↑↑↑ Kiekot puuttuu
Muuten vaikuttaa hienolta! Kiva vähemmän nähty värikin.
↑↑ & ↑ eihän sitä tankoa jää paljoa näkyviin tankoteipin alta?
↑↑↑ Kiekot puuttuu
Muuten vaikuttaa hienolta! Kiva vähemmän nähty värikin.
↑↑ & ↑ eihän sitä tankoa jää paljoa näkyviin tankoteipin alta?
JackOja muokkasi tätä : 31.05.2011 at 13.46 Syy: lisäys
Osaako arvon raati sanoa onko tämä kopio?
Vai valmistetaanko samalla tehtaalla, kun Pinarellon rungot.
Ei ole hinnalla pilattuja.
http://www.carbonxsports.com/frames/...-xfr00601.html
No vaikuttaapa tosi luotettavalta putiikilta![]()
70-luvun Peugeot ehostui työmatka- ja käyttöpyöräksi.
Kiitos, ja menihän siinä aikaa.Osien irroitus ja puhdistus, maalinpoisto(viheliäistä), maalaus, uusien osien speksaaminen ja kasaaminen, joten koko urakka lienee jossain 30h paikkeilla.
Ajotuntuma pyörässä on kyllä äärettömän mukava, liekö syynä teräsrunko. En ole aiemmin käyttänyt runkovaihtajia mutta yllättävän näppärästi nekin toimivat.
Laitetaanpa vielä toinen kuva kuvaussessiosta:
![]()
Samaa olen miettinyt vanhalle Nopsan kilpapyörälle (muhvijiotettu runko siinä ja osasarja on melko puhtaasti Sachs-Huret Aris Rival). Enää siinä pyörässä ei ole tuubirenkaita, kun vanteet on vaihdettu avomallisiksi. Takavaihtaja kaipaa säätöä tai vaihtoa uuteen... jos samalla vaihtaa kaikki kuluvat osat, niin saisi esim. vaihteenvaihtajat ohjaustankoon. Suoraan en ole huomannut ohjeita mitä kaikkea pitää huomioida. Uusi osasarja voisi olla vaikka Shimano Tiagra (juuri muita nimiä en ole vielä katsonut).
Taakse uusi napa vaatii takahaarukan levitystä (125mm leviää 130mm aika helposti, ei ongelma). Uuden navan myötä tulee samalla uusi kiekko (pelkän navan vaihto ei kannata sille vanteelle).
Kammet ja keskiö menee vaihtoon, mutta pitäisi tietää mitä siihen keskiöön saa sopimaa. Siis mitä vaatimusia rungon puolelta on.
Jos koko osasarjaa ei vaihda, niin mitä vaihtoehtoja löytyy ohjaustankoon tuleville vaihdevivuille. Tiagran kohdalla jarrukahvat ja vaihtajat näyttää maksavan noin puolet koko osasarjan hinnasta ja ne loput osat on enemmän ja vähemmän kulunu -> pelkkiä kahvoja ei kannata vaihtaa?
Pyörä on vielä ajettavassa kunnossa ja maalauksesta pitäisi alottaa... joskaan en tee sitä vielä. Tulevien huoltojen näkökulmasta mietin mille linjalle lähden -- siis pientä kunnostusta vai täysremontti?
Tuli tuossa tekaistua ilmaiseksi saadusta nopsasta mukava kauppasinkula. Hintaa projektille tuli suunnilleen 35€
![]()
Respect is not given, it is taken.
oliko noissa pösön vanhoissa rungoissa värillä jotain merkitystä itse aikoinaan omistin samanlaisen kelta oranssin taisi olla 10 vaihteinen ja oman mittakaavan mukaan tosi kapeilla renkailla no se pyörä kokikin kovan kohtalon opetus älä aja pitkää 300m laituria täysillä meni siten etu gummi lankkujen väliin lopun arvaattekin runko 3cm läjään stongan alta haarukka taipui 45 astetta taakse naama edellä laituriin se sattui
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Herra Tantilla on hieno polkupyörä.
Täälläkin pukkaa projeksuunia, tässä tällainen diisseli. Eikäkö tiisseri.
![]()
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Täytyy sanoa, että on erilainen tuntuma Paradoxissa kuin Fisherin Paragonissa, vaikka paperilla geometria ei huimasti näyttäisi eroavan. Lyhyempi takahaarukka ja himpun alempi keskiö sekä loivempi keulakulma tekevät Paradoxista huomattavasti vakaamman menijän. 120 mm keula 29:ssä on huima peli, kun edellinen oli 80 mm joustava Tora. Selvästi huomaa, että nyt loppuu kuskilta kantti ennenkuin ominaisuudet tuosta vehkeestä.
^Näyttäisi Tankilla olevan tupakan tumppeja kuvassa.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
On-One-projekti on vähän nytkähtänyt etiäpäin:https://picasaweb.google.com/1102506...P2g1KbRvuvmiwE
Puuttuu vielä pakka, ketjut, vaijerinkuoret ja nousukahvat. Kaikki on kyllä varastossa ja jos tuossa ensi viikolla olisi aikaa laittaa paikoilleen. Satula+tolppa vaihtuu vielä KCNC/Tune Komm-vor -settiin jos vain pituus ja jäykkyys riittää tolpassa. Ja painosta....no se alkaa ainakin vielä seiskalla.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
No huhhuh haedon toi on HIENO!
Tota olis kiva päästä testaamaan.. Itte voisin oman GF:n Paragonin vaihtaa tommoseen anyday anytime. Laitathan kuvia, kun saat projektin valmiiks, pliis!
Eikköhän siitä tule kuva tuonne toiseen topiciin kun on valmis. Nyt oli vähän tuollaiset pikaräpsäisyt huonossa valaistusoloissa. Niin ja se tuleva pakka oli Sram XX 11-32 tai 11-36 ja ketjut KMC X10sl Gold joten painoa tulee lisää noin 500g -100g (tolppa/satula) joten aika lähellä ollaan sitten 8 kiloa.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"
Joo-o, niin siinä kävi etten uskalla laittaa KCNC Pro-liteä, vaikka periaatteessa 350mm riittäisi. Vaihdoin 400 mm Easton EC 90:seen titaaniset pultit ja alumiiniset vastakappaleet teräksisten tilalle, joten paino tippui melko lähelle Komm-vorin kanssa. Tosin tuo satula näyttä musta vähän hölmöltä tässä setissä. Piilossahan se kyllä ajaessa on.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Hyvältä näyttää! Oma On-One Carbon 29er Race lähtee matkaan briteistä toivon mukaan maanantaina. Miten kauan sinulla oli tuo runko ennakkotilauksessa? Itse tein ennakkotilaukseni 12. päivä toukokuuta, ja pääsin pyöränkasausjonoon reilu viikko sitten.
Kuvia katsoessa odotus käy entistäkin sietämättömämmäksi!Omaan fillariini tulee On-One:n uudet hiilarikiekot ja hiilarihaarukka. Kokonaispainosta en osaa heittää mitään arviota, mutta pyöriemme painovertailusta tulee varmaan kiintoisaa.
Mukava kyllä nähdä näiden On-One:n hiilarirunkojen rantautuvan Suomeen. Edellinen varkaiden viemä fillarini oli myös hiilaria, On-One Whippet, mutta en tiennyt muista yksilöistä maassamme.
Raportoin parin viikon päästä (toivon mukaan) kuvatopikkiin.
Pientä laittoa vailla..
Eturengas on tyhjä, vuoto tubeless-venttiilin juuressa. En vielä tässä vaiheessa projektia jaksanut paneutua asiaan.
Takavaihtaja vaihtuu med-häkkiseen Sainttiin. Muuten on projektin osat kasassa.
Miksi xtr:stä saintiin?
Respect is not given, it is taken.
Kirjanmerkit