HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 59 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Mä vähä ihmettelin, kun luin tota HannaM:in kommenttia, kun mua on yleensä aina moikattu, kun oon itte ensin moikannu . Mulla on yleensä ollu "Team Lidl"-asu päällä, ja iso vatta roikkuu jossain polkimien alapuolella, ni ettei se moikkaaminen ainaka pyöräilijän ulkonäöstä voi olla kiinni, tai sitten ne on moikannu armosta, ku on kattonu, et mikä reppana toikin on.

Kun luin sitte Preqasinan kommenttia, niin voipi ollakin totta, että vasta Turun ulkopuolella saa moikata.

Täällä Naantalin suunnalla ainakin moikkaillaan ihan hyvin, tossa toissaillalla moikkasin piruuttani kaikkia, jotka pyörällä tuli vastaan. Melkein kaikki moikkas takaisin, taisi vaan yhdeltä kaverilta jäädä vastaamatta, kun sillä oli muuta puuhaa muovikassiensa kanssa .. Noi Rengastien kiertäjät yleisesti moikkaa kans, taitaa nostaa yleisesti moikkaustasoa, kun ollaan lomalla.

Vanhapuuma Guest
    Auh tunnen pistoksen: eli oho, meikäkin on ollut ilmeisesti MTB-ketjuilijoille tyly, kun en ole niitä moikannut, ainakaan ekana. Rajauksen ulkopuolelle jääneet, koska näin olen olettanut asian menevän (käppyräsarvet morjenstelee käppyräsarvia, maastoilijat maastoilijoita jne.), ja toisekseen, koska jos alan kaikkia pyöräilijöitä morjestaan niin eihän sitä siinä muuta ehdi enää tehdä (vai onko pyöräilyssä tarkoitus muuta tehdäkään?). Mutta aina jos käpälä on noussut toisella pystyyn, heitän kyllä ilmaveivin saman tien. Joskus ollut lähellä se Nupenkin ilmaveivi.

Aina ei toinen huomaa, ja jos toinen tulee vastaan vaikka tempofillarilla selvästi maailmanennätystä poljettaessa tai ylämäessä kun vetää putkelta, ymmärrän kyllä poikkeukset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nunnu Katso viesti
    Voi olla harha kuvitelmaa, mutta tuntuu kyllä et mitä kalliimpi pyörä ja hienommat ajovermeet, sen vähäisempää on takaisin moikkaus. Mutta tänään oli kyllä vallan mukava yllätys kun pyörittelin loivaa ylämäkeä hiki hatussa ja vastaan tuli kolme miestä ja kaukaa jo hymyilivät ja heiluttivat tervehdystään. kyllähän tuollanen nostaa heti lenkki fiilistä sinnikäästi kättä pystyyn jatkossakin!
    Tän mäkin olen huomannut, eli kun rupeaa kuiturunkoa tai kalliimpaa vaikka bianchia tulemaan niin sitten vedetään täysillä ohi tai muuten vaan näytetään nöösille miten sitä oikein pyöräillään ja oikeilla kamoilla. Sillähän ei ole mitään väliä että joku ajaa oman budjetin ja kunnon rajoissa ja tervehtii kanssapyöräilijöitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rahi Katso viesti
    Tän mäkin olen huomannut, eli kun rupeaa kuiturunkoa tai kalliimpaa vaikka bianchia tulemaan niin sitten vedetään täysillä ohi tai muuten vaan näytetään nöösille miten sitä oikein pyöräillään ja oikeilla kamoilla.
    Ehkä he ovat oikeasti aktiiveja eivätkä vain pyöräilijöitä? Ymmärrän hyvin, ettei aktiiviurheilijalla riitä suorituksensa aikana, jollainen myös pelkkä treenikin on, huomio mihinkään muuhun kuin omaan suoritukseensa ja oman kehon tarkkailuun.

Samahan se on lajissa kuin lajissa. Yritäpä mennä treenien aikaan huiskuttelemaan kentän, radan tai ladun varrelle, niin korkeintaan tulee huoltaja ajamaan sinut pois. Treenien jälkeen tai vapaalla tilanne on taas täysin eri.

Mutta en kiellä, etteikö olisi mahdollisuus sillekin, että tervehtimättäjättäjät olisivat vain huonoille tavoille oppineita harrastajia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rahi Katso viesti
    Tän mäkin olen huomannut, eli kun rupeaa kuiturunkoa tai kalliimpaa vaikka bianchia tulemaan niin sitten vedetään täysillä ohi tai muuten vaan näytetään nöösille miten sitä oikein pyöräillään ja oikeilla kamoilla.
    Mulla on kuiturunko ja "kalliit" trikoot mut morjestan silti vastaantulijoita ja jopa niitä ohitettavia joiden ohi pääsen joskus poikkeuksellisesti jopa ajamaan.

Vahvistaako poikkeus siis säännön?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    mut morjestan silti vastaantulijoita ja jopa niitä ohitettavia joiden ohi pääsen joskus poikkeuksellisesti jopa ajamaan.
    Kyllä, varsinkin silloin kun mennään fiksillä ohi.

lekator Guest

Vink vink moi

Oon nyt kevään kesän aikana ajanu 1300km maantie ja maastovehkeillä. Maastossa moikkaa kaikki ja vielä sanoo jotain, tosin se törmääminenkin on paljon harvinaisempaa. Maantiellä ajelen seuran asu päällä ja suurin osa samannäkösistä heeboista moikkaa yleensä sormilla. Mutta niinhän minäkin taidan moikata vaan sellasia VOMPIN näkösiä pyöräilijöitä. Ehkä siinä kokee jotain yhteenkuuluvaisuutta toisin kuin jonkun tavis pyöräilijän kanssa.
    Ite kun aikanaan prätkällä ajeli, kaikki moikkas, mutta pyöräkanta on jo niin iso, että tuskin enää on mielekästä moikkelehtia. Syksyllä kun vaihtoi autoon, niin eka ajopäivä lapanen nousi vahingossa tuulilasin takaa.

lekator Guest
    Ai niin ja eilen kotitiellä oli 2 herraa vanhemmilla kilpureilla pysähtyneeneä, niin toki hiljensin ja kysyin, että "ongelmia" ja yksi heebo toissapäivänä jäi ajelemaan rinnalle ja juttelemaan kotimatkalla. Ihan kiva. Mutta kertaakaan kukaan ei ole kysynyt rengastöissä oleessa, että tarviitko apua. Outoa!

Yksi ryhmä on ylitse muiden, kaikki Kärriä vetävät nostavat lapasta poikkeuksetta. Kerran jopa ihan Uber ulkomaalaisen näköinen heppu joka ajeli keltaisella yhdistelmällä ja vaunun päälle oli viritetty alankomaiden lippu, pysähtyi ja jaoimme kärrimiesten kuulumiset keskinkertaisella Englannillamme.

Hänen matkansa oli kohti Lappia ja käsivartta, sieltä Norjaa alas Tanskaan ja isonbeltin yli takaisin kotikontuja kohti. Siinä oli todellinen matkamies. Paikkakunnan läpi menee alkukesästä melko paljon ulkolaisia suomenkiertäjiä, jokainen raskaasti kuormattu nostaa mieluusti lapasta. Olen jopa saanut saattaa muutaman paikalliselle leirintäalueelle.
    Pyöräily=Elämä

Edelleen ihmetyttää harmaapartaisten herrojen tankoon naulatut kädet. Mitä harmaampi, sitä varmemmin ei moikkaa takaisin.

En usko lainkaan tuota vehkeistä kiinni kommenttia. Ehkä enemmän ajotaidosta ja tyylistä voisi johtua että joku kahjoilee nestehukassa..

Nyt kun itte oon ajellu pelkissä Speedoissa, niin jopa autoilijatkin on moikannut, ja varsinkin naaraskuskit. Sellaset vanhat mammat, sitten ne ajavat vierelle ja koittavat työntää seteleitä ja kotiavaimia mun uikkareihin...

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    En usko lainkaan tuota vehkeistä kiinni kommenttia. Ehkä enemmän ajotaidosta ja tyylistä voisi johtua että joku kahjoilee nestehukassa..

Nyt kun itte oon ajellu pelkissä Speedoissa, niin jopa autoilijatkin on moikannut, ja varsinkin naaraskuskit. Sellaset vanhat mammat, sitten ne ajavat vierelle ja koittavat työntää seteleitä ja kotiavaimia mun uikkareihin...
    Nyt selvis miksi mummon rahat on aina loppu ja avaimet kateissa.

Tässä jonkinlainen kannanotto moikkaamiseen Ei kannata liian tosissaan ottaa.. http://www.youtube.com/watch?v=yjBH0vMq8MY

Vastahan tuo on kolme kertaa mainittu tässä aiheessa.

Ajeltiin kolmissa miehin ma-ti päijännettä ympäri reittiä Jämsä/Hämeenlinna-Padasjoki-Pulkkilanharju-Sysmä-Luhanka-Korpilahti-Jämsä. Vastaantulijoita ja ohittelijoita oli etenkin Pulkkilanharjulla mukavasti, lähestulkoon poikkeuksetta vastasivat myös tervehdyksiin. Lapasta tuli nostettua myös mummopyöräilijöille ja muille marjastajille, joilta yleensä vastauksena oli hämmentynyt mutta iloinen takaisintervehdys.

Ts. hyvältä vaikutti tuo kanssakulkijoiden huomioiminen, trikoista/trikoottomuudesta, rungon materiaalista tai varusteiden laadusta huolimatta!

PS: Aiemmilta pyöräretkiltä on jäänyt mieleen myös Hangon seutu, jossa lähestulkoon jokainen huvilanomistaja heilutteli reippaasti tervehdykset hiekkatiellä pyöräileville. Eli ei sitä aina tarvitse edes fillarin selästä parantaa mielialaa. Plussat hankolaisille mökkeilijöille!

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Näillä kulmilla Ohensaaren lenkkiä (Masku/Kustavintieltä ja -tielle kiertävä pyörähdys ) kiertäessä samanlaisia kokemuksia; pihalla hääräilevät ihmiset tervehtivät ohiajavaa fillaristia. Sunnuntaiaamuisin tosi kovalla prosentilla.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

eilen kävelylenkillä pyöräilyhullu pikkuwuffeni Hulda tervehti lyhyellä kimakalla äänellä kahta maantiepyöräilijää...se oli siiis tervehdys ei metsästyshuuto! neito ei vaan pysy nahoissaan kun näkee fillarin....
    kaikki kai johtuu siitä, että pidän niin kovin paljon...

Coolhand Guest
    Mulle on nyt tässä pari kertaa käynyt (yllättäen) niin, että on joku oikea pyöräilyn harrastaja päässyt tuolla maantiellä ohittamaan ja nostanut ohitettuaan kättään tervehdykseen. Miten tällaiseen tervehdykseen vastataan etiketin mukaan? Jotenkin olen vaistomaisesti nostanut itsekin käpälää ja vasta sen tehtyäni tajunnut, että on aika hölmöä morjenstaa kaverin loittonevaa selkää. Pitäisikö sitä huudella perään, että "terve terve" vai viimeisillä voimillaan kiriä kaveri kiinni ja nostaa kättä tervehdykseen? Tehvehtimiskäytännöt on standardisoitava!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rolle72 Katso viesti
    Edelleen ihmetyttää harmaapartaisten herrojen tankoon naulatut kädet. Mitä harmaampi, sitä varmemmin ei moikkaa takaisin.
    Minä olen ihan harmaa ja moikkaan aina vaikka ei mulle moikattaisikaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tjm Katso viesti
    Palvoin tänään aurinkoa satulasta Säijän seudulla. Päätin koittaa heilauttaa kättä kanssafillaristeille. Tulos: yksi reipas morjestus, yksi diskreetti sormien nosto yläotteelta, muutama vaivautunut nyökkäys ja pari hämmästynyttä naamaa.

Johtuukohan minusta vai ajotaitoihini ja -vauhtiini nähden turhan hintavasta pyörästä

OFFTOPIC: cyclossa alla uudet Contin GP4000:set, ja viikonlopun kiiruiden jälkeen pääsi koittamaan. Herregud mitä kyytiä! Ei aina ollut oikein selvää veikö tätä valssia kuski ja pyörä
    Viimeisimmällä kierroksella päätin päästä yli pettymyksistä ja morjestella vaikkei vastakaikua tulisikaan. Empiirinen tutkimus osoitti että "diskreetti sormien nosto yläotteelta" tuotti eniten terverhdyksiä. Pitänee siis siirtyä tähän tyylikkään minimalistiseen eleeseen

Täällä soiden keskellä kun tulisi edes se yksi pyöräilijä vastaan niin voisi kokeilla moikkailua. No.. jos tuo ihme tapahtuu niin varmasti menee pasmat sekaisin ja ryssin itse koko homman.

Eilen tuli harrastaja vastaan keskiyöllä vastapuolen viivaa pitkin.. käpälät nousi

EDIT: vai onko se nyt sitten jo tänään jos se oli kerran klo 0:00

Jopo Juoppo Guest
    Ja tänään lapa heilahti kerran, tasapuolisesti.

Joo kyl se taitaa olla niin, että täällä Turun suunnalla ei lapa nouse, olipa alla maantiepyörä tai maastopeli. Neljän maantielenkin aikana ainoastaan yksi vanhempi herrasmies 80-luvun maantiepyörällään on tervehtinyt. Ennen kuvittelin tämän johtuvan vain siitä että maantiepyöräilijät eivät tervehdi maastopyöräilijää vaikka olisi kuinka kovan näköinen tahansa, mutta nyt uskaltaa melkein sanoa ettei täällä maantiekuskitkaan keskenään tervehdi.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Päinvastaiset kokemukset, kuin jojo^^:lla. Tällä talousalueella moikkaamisprosentti reilusti yli 90 %. Itse moikkailen kalustosta riippumatta kaikki vähänkin harrastajan oloiset. Ehkä moikkaus riippuu siitä, mistä roikkuu...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Täällä ei lapa nouse ellei tunne. Ihme porukkaa. Liikku sitten maantiellä tai maasturilla.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Hieman olen hämmentynyt siitä, että crossarilla työmatkaa ajaessa jopa viimeaikoina pari maantiepyöräilijää on tervehtinyt ja tietenkin tervehdin takaisin. Oma-aloitteisesti en jaksa tuollaisella sekasikiöllä polkiessa tervehtiä kauheasti. Maastossa maasturilla ajaessa tervehdin aina kaikkia ja enpä muista kertaakaan, että joku ei olisi tervehtinyt takaisin. Tosiaan toinen näistä maantiepyöräilijöistä oli vielä hieman vanhempi herrasmies retro-henkisellä maantiekiiturilla. Nämähän kuuluvat tässä ketjussa ainakin siihen kategoriaan muiden mielestä, jotka eivät koskaan tervehdi. Toinen ihan nykyaikasella maantiekiiturilla polkija tuli pari viikkoa sitten vastaan Ylästöntiellä. Itse ajoin KLV:tä pitkin ajoradasta katsottuna vasemmalla puolella ja vastaan tuli ajoradan oikeaa reunaa pitkin kyseinen maantiefillaroitsija. Lapa nousi häneltä oikein iloisesti hymyn kanssa. Tässä vielä tiivistettynä oma epämääräinen varustukseni, jonka vuoksi ihmettelen näitä harvinaisia maantiepyöräilijöiden puolelta tulleita tervehdyksiä:

- crossari
    - reppu selässä
    - karvaiset sääret
    - soittokello
    - lippa kypärässä
    - maastokengät

Nämä nyt ainakin tuli mieleen mun työmatkavarustuksesta, joita maantiepyöräilijät saattavat vieroksua.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Tänään aamulla joku vanhempi viiksekäs herrasmies tuli jälleen vastaan käsi kunnolla pystyssä tiellä 140 Västersgokin kohdalla leveän hymyn kanssa. Tuli itsellekkin hyvä mieli. Lisää näitä.

Meikäläisellä oli pitkä (yli 10v) väli pyörien välissä, ja nyt keväällä crossarin oston jälkeen oli alkuun aika suuri hämmästys kun tuntemattomat alkoi morjestella vastaan tullessa Ei tuohon ole autoillessa tottunut, eikä huomattavasti tutummassa spinningissäkään ole suuremmin tapana nostaa lapaa vieruskaverille. Eli pahoittelut jos olet törmäänyt PK seudulla ruskealla Spessun crossarilla ajavaan, ei niin pyöräilijämäisellä fysiikalla varustettuun kaveriin, joka ei välttämättä alyä tervehtiä. Olen vasta opettemassa tavoille, nyt alkuun yritän vastailla aina kun refleksit toimii, ehkä sitten ensi kesänä tulee jo luonnostaan
    Pointsit siitä että aika kiitettävästi käsi tai pari sormea kyllä on vastaantulijoilta heilahtanut, vaikka minun varustus nyt on kyllä aika sekalaista kuntosali / pussihousukamaa, crossarissa kiinni jopa lokarit ja tavarateline + soittokello (jota en kyllä osaa vielä käyttää).

eilen huomasi, että siinä missä miesfillaristeilla käsi nousee takaisin moikkaukseen lähes aina niin naiset ei tervehdi ikinä...

olisko syynä mun adonismainen ruumiinrakenne ja kauniimpaakin kauniimmat kasvonpiirteet jotka saa vastakkaisen sukupuolen jäsenet hämilleen

tai sit pitäis ajaa ne säärikarvat. Naiset on kuulemma herkempiä ulkonäöstä huolehtimisen suhteen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •