GiantGarminElectrobike
Sivu 9 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 19 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #241
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    617
    Girvinin Rockringistä tuli mieleen Girvinin keulat.

    (Ei minun)
    www.kaupinkanuunat.net

  2. #242
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Mun Adroit on samalla maalarilla, joka maalasi Shamuksen Storm-Attituden. Korjaa Samu, jos olen väärässä, mut oliko se jotain 450-500€? Ja siinä Samu poisti itse vanhat maalit, mikä on kallis osuus hommasta. Mun haarukka ja stemmi/tanko menivät maalarille tuollaisenaan, eli hän joutuu poistamaan vanhat maalit, minkä johdosta hinta-arvio oli n. 300€.
    Eivätkö nuo maalit lähde ihan asetonilla?

  3. #243
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Laitetaan nyt valmiista myös, kun alkuvaiheestakin oli kuva.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  4. #244
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    101
    Ein kleines schönes Klein! On se hiano, pelkästään tuosta värimaailmasta tulee lisää jerkkua reisiin!

  5. #245
    Liittynyt
    01/2008
    Viestit
    1.544
    Siis että on upee Kleini
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

  6. #246
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Laitetaanpas retroilua omastakin puolesta. Isän aikoinaan uutena hankkimaa Bianchin tiukkaa maastomallistoa 80-luvun loppupuolelta. Tarkka vuosi ei nyt ole tiedossa mutta apu tuonkin suhteen kelpaisi. Malli ilmeisemmin Grizzly. Biopace rattaat, XT-sarja, jossa erityisen tyylikkäästi sijoitettu takajarru. Girvinin flexstem hieman myöhemmältä ajalta mutta tallista löytyy kyllä vielä originaalikin stemmi ja sen lisäksi seinällä roikkuvat vielä alkuperäiset ulkokumit. Voisihan tuon kuvata joskus aivan alkuperäisessä kunnossa.









    kooki muokkasi tätä : 20.07.2011 at 00.27 Syy: kuvasäätö

  7. #247
    Pelle Peloton Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Laitetaanpas retroilua omastakin puolesta.
    Täytyypi sanoa, että kateeksi käy

    Edit: Lisättäköön, että kaikki postatut Kleinit herättävät myös kateutta - en tosin tiedä miksi.

  8. #248
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Heinola
    Viestit
    0
    Uber hieno Bianchi, tottakai Kleinikin. Upeaa että porukka tallettaa vanhatkin vermeet, ne ovat niitä oikeita veloja
    Pyöräily=Elämä

  9. #249
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Laitetaanpas retroilua omastakin puolesta. Isän aikoinaan uutena hankkimaa Bianchin tiukkaa maastomallistoa 80-luvun loppupuolelta.
    Aivan fantastinen! Mutta mikä geometria, niin kuin väärinpäin sloupattu... Minkälainen tuo on oikein ajaa? Paljonko painoa kuvan kokoonpanossa?

    Hienoja nämä vanhat maasturit, ei voi muuta sanoa.

    -Lauri

  10. #250
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Itellä ei mitään retrokamoja ole, mutta täytyy silti todeta, että jumpe millasia fillareita ja etenkin kokoelmia porukalta löytyy! Hienoa!
    Mud, sweat and beers.

  11. #251
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Niin tarkennetaan siis, että isäni tuon pyörän edelleen omistaa ja käyttää sitä vielä melko aktiivisesti työmatka-ajossa. Tästäpä syystä myös lukko yms. viritykset kiinni.

    Ei tuo vaakaputki kyllä oikeasti slouppaa. Porukoiden piha on vaan vähän vaaterista kaakkoon, minkä näkee tosta renkaiden tasostakin. Painoa ei varmaan ole koskaan mitattu sen tarkemmin mutta kyllä sitä tossa jättikoossa ihan tarpeeksi on Ajotuntuma on korkean painopisteen vuoksi varsin erilainen kuin moderneissa vekottimissa.

    Olen yrittänyt katsella noita 80-luvun lopun Bianchien kuvia mutta aivan vastaavaa ei ole tullut eteen. Isä muistelee 85-87 välillä tuon hankkineensa mutta tarkkaa tietoa ei nyt siis ole. Löytyykö keneltäkään tietoa tai linkkiä johonkin Bianchin vanhoihin luetteloihin?
    kooki muokkasi tätä : 20.07.2011 at 13.59 Syy: help request

  12. #252
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    1995 hankittu kuljetin, joka nyt vanhoilla päivillä palvelee työmatkakaverina


    Gummit, polkimet ja takapalat vaihtuneet, muuten orkkiskamaa
    Pastu muokkasi tätä : 21.07.2011 at 19.54 Syy: sehän olikin vuoden vanhempi... ;)

  13. #253
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    213
    Upeita retro fillareita. Erityisesti nuo Kleinin on hienoja. Itsellä ei valitettavasti ole moisia aarteita varastossa.

    Huuto.net:ssä näyttää olevan pari Cannondalea melko halvalla, mutta olisikohan noista entisöinti projekteiksi? Toisen koko voisi olla itselle sopiva. (http://www.huuto.net/kohteet/cannond...yora/184976106 ja http://www.huuto.net/kohteet/cannondale-m400/185084737)

    Vanhoja osia löytyy ilmeisesti eBay:n kautta.

    Kommentteja? Tekisi mieli kyllä joku projekti talveksi kehitellä...

  14. #254
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    Ebay on vanhoja osia pullollaan ja edullisemmat kaupat tulee usein tehtyä www.retrobike.co.uk:n kautta. Kotimaisilta retroharrastajillakin palikkaa pyörii ja varmaan silloin hinta asettuu kohdalleen kun osa ei lähde maasta pois (jos sattuu olemaan kyseessä joku paremman tason palikka).

    Noista huutonetin Cännäreistä saisi varmaan kivat ajopelit, mutta tuossa on vähän vaarana että nälkä kasvaa syödessä. Ja silloin alkaa ihmetellä miksei heti hankkinut jotain nättiä entisöitävää xt:n palikoilla..Hinnat kun on loppujen lopuksi kohtuullisella tasolla, ellei halua sitten jotain tyyliin xt/xtr uutena paketissaan, Paul, Grafton, Klein jne. jne.

    Kunnioitan kyllä tosi paljon kaikkia hyvin säilyneitä vanhoja fillareita osasarjasta riippumatta, mutta sitten jos lähtee miettimään keräilyarvoa pitkällä tähtäimellä, niin varmoja nakkeja on aina pikkufirmojen ja "top-of-the-line" -tuotteet. Hauskaa voi kyllä pitää muillakin.

  15. #255
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    26
    Tässä omasta cännäristä kuva ja jos joku osais kertoa vaikka vielä oikean vuosiluvunkin niin olisin kiitollinen.



    Cannondale M2000
    Täydellä XT m737 osasarjalla ja kaikki alkuperäisosia paitsi ohjaustanko (ainakin minun tietääkseni). Vaijerit ja ketjut tietysti vaihdettu myös. Vuosimalliksi arvailen 1994 tai 1995. Jos joku tietää paremmin niin kertokoon...

  16. #256
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Vuosiluku löytyy sarjanumerosta: http://www.vintagecannondale.com/info.html

  17. #257
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Vuosiluku löytyy sarjanumerosta: http://www.vintagecannondale.com/info.html
    Näyttäis olevan Maaliskuu 1994.

    Kiitos vinkistä.

  18. #258
    vaihtovirta Guest
    Cännärillä jatkuu..



    ps. Satulatolppa ihan jumissa, ei lähde putkipihdeilläkään liikkeelle, mitä seuraavaksi?

  19. #259
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Heinola
    Viestit
    0
    Sitä voisi lämmittää vaikka kuumapuhaltimella varovasti, metalli laajenee ja sitten kokeilla uudelleen pihdeillä, ulkokerros eli runkoputki lämpenee nopeammin kuin satulaputki, näin voisi onnistua.
    Pyöräily=Elämä

  20. #260
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Onko ne terästä? Jotain ruosteenirrotus spaytä kokeiltu? Jos terästä niin ultimaalinen konsti millä lähtee on lämmittämällä kaasupillillä tuota pystyputkea, tosin saa sanoa maaleillekin morjes ja kiva ku kävitte... Kuumailmapuhalitimella varovainen lämmittely ei välttämättä auta lämpölaajeneminen niin pientä ettei irrota ruostetta. Jos kerran niin jumissa ettei putkareillakaan liiku.

  21. #261
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Jos terästä niin ultimaalinen konsti millä lähtee on lämmittämällä kaasupillillä tuota pystyputkea, tosin saa sanoa maaleillekin morjes ja kiva ku kävitte...
    Maalattujen runkoputkien päälle märkä pyyhe viilentämään.

  22. #262
    Nishikin Road Masterista (teräsrunko) nykäisin sisään juuttuneen tolpan (alumiinia) kiinnittämällä tolppaan vanhan satulan ja satulaan metrisen kakkosnelosen. Sitten vaan kääntämään... vähän pahaa teki, mutta auki se lähti melkoisen nirskahduksen saattamana. Oli vaan metallipinnat hapettuneet jumiin toisiinsa..

    Edit: tätä ennen olin sitä yrittänyt nakutella laudan pätkällä ja herkistellä ties millä ruosteenpoistoaineilla.

    Ääritapauksessa; tolppa poikki ja sorvarille se runko niin se sorvaa sen sieltä pois.
    Emmä nyt ainakaan sinne lähe

  23. #263
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569

    1994 Super V 3000

    Oli tarkoitus hankkia kokoelmiin ensimmäinen retrotäpäri ja hommasin Jenkeistä käyttämättömän 1994-mallisen Cannondale Super V 3000 -runkosetin.
    Varastotilan rajoitukset vaativat kuitenkin luopumaan projektista ja nyt on sitten tämmönen ylimääräisenä:


    Huomatkaa tuossa oleva legendaarinen Magic Motorcycle -kampisetti!

  24. #264
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    298
    No siinä olis sikahieno projektiaihio!

  25. #265
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    318

  26. #266
    Työmatkapyörää syksyä ja talvea varten värkkäsin kasaan tuossa päivänä muutamana.







    Kyseessä Marin Eldridge Grade 1992. Osasarja on DX/LX/XT sekoitus 90-luvun alkupuolelta.

  27. #267
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vaihtovirta Katso viesti
    Cännärillä jatkuu..

    ps. Satulatolppa ihan jumissa, ei lähde putkipihdeilläkään liikkeelle, mitä seuraavaksi?
    Pari päivää ohuen öljyn ruikkimista tolpan juureen. Sitten satulasta/tolpasta pyörä kiinni ruuvipenkkiin ja eikun rungosta pyörittämään. Satulasta kiinni laittamalla ja rungosta vääntämällä saa huomattavasti paremman momentin kuin toisinpäin. Tämän vihjeen luin joskus juurikin täältä foorumilta.

  28. #268
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229

    Retro(?)Tunturi Equillar

    Mitähän ikäluokkaa mahtaa olla teräsrunkoinen kys. Tunturi? On maalattu jälkikäteen. Ois tyrkyllä moinen. Ei ole tulossa itselle vaan vaimon siskolle. On vaan siinä ja siinä, että onko runko vaakaputki liian pitkä. Pituus näyttää olevan vaakaputkea pitkin n. 555-560mm. Nykyisen omistajan mukaan koko olisi pienin(?) n. 15,5".

    Muuta lisäkymysys.

    - Löytyykö moisiin kampiin jostakin järkihintaan isointa eturatasta ja mitä sarjaa nuo kammet ovat?

    - Keula on varmaan 80mm joustava ja vuosimalli XXXX? Eipä onnistunu ilman laitto, kun venttilit on syvällä ja ilmeisesti prestat. Jois jollain ois kys. keulan speksit/räjäytys- &huoltokuvat niin voisin ottaa ilomielin vastaan

    Tässä kuvatuksia.







    www.kaupinkanuunat.net

  29. #269
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Mitä tuolle Klein pyörämerkille on tapahtunut?

    Ja niin, vielä seuraava pähkinä: tietääkö kukaan sellaista maastopyörämerkkiä kuin Sprint (tai jotain siihen suuntaan) Oli meikäläisen ensimmäinen maastofilo joskus 90-luvun puolivälissä. Kuuklella en löytänyt mitään, joku interspurtin oma pyörämerkki.

  30. #270
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    298
    Uusimassa Vanhat velot ry:n julkaisemassa Pikajalka-lehdessä oli artikkeli maastopyöräilyn historiasta. Kannattaa lukea.

    http://www.vanhatvelot.org/yhdistys/pikajalka

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Mitä tuolle Klein pyörämerkille on tapahtunut?
    Lehden mukaan suurempi pyörämerkki (muistaakseni Trek) osti merkin 90-luvun puolivälin jälkeen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •