta, mutta hyllyssä ei missään. 2012 mallikin oli
    jo hinnoteltu. Onko missään parempia tarjouksia? Mitään hirmu alekampanioita ei liene odotettavissa varastosaldojen vähäisyydedtä päätellen.
    Oletko kysynyt tarjousta Lyrikistä fillariosasta? Itse sain sieltä varsin kilpailukykyiseen hintaan kun tarjousta pyysin ja pienellä lisämaksulla (materiaalit) kyseinen keula vielä shimmitettiin sopimaan paremmin itselle (omalle painolle). Käsittääkseni Lyrikin 2011 ja 2012 -mallien ainoa ero on Compression -nuppien muotoilu? Itse olen ollut erittäin tyytyväinen vieteri Lyrikkiin (RC2DH) jonka sieltä keväällä ostin. En sitten tiedä onko koko euroopan maahantuojalla kuinka paljon tavaraa varastossa kun mallisto on juuri vaihtumassa 2012 -vuosimallin tuotteisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Joo, kyllä Lyrikin avaaminen onnistui hyvin tämmöiseltä tumpeloltakin, tosin en siinäkään uskaltanut kajota vaimennuspatruunan sisälle.
    Mielestäni fillariosan huollot ja hinnoittelu olivat varsin tervetullut tuulahdus nykyisille markkinoille. Jos ei pelkkiä voiteluöljyjä vaihda niin en itse ainakaan jaksa nähdä vaivaa vaimennuspuolen tai perushuollon säätämisen kanssa. Tietty jos osaa itse ja jaksaa tehdä niin hyvä niinkin.

Nonih, tulipa tästä oikein kunnon palopuhe kyseisen putiikin hyväksi
    kyprok muokkasi tätä : 13.08.2011 at 12.40

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Ööö, eihän Vanissa voi säätää mitään muuta kuin reboundia ja pre-loadia?

Jos sisäänmenon vaimennuksia haluaa muuttaa menee shimmaushommiksi
    Ei voi säätää ei, mutta r-puolen vaimennuksella voi saada aikaan sitä että keula ei sorra niin paljon alle ja on muutenkin ylihidas.

Jäykemmät öljyt ... HMMM .
    Itsok tiedätkö mitä ölppää tuola on vakiona ?
    Vanha mutta lihava.

No jos laittaa liikaa reboundin vaimennusta niin lopputulos on huono, se pakkautuu kasaan ja vaimennus ei toimi oikein.

zippo Guest
    @saku.Word
    Ölppää?Talvikelille muutetaan viskositeetit .Shimmauksenlla se vaimenninpuoli saadan kohdalleen.
    Fox 36 r avoimella öljykylvyllä oli hyvä keula.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Itsok tiedätkö mitä ölppää tuola on vakiona ?
    7,5W on Foxin vakio öljy.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Ja muistetaan että 7.5w joltain muulta valmistajalta on ihan erilaista ominaisuuksiltaan mitä jokun muun valmistajan 7.5 on

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    7,5W on Foxin vakio öljy.
    FOX servicen taulukossa näyttäis suositus olevan suurimmalle osalle keuloista 10w... Onkos tässä nyt joku kompa, joka ei mulle avaudu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    CRC ja Probikeshop.com myyvät 1.5" kaulaputkella halvemmalla, tosin eivät taida olla tuolla DH vaimennuksella.
    Tulee kalliiksi jos runkokin pitää vaihtaa. Nicolai Helius FR ottaa 1 1/8" putken ja valmistaja suosittaa enintään 150 mm keulaa. Vanha 140 mm Pike tuntui ajoitain aavistuksen lyhyelle. Mää luulen, että 160 mm Lyrik U-turnilla sopis parhaiten, mutta sitä mallia ei ole löytynyt vielä mistään hyllystä. Bike-Components olis halvin tällä hetkellä 629 €, mutta odottamaan voi joutua kuukausi kaupalla.

DH malli sopu hintaan 640 € Bike24:stä. Tämä 170 mm alkaa olemaan aika pitkä.

tai topikkiin paremmin sopiva Fox 36 Van 160 mm Winstanleysiltä 849 £.

Mitkä mahtaa olla akseli-kruunu mitat näille?

Ei pysty päättämään.

Itse asiassa mulla on kolme maasturia ja haluaisin vaihtaa ne kaikki kahteen uuteen. Uudessa olis 1,5" leekeri ja keulan valinta olis niin paljon helpompaa. Nih - ja toine olis 29" tapper...

545 mm a-c taitaa olla 160 mm:n Fox 36 -keuloille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    545 mm a-c taitaa olla 160 mm:n Fox 36 -keuloille
    Rokkarin kuvasta:
    Lyrik 160 mm a-c 545 mm
    Lyrik 170 mm a-c 555 mm
    ja vertailun vuoksi vanha:
    Pike 140 mm a-c 518 mm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Tulee kalliiksi jos runkokin pitää vaihtaa. Nicolai Helius FR ottaa 1 1/8" putken ja valmistaja suosittaa enintään 150 mm keulaa. Vanha 140 mm Pike tuntui ajoitain aavistuksen lyhyelle. Mää luulen, että 160 mm Lyrik U-turnilla sopis parhaiten, mutta sitä mallia ei ole löytynyt vielä mistään hyllystä. Bike-Components olis halvin tällä hetkellä 629 €, mutta odottamaan voi joutua kuukausi kaupalla.

DH malli sopu hintaan 640 € Bike24:stä. Tämä 170 mm alkaa olemaan aika pitkä.

tai topikkiin paremmin sopiva Fox 36 Van 160 mm Winstanleysiltä 849 £.

Mitkä mahtaa olla akseli-kruunu mitat näille?

Ei pysty päättämään.

Itse asiassa mulla on kolme maasturia ja haluaisin vaihtaa ne kaikki kahteen uuteen. Uudessa olis 1,5" leekeri ja keulan valinta olis niin paljon helpompaa. Nih - ja toine olis 29" tapper...
    Taitaa TFTuned myydä van'iä samaan hintaan kuin winstanleys, palvelu hieman eri luokkaa. Tftunedilla tulee kai mukaan vielä palvelu jossa purkavat ja kasaavat keulan ennen toimitusta jolloin Foxin (ja rokkarin) huono laadunvalvonta ei pääse haittaamaan. Floatissahan saisit lyhennettyä keulan haluamallesi pituudelle, joten voisit laittaa 150mm nykyseen pyörään, ja vaikka 180 (jos valitset oikean) sitten seuraavaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •