GiantGarminElectrobike
Sivu 5 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 328

Aihe: Sähköavusteiset polkupyörät

  1. #121
    Mokateko Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juhax Katso viesti
    Kiitos tiedosta.
    Viitsisitkö laittaa tarkempaa infoa tuosta akusta, jonka olet kikkaillut pyörääsi.
    Tässä linkki akkumyyjän sivuille.
    http://www.aliexpress.com/product-gs...olesalers.html
    Alustavan testailun tulos näyttäisi että uusi akku kestää kolminkertaisen matkan alkuperäiseen verrattuna.
    Akun mukana tuli johdonpätkä jossa oli akkuliitin päässä.
    Otin toisesesta akkupaikasta johdon irti ja kytkin johdonpätkän sen päähän,akku siihen kiinni ja menoksi.
    Nyt on kiva valita siitä virtakytkimestä kummalla akulla haluaa ajella.

  2. #122
    kamuleontti Guest
    Sähköpyörä ja perävaunu ovat muuten mainio käyttöpyöräyhdistelmä.

  3. #123
    Ilmastoinfo Guest
    Laitetaan nyt vielä tänne sähköfillariketjuunkin. Eli Ilmastoinfossa Sanomatalossa on Gocycle, maailman kevyin sähköpolkupyörä! Upeasti muotoiltu ja palkittu pyörä on myös kaupunkilaisten kokeiltavissa! Tervetuloa!

  4. #124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skott Katso viesti
    Juu, tossa on oikee idea. Täällä lisätietoa: http://pedalix.com/index.php?id=15&L=1

    Ei taida olla myynnis viel missään. Siistin näkönen paketti kyllä.

    Kyselin ostamismahdollisuudesta tuolta Pedalix:sta.

    Tässä olis pelle peloton meiningillä samaa ideaa.

    http://endless-sphere.com/forums/vie...p?f=28&t=21771


    http://www.eboo.st/ näyttäis olevan valmis tuotekin tuolla samassa ketjussa
    xlh82 muokkasi tätä : 06.07.2011 at 12.21 Syy: lisätty linkki

  5. #125
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Toi laki kun ei ole niinkuin se kirjoitetaan, vaan kuin se tulkitaan, niin:

    Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa.
    (http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021090/ §19)

    Lienee antoteho, ei ottoteho? Jossain puhuttiin jatkuvasta tehosta. Josko muutaman sekunnin sais käyttää vaikka vähän enempikin vielä... jotain lähemmä kilowatin saa jokatapauksessa sisään laittaa kiihdytyksen alussa, että saa 250W takapyörälle, mutta jos sais jopa ulostaakin vaikka puol kilowattia sekunnin-pari. Se nyt lienee selvää, että moottorista saa laittomia lukemia, kaikki on softassa - ja tietty kiinni akuistakin - joka tapauksessa, joten siinähän viranomainen mittaa dynamometrillä tuliko kahden sekunnin ajan 250W vai 500W? Näitä varten on varmaan sentään perustettu erikoisyksikkö valvomaan, mutta ihan mielenkiinnosta vain mietin, että jos rakentais jotain tolkullista, olisko se laillista. Jos ei ole, niin kiinnostus perverssisti laskee.

    Jos tässä pelataan jollain maahantuojan tai valmistajan vakuutuksilla tehoista (ilman, että valvovan viranomaisen tarvitsee tietää miten se mitataan) tai tyyppikilvillä, niin... sitten pelataan...
    juminy muokkasi tätä : 18.07.2011 at 20.16

  6. #126
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Jos mitään mahista olis saada Grace lappuihin sähkömopona suomeen niin ostaisin varmaan heti, mutta veikkaan että AKEn runkkarit ei moiseen taivu, ikinä.

  7. #127
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    tuo xlh82 postaama kuva tuossa scorpparin koneessa on voimaa 3500w kv arvo taisi olla 530 tuohon kiinni vielä joku kontronikin hv 200a nopari ja 12-16s lipo pakka saattaisi tulla sakot 60 alueella roimasta ylinopeudesta

  8. #128
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Bafang QSWXH
    Tietääkö joku sisämarkkinalta putkan, josta näitä sais kohtuulliseen hintaan?

  9. #129
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Jos mitään mahista olis saada Grace lappuihin sähkömopona suomeen niin ostaisin varmaan heti, mutta veikkaan että AKEn runkkarit ei moiseen taivu, ikinä.
    Toi ei ainakaan mahdu mopopapereihin. Grace taitais numeroiden valossa olla vielä moottoripolkupyörä eli mopo.

  10. #130
    Toimisiko tällainen: Keskiön sisällä generaattori ja piuha menisi runkoputkien sisällä takahubille, jonka sisällä sähkömoottori, joko myös generoisi sähköä alamäessä ja jarrrutettaessa vaikkapa tehokonkkaan varastoon. Pääasiallien tarkoitus olisi korvata sähköjohdolla ketjut ja rattaat. Tuollainen systeemi olisi huomattavasti pienempi ja kevyempi, kuin perinteiset akkusähköpolkupyörät. Vai kaatuuko homma heti hyötysuhteeseen/häviöihin?

  11. #131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kannontale Katso viesti
    Toimisiko tällainen: Keskiön sisällä generaattori ja piuha menisi runkoputkien sisällä takahubille, jonka sisällä sähkömoottori, joko myös generoisi sähköä alamäessä ja jarrrutettaessa vaikkapa tehokonkkaan varastoon. Pääasiallien tarkoitus olisi korvata sähköjohdolla ketjut ja rattaat. Tuollainen systeemi olisi huomattavasti pienempi ja kevyempi, kuin perinteiset akkusähköpolkupyörät. Vai kaatuuko homma heti hyötysuhteeseen/häviöihin?
    Kaatuu häviöihin. Miksi ottaa lähes 100% tehokas ja suhteellisen kevyt voimansiirto (ketju) siitä pois?

    Täysiä ylämäkeen runtatessa tehoa menis aivan liikaa hukkaan. Voi sen generaattorin ja jarruttaessa lataamisen ottaa mukaan, mutta ei ketjua kannata jättää pois.

    Tai alkuperäiseen kysymykseen niin toimisihan se, mutta tosi huonoa optimointia se olis kun kuitenkin lihasvoiman kanssa pelataan. Ja miksi tuo systeemi olisi yhtään pienempi ja kevyempi kuin perinteiset akkusähköpyörät?
    kh74 muokkasi tätä : 29.07.2011 at 16.11

  12. #132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Ja miksi tuo systeemi olisi yhtään pienempi ja kevyempi kuin perinteiset akkusähköpyörät?
    No ei olisi niitä akkuja, vaan tuo tehokonkka, vahän kuin formuloiden KERS. Mutta asiaa on ilmeisesti tutkittu jo ennenkin, joten case closed.

  13. #133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kannontale Katso viesti
    No ei olisi niitä akkuja, vaan tuo tehokonkka, vahän kuin formuloiden KERS. Mutta asiaa on ilmeisesti tutkittu jo ennenkin, joten case closed.
    Älä ota nokkiis.

    Hyvä idea muuten mutta tosiaan se ketju kannattaa jättää paikalleen.

    Painaa ne konkatkin tosin, mutta keveyttä tulis toki varauskapasiteetin radikaalista pienentämisestä jos idea olisi vain kerssin tapainen "välivarasto". Silloin ei tosin sähköavustusta riittäisi käytettäväksi koko aikaa, mutta pelkästään vaikka ylämäkiin kytkettynäkin se vois olla joillekin kova juttu.

  14. #134
    Jyde Guest
    Noista muunnossarjoista ja akuista kun puhutaan, niin Suomalainen www.greencycle.fi myy ja asentaa kohtuuhintaan muunnossarjoja ja akkuja moneenkin tarpeeseen. Itse olen ajanut kahta heidän rakentamaansa pyörää, eikä oikein keksi mitään pahaa sanottavaa niistä. Akut kestivät molemmissa keskimäärin reilut 50km, ja ilman avustustakin polkeminen ei tuntunut kovin raskaalta, vaikka vähän tuo lisäpaino kuitenkin tuntui. Koko systeemin paino alimmillaan alle 10kg.
    Toinen pyörä oli 250w pedelec (sähköavusteinen) kaupunkipyörä ja toinen vähän tehokkaampi sähkömaastopyörä, joka oli kyllä ihan mahdottoman hauska laite ajaa

  15. #135
    Ja tässä vielä pari varsin ok sähköistyssarjaa:

    Tamperelaisen Salamapyörän maahantuoma sarja:
    http://www.salamapyorat.fi/tuotteet.html?id=35/113

    Keski-Uudenmaan Elektroniikan osin omaa tuotantoa ja suunnittelua olevat sarjat:
    http://www.kuetron.fi/e-spinesittely.htm

    Hinnoiltaan nuo menevät modernilla akulla varustettuina suunnilleen samoihin, eli sinne 700-800 euroa. Mainittakoon vielä, että se moderni akku näissä haukkaa leijonanosan hinnasta. Jos tyytyy lyijyakkuihin niin hinta ainakin puolittuu ja enempikin!

  16. #136
    Hommasin tuollaisen muunnos-sarjan greencyclestä ja kyllähän tuo on asiansa ajanut. 48v/12A ja 1000w setti työmatkaa helpottamaan.
    Painoa koko paketille tuli n.13kg josta akun osuus n.5,5kg. Akku kestää helposti tuon n.42km matkan, vaikka ei polkisi lainkaan. Pyörä kulkee tasaisella ja tuoreella, lämpimällä akulla n. 30km/h ja tuosta hiipuu pois pari kilometriä, kun akku jäähtyy. Tämä siis ilman polkemista, käsikaasulla.
    Setissä on joku outo sisäinen jarru, joka alkaa hyydyttää menoa 35km/h jälkeen ja saa polkemisen tuntumaan kuntopyörältä. Yli 42km/h en ole pyörää saanut kulkemaan, vaikka alamäki olisi kuinka jyrkkä.
    Olen tähän mennessä ajanut setillä vähän reilut 1000km ja mitään vikaa ei ole tullut vastaan. Ylämäissä tuo on lyömätön, sitä tuntee itsensä aivan teräsmieheksi. Ja muutenkin raskaan työpäivän jälkeen, vastatuuleen polkeminen saa vain hymyn aikaiseksi.
    Hintaa setille tuli vähän reilu 700 ja asennuksessa oli pientä vääntöä. Lopputulos ylitti odotukseni ja laskelmieni mukaan setti makssa itsensä vajaassa neljässä kuukaudessa polttoainekuluina. Hyvää mieltä ei voi hinnoitella, mutta siitähän fillaroinnissa on kyse. Jopa sähköavusteisena.

  17. #137

    Vielä sähköistyssarjoista...

    Jos haluaa laadukkaan sarjan, kannattaa tsekata BionX.
    Sitä myy Electrobike Helsingissä ja Tampereella
    http://www.electrobike.fi/

  18. #138
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Pitkästä aikaa joku ajoi ohi kun ajelin sinkulalla kevyeen vastatuuleen. Vauhtia oli vajaa 30 km/h, niin tälläinen suhahti Lielahden suoralla ohi. Ihmeellinen sirinä kuului vaan takaa ja sehän se oli. Varmaan joku viritetty versio, sen verran alhaisella kadenssilla äijä oli sitä polkevinaan ja kevyesti se näytti nousevan seuraavaan ylämäkeen. Kyllä nakersi
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  19. #139
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092

  20. #140
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Pitkästä aikaa joku ajoi ohi kun ajelin sinkulalla kevyeen vastatuuleen. Vauhtia oli vajaa 30 km/h, niin tälläinen suhahti Lielahden suoralla ohi. Ihmeellinen sirinä kuului vaan takaa ja sehän se oli. Varmaan joku viritetty versio, sen verran alhaisella kadenssilla äijä oli sitä polkevinaan ja kevyesti se näytti nousevan seuraavaan ylämäkeen. Kyllä nakersi
    Kolmen ja neljän välillä siitä menin perjantaina ja aamullakin, mutta ihan äänettömästi kyllä.

  21. #141
    Cubbe Guest
    Hommasin työpaikalleni sellaisen Christiania tavarapolkupyörän sähköavusteisella moottorilla.
    On toistaiseksi toiminut moitteettomasti, etukoppaan mahtuu tavaraa 50-100kg. Jos jotain kiinnostaa koeajo niin tervetuloa Suomenlinnaan.

  22. #142
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Commuter Booster olis aika kiinnostava. En kyllä ole ehtinyt kunnolla tutustumaan. PAS-mahdollisuus ehkä puuttuu, tosin tuo kytkeytyy Cycle Analystiin, johon taas taitaa saada.
    juminy muokkasi tätä : 29.12.2011 at 00.56

  23. #143
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Tuntuu uskomattomalta, että 1000w tehoinen versio ei sutisi tyhjää ja söisi rengasta. 200w varmaan meneekin hyvin. Ihan kätevä lisä normipyörään. Siihen riittäisi ihan hyvin vain on nappi ja off nappina jarru eli laittaisi vaan päälle kun ajaa pidempää suoraa ja muulloin pois.

  24. #144
    Jännä kapine tuo Commuter Booster. Siitä tulee kovasti mieleen meilläkin 1950-60 luvulla käytössä olleet Velosolexin apumoottorit joka samantapaisen painorullan avulla välitti polttomoottorista voiman etufillariin. No, taitaa tuo Commuutteri kuitenkin olla näitä hieman kehittyneempi!

  25. #145
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Löytyykö keneltäkään kokemusta Kuetronin sähköavusteisista pyöristä ja tarkemmin ottaen jälkikäteen asennetuista? Kaveri haluaa sähköavusteisen pyörän ja valmiit pyörät ovat liian kalliita. En ole varma mikä pyörä hänellä on, mutta muistini mukaan joku tyyliin 7-vaihteinen viitisen vuotta vanha peruspyörä. Hän haluaisi kuulla omakohteisia kokemuksia ja arvioita kyseisen yrityksen palveluista ja tuotteista. www.kuetron.fi.

  26. #146
    Liittynyt
    11/2009
    Viestit
    1.695

  27. #147
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heccu Katso viesti
    Ensimmäistä kertaa tulee sähköpyörää katsoessa mieleen, että missä se akku piileskelee . Nyt ollaan menossa oikeaan suuntaan muotoilun suhteen. Hyvä!

  28. #148
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Onkohan kellää kokemuksia Trek Valencia+? Hieman kiinnostaisi moinen sähköavusteinen pyörä. Ja ihan taas vasta aloittelemassa harrastusta. Ensin pitää ehkä hommata joku halpispyörä että saa vähän kuvaa tuleeko kesän aikana yhtään sotkettua. Mutta hieman rajoittavana tekijänä on parinmetrin pituus niin tuppaa runkokoot olemaan vähissä. Tuossa Trekissä olis ainaki 25" runkoa ymmärtääkseni saatavana.

    Mitenhä noi Bionxin vehkeet kestää verrattuna vaikka johonkin Panasonicciin?

    Trekkejäki näemmä löytyy, vielku joku ostais auton pois niin pääsis pyöräkauppaan.

    Trekin suomennetulla sivustolla sanotaan, että moottori olis 350 wattinen niinkuin erään suomalaisen nettisivuillakin, mutta eikös EU:ssa moottorikoko pitäs olla 250W (max)? Ei tietty yhtään haittaisi jos tehoa olis tuo 350 .. alko vaan ihmetyttään tässä kun noita selas ja katteli. Mielihä tekis tietty laittaa samontein joku 500 wattinen että tämmöinen köriläs siirtyis mäkee ylös kunnon vauhdilla.
    kokki muokkasi tätä : 02.04.2012 at 18.57

  29. #149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kokki Katso viesti
    Onkohan kellää kokemuksia Trek Valencia+? Hieman kiinnostaisi moinen sähköavusteinen pyörä. Ja ihan taas vasta aloittelemassa harrastusta. Ensin pitää ehkä hommata joku halpispyörä että saa vähän kuvaa tuleeko kesän aikana yhtään sotkettua. Mutta hieman rajoittavana tekijänä on parinmetrin pituus niin tuppaa runkokoot olemaan vähissä. Tuossa Trekissä olis ainaki 25" runkoa ymmärtääkseni saatavana.

    Trek Valencia+ on kuulemma Trekin varastosta loppuunmyyty. Ärf!
    Noissa sähköavusteisissa ei tosiaan oikein tahdo löytyä suuria runkokokoja. Kuitenkin saksalaisfirma Derby Cycles tekee merkeillä Rixe ja Kalkhoff runkoja aina 60 cm saakka. Pedeleceissä ei se runkokorkeus kuitenkaan ole niin oleellinen kuin normifillarissa, koska sitä paljolti käytetään ihan "kruisailuun". Noissa Derbyn fillareissa käytetään muuten kaikissa Panasonicin hyvin sivistyneitä ja laadukkaita keskiömoottoreita ja muutenkin Panan sähköverneitä. Suomalainen Helkama käyttää myös samaa sydeemiä mutta heillä ei ole tarjolla isoja runkokokoja.

  30. #150
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    34
    Tartteekos tommoses greencycle.fi:n sarjoissa polkee ollenkaa jos jää tuo joku anturi laittamati? Bionxin sarjaan verrattuna tuo versio taitaa olla vaatimaton (kuten hintaki)? Jarruttaakoha tuo kovasti polkemista jos haluisi ilman avustuksia polkea (tai jos akku loppuu)? Miten alamäet? Onko niissä minkä verran säätöjä että minkä verran apuja haluu? Pitänee viel tavata tota saittia lisää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •