Huomasin saman, mutta eiköhän noi keulat oo riittävän samanlaisia jotta ohjeet kelpaa. Öljymäärän kanssa joutuu arpomaan, ellei se satu löytymään ohjekirjasesta.
Huomasin saman, mutta eiköhän noi keulat oo riittävän samanlaisia jotta ohjeet kelpaa. Öljymäärän kanssa joutuu arpomaan, ellei se satu löytymään ohjekirjasesta.
Miten niin tyhmä kysymys??
Oikeat öljymäärät löytyy siitä toisesta pdf:ästä nii ei tarvi arpoa
BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä
Voiko joku neuvoa että miten kovaa niitä shaft boltteja oikeen pitää hakata että alajalat irtoais? Sen verran kovaa olen jo näpäyttänyt että jäisi jälkiä jalkoihin jos ei osu oikeeseen paikkaan niin kumivasaralla kuin ihan täysmetallisella.
SRAMin videoita kun kattoo niin eipä näytä hakkaavan kovin kovaa että irtoaa..
BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä
Kokeile antaa lämpöä, kuori laajenee luultavasti enemmän, niin pitäisi auttaa.
Kuumenna vettä, kiehuvankaan ei pitäisi mitään rikkoa. Laske jalat (älä polta omiasi) veteen vähäksi aikaa ja anna vasaraa. Toki voit kokeilla miedommillakin lämmöillä.
Miten niin tyhmä kysymys??
Kyllähän tuo hieman huvitti kun tuon SRAMin tekemän videon katsoin ennen kuin oman Reban huolsin ja sitten sain tovin jännittää juurikin näitten päiden irroituksen kanssa. Eli ruuvaa se mutteri aivan siihen pultin päätyyn, että vasaralla mesotessa se on siinä hieman laajentamassa pinta-alaa mille isku tulee. Ja sitten tosiaankin itse sain ainakin ihan tunteella murjoa sekä kuuskolon että sen mutterillisen pultin irti alajaloista. Tietty asiaa ei yhtään helpota jos keula/pyörä on jossain heiveröisessä telineessä kiinni ja tiukassa meinaa olla...Voimaa sain käyttää enemmän kuin "gently" mutta mitään ei hajonnut.
Kyllähän niitä pultteja sai melko iloisesti vasaroida että irtoaisi. Muistutti enemmän naulan lyömistä kuin herkän jousituselementin lyömistä.
Loput asioista olikin sitten paljon helpompaa (putsaaminen ja vaimentimen nopea huolto sekä öljynvaihto).
Lopputulos olikin sitten jotain ihan muuta kun sitä mitä luulin. Meni keula ihan jäykäksi vaikka painetta on 10psi vähemmän (nyt mittarin mukaan 40psi ???). Pitääpä huomenna mennä lenkille ja kattoa onko se vaan sisäänajon tarpeessa..
Edit: Syy olikin öljymäärässä, nyt ~3ml vähemmän öljyä ja melko radikaalinen ero! Huomasin liian öljyn kun en saanut keulaa kasaan vaikka oli ilmakannu tyhjä ilmasta, jäi 2cm vielä matkaa.. Tiesin että on tarkkaa puuhaa mutta en kyllä ois uskonut että näin pienestä on noin paljon kiinni.
Ropples muokkasi tätä : 19.06.2011 at 00.45
BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä
Tuossa kun oli tuota keskustelu Sektorin öljyvuodoista, niin mikä olikaan se lopullinen päätelmä asiasta? Itselle saapui tuo ko. keula alkuviikosta ja nyt on takana ehkä n. 5h ajoa ja tuon öljyn kyllä näkee jo selvästi..
Ensimmäisillä kokeiluilla öljyä tuli vain putken pintaan kevyesti, sitten jäi rantu jouston yläpäähän ja nyt tänään huomasin pitemmän matkan jälkeen öljyn jääneen jo pölytiivisteen päälle kellumaan, mutta siltikään ei ole vielä tullut niin paljoa että olisi alkanut valumaan alaputkille..
Onko nyt tiivisteen vaihto edessä vai onko kyse voiteluöljystä tai ylitäytöstä johtuvasta vuotamisesta?
Edit: ja siis "tarkalleen" saman verran vuotaa molemmin puolin.
Edit2: Saako tuossa keulassa säädettyä sägiä lainkaan kun on vieteri malli? Kun jos laitan säädöksi 140mm ja otan ajo-asennon(istun satulaan), niin keula painuu ~120mm tuntumaan, onko tuo normaalia 60+ painoiselle kuskille?
Itsellä oli alussa oljyä liukuputkissa mutta ei parinsadan kilsan ja parin pesun jälkeen.
Vanha mutta lihava.
En muista miten oli uutena mutta huollon jälkeen oli liukuputket melko öljyiset siinä ensimmäinen kaks lenkkiä jonka jälkeen kuivui melko olemattomiin. Todennäköisesti koska vaahtorenkulat on "yli-kosteat" öljystä.
Sägiähän saa säädettyä siitä preload nupista joten sitä kääntelemään kunnes on sopiva.
Onkos muuten joku muu vaihtanut öljyjä vaimentimeen? Lääkeruiskulla kun mittasin ohjeen mukainen 130ml jäi 2cm joustosta käyttämättä (liikaa öljyä). Eli nyt on vähän arpomista että missä kohtaa se oikea määrä nyt oikeen on..
BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä
Olen nyt pari viikkoa ajellut omilla Sektoreilla ja on minullakin jonkin verran öljyiset putket, Mutta ei minun mielestä mitään hälyyttävää valumista. Pitäähän ne kunnolla luistaakin.
Jousto on herkkä ja toimii hyvin ja kyllä jousto menee noin sentin alaspäin minun painosta jos sen laittaa esim 140mm se menee noin 130 mm
Mut olen tyytyväinen ostoon
siis aika tympeäähän se olisi jos ei joustossa yhtään sagia olisi ?
Vanha mutta lihava.
Syökää paremmin.. Mulla on sagia jotain 20-30mm ja keula on pohjannu harvakseltaan ajellessa, pehmeästi. Eli aika hyvä tällä hetkellä.
Miten niin tyhmä kysymys??
Anteeksi supernöösi kysymys, mutta pitääkö tuon Sramin "Maxle" akseliteknologian kanssa ottaa jotain erityistä huomioon?
Ajattelin vaihtaa Trekkiin Tora coil SL:n tilalle vähän DHkivikkoryhdikkäämmän Sektor RL coil U-turnin ja Hi5 kauppaa kahta versiota ikäänkuin samasta, valkoista jossa on maxle 15mm 100mm ja mustaa jossa on maxle 20mm 110mm.
Mistä moinen pituusero? Pitääkö navasta selvittää jotain, vai sopiiko molemmat napaan? Napa on Shimano M475 ja siinä on tommonen normaali ohut pikalinkku.
Tomsson muokkasi tätä : 05.07.2011 at 00.21
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Onko omassa Sektorissani liian vähän voiteluöljyä, vai mikä on vikana, kun päivänkin seisomisen jälkeen ensimmäistä kertaa keulaa painaessa tiivisteet ovat aika nahkean tuntuiset ja pitävät samanlaisen äänen kun ikkunalastalla ikkunaa kuivaisi. Pikku pumppailun jälkeen keula liikkuu kyllä herkästi eikä pidä enää ääniä.
Vai onko tämä vain Rockshoxin tiivisteiden ominaisuus? Aiemmin omistamissani Marzoccheissa ei tämmöistä ominaisuutta/vikaa ole ikinä ollut.
Olen voidellut pölytiivisteitä silikoniöljyllä ja seisottanut keulaa ylösalaisin, mutta mikään ei tunnu auttavan.
Totemi oireili samaan tapaan, tosin ilman ääniä. Voiteluöljyjen vaihto tuntui auttavan tuohon ja nopealla kokeilulla keula tuntui muutenkin herkemmältä. Herkistyminen toki voi olla seurausta ajosta tai ihan korvienkin välissä. Mut tuntuu siltä että pieni jumppa kannatti.
Te, jotka olette tilanneet Sektor Rl coil u-turn 100-140mm keulan bike24:sta, voitteko vahvistaa, tuliko käpy paketin mukana?
tulee ... .
Vanha mutta lihava.
Tässä nyt googlannut tunnin verran, mutta ei tunnu osuvan mistään varteenotettavasta verkkokaupasta silmiin 150mm Sektorin xfirm jousta?
Jotain vinkkiä mistä voisi löytyä, vaikka ei verkkosivuilla olekaan listattuna?
Keulan mukana tuleva jousi on lähes käyttökelvottoman vetelä tämmöiselle ~100kg karpaasille.
Ei viitsis keulaa ostaa nurkkiin ilman, että samaanaikaan sais sopivan jousen laittaa siihen, kun asentaa paikalleen.
Tomsson muokkasi tätä : 31.07.2011 at 15.28
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Kirjoita guugeliin hakusanaksi vaikkapa "150mm Sektor xfirm price" ja vaihtoehdoista vaan valkkaamaan.. Aika isoja hintaeroja näemmä..
Miten niin tyhmä kysymys??
Mm. tuolla hakusanalla kokeilin, mutta eipä tullut kuin pääasiassa rollarikauppoja vastaan, joista ei viittis 40-50rollarin postimaksujen takia tullisetiä ilahduttaa.
Pitää kysellä kotimaisista kioskeista, josko joku sais myytyä jopa 50-60eur hintaan moisen.
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
http://www.fillariosa.fi/
Kysäseppä tuolta, pitäisi onnistua.
Dollareita en sen kummemmin huomioinut, mutta kelkkipuolella on tullu huomattua, että lähetyskuluista voi tinkiä joskus yllättävän paljonkin.
Miten niin tyhmä kysymys??
http://www.bike-discount.de/shop/k10...xle.html?lg=en
Bike-discountilla aika hyvään hintaan jousi sektori 15mm akselilla, mutta ihmetystä herättää tuo 140mm mitta? Tuollaista ei ole aiemmin tullut vastaan, vaan läpiakseliversiothan on normaalisti sen 150mm. Pystyyköhän tuon muuttamaan 150 milliseksi?
GT Force on vailla keulaa ja fillarilla olis tarkoitus ajaa enskaa (myös kisoja)
Porukka on kehunut vieteri Sektoria ja nimen omaan sen herkkyyttä.
Miten on? Onko Sektorista pitkään iloa ja miten toimii 70kilosen kuskin alla.
Tarkoitus hommata 150mm joustava.
Kaikki vähiten ei himota Sektorin edullinen hinta: 284€
Jotenkin takaraivossa, että ei noin halpa keula voi olla hyvä, ilmeisesti olen väärässä.
Ja vielä tosta akselista: Kannattaako ottaa 15 vai 20 akselilla, kun kumpaakaan ei vielä ole vannetta.
onko kukaan löytänyt Sektorin "axle-to-grown" mittoja? Malli kiinnostaa jo hinnankin puolesta, mutta tietoja ei löydy mistään.
Kirjanmerkit