GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 12 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Ja koneboxin tyrkky onkin sitten kätevästi loppunut juuri kun näinkin hidas mies sai ostopäätöksen tehtyä.

Onko tiedossa missä on seuraavaksi paras tarjous?
    Koneboxista löytyy taas!!!!!!!
    389e.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    389e.
    Kiitän vinkistä, tilaan vaikka ei saiskaan ujutettua firman verotukseen Pitää muuten kysyä onko tuo fillarikiinnitys sellainen että sen saa vaihdettua helposti toiseen pyörään vai kannataisiko ostaa toinen (mistähän sais?)?

MacEst Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackspirit Katso viesti
    Kiitän vinkistä, tilaan vaikka ei saiskaan ujutettua firman verotukseen Pitää muuten kysyä onko tuo fillarikiinnitys sellainen että sen saa vaihdettua helposti toiseen pyörään vai kannataisiko ostaa toinen (mistähän sais?)?
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin siinä tulee kahdelle pyörälle kiinnikkeet mukaan ihan vakiona

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacEst Katso viesti
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin siinä tulee kahdelle pyörälle kiinnikkeet mukaan ihan vakiona
    Joo näin on, ja lisäkiinnikkeitä ym. sälää saa tarvittaessa melko pienellä rahalla vaikka Marineasta.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Garmin mukana tahkolla ensimmäistä kertaa. Hyvin toimi ja mutta lähinnä vain matkaa ja sykettä tuli seurattua (olin laittanut ruudulle 6 erillaista ruutua). Toisella kierroksella sykemittari rupesi kuitenkin temppuilemaan . Välillä näytti "tyhjää" ja jos näytti niin näytti kinahmin nousuissa jotain 80 lukemia. Epäilen että syy on sykevyössä? Onko liian löysällä? Ainakin anturipinnat oli tossa kelissä kosteat.

Miettinyt järkisyitä päivittää E705 E800:seen. Vielä en ole löytänyt oikein yhtään. Toki kevyempi ja kätevämpi ja nopeampi käytössä varmaan olisi...

Mutta pari kyssäriä:

1. Mulla on vanhassa E705:ssa City Navigator NT kartta. Saako siihen päivityksiä Garminin sivuilta?

2. Käykö sama muistikortti heittämällä E800:seen? Toimiiko härskisti kopiona alkuperäisestä kortista?

3. Onko uusi City Navigator NT kenties enemmän ajantasalla mitä se mun vanha (joku varmaan 5 vuotta vanha jo)?

4. Wanha garminin sykevyö (se kovamuovinen) käy heittämällä tietysti tuohon E800:seenkin. Mutta olisiko uusi kangasvyö yhtä hyvä edistysaskel käytettävyydessä ja mukavuudessa mitä aikoinaan Polarin muovivyön ja Wearlinkin välillä?

5. Kannattaakohan vielä odottaa ja jahkata vuosi pari ja sitten onkin jo joku E900 markkinoilla...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    2. Käykö sama muistikortti heittämällä E800:seen? Toimiiko härskisti kopiona alkuperäisestä kortista?
    Ei toimi. Kartta on sidottu SD-kortin ID:lle. Toki siitä voi ottaa varmuuskopion ja palauttaa samalle kortille jos sen vahingossa jyrää.

5. Kannattaakohan vielä odottaa ja jahkata vuosi pari ja sitten onkin jo joku E900 markkinoilla...?
    Aina ostetaan päivän tekniikkaa päivän hinnalla. Tulevaisuudessa tulee kuitenkin jotain vielä parempaa ja kalliimpaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Miettinyt järkisyitä päivittää E705 E800:seen. Vielä en ole löytänyt oikein yhtään. Toki kevyempi ja kätevämpi ja nopeampi käytössä varmaan olisi...

Mutta pari kyssäriä:

1. Mulla on vanhassa E705:ssa City Navigator NT kartta. Saako siihen päivityksiä Garminin sivuilta?

3. Onko uusi City Navigator NT kenties enemmän ajantasalla mitä se mun vanha (joku varmaan 5 vuotta vanha jo)?

4. Wanha garminin sykevyö (se kovamuovinen) käy heittämällä tietysti tuohon E800:seenkin. Mutta olisiko uusi kangasvyö yhtä hyvä edistysaskel käytettävyydessä ja mukavuudessa mitä aikoinaan Polarin muovivyön ja Wearlinkin välillä?

Itse oon samassa veneessä. En mitään jäkevää syytä ole löytänyt päivittää. Yleensä löydän syyt aika helposti. Edes isompi näyttö ei ollut syy, kun siinä näytön alareunassa on kuitenkin ne lap ja start näppäimet. Ei minun tietääkseni saa lisää tietokenttiä näkyviin. Kartta olisi kait isompi, mutta ei sitäkään kovin paljoa ajossa uskalla seurata.

Noihin karttajuttuihin ei ole varmaan tietoa, niin en ala vastaileen, mutta se kangasvyö on jees. Ostin sen het tuohon 705 pakettiin. Jotenkin se Polarin uudistus oli niin hyvä, että tämän päivityksen sain sillä perusteltua.

Itse ainakin jään odottamaan seuraavaa mallia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Edes isompi näyttö ei ollut syy, kun siinä näytön alareunassa on kuitenkin ne lap ja start näppäimet. Ei minun tietääkseni saa lisää tietokenttiä näkyviin.
    Lap ja start -näppäimet ovat näytön alapuolella (eivät näytön alareunassa viemässä tilaa näytöstä).

Tietokenttien määrän saa kyllä valita vapaasti. Poikkeuksena kuitenkin karttatila (valittavissa 2 tai nolla kenttää) ja korkeusgraafi jossa kiinteä kaksi tietokenttää. Samoin virtual partner on tietysti aika lailla vakioitu valmiiksi.

Minä käytän kahta näyttöä, joista toiseen olen valinnut kolme keskeistä tietoa isolla näytettynä ja toisessa taas vähän enempi kenttiä. Erilisia näyttösivuja saa vain kolme (riittänee useammille). Näiden päälle sitten Course timer reiteille sekä Workout timer treenniohjelmille, näissäkin saa valita kenttien määrät.

Kenttien määrät voi valita 3-10 väliltä. Tietokenttien kokoja ei saa valita vapaasti, vaan kun niitä lisätään, alkaa yksi iso vaihtua aina kahdeksi pieneksi ja isot ruudut kaventuvat matalammiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Lap ja start -näppäimet ovat näytön alapuolella (eivät näytön alareunassa viemässä tilaa näytöstä).

Tietokenttien määrän saa kyllä valita vapaasti. Poikkeuksena kuitenkin karttatila (valittavissa 2 tai nolla kenttää) ja korkeusgraafi jossa kiinteä kaksi tietokenttää. Samoin virtual partner on tietysti aika lailla vakioitu valmiiksi.

Minä käytän kahta näyttöä, joista toiseen olen valinnut kolme keskeistä tietoa isolla näytettynä ja toisessa taas vähän enempi kenttiä. Erilisia näyttösivuja saa vain kolme (riittänee useammille). Näiden päälle sitten Course timer reiteille sekä Workout timer treenniohjelmille, näissäkin saa valita kenttien määrät.

Kenttien määrät voi valita 3-10 väliltä. Tietokenttien kokoja ei saa valita vapaasti, vaan kun niitä lisätään, alkaa yksi iso vaihtua aina kahdeksi pieneksi ja isot ruudut kaventuvat matalammiksi.
    Joo. Muistin väärin. Ne olikin nuo <-, menu ja -> mitkä vei alhaalta tilaa. Mutta jos kerran näyttöön saa 10 teitokenttää 705 mallin 8 sijaan, niin se on hyvä ja sekin, että näyttöruutuja on kolme.
    Mutta en silti päivitä (vielä)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iletys Katso viesti
    Joo. Muistin väärin. Ne olikin nuo <-, menu ja -> mitkä vei alhaalta tilaa. Mutta jos kerran näyttöön saa 10 teitokenttää 705 mallin 8 sijaan, niin se on hyvä ja sekin, että näyttöruutuja on kolme.
    Mutta en silti päivitä (vielä)
    Toimivan 705:n päivittäminen ei välttämättä olekaan järkevää. Omassa 705:ssa on ohjaustikku (vai miksi sitä tappia pitäisi suomeksi nimittää) sen verran hajalla, että oli hyvä syy viime syksynä päivittää kasisataseen.
    Uuden mallin kolmas konfiguroitava näyttö ja jopa 10 kerralla näkyvää tietokenttää ovat varsinkin tehomittarin kanssa ihan mukavia lisäominaisuuksia. Eivätkä ne läpinäkyvät nuolet ja zoom-napit karttanäytöllä mitään haittaa (varsinkin, kun pienen viiveen jälkeen katoavat näytöstä).

705:n plussia sitten ovat:
    - pidempi toiminta-aika (varsinkin pakkasessa, kesällä yli 3 v käytettynäkin toimii akulla yli 15 h)
    - näytössä parempi kontrasti (800:n kosketuskalvo ilmeisesti sumentaa näyttöä)
    - 705:n virtanappi olisi pitänyt kopioida sellaisenaan myös 800:n kylkeen (800:n nappi on niin olematon, ettei sitä hanskat kädessä oikein tunnista ajaessa)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    389e.
    Kävin tänään Tammiston uusitussa Gigantissa ja huomio kiinnittyi siihen, että myyvät 800:ta ja muitakin Garminin urheilu gepsejä. Hinta myymälässä taisi olla 399€. Versiosta en tiedä.

Mutta Giggantin verkkokaupassa vielä halvemmalla = 345€.

http://www.gigantti.fi/product/puhel...n-edge-800-gps
    On hyvä olla harrastuksia jotka karkaavat lapasesta!

Oho, oho…jos 300 €uroon tippuu, sitten on pakko ostaa. Ei tuota kyllä mihinkään varsinaisesti tarvitse kun on 705 käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PolkkaPilkku Katso viesti
    Kävin tänään Tammiston uusitussa Gigantissa ja huomio kiinnittyi siihen, että myyvät 800:ta ja muitakin Garminin urheilu gepsejä. Hinta myymälässä taisi olla 399€. Versiosta en tiedä.

Versio taitaa olla kaikista pelkistetyin:
    Huom! ANT+™ -sykevyö, nopeus-/poljintunnistin ja yhteensopiva voimamittari eivät tule mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PolkkaPilkku Katso viesti

Tuon saman saa bike-discountista 300e. Tuossa ei tule mukana mitään lisävarusteita.

Keba69 Guest
    Voiko Garmin Training Centerillä suunniteltuja harjoituksia jotenkin siirtää Edge 800:n?

Siis niitä sellaisia, että
    1. Lämmittele 15 min
    2. Toista 2 kertaa:
    * 2.1. Aja 15 min sykkeellä yli 160
    * 2.2. Palautus 1 min
    3. Jäähdyttele 15 min.

Tiedän että näitä saa tehtyä itse Edgelläkin, mutta Training Center on näppärämpi (ja joiltakin osin monipuolisempi) kuin Edgen oma käyttöliittymä.

Edit:
    Liittyyköhän ongelma siihen, että Training Center tallentaa ilmeisesti vain .tcx- ja .gpx-tiedostoja, kun Edge 800:n harjoitukset ovat .fit-muotoa?

Edit2:
    Näköjään kun tallentaa .tcx:n Edgen NewFiles-hakemistoon (loogisen Workouts-hakemiston sijaan), niin homma toimii. Toki esim. harjoituksen osana ollut 5 km pätkä muuttui 50 kilometriksi. Huoh.

Enkö vain osaa, mutta eikö Edgessä saa mitenkään nimettyä harjoitusvaiheita, esim. "verryttely 10 km" tai "Ylämäkeen täysillä 1 min"? Garmin Training Centerissä tämä onnistuu helposti. Tuo helpottaa harjoituksen läpivientiä, kun ei tarvitse ulkomuistista miettiä että mikäs vaihe nyt olikaan.
    Keba69 muokkasi tätä : 05.07.2011 at 18.14

Laite on hallussa, törkeän nopeaa palvelua konepoksilta. Mutta mitäs nyt, varmaan kannattais päivittää ainakin. Entäs tää openmaps juttu...varmaan toiselle muistikortille sitä...tää on liian hifi ainakin näin alkuun

Joo omani tilasin eilen, tänään olisi ollut jo postista noudettavissa. Hyvin pelas koneboxi.

Hinnoista tuo koneboxi on tosiaan ylivoimainen jos antaa arvoa tuolle paketille, itse annan erityisesti niille euroopan kartoille. Maailmalta ei löydy kilpailukykyistä hintaa (kerrankin näin!), toiseksi halvin mitä löysin oli verkkokauppa.comin 50eur kalliimpi, onneksi en ehtinyt ostaa sieltä. Se pulju on mulla muutenkin vähän boikotissa.

[ot]
    Tai yritin noutaakin jo, muttaa.... otin kauppapyörän seinältä alas ekaa kertaa syksyn jälkeen. Rengaspaineet oli toki <1bar, joten näytetään vähän pumppua. Eturenkaasta tuli venttiili irti sisurista pumpun mukana. No hyvänä ihmisenä ja pyöräilijänä mulla on toki sisureita kaikkiin käyttämiini rengaskokoihin omassa hyllyssä, uusi sisiru kehiin. Pyörä vihdoin ajokunnossa, katsotaan vielä kellosta että näyttää noin 19:15, eli hyvin ehdin ennen kasia tuonne. Polkasen postille, jonka ovea koristaa lappu "Kesäaukiolo 08-18".

Niin ja meiltähän on siis postille matkaa se 600m, että ilman pyörän kanssa kohellusta olisin olisin ollut jo aiemmin takaisin kotona, toki samalla lopputuloksella. Huomenna uusiksi.
    [/ot]

jalmari. Guest
    Tämä on voinut ollakin jo esillä, mutta kysympä kuitenkin. Onko muilla ollut samaa ongelmaa, mikä mulla tänään, kun yritin siirtää juuri tekemääni lenkkiä Garmin Connectin, ei se löytänyt sitä ollenkaan. Kun selaan historiaa Edgen omasta muistista, siellä lenkki kyllä löytyy. Aikaisemmin siirrossa ei ole ollut mitään ongelmia??

Toiminnot valikon takaa, mistä noi harjoitteet löytyy, lukee Tänään harjoituksen edessä SD, mitä lie tarkoittanee?

Auttaisko jos hakisi jäjen Garmin Connectissa manuaalisesti. Oma selain ei oikein leiki yhteen GC kanssa ja joudun hakemaan Oregonin tiedot manuaalisesti. Firefoxilla GC toimii oikein.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirtti Katso viesti
    Hinnoista tuo koneboxi on tosiaan ylivoimainen jos antaa arvoa tuolle paketille, itse annan erityisesti niille euroopan kartoille. Maailmalta ei löydy kilpailukykyistä hintaa (kerrankin näin!)
    Oho. Suomesta saa jotain romua 389 eskolla ja B-C:kin myy 449 eskolla samaa. Ei, en tilaa vieläkään. KERPELE! Kait....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalmari. Katso viesti
    Tämä on voinut ollakin jo esillä, mutta kysympä kuitenkin. Onko muilla ollut samaa ongelmaa, mikä mulla tänään, kun yritin siirtää juuri tekemääni lenkkiä Garmin Connectin, ei se löytänyt sitä ollenkaan. Kun selaan historiaa Edgen omasta muistista, siellä lenkki kyllä löytyy. Aikaisemmin siirrossa ei ole ollut mitään ongelmia??

Toiminnot valikon takaa, mistä noi harjoitteet löytyy, lukee Tänään harjoituksen edessä SD, mitä lie tarkoittanee?
    Olisikohan tuo viimeinen harjoitus lipsahtanut muistikortin puolelle (aikaisemmat sisäisessä muistissa)? En ole itse käyttänyt Garmin Connectia, mutta aikaisemmin taisi olla jossakin maininta, että muistikortilta siirto ei toimisi automaattisesti.

Oho. Suomesta saa jotain romua 389 eskolla ja B-C:kin myy 449 eskolla samaa. Ei, en tilaa vieläkään. KERPELE! Kait....
    Tilasin.

Edit: Täytyy kehua tuota Koneboxia kyllä vähän. Se tuntuu olevan hyvä kauppa. Sieltä ostin pari kuukautta sitten uuden vahvistimenkin kotia kotiteatteriin. Hinta oli satasia halvempi mitä muualla, edes saksassa! Lisäksi viimeviikolla sieltä tuli uusi upee leivänpaahdin.
    VesaP muokkasi tätä : 06.07.2011 at 09.53

En osta, en osta.... kysynpä kuitenkin. Onko täysin fillarispesifinen laite vai onko kukaan käyttänyt esim. hiihto-, kävely- tai juoksulenkeillä mukana esim. taskussa tallentaakseen lenkkidataa?
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

jalmari. Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StePe Katso viesti
    Olisikohan tuo viimeinen harjoitus lipsahtanut muistikortin puolelle (aikaisemmat sisäisessä muistissa)? En ole itse käyttänyt Garmin Connectia, mutta aikaisemmin taisi olla jossakin maininta, että muistikortilta siirto ei toimisi automaattisesti.
    Hyvä huomio, siellähän se oli. Olisko sisäinen muisti sit tullu täyteen? Mutta manuaalisesti sain sen sitte siirrettyä Connectin puolelle. Kiitos avusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    En osta, en osta.... kysynpä kuitenkin. Onko täysin fillarispesifinen laite vai onko kukaan käyttänyt esim. hiihto-, kävely- tai juoksulenkeillä mukana esim. taskussa tallentaakseen lenkkidataa?
    Hiihtäessä 705 ollut taskussa. Hyvin pelittää. Suksiin en kadenssianturia yrittänyt laittaa.

Mites toi juoksu? onko kukaan viritellyt tähän mitään rannehihnaa?

Rannehihna taitaa olla olemassa...: klik
    Tosin tuossa kuvassa on Edge 500, mutta miksei tuo kasisatasellekin sopisi. Eri asia on sitten käytettävyys ja murkulan paino ranteessa. Tosin poikkeaakohan tuo paljoakaan vanhoista Forerunner 205/305 -malleista..?
    orcatri muokkasi tätä : 06.07.2011 at 13.33 Syy: Jösses, kun tuli iso kuva, vaihto linkkiin.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

Tuota rannehihnaa ei varsinaisesti ole olemassa Edge 500/800 vehkeille, vaan temppu tehdään seuraavasti:

Ostetaan Forerunner 310XT kellon vanhempi fillarikiinnityssarja (Quick Release Kit nro 010-10615-00). Tämän mukana tulee erillinen ranneke ja se pyörään normaalisti kiinnitettävä aluslevy kiinnitetään nyt tähän rannekkeeseen. Itse Edge kiinnitetään sitten tähän aluslevyyn.

Uudempi Forerunnerin Quick Releas Kit ei tähän kelpaa, koska se käyttää 310XT kellon alkuperäistä hihnaa!

No niin, osoitin jälleen kerran itselleni pystyväni olemaan mieleltäni vahva ja vastustamaan kiusausta. Siispä tilasin tuon Koneboksin paketin, saas nähdä ehtiikö vielä viikonlopuksi.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •