HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 93 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43 83 91 92 93 94 95 103 143 193 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.761 - 2.790 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mutta juu, se Tahkovuori Chalets oli yöllä aika kuuma, nukkuminen oli aika vaikeaa.
    Komppaan. Hieno reissu muuten. Ensikertalaisena en osaa valittaa pahemmin kun en paremmasta edes tiedä. Järjestelyt ja huolto pelasi mielestäni loistavasti. Ei ruuhkia huolloilla ja aina oli tarjolla mitä halusi. Omaan tavoitteeseenkin päästiin eli alle viiden tunnin. On ne mäet vain raskaita. Viimeisellä kympillä alkoi reidet välillä kramppailla. Siksi oli el grandekin pakko kivuta pyörän selässä ylös. Jalkautuessa olisi mennyt jalat aivan totaalisesti tukkoon. Keskisyke täällä oli näköjään 175, kierroskone. Alku tuli otettua liian kovaa mutta ensikerralla osaa ottaa alunkin rauhallisemmin. Yksi rengasrikko sattui koko matkan aikana. Kyllä se on ensi vuonna lähdettävä parantamaan aikaa ja nauttimaan lisää.
    Respect is not given, it is taken.

Jussi_L Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pinohiiri Katso viesti
    Loppukirikin irtosi hieman ennen maalisuoraa, kun meinasi joku Trek-kuski lähteä karkuun. Kyseinen kiri tosin kostautui hillittömänä kramppina toisessa pohkeessa heti maaliviivalla löysätessä, mutta oli se sen arvoista.
    Jos aika oli 3.41 ja joitan, niin karkuun yrittänyt ilmoittautuu tässä! Ajelin "rauhassa" siinä uimarannan kohalla ja kattelin, et ei sieltä enää kukaan taida ohi tulla, mut asfaltilla sit huomasin, että joku on ohi tulossa. Karkuun koitin mut heti, kun nousi putkelle kramppas molemmat pohkeet ja kiri jäi siihen...Hauskaa oli silti

pohkeet edlleenkin hellät

Taisin todistaa tän kiritapahtuman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jussi_L Katso viesti
    Jos aika oli 3.41 ja joitan, niin karkuun yrittänyt ilmoittautuu tässä! Ajelin "rauhassa" siinä uimarannan kohalla ja kattelin, et ei sieltä enää kukaan taida ohi tulla, mut asfaltilla sit huomasin, että joku on ohi tulossa. Karkuun koitin mut heti, kun nousi putkelle kramppas molemmat pohkeet ja kiri jäi siihen...Hauskaa oli silti

pohkeet edlleenkin hellät
    Juu, tuota luokkaa oli. Oliko sulla punainen Trek ja punainen taisi olla muidenkin varusteiden pääväri? Itselläni musta pyörä, saman värinen kypärä ja varovaisena kuskina polvarit. Hauska ja hyvä veto oli eli kiitokset vaan vastuksesta.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

Jussi_L Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pinohiiri Katso viesti
    Juu, tuota luokkaa oli. Oliko sulla punainen Trek ja punainen taisi olla muidenkin varusteiden pääväri? Itselläni musta pyörä, saman värinen kypärä ja varovaisena kuskina polvarit. Hauska ja hyvä veto oli eli kiitokset vaan vastuksesta.
    Ittelläni rusehtava/valkoinen Fuel EX8 ja mustat housut+musta/punainen paita. Eli ei sit ilmeisesti oltu samassa loppukirikamppailussa. Oma aika oli 3.41.53 ja sijoitus 185. Mielestäni omalla kirikaverilla oli punainen fillari tosin ei siinä vaiheessa ehkä ihan parhaiten rekisteröiny kaikkea mitä ympärillä tapahtuu.

Okei, no sitten oltiin eri kireissä. Tarkistin oman tuloksen ja se olikin 3.43 ja sijoitus 195.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

--+MM+-- Guest
    120 km sinkuloitu onnistuneesti läpi. 2003 viimeksi ajettu 60 km aikaan 6:30 saa jäädä nyt historiaan.

40 km kohdalla kramppasi kummakki jalat. Niitä selvitellessä meni seuraavat 40 km ja sitten olikin jo kädet loppu. Aika 8:45 ja mukava oli ajella.

Olisi pitänyt käydä ulkoilemassa ja jumpassa.

Välitys natsasi mukavasti, eikä tieosuuksilla tarvinnut olla tien tukkeena vaikka ihmiset näin täällä pelottelikin.

µ

Itselläkin kuvia löytyy eskolan huoltopisteen ja raahasmäen jälkeen. Tässä pari mitä kerennyt fixailla. Kuvia laitan lisää nettiin jossain vaiheessa, kun olen kerennyt läpi käydä niitä. Tuli otettua milteen 600kpl + kaverin niin hetki kestää läpi käydä. Kuvan kyseiset herrat jos haluaa isompana kuvat itselle voivat laittaa yv. http://www.flickr.com/photos/6001330...7626990314049/

Peukalo alas Ei Buffia™

Jätin Tahkon väliin tänä vuonna. Sikäli meni nappiin, että viimevuotisen Buffin™ päivitys olisi ollut reissun tarkoitus.

Kyllä se minun mielestäni kuuluu 120km ajajille. Perkele!

Buuuuufff

Ei koske minua, mutta eikös buffit voisi olla 120, 180 ja 240 eri värisiä? Kukaan ei kärsi ja jokaisen ego saa buustia terassilla ansaitusti!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thaimonen Katso viesti
    Itselläkin kuvia löytyy eskolan huoltopisteen ja raahasmäen jälkeen. Tässä pari mitä kerennyt fixailla. Kuvia laitan lisää nettiin jossain vaiheessa, kun olen kerennyt läpi käydä niitä. Tuli otettua milteen 600kpl + kaverin niin hetki kestää läpi käydä. Kuvan kyseiset herrat jos haluaa isompana kuvat itselle voivat laittaa yv. http://www.flickr.com/photos/6001330...7626990314049/
    Kova homma fiksailla kaikki kuvat tuohon malliin, pistä vain raakana, hifistellään sitten eri pyynnöstä, jos haluaa teettää julisteen..
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Tulee väkisinkin tätä keskustelua seuranneena mieleen, että olihan Hartikaiselta epäonnistunut veto jättää reilusti alle 200kpl 120km-buffia jakamatta. Nimittäin jos palstalla on jo näin paljon tyytymättömiä, niin paljonkoha pahaa sanaa menee eteenpäin niiden toimesta, jotka eivät foorumia lue tai tänne kirjoittele. Itse olen kyllä edelleen todella pettynyt ettei nyt itsensä ylittämisestä saanut samaa kunnianosoitusta kun edellisinä vuosina. Ensimmäinen oma tahkobuffi olisi vienyt oman maaliintulon jälkeisen onnistumisen tunteen aivan uusiin korkeuksiin, nyt tarralla tunnelma latistui todella nopeasti. Oikeus ja kohtuus toteutuisi vieläkin jos vaan lähtisi äkkiä buffit postissa 120 kiertäneille, silloin voisi tulla taas ensi vuonnakin innolla karkeloihin!

Itselle sattui toinenkin pieni "menetys" reissulla. Louhoksen pahamaineisessa kivikossa tyhjeni toisella kierroksella rengas ja siinä auringonpaahteessa vaihtotyön jälkeen jäi pumppu kiinnittämättä runkoon eli sinnehän se siihen paikkaan jäi, eipä vaan löytynyt sunnuntain palauttavalla lenkillä enää sieltä eikä ollut kukaan tuonut löytötavaroihinkaan. Eihän se kallis ollut, joten onnea uudelle parktoolin omistajalle, minä tilailen jostakin uuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cranky Katso viesti
    Oikeus ja kohtuus toteutuisi vieläkin jos vaan lähtisi äkkiä buffit postissa 120 kiertäneille, silloin voisi tulla taas ensi vuonnakin innolla karkeloihin!
    Eipä tuo enää sama olisi, kun ei sitä "huputettu" päähän maaliviivan jälkeen.. Säästyypähän nekin rahat ensi vuoden 240 km ajajien Buffeihin..

JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä se minun mielestäni kuuluu 120km ajajille. Perkele!
    Hei se oli savolaista huumoria. ei se mitään vittuilua ollut niinkuin ei tämäkään

ensivuonna varjotahko 120 vastapalloon! Ahma tykkään niin savolaisesta huumorista.

Ehkä järjestäjä kuittas sappee mtb:n tekemät tappiot satakakskymppisten buffittomuudella... ?
    Vanha mutta lihava.

olin valmiimpi kuin uskoinkaan, tavoittelin alle viittä tuntia ja meni juur alle neljä! Oli erittäin mukava tapahtuma, toki hyvä seurakin oli asiaa edistävä tekijä. Ilmastointi majoituksessa olisi ollut jees, unet jäi minuuteissa laskettaviin pätkiin pe-la yönä mutta eipä tuo näyttänyt suoritukseen vaikuttavan.

lekator Guest
    Kiitos loistavista kisoista ja järjestelyistä. Ainoan harmitus oli työnnettävät pätkät taivaan portaat jne... mielummin matkaa lisää, mutta ajettavaa. Tai niin, että edes kärki pystyisi ne ajamaan. Aika 4:16 jäi tavoitteesta, mutta tuntuu nyt jo ihan ok vedolta ensikertalaiselle.
    ISO kiitos myös kameraa käyttäneille !! Kivoja muistoja! Tänään alkoi treenaus ensi vuodelle. Eiköhän se 4h alitu.

Ehdotus: Leikataan 2012 palkintobudjetista 80% pois ja unohdetaan taulutelkkarit, yms. Palataan palkinnoissa kohtuuden linjalle. 120 km ja 240 km ajajille buffit sekä molempien sarjojen viimeisille sekä ihan vihoviimeiselle maaliinpäässeelle sisupuukot. Samalla voisi osallistumismaksunkin korotuksen unohtaa.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Ehdotus: Leikataan 2012 palkintobudjetista 80% pois ja unohdetaan taulutelkkarit, yms. Palataan palkinnoissa kohtuuden linjalle.
    You got my vote! Mun puolesta voidaan ajaa kisa perjantaina ja itse tapahtuma lauantaina, eipä tarvi kenenkään retkisarjalaisen jäädä kisakuskien jalkoihin ja päinvastoin, kisakuskien menettää sijoituksia ohituksien takia..

mutanaama Guest
    Joo, ja sitten vetää koko matka asfaltille, viedä kivet pois pusikoistakin ja oma kaista kaikille. Nii, ja alamäet pitää poistaa ja ylämäistä tehdä teknisesti helpompia mutta jyrkempiä.

Täti Guest
    Miten Te (miehet ???) jaksatte kaikesta valittaa? Meidän pitäisi olla tyytyväisiä, että on tällainen tapahtuma.

Osallistumismaksu: kohtuullinen - pyörään kuitenkin moni on valmis laittamaan satoja, jopa tuhansia euroja vuodessa.

Paita: Kesän 2011 muotiväri -- jos koko ei ole sopiva, niin mars ompelukoneen tai kaljatuopin ääreen.

Reitti: Kisoissa on mielestäni aina hyvä reitti - sama kaikille. Kyllä minäkin taapersin jonossa Kinahmi 1:ssä eka kierroksella, mutta totesin vain, että olisi ehkä pitänyt ajaa kovempaa se hiekkatiepätkä. Toisella kierroksella olin tyytyväinen, että edelläni käveltiin hitaasti silloin 3,5 h sitten.

Buff:
    Itse huomasin se puutteen vasta pari tuntia maalintulon jälkeen. Ajattelin vain, että sitä ei tänä vuonna ollut, kun buff-tuotemerkki ei muutenkaan näkynyt tapahtumassa mitenkään. Eipä ainakaan minun fiilistä laskenut. Oli hienoa selvittää tuossa kelissä pari kierrosta ilman että meni ihan retkeilyksi ts. talutteluksi.

Palkinnot: Tahkon tapaan mainiot ja kohottavat myös Tahkon arvostusta ainakin kilpa-ajajien keskuudessa.

Kylmä olut buffin tilalle.

Jos ei buffi näkynyt mitenkään niin optikko auttaa. Katsoppa vaikka joku maaliintulo kuva niin noin 10 buffin logoa voi bongata yhdestä kuvasta.
    Cycling El Burro
    Hitaasti mutta epävarmasti.

Ak1 Guest
    Nyt kun tarkemmin muistelen, taisin saada vuoden ensimmäisen pyörälenkin päätteeksi moisen buffin... Muistikuvani tuolta hetkeltä ovat kyllä kauniita, joskin hieman sumuisia..

Henkilökohtaisesti olen erittäin ylpeä muistaakseni 7 tahkomtb t-paidasta ja varsinkin tästä uusimmasta sattuneesta syystä.. Kaikki paidat olen säästänyt.. Vaikka olen kyllä katkera yhden puuttumisesta (kertana, jolloin jaettiin lippalakki).
    Muuhun tilpehööriin en perusta ja kuten kaimani Korpelan Aki totesi, voin myöskin minä ostaa buffini kaupasta. Mitä tuohon nyt ja joskus aiemmin 120km saamiini buffeihin tulee, oli se mukava lisä, kiitos siitä, muttei sen puuttuminen olisi hetkauttanut minua mihinkään. T-paita riittää varsin hyvin, ja toivoisin sen perinteen säilyvän.

Mitä sisupuukkoon tulee, mietin asiaa viimeisellä kierroksella kalkkiruukin huollon kohdalla, jossa aloin hahmottamaan olevani ilmeisesti viimeisenä sarjassani. Yksi toveri tuli kuitenkin vielä ajettua kiinni ja kun piazan virvokkeet kiiluivat jo silmissä, eikä satulassakaan ollut enää ihan niin miellyttävää istua jouduin jatkamaan matkaa hieman toveria rivakammin..
    Olen sitä mieltä, ettei sisupuukon jakaminen pidä olla itsestäänselvyys jonkun sarjan viimeiselle kuskille, en esim. itse katsonut sitä ansaineeni, vaan se tulisi jakaa tapauskohtaisesti, jos siihen katsotaan aihetta. Ei siis välttämättä edes joka vuosi.
    Jos minulta kysytään jakaisin tänä vuonna sisupuukon arvioni mukaan noin 4-6 vuotiaalle vaaleanpunaista tyttöjen pientä maastopyörää ajaneelle tytölle, joka ajoi äitinsä kanssa 25km.
    Ohitin parin juuri ennen reittien risteämistä noin 4km lähdöstä tyhjällä hiekkatiellä. Zemppasin tyttöä tietäen, että kohta alkaisi 25km nousujohteinen osuus, ja että nousujen jälkeen tulee huolto, jossa on banaaneja ja rusinoita. Puskiessani noin 4 tunnin jälkeen El Crandea ylös ohitin saman kaksikon crandella. Joko olin kuumuuden ja rasituksen hämärtämä tai muuta, mutta rehellisesti sanottuna näky oli kyllä sisupuukon arvoinen..

Yleisesti tapahtuma oli jälleen kerran hyvin hoidettu ja organisoitu. Ei valittamista, vain hienoja kokemuksia. Kehitysehdotuksiahan tietenkin on aina, muttei valittamista. Toki mikäli vapaaehtoisia löytyisi radan varsille seisoskelemaan ei niitä varmaan ikinä liikaa olisi. Varsinkaan yleisille teille ja risteyksiin. Lisäksi jos matkoja kehiteltäisiin, niin vaihtoehtoinahan voisi olla nyt ajettavien matkojen 60+25 tai 60+45 yhdistämisen, jos joku haluaa pieniä vaihteluja matkoihin. Lisäksi palkintojen arvoja voisi hieman laskea ja jakaa vaikka vastavuoroisesti useammalle per sarja.

Joten kiitokset vain järjestäjille ja niille tutuille, joita yleensä tulee vain Tahkolla tavattua, kivaa oli! Joskin vähän rankkaa muiden kiireiden vähennettyä kevään ajotunnit täysin nollaan. Mutta ensivuonna uudelleen toivottavasti hieman nopeampana..

ps. buffia kaipaaville tuli mieleen:
    (olen todennut vaimoni sukkahousujen/ omien vanhojen pitkien kalsareiden lahkeet erittäin toimiviksi ja edullisiksi kypärien alle. Ostinpa myös kerran lasten teräsmieskuvioiset pitkätkalsarit paikallisesta tarjouskaupasta ja leikkasin niistä monta hienoa päähinettä ja huivia lahkeista. Ajoi monen buffin hinnan heittämällä ohi ja kuvio antoi tietenkin voimaa).
    Ak1 muokkasi tätä : 05.07.2011 at 02.53

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Täti Katso viesti
    Miten Te (miehet ???) jaksatte kaikesta valittaa? Meidän pitäisi olla tyytyväisiä, että on tällainen tapahtuma.

Osallistumismaksu: kohtuullinen - pyörään kuitenkin moni on valmis laittamaan satoja, jopa tuhansia euroja vuodessa.

Paita: Kesän 2011 muotiväri -- jos koko ei ole sopiva, niin mars ompelukoneen tai kaljatuopin ääreen.

Reitti: Kisoissa on mielestäni aina hyvä reitti - sama kaikille. Kyllä minäkin taapersin jonossa Kinahmi 1:ssä eka kierroksella, mutta totesin vain, että olisi ehkä pitänyt ajaa kovempaa se hiekkatiepätkä. Toisella kierroksella olin tyytyväinen, että edelläni käveltiin hitaasti silloin 3,5 h sitten.

Buff:
    Itse huomasin se puutteen vasta pari tuntia maalintulon jälkeen. Ajattelin vain, että sitä ei tänä vuonna ollut, kun buff-tuotemerkki ei muutenkaan näkynyt tapahtumassa mitenkään. Eipä ainakaan minun fiilistä laskenut. Oli hienoa selvittää tuossa kelissä pari kierrosta ilman että meni ihan retkeilyksi ts. talutteluksi.

Palkinnot: Tahkon tapaan mainiot ja kohottavat myös Tahkon arvostusta ainakin kilpa-ajajien keskuudessa.
    Juuri näin, aina jengi valittaa, mutta silti tulevat joka vuosi paikalle. Pysyisivät kotonaan, jos ei miellytä! Mun mielestä ainakin kesän kohokohta ja edelleen hyvä fiilis, vaikka oma ajo jäikin kesken.

Kiitos Tahkon talkooväelle ja ensi vuonna taas palataan asiaan 240 merkeissä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ak1 Katso viesti
    .... Ostinpa myös kerran lasten teräsmieskuvioiset pitkätkalsarit paikallisesta tarjouskaupasta ja leikkasin niistä monta hienoa päähinettä ja huivia lahkeista. Ajoi monen buffin hinnan heittämällä ohi ja kuvio antoi tietenkin voimaa).
    Tuo kalsari-buffihan on erinomainen idea ja ehkä siitä voisi tämän vuotisen Buff-gaten jälkeen jalostaa ajatusta siten, että ensi vuonna kaikille 120 km maaliin päässeille jaetaan lasten pitkät kalsarit + sakset. Näin jokainen saisi leikellä buffeja useamman vuoden tarpeisiin. 180/240 km maaliin päässeille voisi sitten jakaa vaikka miesten pitkät kalsarit + sakset.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

RePlay Guest
    Moi

http://www.justin.tv/studioreplay/b/289309679
    Linkistä pääset katsomaan maalikameran lähettämää livekuvaa.

Teemme taas DVD:lle tapahtumakoosteen . Levy valmistuu ennen syksyä.
    Lisätietoja: http://studioreplay.fi/5

Tuottaja
    -Jukka-

RePlay Guest
    ja vielä linkki YLE Areenan urheiluruutuun jossa pieni pätkä Tahkolta nähtävänä vielä 5-päivän ajan.
    http://areena.yle.fi/video/1309632008990

-Jukka-

Hurja-Hanna Guest

Tavallisen tallaajan toinen Tahko MTB

Iso kiitos Tahko MTB -tapahtumasta. Vasta neljättä kertaa yleensä edes maastopyörän päällä polkeneelle kaikki toimi loistavasti. Tällainen keski-ikäinen kuntoilija meinaa ehdottomasti osallistua vielä kolmannenkin kerran.

Tavallisen tallaajan valokuvaraportti, jossa pääasia oli saada hyvä mieli ja kivoja kuvia: http://hurja-hanna.blogspot.com/2011...li-voimia.html

merida79 Guest
    Tahko MTB tapahtuma - mahtava maastopyöräilyn kisa upeassa maastossa.Olen tehnyt sen jo monesti, pari kertaa 120km ja tulen ainaa mielellän takaisiin!
    Tänä vuonna Tahko kisa oli omalta osalta vähän kaksijakoinen.Positiivinen oli see, että kisa meni hyvin, kauden paras suoritus kokonaisuudessa, hellesäästä huolimatta selvisin ilman kramppeja eka kertaa tahkolla.Täytyy myöntää, että 60km kärjessä taso on noussut huomattavasti.
    Negatiivinen oli T-paita koko, XL oli pienempi kui L ,mitä ihmettä!Lopulta tuli M koko lunastettu ja pientä vinkumista kuului pöydän äärestä.Onneks en ollut ainoa kuka selvitti paita sotku.Kisan aikanaa lämpöä riitti ja oli minun kannalta huono, kehoa ei kestää kuumutta ja kone ylikuumene nopeasti.Piti vähän välin vettä kaata niskan viilentäksen olo, Tuulivaaran huoltopistessä kaatoin pari kolme kuppi päälleni, pöydän toiselta puolelta tuli heti kritiikki, tietenkiin etelänaapurit virosta, pyysivät laittaman mukit takaisin pöydällen ja olivat ihmessä vedenkulutuksen määrästä!!! Anteeksi, mitä v...u tä tarkoitta!
    Ruokailussa ihmetytti pahvilautaset, haarukat sekä veitset.Ja jos kisan selostaja sekoilee pahasti Alges Maasikmetsan nimen kanssa ja pistä Latvian kansalaiseks on kotiläksy unohtunut kokonaan.Onneks on vielä innoikaita etelänaapureitä, ketkä jaksavat väisätä vuodesta toiseen tahkolle, latvialaiset ei enää pääse tänne asti! On see hyvä että tapahtuma on kansainvälinen ja saatan muitakiin viivalle,kuin pelkästaan suomalaisia! Meikäläisen kipukynnys alkaa lähestymä H-pistettä, jos saman tahtiin osallistumismaksu nousee ja tapahtuman laatu heikkene.

Etelänaapurit Eestistä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •