ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 4 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Toki millä tahansa fillarilla VOI ajaa työmatkojaan vaikka matka olisikin pelkkää kestopäällystettä. Eri asia sitten mikä on järkevää ja mielekästä. Menee kuitenkin vähän offtopiciksi tällaisesta vääntäminen, joten sille voi joku vaikka tehdä oman ketjun jos mietityttää esim. onko 140mm joustava AM-täpäri hyvä työmatkailuun tai maantiekisoihin.
    150mm:ä joustavalla Ellulla kiva ajaa työmatkatkin voi poiketa metsän kautta tai mistä huvittaa,onhan se tietenkin hirweetä kun pyörä kuluu ja sen sanon että parempi ajaa kaikki ajot samalla willarilla saa "ehkä" nopeammin hankittua uuden tilalle tää PRKL mee millään rikki...
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Se ei ole yhtään sen villimmän näkönen kun vakio 75millinenkään. Kannattais ottaa se pää perseestä pois ja vaihtaa välillä lökähousut sukkiksiin.
    Voin harkita pään ottamista pois perseestä jos tulee tilanne, että se jonkin onnettomuuden takia sinne menee, mutta sukkikset päällä en kyllä polje niin kauan kuin maastopyörästä on kyse.

Ja tarkoitus ei toki ollut mitenkään vittuilla, en epäile että vaikka sulla olis tuossa pyörässä 20 cm stemmi ja 500 mm tanko niin silti ajaisit sellaista paikoista mistä itellä ei ole mitään toivoa...

ohan tos semmone van r... Mut täytyy kyl sanoo että rokkarin sektor on vähä parempi jousikeula tuntumaltaan. Toki voihan tota tuunata

Ei oo todellakaan tangon leveydestä kii mikää teknisten paikkojen ajaminen. Mietin jo et laittais 44cm droppitangon tohon et pääsis tarpeeks eteen ylämäessä.
    Vanha mutta lihava.

Ei oo todellakaan tangon leveydestä kii mikää teknisten paikkojen ajaminen. Mietin jo et laittais 44cm droppitangon tohon et pääsis tarpeeks eteen ylämäessä.
    No johan on miehellä puheet.
    Raportoihan sit et minkäkokoisen parkkipaikan se raato tarvii kääntyäkseen sillä 100mm stemmillä.
    - Fear is a mindkiller -

Eikös se stemmin pidentäminen vaa lyhennä kääntösädettä kun pystyy kääntämään jyrkemmin(ei ota polviin?). Tankohan tossa on vähintään metrin pitunen et se menee suunnilleen persuksen taakse kääntäessä ääriasentoon.

Tietysti kiinnostais välillä saada kommentteja sellasilta tyypeiltä jotka oikeesti osaa ajaa maastossa ?
    Vanha mutta lihava.

Tietysti kiinnostais välillä saada kommentteja sellasilta tyypeiltä jotka oikeesti osaa ajaa maastossa ?
    Tuskin täältä sellasia löytyy... ehkä jostain mtbr.com:in foorumeilta vois löytyä päteviä kuskeja joilta voi kysellä mielipiteitä eri stemmi ja tanko vaihtoehtoihin?

Eh... Ei ollut suinkaan tarkoitus epäillä mestaripyöräiliän temmin pituutta.
    Arvelin vaan ettei muuttus hitaaks se ohjaus.??
    Ja ihan oikeesti kiinostaa kuulla kokemuksia.
    - Fear is a mindkiller -

Miten se ohjaus nyt 66asteisella ohjauskulmalla vois muuttua hitaaks ? siihe tarvittais varmaan 14cm stemmi ennenkö se ees lähentelee mun vanhaa 70 asteisella ohjauskulmalla olevaa fillaria jossa oli 11,5cm stemmi.

Tuossa aiemmassa oli kyse lähinnä siitä että runko on oikeen kokonen mulle mutta haluan ajoasennon olevan enemmän rungon päällä jotta askelmat ylös jne on helpompia ajaa. Penkin paikalla kun sitä ei voi määräänsä enempää säätää.
    Vanha mutta lihava.

Miten se ohjaus nyt 66asteisella ohjauskulmalla vois muuttua hitaaks ? siihe tarvittais varmaan 14cm stemmi ennenkö se ees lähentelee mun vanhaa 70 asteisella ohjauskulmalla olevaa fillaria jossa oli 11,5cm stemmi.
    Nyt minä kyllä oon ihan pihalla. Eikos se nimen omaan mene niin ,että mitä jyrkempi ohjauskulama sitä nopeempi ohjaus. Sitä voi sit loivakulmaisessa fillarissa kompensoida lyhyemmällä stemmillä.
    Eihän esim. DH-pyörät käänny mihinkään syheröihin hyvin johtuen juurikin loivasta kulmasta. Näin minä olen asian käsittänyt.
    Kyllähän se varmaan kiipee paremmin sillä pitemmällä stemmillä.
    - Fear is a mindkiller -

Ja eikös portaat mene paljon helpommin, jos ajoasento pystympi kuin
    makaava.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Siis pieni sekaannus, puhuin ohjauksesta tossa ekassa lauseessa ja ajoasennosta toisessa sorry. Siis tottakai toi ohjauksen kompensointi menee tuollain kun sanoit, mutta siis tarvitsisi pidemmän stemmin saadakseen saman ajoasennon.
    znood muokkasi tätä : 12.08.2011 at 22.33
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Nyt minä kyllä oon ihan pihalla. Eikos se nimen omaan mene niin ,että mitä jyrkempi ohjauskulama sitä nopeempi ohjaus. Sitä voi sit loivakulmaisessa fillarissa kompensoida lyhyemmällä stemmillä.
    Eihän esim. DH-pyörät käänny mihinkään syheröihin hyvin johtuen juurikin loivasta kulmasta. Näin minä olen asian käsittänyt.
    Kyllähän se varmaan kiipee paremmin sillä pitemmällä stemmillä.
    Ja tuplakruunu kanssa rajoittaa kääntyvyyttä aika paljon, ellei kolmiossa ole viety keulaputkia eteen niinkuin esmes Bioniconien Double Agent tuplakruunussa.

Onko tuo Radon slide ed 7.0 nyt aivan mahdoton ratkaisu ns yleispyöräksi. Tarkoitan että normi lenkkiä suomen maastossa, mutta myös kovempaakin rymistelyä. Onko tuo 66 keulakulma liian loiva tasaiselle ja tuo 160mm joustoa? Meneekö tasaisella mihinkään? ja sitten auttaako vaihto radon slide am 7.0 jossa on 140mm joustoa ja keulakulma 68?

Satulakulma on kans tosi ratkaiseva kiipeämisominaisuuksiin ja tuossa slidessä näyttän olevan nykymuodinmukaisesti jyrkkä 74 asteen kulma.
    Voip toimia hyvinkin suomipoluilla.
    Mulla 140mm joustava peli ja 68 asteen keula ja välillä kaipais loivempaa keulakulmaa kun tykkään alamäestä enemmän.
    - Fear is a mindkiller -

Okei. No pitää testata tuo, eihän sitä muuten tiedä. Saakohan tuosta Radon slide am 7.0 :sta mustan version? ei ole paras tuo valkoinen. Mutta näillä näkymin on tuo slide 160 7.0 tulossa tuossa talvella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Onko tuo Radon slide ed 7.0 nyt aivan mahdoton ratkaisu ns yleispyöräksi. Tarkoitan että normi lenkkiä suomen maastossa, mutta myös kovempaakin rymistelyä. Onko tuo 66 keulakulma liian loiva tasaiselle ja tuo 160mm joustoa? Meneekö tasaisella mihinkään? ja sitten auttaako vaihto radon slide am 7.0 jossa on 140mm joustoa ja keulakulma 68?
    Ei ole.

Itellä 66.5% rakea ja jyrkkä satulatolpan kulma, iskareissa ei ole mitään pro-pedaleja yms, keskarit duunimatkalla 20kmh paremmalla puolella ja siinä on liikennevalopysähdykset mukana.

Menee varmasti ihan hyvin perus polkukaahailussakin. Rullaavat renkaat alla auttaa paljon, mutta ei siitä silti xc-kihnutinta tule.
    Oma 180/160 keinuhevonen kulkee liki yhtäläisesti poluilla mitä vanha FSR stumppikin, kun vaan laittaa rullaavat renkaat alle.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

reen1 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Okei. No pitää testata tuo, eihän sitä muuten tiedä. Saakohan tuosta Radon slide am 7.0 :sta mustan version? ei ole paras tuo valkoinen. Mutta näillä näkymin on tuo slide 160 7.0 tulossa tuossa talvella.
    http://www.bike-discount.de/shop/k17...0.html?mfid=52

..eikös tuosta mustaki versio ole, vai mitä meinaat?

Kumpi nyt kannattaisi ottaa suomikaahailuun? eli lenkkiä ihan perus maastossa mutta myös kovaakin ryskäämistä. Eli radon slide am 7.0 vai radon slide ed 7.0. J miten tuo Fox F32 Talas RL? sehän on se moniasentoinen, sehän vaihtuu 150mm-120mm?

Älä ota kumpaakaan, vaan joku muu? No joo, kai sitä voi valkata, vaikka oman maun mukaan. Kyllä molemmilla pärjää hyvin. Ite ottaisin kaks senttiä enemmän, mutta minkäs teet, sillä mennään mitä on annettu.

Sitä voi toki vielä miettiä, että miksi sen on oltava just toinen noista? Hinta? Onhan ne halpoja, itekin harkitsin 160mm Slideä silloin kun sitä sai Lyrikillä (kun ei noi ketut kiinnosta jostain syystä) johonkin ihan naurettavaan alehintaan. Tuli sitten kuitenkin laitettua lähes sama hinta pelkkään runkoon ja iskariin...

Slide ed 7.0 tuli todella hyvä kun vaihtoi stemmin 75->90mm. Vielä kun saisi vakiona liian pehmeän propedalin vähän jäykemmäksi niin kyllähän tuolla kiipeäisi tiukatkin mäet menettämättä mukavuutta sitten kunnon ryskäyksessä.

Eli jos valkkaa pyörää millä pitäisi päästä maastossa vähän vauhdikkaammin eikä niin retkimeiningillä niin jälkiviisaana kallistuisin AM 6.0/7.0 malliin ED 7.0 sijaan. Mutta kuten sanottu tuo ED 7.0 soveltuu todella mainiosti enduroon ja peruspolkunautiskeluun jos ei tarvi nousta jatkuvasti kallioportaita jne. Taakse on tuo fat albert vähän liian järeä ja voisi vaikka koittaa 2.4 rocket ronia josko sillä kurvailu sujuisi paremmin.
    Vanha mutta lihava.

Slide ed 7.0 tuli todella hyvä kun vaihtoi stemmin 75->90mm. Vielä kun saisi vakiona liian pehmeän propedalin vähän jäykemmäksi niin kyllähän tuolla kiipeäisi tiukatkin mäet menettämättä mukavuutta sitten kunnon ryskäyksessä.

Eli jos valkkaa pyörää millä pitäisi päästä maastossa vähän vauhdikkaammin eikä niin retkimeiningillä niin jälkiviisaana kallistuisin AM 6.0/7.0 malliin ED 7.0 sijaan. Mutta kuten sanottu tuo ED 7.0 soveltuu todella mainiosti enduroon ja peruspolkunautiskeluun jos ei tarvi nousta jatkuvasti kallioportaita jne. Taakse on tuo fat albert vähän liian järeä ja voisi vaikka koittaa 2.4 rocket ronia josko sillä kurvailu sujuisi paremmin.
    Olen itse miettinyt juuri AM 6.0 ja ED 7.0 välillä kumman valitsisi ensimmäiseksi täpäriksi. Se rungon kokokin on vähän hakusessa

Ota AM-malli jos et tiedä varmasti että haluat tuon loivemmalla keulakulmalla olevan.
    Vanha mutta lihava.

Juu, eli samaa ongelmaa mietitään. Pari asiaa mietityttää minua eniten. Tässä listaus niistä.

Radon Slide ed 7.0
    + Formula rx jarrut
    + xt ja slx osasarja muuten.
    - Keula :Fox 36 vanilla r, 160mm: kierrejousikeula ja sen säätäminen on sitten jousenvaihto.

Radon slide am 7.0
    + fox 32 talas rl, 140mm: ilmakeula ja paineet voi säätää itse.
    + sramin x9 osasarja.
    + formula rx jarrut, samat mitkä ylemmässä.
    -Keula: Se on moniasentoinen eli muuttuu 150-120mm, huono ei välttämättä niin kestävä. Mikäli oikein olen ymmärtänyt.

Minulle on sama tuleeko siihen sramin x9, vai shimano xt osasarja ( pääosat), eli nuo keulat ovat se tärkein ja isoin ero.
    Ja unohtamatta keula kulmaa joka on 2,5% jyrkempi Radon slide am 7.0:ssa.

No toi jousenvaihto on ehkä kolmen minuutin homma, sisältäen 36 millisen hylsyn etsimisen.
    Ainut ongelma on, jos vaan ei saa riittävän löysää jousta keulaan vakiojousista. Kerran kun laittaa oikean jousen, niin sen voi unohtaa jos ei ala vaan maha kasvamaan hyvin montaa kiloa (+5 kg tjsp).
    Itsok muokkasi tätä : 15.08.2011 at 16.52 Syy: 32 -> 36
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

No minun tapauksessa painoa voi tulla , koska pituutta tulee vielä lisää, mutta jousia voi kyllä vaihtaa.

reen1 Guest
    Ootteko tilannu radonin pyörän suoraan kotia vai tuonen fillariosa.fi:n osoitteeseen.. siis kun tuolla bike-discountissa on mahdollisuus valita toi service-partner tilauksen yhteydessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reen1 Katso viesti
    Ootteko tilannu radonin pyörän suoraan kotia vai tuonen fillariosa.fi:n osoitteeseen.. siis kun tuolla bike-discountissa on mahdollisuus valita toi service-partner tilauksen yhteydessä.
    Toihan on hyvä jutska,tuollahan saa vielä säädettyä iskarit kohdilleen ja maastot vieressä missä kokeilla.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Toihan on hyvä jutska,tuollahan saa vielä säädettyä iskarit kohdilleen ja maastot vieressä missä kokeilla.

Kyl vaan, kun tuo ketun korkki on niin vaikea avata kotosalla, tarvii hylsyn ja kaikki

Olisko kellään muuten 140mm kettuun löysää jousta ylimääräisenä? 90kg läskille.Nyt taitaa olla sin/vihreä, ei oikein ota selvää
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

reen1 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Kyl vaan, kun tuo ketun korkki on niin vaikea avata kotosalla, tarvii hylsyn ja kaikki

Olisko kellään muuten 140mm kettuun löysää jousta ylimääräisenä? 90kg läskille.Nyt taitaa olla sin/vihreä, ei oikein ota selvää

joo, lähinnä meinasin että kuuluukohan tuohon muutaki tuon pyörän säätäminen, esim joku takuuhuolto ku maksaa ilmeisesti 30e lisää toi sinne fillariosaan toimittaminen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •