HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 175 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 75 125 165 173 174 175 176 177 185 225 275 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.221 - 5.250 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Oma valaistusvarustus syksyn rientoihin:

http://www.dealextreme.com/p/spiderf...-1-18650-19767
    http://www.dealextreme.com/p/trustfi...s-2-pack-19770
    http://www.dealextreme.com/p/ultrafi...y-charger-1251
    http://www.dealextreme.com/p/univers...diameter-31871

http://www.dealextreme.com/p/ha-iii-...included-29489
    Tähän löytyy myös jatkojohto + lisäakku.

Taskulampulla pärjää pimeään aikaan kadulla ja ajelee hyvin kolmeakymppiä ilman murheita.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppi Katso viesti
    Mullon tommonen dx:n xm-l Magikshine. Kaveriksi ajattelin teipata perus p7-fikkarin kypärään.

Vähän rupes arveluttamaan tuo, kun kummassakin on kuitenkin aika spottinen valokuvio. Mitäkähän täällä suositeltaisi tolle magikshinelle kaveriksi, floodivaloksi..? Laitanko hajotuskalvon vai onko dx:ssä tai jossain muualla edullisia vaihtoehtoja..?
    P7 led ja spottinen? Eikös ne yleensä ole ison ledin takia enemmänkin aika laajakiilaisia?

Oma mielipiteeni joka tapauksessa on, että spotti kypärään ja hajavalo tankoon. Tanko sojottaa vähän minne sattuu, mutta hajavalo vielä toimii. Kypärän spotti on taas kohdistettavissa minne vain. Kohdistettavuus on iso etu joskus, voit esim. katsoa mutkaan ennen kuin olet jo kurvannu sinne yms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Hajotuskalvo ???? Selitä ? Vois olla käyttöö.
    Timppi taitaa tarkoittaa diffuuseria. Se kirkkain spotti on tosiaan aika pistemäinen pyöräilykäyttöön (tankoon kiinnitettynä ainakin), ja itsekin ajattelin että joku hieman sitä spottia hajottava diffuuseri voisi olla ihan hyödyllinen.

Tällainen ainakin löytyy eBaystä.
    Thundermand muokkasi tätä : 04.08.2011 at 22.54
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Juu , kiitti
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Thundermand Katso viesti
    Timppi taitaa tarkoittaa diffuuseria. Se kirkkain spotti on tosiaan aika pistemäinen pyöräilykäyttöön (tankoon kiinnitettynä ainakin), ja itsekin ajattelin että joku hieman sitä spottia hajottava diffuuseri voisi olla ihan hyödyllinen.

Toihan tekee riistolampusta loistavan valon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Toihan tekee riistolampusta loistavan valon
    muistaakseni ledtech.de:stä saa 25asteen linssejä jotka sopivat heittämällä riistovaloon ja täten saa leveämmän keilan.
    ja samasta paikasta myös kapeammatkin...
    itselläni on juuri näin parit valot eli toisessa floodi ja toisessa spotti.
    työmatka ajoa olen kuitenkin ajanut pelkästään tanko spotilla sillä se on helppo suunnata pikkaisen liian alas jottei häikäise vastaantulijoita ja valoteho on riittävä kuitenkin eteenpäinkin.
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Mitä viime vuoden talvipyöräilijät sanovat valojen sijoittamisesta? Jos käytettävissä on tuo taskulamppu + DX:n lupine-kopio, kumpi kypärään ja kumpi tankoon kiinni?
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Lupinen Wilmaankin on näköjään uusia päivityksiä jo olleen 1100 lumen lisäksi on tullut 1200 ja 1300 lumen versiot http://s235041100.online.de/shop/cat...aram=cid%3D%26 . Tolla 1300 lumenilla vois Pikon kanssa pärjäillä.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Pieni kevennys ..

Kyllä tästä kunnon fillaristi kehittyy ..

Valohan pyörässä pitää olla ..
    http://www.youtube.com/watch?v=joaRMOYSc5E

Juurikin tommosta. En muistanu heti, millä hakea. Mut diffuusorihan se..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Lupinen Wilmaankin on näköjään uusia päivityksiä ... ... Tolla 1300 lumenilla vois Pikon kanssa pärjäillä.
    Edellinen pimeä kausi meni tuolla combolla - 1100 lum upgreidattu W-valo tangossa ja Piko kypärässä. Enkä nyt muista yhtään kertaa et olis ollu molemmat täysillä tehoilla päällä samanaikaisesti, ajotunteja metsässä kerty kuitenkin jokunen sata... Tuskinpa itse enää tuosta lisälumeneja hankin mut hyvä että tarjotaan.

Laitoin pari tilaukseen, katsotaan miltä näyttävät kun joskus saapuvat.

Näköjään Bettyllekin löytyy DIY upgradea, jopa kaksin kappalein:

- 2000 Lumens 22° with 4 x CREE XP-G and 3 x CREE XM-L
    - 2200 Lumens 26° with 4 x CREE XM-L

Eka ei taida olla hintansa arvoinen, tuskin 1850->2000 eroa huomaa varsinkin kun 22-asteen linssi löytyy jo. Toka sen sijaan on aika mielenkiintoinen, neljästä ledistä enemmän valoa kuin seittemästä? 26-asteinen keila olisi varmaan aika asiallinen hitaassa ajossa, mutta jos haluu ajaa täysii pimeessäkin, niin mahtaako valoa riittää tarpeeksi kauas.

Edit: saattaa olla Lupinelta typo toi 4 x XM-L. Ulkoisella kytkimellä varustetun Bettyn saman upgraden spekseissä lukee 7 x XM-L.
    mehukatti muokkasi tätä : 06.08.2011 at 23.29

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Canon720 Katso viesti
    Kyllä tästä kunnon fillaristi kehittyy ..

Valohan pyörässä pitää olla ..
    http://www.youtube.com/watch?v=joaRMOYSc5E

Ihan paras :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    "Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan

Noista Lupineista vielä. Mulla on tuo Wilma7 ja sitä olisin päivittämässä tuollaisella DIY valolätkällä ja samaan kasaan olisi tarkoitus hankkia tuo Piko. Pikossahan 22 asteen linssi, mikä noista olisi paras kaveriksi kun linssin asteet noissa Diy-osissa on 1100=16 1200=22 1300=26, sinä mielessä ettei valokeilasta tule sitten liian leveä. Itse olisin vähän tuon PaH:n linjoilla, eli pyörässä kapeampi ja kypärässä leveämpi valokeila? Mitä muut Lupinistit on mieltä?
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Noista Lupineista vielä. Mulla on tuo Wilma7 ja sitä olisin päivittämässä tuollaisella DIY valolätkällä ja samaan kasaan olisi tarkoitus hankkia tuo Piko. Pikossahan 22 asteen linssi, mikä noista olisi paras kaveriksi kun linssin asteet noissa Diy-osissa on 1100=16 1200=22 1300=26, sinä mielessä ettei valokeilasta tule sitten liian leveä. Itse olisin vähän tuon PaH:n linjoilla, eli pyörässä kapeampi ja kypärässä leveämpi valokeila? Mitä muut Lupinistit on mieltä?
    Jos pitää noilla ehdoilla valita, niin mielestäni pyörään kiinni leveä keila ja kypärään kapea. Syynä se, että tankolamppua ei oikein voi tähdätä sinne minne pitäisi ja siksi on hyvä, että se tuottaa leveämmän keilan. Kypärälamppu taas osoittaa aina tarkasti sinne minne katsoo, joten siinä riittää kapeampikin keila. Mutta ideaali tietysti olisi, jos kummassakin olisi leveä keila.

Eli sinuna laittaisin Pikon kypärään, johon se kokonsa ja painonsa puolesta hyvin sopiikin, ja tankoon Wilman joko 22- tai 26-asteen linssillä.

Mutta tehokkaan lampun, esim. Bettyn kanssa 22-asteen linssi on mielestäni minimi. Syynä se, että valoa on jo sen verran paljon, että sitä riittää erittäin hyvin isommallekin pinta-alalle. Muussa tapauksessa on sellanen kapeempi keila, joka sokaisee ja vie samalla hämäränäön, jos sen osoittaa maahan yhtään lähemmäksi.

Itsellä siis yhden pimeän kauden verran kokemusta Bettystä 16+22-linssillä ja Pikosta.
    mehukatti muokkasi tätä : 06.08.2011 at 15.20

Samoilla linjoilla mehukatin kanssa. Kapea kypärään ja leveä tankoon. Hope 4vision antaa levehkön keilan ja DIY-lamppu heijastimella tasaisen pyöreän spotin. Spotti toimii hyvin hakuvalona sekä antaa tasaisen kirkkaan valon katseen kohdalle.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Ym. diffuusorit saapuivat nopeasti pehmustetussa kirjekuoressa. Ei mahdu mikkihiiriversioon, sen linssin halkaisija on pienempi (tietysti voi hioa). Normiriistolamppuun sen sijaan varsin hyvin.

Noista Lupineista vielä.... Itse olisin vähän tuon PaH:n linjoilla, eli pyörässä kapeampi ja kypärässä leveämpi valokeila? Mitä muut Lupinistit on mieltä?
    PaH ei oo itsekään tuolla linjalla
    Mulla Piko on kypärässä kahdesta syystä - ekaks siks et se on soman pieni, kepoinen, omaa pienen säkäkorkeuden
    (verrattuna teslawilmabetty-systeemeihin) ja se snadi akkukin on takiaisnauhalla kiinni kypärän takaosassa eli ei
    piuhoja muualle ja tokaks, pimeellä kun ajelen silloin kun aika antaa myöten eli keliä ei voi valita - sumu, vesisade,
    lumisade tms taittaa valoa ja haittaa näkyvyyttä jos otsikossa hehkuu liikaa lumeneita -
    Pikon max tehokin on jsks liikaa ... Kiilojen leveyksiä en juuri oo miettyny.

Mut teoriassa just niinku mehukatti totes, kypärä on hakuvalo = sinne kapeempi ja tangossa sit se uubervalo
    PaH muokkasi tätä : 10.08.2011 at 08.33 Syy: lokiikan lisäys

Kuriiri kiikutti tänään uuden Exposure Six Pac tuikuttimen, joka tarkoitus asentaa tankoon. Kypärään Lupinen Wilma 17W, joten eiköhän noilla näe ajella Sipoonkorvessa pimeällä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Ym. diffuusorit saapuivat nopeasti pehmustetussa kirjekuoressa. Ei mahdu mikkihiiriversioon, sen linssin halkaisija on pienempi (tietysti voi hioa). Normiriistolamppuun sen sijaan varsin hyvin.
    Tämän johdosta joutuupi sitten kai laittamaan normilampun tankoon ja mikkihiiren tarvittaessa kypärään. Tuosta diffuusorista tulee suorakaiteen muotoinen kirkas alue ja sirottelee vähän ympäristöönkin. Ihan jees.

Tarkistin muutenkin kaikki lamput, jatkojohdot ja akut. Tulkoon syksy ja pimeä!

Onko jollain kokemusta tai mutua tästä ?
    http://www.dealextreme.com/p/mj-872-...pack-set-80953
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mut teoriassa just niinku mehukatti totes, kypärä on hakuvalo = sinne kapeempi ja tangossa sit se uubervalo
    Jep, tämän takia just kyselin. Täältä yleesä apu löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Onko jollain kokemusta tai mutua tästä ?
    http://www.dealextreme.com/p/mj-872-...pack-set-80953
    Erittäin floodimainen, eli selvää keskispottia ei ole. Tässä on ihan hyvä artikkeli.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Itse olen 1850 lumenin 22 (vai oliko se 20) asteen bettyn kanssa tullut siihen tulokseen, että pelkkä tankovalo riittää, mikäli maassa ei ole paljon kasvillisuutta peittämässä kiviä varjoihin (ajelut kesäöissä ennen syksyn tuloa). Kypärävaloa tarvitaan sitten, kun halutaan sokaista lenkille mukaan eksynyt kaveri. Tämä perustuu kokemuksiin, kun kypärässä oli lisukkeena kiinanihme kiinni ja maastona tutu polut, jolloin polkujen risteyksiä ei tarvinnut etsiä.

mutanaama Guest
    Mulla on stongassa yli 2000lm sopivalla linssillä (ei hotspottia) enkä koe ollenkaan kaipaavani kypäräväloa.

Mikä olisi paras yhdistelmä tanko+kypärävaloksi? Eli mikä lamppu tankoon hieman laajempaa keilaa luomaan ja millainen spotti sitten kypärään? Dx:n mallistoa olen selaillut ja hinta saisi olla huokea seteillä.
    Respect is not given, it is taken.

Mikäs tämmönen kauppa on ? http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+j...aisinsarja/117

Ei oo ennen tullut huomattua ?

Täytynee kokeilla.. Kaipa tuolla tilaus ja takuuasiat hoitunevat helpommin kuin honkkarin kautta. Jos on tarvetta noille lisäkamoille, niin "ennakkotilauksella" saa osassa tuotteissa tuota kamaa vielä kaupan päälle.

Mä hommasin tuolta mikkihiirilampun viime syksynä. Tuli melko nopeasti ja on toiminut ainakin tähän asti hyvin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •