FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 16 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #451
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    ..kuuluuko noi olla noin helvetin vaikeita laittaa päälle?
    Mikä "noi"? UST?

    Jotkut rengas-vanne -yhdistelmät voi olla tiukkoja. Aika helppoja ne kuitenkin on.

    ..silti piti 2 rengasraudan(muovia toki) kanssa vääntää niin kovaa kuin jaksoi. Ja sitten pumpatessa ei meinannut millään lähteä paisumaan.
    Olisit tehnyt ohjeen ja vinkkien mukaan.

    ...Miten tuollaisen korjaa baanalla jos se puhkeaa?
    Siksi siellä on normaaleilla ihmisillä litkua sisällä. Ei niitä tarvii korjata.

    ..Ei vaikuta kovin fiksulta systeemiltä.
    Sä et ole nähnyt valoa


  2. #452
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Rocket Ron UST(2.25") ja ne Red Metal Zero XRP:t, eli molemmat ihan UST-standardin mukaisia. Tosiaankin meinasi usko mennä että sitä rengasta voi vanteelle saada. Ja en tosiaan mitään litkuja aio laittaa sotkemaan, joskus saattaa joutua sen renkaan ottamaan poiskin himasta, ja mukava sitten valuttaa pari desiä liimaa matoille.

  3. #453
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Myönnettäköön että noi ust-kumit ovat normikumeja tiukemmat asentaa (ainakin osa), mutta pääsääntöisesti nekin saa menemään kiekolle käsivoimin. Kannattaa nyt seurata sitä murjottua rengasta, saattaa olla reunanauha vaurioitunut.
    Litkun käyttö renkaassa on jokaisen oma valinta, toiset tykkää toiset ei. Siinäkin on puolensa mutta julistamaan en ala, lue tämä topic ajatuksella (sis. paljon hyviä vinkkejä).
    Itse olen löytänyt ust-renkaista enemmän iloa kuin murhetta, harjoitus tekee....?

    Tältä sivustolta löytyy ust-neuvoja, lue ja katsele = opi.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  4. #454
    Maranello Guest
    Tänään tuli vaihdettua uudet litkut maasturin renkaisiin vanhojen jämähdettyä sisään. Helmikuusta tähän päivään saakka pärjäsi hyvin 75ml litkuannoksella 2,4" Mountain King SSien kanssa. Vanteina Stanin Archit leveämmällä teipillä ja Stanin venttiileillä varustettuna.

    Litku oli tiivistynyt pääasiassa rihmastoksi koko renkaan sisäpinnalle sekä muodostanut muutaman suuremman kiinteän lätäkön. Aiemmin täällä mainittiin, että tuo muodostunut rihmasto jotenkin olisi välttämätöntä renkaan tiiviyden kannalta ja sitä ei kannattaisi jynssätä pois, mutta tietenkin vastoin esitettyjä näkemyksiä jynssäsin harjalla ja sormilla koko kalvon pois renkaista fairya apuna käyttäen. Älytön homma, mutta kun sen kerran alottaa, niin eipä sitä keskenkään kehtaa jättää.

    Olin jo varautunut siihen, että monen tunnin litkutusurakka olisi jälleen edessä, mutta ihan näin se ei mennyt. Sisurilla nostin normaalisti yhden puolen vanteelle ja sen toisen nostelin rengasraudalla niin pitkälle kuin sain. Muutama napakka liike jalkapumpulla ja rengas pamahtikin mallikkaasti uriinsa. Seuraavaksi ilmat pois, ruutalla uudet litkut puhdistettuihin renkaisiin ja sielu takas venttiiliin. Ilmaa takas renkaaseen ja oottelemaan pihinää ja kuplintaa. Ihmetyksekseni huomasin, että mistään ei kuulunut mitään ja paineet pysyi renkaassa, vaikka uusi litkulammikko mölötti samassa kohtaa rengasta koko ajan. Piti vielä saippuavedellä kokeilla että eikö tosiaan mikään kohta kyljistä tai vanteen reunasta vuoda. Yhtään kuplaa ei silmiini sattunut ja ilmat pysyi nätisti sisällä. --> Otin oluen.

    Mitä tästä opimme?
    1. Supersonicit saa litkutettua helpohkosti, vaikka kyljistä näkeekin melkein läpi.
    2. Vanhojen litkujen rihmastolla ei ole mitään tekemistä renkaan tiiviyden kanssa. Pedantti rengasmekaanikko hinkkaa vanhat litkut aina vaihdettaessa pois.
    3. Sisäkumia, saippuavettä ja rengasrautoja kannattaa opetella käyttämään apuna vanteelle nostamisessa, eikä heti rynnätä über-kompuran ostoon.

    Miullahan ei oo mitään kokemusta varsinaisista UST-vanteista ja renkaista, mutta vaikea on kuvitella, että helpompaa reittiä sisärenkaattomaan maailmaan olisi kuin normirenkaat ja Stanin konversiohärpäkkeet. Mikä parasta, niin tää on lähes kevyin mahdollinen optio.

  5. #455
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Rocket Ron UST(2.25") ja ne Red Metal Zero XRP:t, eli molemmat ihan UST-standardin mukaisia. Tosiaankin meinasi usko mennä että sitä rengasta voi vanteelle saada. Ja en tosiaan mitään litkuja aio laittaa sotkemaan, joskus saattaa joutua sen renkaan ottamaan poiskin himasta, ja mukava sitten valuttaa pari desiä liimaa matoille.
    Mulla menee toi Rocket Ron UST 2.25 käsineen vanteelle (XT-UST ) ihan helposti. Katsoo vaan, että se renkaan reuna on siinä vanteen keskellä koko kehän matkalta. Jos se on jostain kohtaa ylempänä, niin sitä kumia joutuu venyttämään enempi. Sama pois ottaessa. painelee ne kumin reunat keskelle vannetta.

  6. #456
    mutanaama Guest
    Eilinen Fat albert meni kanssa paikalleen ilman työkaluja, ja nousi vanteelle välittömästi, kun pikkukompuralla ruuttasin ilmaa sisään. Edellisen vuoden litkut oli jo vanhasta kadonneet.

  7. #457
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Ja en tosiaan mitään litkuja aio laittaa sotkemaan, joskus saattaa joutua sen renkaan ottamaan poiskin himasta, ja mukava sitten valuttaa pari desiä liimaa matoille.
    Laita nyt hyvä mies puol desiä litkua sinne renkaaseen niin sulla on ns"varasisuri" aina matkassa. Eikä ne mikskään liimaks muutu ainaskaan heti.
    Just vaihdoin rengasta litkut oli ihan litkuna renkaassa. Renkaana Ust-weirwolf. Valutin litkut kuppiin (ehkä 2 tippaa meni vessan lattialle kun kämmäilin) ja käytin ne uudessa renkaassa. Ei niitä matolle kannata valutella.
    Kerran vuodessa ne kai kannattaa kuitenkin vaihtaa tai ainakin lisätä vähäsen stania.
    - Fear is a mindkiller -


  8. #458
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Sain eilen kuitenkin illalla nousemaan vanteelle huoltsikan kompuralla ilman adaptereita ku tarpeeksi hönki ilman venttiilinsielua. Ainoo vaan minkä tajusin aamulla oli a) pihisee hieman venttiilin juuresta (eli varmaankin nauhassa on joku reikä) ja b) onnistuin asentamaan sen sittenkin väärin päin kaikessa kiireessä ...no pitäähän nuo ottaa pois muutenkin ja varmaankin vedellä uudet teipit pintaan

    MUTTA! Kokeilin tuota race kingien sisäpinnan puhdistamista tärpätillä ja kyllä tiivistyi kyljistä helposti, ei lainkaan samanlaista kuplintaa kuin aikaisemmin vaikka kyseessä siis supersonicit ja vissiin jotkut superkeveet, kun painoivat 2.2 leveinä 431 g ja 433 g (???)

  9. #459
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Kolmessa kuukaudessa oli kaksi punaista kuuppaa Stanin litkua haihtunut 2,4" Supersoniccien kylkien läpi. Kostea vaaleankellertävä kalvo vaan jäljellä sisäpinnalla.

    Ilmaa piti hyvin edelleen, mutta takarengas alkoi fuskata hiljalleen kyljestä jonkun osuman jälkeen. Uudet kaksi kuuppaa sisään ja taas mennään...

    Nevegaleista ja Ralliraneista ei tunnu häviävän litkut yhtä nopeasti.

  10. #460
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Ilma on kyllä eturenkaassa pysynyt. Laitoin silloin about 2.8 tai jotain ja eilen oli vielä ~2.6 jäljellä eli ei vuoda. Toivottasti tosiaan takana menee helpommin vanteelle.

  11. #461
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    MUTTA! Kokeilin tuota race kingien sisäpinnan puhdistamista tärpätillä ja kyllä tiivistyi kyljistä helposti, ei lainkaan samanlaista kuplintaa kuin aikaisemmin vaikka kyseessä siis supersonicit ja vissiin jotkut superkeveet, kun painoivat 2.2 leveinä 431 g ja 433 g (???)
    Kertokaas maallikolle, mitä tuo tärpätti tekee sisäpinnalle, ja mahtaisiko lakkabensiini ajaa saman asian? Sitä löytyisi kotoa. Eilen laitettu Rocket Ron 2,25 TL-ready, näköjään parista kohtaa päästää litkua läpi, josko tuolla lakkabensiinillä käsittely auttaisi asiaa. Noissa renkaissa reunanappulan ja tekstin puolessavälissä kulkeva ohut rantu lienee joku "sauma", tai ainakin just siinä kohdassa on parikolme reikää (molemmissa renkaissa), joista tihkuu litkua.

  12. #462
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970

    Pikku probleemia täälläkin..

    Tietäskö joku mistä saa PK-seudula hyllystä Crossmaxeihin tubelessventtiileitä?? aloin leikkimään litkujen kanssa kun on kerran Tahkollekin vielä runsaasti aikaa jäljellä ja v***kshan se meni (taas).

    Venttiilistä ei saa ydintä pois, olisko noihin joku joskus vaihtanut venttiilin, ja sehän ei tietystikään pidä ilmaa. No, parin tunnin etsinnän jälkeen paikansin varatubelessventtiilit jostain rotanmyrkkypurkin ja separaattorin välistä, mutta tietty molemmista puuttuu se melko tärkeä tiivistysrengas. No, onhan mulla se vanha. Joo mut ei, kun se ei tietenkään ole samankokoinen..

    Pitää aloittaa puhelinralli aamulla mutta jos joku tietää vinkkiä, niin soon varma kalja Tahkon baarissa reissun jälkeen. Jos itse ei ole tiputuksessa (disclaimer)

  13. #463
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2487

    Tuolta omiin Crossmax SLR:iin venttiilin hommasin.

  14. #464
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Järvinen Katso viesti
    Kertokaas maallikolle, mitä tuo tärpätti tekee sisäpinnalle, ja mahtaisiko lakkabensiini ajaa saman asian?
    Villi veikkaus, että poistaa rasvat kumin pinnasta, jolloin tiivistyslitku pääsee tarttumaan vuotokohtan paremmin.

    Ja tohon toiseen kysymykseen, että kokeilemalla selvinnee

  15. #465
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Järvinen Katso viesti
    ...Rocket Ron 2,25 TL-ready, näköjään parista kohtaa päästää litkua läpi, josko tuolla lakkabensiinillä käsittely auttaisi asiaa. Noissa renkaissa reunanappulan ja tekstin puolessavälissä kulkeva ohut rantu lienee joku "sauma", tai ainakin just siinä kohdassa on parikolme reikää (molemmissa renkaissa), joista tihkuu litkua.
    Ei oo tarpeen tollainen pelleily Schwalben renkaissa...

    Sama juttu mulla 2.25 RalliRaneissa.

    Oletko tehnyt kaiken kaikkien perusohjeiden mukaan
    a) ravistanut kunnolla(!)
    b) antanut renkaan olla vaakasuorassa kyljellään jonkin aikaa
    c) litkua on tarpeeksi (itsellä meni pari kuuppaa)

    Lenkillä tiivistyy lopullisesti


  16. #466
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei oo tarpeen tollainen pelleily Schwalben renkaissa...

    Sama juttu mulla 2.25 RalliRaneissa.

    Oletko tehnyt kaiken kaikkien perusohjeiden mukaan
    a) ravistanut kunnolla(!)
    b) antanut renkaan olla vaakasuorassa kyljellään jonkin aikaa
    c) litkua on tarpeeksi (itsellä meni pari kuuppaa)

    Lenkillä tiivistyy lopullisesti
    Tuossa yllä on hyvät ohjeet joilla pitäisi onnistua.

    Itellä alla nyt RoRo 2.25 tubeless readyt ja samat onkelmat oli aluksi. Juurikin tuosta "reunaviivasta" vuoti kuin seula. Ei auttanut ajelut eikä pyörittelyt. Vasta kun hoksasi makuuttaa kyljellään tarpeeksi kauan niin sen jälkeen on ilmat pysyny. Eli pari ämpäriä ja kiekot niitten päälle kyljelleen yöksi. Aamulla jos tyhjentyny pumpata taas täyteen ja työpäivän ajaksi toiselle kyljelle. Sitten vain kovaa ajoa.

  17. #467
    jarit Guest
    Saman tyyppistä ongelmaa täälläkin WTB WW:n kanssa: toinen rengas oli voimakkaammin taipunut reunanauhastaan pakkauksessa ja muodostanut vekin siihen tms epätasaisuutta renkaan reunassa.
    Muutaman kerran asennettuani uudestaan se vaan jatkui. Fairyä renkaan reunan tiivistepintaan hieman ja lenkille niin näyttäisi auttavan.
    Vähän kiroilutti, kun tuo vuotokohta oli just siinä missä renkaassa luki "made in china"

    Mutta onpa huikea pitoinen rengas kivikossa, juurakossa ja hiekalla....samat paikat kuin ennenkin ajettuna samalla kadenssilla mutta ainakin yksi ratas nopeammalla välityksellä....

  18. #468
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei oo tarpeen tollainen pelleily Schwalben renkaissa...

    Sama juttu mulla 2.25 RalliRaneissa.

    Oletko tehnyt kaiken kaikkien perusohjeiden mukaan
    a) ravistanut kunnolla(!)
    b) antanut renkaan olla vaakasuorassa kyljellään jonkin aikaa
    c) litkua on tarpeeksi (itsellä meni pari kuuppaa)

    Lenkillä tiivistyy lopullisesti
    Näin tulikin toimittua, ja nyt näyttää jo paremmalta. Samoin laitoin 2 kuppia/rengas...

  19. #469
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Järvinen Katso viesti
    Kertokaas maallikolle, mitä tuo tärpätti tekee sisäpinnalle, ja mahtaisiko lakkabensiini ajaa saman asian? Sitä löytyisi kotoa.
    Ajaa saman asian. Käytännössähän aitoa tärpättiä ei juuri missään enää myydä, vaan maaöljypohjaista mineraalitärpättiä eli lakkabensiiniä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  20. #470
    mutanaama Guest
    Ompa melkosia eroja tubelesskumin valintakriteereissä

  21. #471
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Kestihän ne uberkeveet race kingit sen 20 kilsaa, kunnes tuli sellanen 5 sentin viilto kylkeen....pystysuuntaan. Johtunee kun nostin fillarin ojan yli jossa isohko kuution muotoinen kivi keskellä pohjalla. En sitten ottanu tolpasta kii vaa heilautin vaan sarvista nostamalla ja kivi viilsi sitten veitsen lailla. Pikkusen huonoa tuuria Racesportit tilaukseen ja pikkusen enemmän tuuria mukaan, mä en vielä luovuta näiden kanssa ku ovat ajettavuudeltaan omasta mielestä paremmat kuin RoRot

  22. #472
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Eilen meni Tahkoa varten uuden Rocket Ronit (aito UST) vanteelle. Apuna Bilteman rengaspasta (lue: saippuaa), Würthin mekaanikkohanskat (sellaiset tahmeat kumiset) ja kompura. Rengas meni Crossmaxin vanteelle käsin, mutta ilman hanskoja ei olisi mennyt, kun tuo liukasteena ollut saippua vähän haittasi. Jos olisi sutinut sitä siististi, niin ei varmaan olisi tarvinnut hanskojakaan. Kaksi kupillista Stanin litkua per rengas. Nousi vanteelle ensimmäisellä yrittämällä ja piti ilmat heti.

    Ensi kokemukset olivat positiiviset. Mukavasti rullasivat ja pito oli ihan toista kuin nahkakaljuissa NBX Liteissä. Köyhä ostaa uudet kumit joka kolmas vuosi... lapsiakin mulla on jo neljä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #473
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Hki, Suutarila
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Kestihän ne uberkeveet race kingit sen 20 kilsaa, kunnes tuli sellanen 5 sentin viilto kylkeen....pystysuuntaan. Johtunee kun nostin fillarin ojan yli jossa isohko kuution muotoinen kivi keskellä pohjalla. En sitten ottanu tolpasta kii vaa heilautin vaan sarvista nostamalla ja kivi viilsi sitten veitsen lailla. Pikkusen huonoa tuuria Racesportit tilaukseen ja pikkusen enemmän tuuria mukaan, mä en vielä luovuta näiden kanssa ku ovat ajettavuudeltaan omasta mielestä paremmat kuin RoRot

    Omat kokemukset MKII Racesportin kyljistä aika huonoja keväältä ja alkukesältä. Mulla kyljet vaativat 2-3 päivää ja pari lenkkiä tiivistyäkseen. Rengas siirtyi varastoon kun kylkiin tuli säännöllisesti lenkillä pieniä viiltoja ja sitten yksi hieman suurempi...

    Nyt alla Specialized Fasttrak Lk 2bliss ready, kyljet tuntuvat selkeästi tukevammilta ja molemmat renkaat nousivat jalkapumpulla sekä olivat heti tiiviit.

  24. #474
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Onkohan niissä samanlainen litkun hylkykalvo sisäpuolella kuin noissa supersoniceissa? Kerran vielä kokeilen kumminkin noita race kingejä ja jos nyt pettävät niin sitten saavat kyllä pitää tunkkinsa. Tosin ovat jo varmaan multakin riittävästi rahaa nyyhtäneet, ettei edes tarvitse jatkossa palvella

  25. #475
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Myydäänkö jossain sellaisia sähköpumppuja joilla saisi renkaaseen päräytettyä ilmaa? Hiljainen pitäisi myös olla, kerrostalossa ei mitään jyskyttävää masiinaa voi käyttää.
    edit. voisiko tälläistä käyttää?
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/751909/0
    Raikku muokkasi tätä : 30.06.2011 at 10.12

  26. #476
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mulla ei noissa Fast Trackeissä kyljet vuotanu yhtään. Kolme rengasta litkuttanu ja helppoa ku heinänteko.
    Kyljet taitaa nossakin olla kohtuu herkät, mutta yhden renkaan repeämisen voin kyllä laittaa ennemminkin omaan piikkiin, kun tuli ajettua sellaiseen hulluun louhikkoon aika päättömästi. Tuloksena 2cm pystyviilto kumiin.

  27. #477
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Hki, Suutarila
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
    Onkohan niissä samanlainen litkun hylkykalvo sisäpuolella kuin noissa supersoniceissa? Kerran vielä kokeilen kumminkin noita race kingejä ja jos nyt pettävät niin sitten saavat kyllä pitää tunkkinsa. Tosin ovat jo varmaan multakin riittävästi rahaa nyyhtäneet, ettei edes tarvitse jatkossa palvella

    Samanlainen kalvo löytyy myös RS:sta. pesin kyllä ennen asennusta mutta ei auttanut tai ei ollut tarpeeksi rankat aineet.

    Toivotaan että saat helposti pelittämään.

  28. #478
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Pesitkö muuten millä ihan näin kiinnostuneena? Itellä taisi olla mineraalitärpättiä ja sitä tosiaan vaan huljuttelin tyhjän renkaan sisällä hetken ja pyyhkäisin pois niin sisäpinta muuttui samanlaiseksi tahmeaksi kumiksi kuin ulkopintakin, kiilto hävisi kanssa.

  29. #479
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Hki, Suutarila
    Viestit
    116
    Fairya ja harja, ei ollut uskallusta laittaa tärpättiä. Tuollakin pahin kiilto hävisi. Pitää tärpättiä koittaa kun seuraavia renkaita laittelee. Toivottavasti kuitenkin vasta ensi keväänä.

  30. #480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Myydäänkö jossain sellaisia sähköpumppuja joilla saisi renkaaseen päräytettyä ilmaa? Hiljainen pitäisi myös olla, kerrostalossa ei mitään jyskyttävää masiinaa voi käyttää.
    edit. voisiko tälläistä käyttää?
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/751909/0
    Mulla tuli mieleen että jonkun kompuran hinnalla saa aika moneksi vuodeksi (10-20?) hiilidioksidipatruunoita. Halpa, pieni, äänetön ja voi ottaa lenkille mukaan.

    Eikös joku ole kehunut että niillä saa aika hätäiseen sen renkaan nouseen vanteelle? Ite oon pärjänny pumpulla mutta mulla ei oo kovin kireitä UST-renkaita ollu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •