Moi. Mä oon 2 kertaa vetäny tammoille yhdistetyn PK ja mäkitreenin ja kummallakin kerralla siitä tykättiin. Muista Ile se, että 1) liikkeelle lähdette vasta sitten kun viimeiset on saaneet rauhassa palautua teho-osuuden jälkeen ettei kellekään tuu sellanen pakko-olla-nopea fiilis. Nopeimmat voi tarvittaessa ajella sakkolenkin ja 2) PK osuudet ajetaan sitten korostetun rauhallisesti erityisesti mäkien osalta, koska ideahan on tehoilla vain tietyillä pätkillä.
Ite suosittelen ehdottomasti yllä speksattuja lyhyitä tehopläjäyksiä, sillä niiden kuntoa kohottava vaikutus on kulutettuun aikaan nähden todella iso. Toivotaan kelejä ja hauskaa lenkkiä kaikille..
Tänään ajettiin 8 kuskin voimin tammaravien 2 lenkki/espoon lenkit. Matkaa tuli noin 68 km tuvalle asti ja keskinopeus 29.5km/h. Velskolan mäet ajettiin oman vauhdin mukaan ja loppumatka sujuvasti porukassa. Muutaman kerran sain hieman hillitä vetäjien menohaluja kun reidet alko hapotella, mutta niinhän se joskus pitääkin, eli taas hyvä lenkki takana loistavassa säässä.
Lisätäkseni vielä hyvästä lenkistä huolimatta pieni kärhämä sattui puimuritraktorikuskin kanssa. Traktori tuli takaa röyläntietä koskelontien risteykseen ja päätti lähteä ohittamaan meitä juuri ennen risteystä. Sen jälkeen avasi takaikkunan ja alkoi hirveä suun soitto johon minä kyllä vastasin omalta osaltani ja nyt onkin sitten hieman ääni käheänä![]()
Reittiä tässä
http://maps.google.fi/maps?saddr=Bel...p=6&sz=14&z=10
Mittarinarkomaanina kävin ajelemassa tänään Velskolan mäet eestaas ja samalla katsastin mittarin katoamispaikan tiellä olevan kaiteen kohdalta. Ei tarvinnut repiä kasveja kuin n.35 metrin matkan verran ja n.metrin puolentoista leveydeltä ja mittari löytyi. Luonnollisesti kaiteen täysin toisesta päästä ja vain n.35 cm:n päästä asfaltista sähkötolpan juuresta helposti näkyen, mutta eipä vaan näkynyt, kun aikaisemmin oli tieltä yrittänyt tihrustaa. Eli kaikki hyvin ja tulipahan ylimääräinen mäkitreenikin ajettua tämän takia.
Tämän jälkeen voikin sitten kiittää myöhästyneenä torstain lenkistä.
Huomenna kukaan lähdössä lenkille inhimillistä vauhtia?
Heips! Jokos on suunnitelmia torstaille? Muutama tamma olisi tulossa ja ehkä jopa yksi tuorekin kasvo - eli jos seuraa sopuvauhtiseen (esim. 25-26 km/h) lenkkiin olisi, niin kuskejakin olisi semmoiseen tarjolla.
Hei oli tosiaan mukava Bembölen lenkki (viime torstain) ja höpötysseuraa riitti koko matkalle. Yksinäiset työmatkat aiheuttaa minulle ainakin puheripulia![]()
heips! minä en ainakaan nyt pariin viikkoon ole mukana torstain lenkki kuvioissa lomamatkan takia..
Torstaina vois taas ajella jotain.![]()
Esimerkiksi näin: http://maps.google.fi/maps?saddr=Tun...&dirflg=w&z=12
Myötäpäivään.
Seitsemän kuskia lähti ja kolme palasi tuvalle. Ajettiin muuten reitin mukaan paitsi Kolmirannassa käännyttiin liian aikaisin ja ajettiin 3 km sakkokiemura. Kiitos mukana olleille!
http://connect.garmin.com/activity/105724126
Sää oli mitä oli, mutta hieno reitti. Paras tähän astisista Hepon lenkeistä, missä olen ollut mukana. Kiitos vetäjälle. Vauhtikin (26) oli ihan passeli sille säälle. Kotimatkalla vedettiiin VPR:n kanssa hetken 36 vauhtia ja mehut katosi sopivasti jaloista
http://www.sports-tracker.com/#/work...paao7pke7gsjsh
Kiitos vain täältäkin VPR:lle lenkin vetämisestä ja muillekin, vaikka kato kävikin hiukan reippaammin matkanvarrella. Matkaan lähti 2 tammaa ja 5 oria, joista siis 3 ajoi perille, yksi kääntyi vain hiukan aikaisemmin kotia kohti ja kolme lähti kuivemmille?/nopeammille?/hitaammille? laitumille jo ennen puoltaväliä.
Tästä aiheesta on ollut riittävästi avautumista tällä foorumilla ja Espoon hitaiden ketju kertoo tarpeesta. Voisin siis vetää oikeasti rauhallisen (23-25 km/h) torstailenkin. Tälle lenkille ovat tervetulleita aloittelijat ja ne, jotka eivät ole enää uskaltautuneet näille torstailenkeille, koska vauhdit ovat nousseet liikaa. Tälle lenkille on turha tulla näyttämään, kuinka pyörä kulkee (sitä voidaan lähteä mittaamaan vaikkapa Kaskelaan huomenna).
Voisin vetää tällaisen reitin. Reitillä on jonkin verran mäkiä mutta ne vedetään rauhallisesti ja ketään ei jätetä puuskuttamaan mäkeen.
Ilmoitelkaahan tähän ketjuun, jos tälle löytyy kiinnostusta. En viitsi yksin lähteä köröttelemään.![]()
Kiinnostusta löytyisi... mitä tollanen 23-25 km/h keskari tarkoittaa nousuille? Olen ajanut vastaavia lenkkejä keskinopeudella 25-26, mutta kovempaa en kyllä helposti pääse. Mulla menee normimäet körötellessä isoimmalla takarattaalla 12-16 km/h, jyrkemmissä pätkissä poweri ei riitä ja vaihdan eteen mummorattaan -> nousunopeus 10 km/h.
Lähtöpaikka lienee tämä? http://www1.smilehouse.com/fl_static/bembolenkahvitupa/
Tulen mukaan![]()
Kiinnostusta olisi minullakin tuollaiselle hitaalle lenkille. Ikävä kyllä nyt torstaina en pääse koska olen reissulla mikkelissä ja pyörä on ensihuollossa, mutta jos järjestätte esim. ensiviikolla uuden hitaan niin voisin lähteä mukaan.
Minäpäs yritän ehtiä huomenna mukaan. Jos pääsen lähtemään töistä ajoissa, enkä eksy matkalle, niin mukana ollaanNäin kun suunnittelee, niin varmasti menee ylitöiksi...
![]()
Mukana (jos mies sallii)
Lis: Juu, sallii se.
Festina lente
Hep, kiinnostusta löytyy ja yritän ehtiä tarpeeksi ajoissa tuvalle.
Rauhallinen torstailenkki ajettu: 50 km @ 25 km/h. Sää ei ollut speksin mukainen ja vettä tuli niskaan ihan kaatamalla kahteen otteeseen. Oli hieman kohmeinen kroppa kotona, mutta lämmin suihku auttoi.![]()
Kiitos Arille lenkin vetämisestä! Mukava reittivalinta. Kotimatkalla märkyys vaan nauratti, ja onneksi suihkussa lämpeni mukavasti.![]()
Festina lente
Kiitokset myös täältä Arille hyvästä tasaisesta lenkin vedosta. Se "hiekkasuihku" Arin takarenkaasta, joka tuli toiseen riviin, ei mielestäni kuulunut speksiin![]()
Kiitokset myös Arille ja Tipsulle siirtymäreitin opastuksesta, paljon sujuvampi reitti tuvalta kotio.
Kirjanmerkit